AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #21 Skrevet 11. oktober 2012 Såklart kan noen få bivirkninger andre ikke får, men min oppfatning fra å høre andres erfaringer (samt lese pakningsvedlegget) er ikke at det TS beskriver er normale bivirkninger som man må regne med å få.. Reagerer man såpass ille bør man da prøve en annen medisin synes jeg. Takk for at du deler dine erfaringer, og godt å høre at ille alle blir like dårlige av disse pillene Tror egentlig ikke det er så uvanlig (legen min sier som sagt at det ikke er noe unormalt det jeg har opplevd), moren min bruker også cipralex, og hun var like dårlig i starten. Har heller ikke hatt noen bivirkninger som ikke er beskrevet i pakningsvedlegget, og det er mange der jeg ikke har merket, heldigvis Men jeg kjenner også folk som har prøvd cipralex uten å ha noe særlig til bivirkninger, så det er nok store forskjeller fra person til person. Er ikke snakk om at det varer så lenge, det er de første 2-3 ukene som er verst. Etter tilvenningsperioden hadde jeg veldig lite bivirkninger. De ukene føles bare veldig lange mens det står på. Jeg tror det største problemet mitt med å begynne på cipralex igjen er at det føles som et helt ubeskrivelig stort nederlag, og jeg ønsker mer enn noe annet å kunne være blid og glad av meg selv og ikke piller som regulerer hjernekjemien min. Sånn sett er det egentlig ett fett om jeg tar cipralex eller noe annet - det er følelsen av at gleden det gir ikke er ekte, hvis det gir mening? Innser at jeg høres fryktelig sytete og utakknemlig ut ifht dette med antidepressiva, jeg vil bare så gjerne være meg selv OG frisk samtidig Jeg kjenner ei med depresjon og angst som fikk tips om boken "Tenk deg glad" av psykologen sin. Anonym poster: c54ed4376d8d7d0ba38d7d27a765b1e5 Takk for tips, skal sjekke ut den Det er flere ting jeg ville anbefalt deg foruten psykolog, hovedsakelig ernæring og tankefeltterapi. *snip* Tusen takk for svar Jeg har lyst til å prøve tankefeltterapi, men det er ikke noe tilbud her hvor jeg bor. Synd, det virker egentlig helt genialt. Er det noe man kan lære seg på egen hånd, evt? De siste dagene har jeg prøvd såkalte "affirmations" i et forsøk på å "hjernevaske" meg selv, og det hjelper faktisk litt Har noen setninger jeg kan si til meg selv igjen og igjen når det er vanskelig feks å gå på bussen eller når jeg ikke får sove, og selv om det ikke er noen vidunderkur, blir jeg litt roligere Har gjort noen endringer i kostholdet, og kutter for tiden sakte men sikkert ut koffein. Tar det litt gradvis, siden cola hjelper mot kvalme (psykisk, hvertfall) og jeg er mer eller mindre konstant kvalm, men drikker det ikke hver dag lenger. Kaffe er det helt slutt på. Er også helt avholds fra alkohol, og veldig forsiktig med sukker. Sjekker også at jeg kjøper ting uten palmeolje. Har sjekket mineral/vitamin-nivået, og det eneste som slo ut er jern, jeg har litt lite, men ikke sånn at det er behov for kosttilskudd. Ble rådet til å spise jernrike grønnsaker litt oftere, så jeg gjør det. Det er hesteklubb ved universitetet, så jeg tror kanskje det kan være tingen for meg, da får jeg jo også trening uten at det sliter på ankelskaden min. Har ridd før, og liker det godt. Har veldig lite fritid pga studiene, men en kveld i uka burde gå an. Synes det er veldig skummelt å starte med noe nytt, særlig siden jeg er såpass ukomfortabel med fremmede, så jeg får dra med meg en venninne i starten, tror jeg Anonym poster: 5182a3ee045e5b86075f5f27f54d0265
2shy Skrevet 11. oktober 2012 #22 Skrevet 11. oktober 2012 Tusen takk for svar Jeg har lyst til å prøve tankefeltterapi, men det er ikke noe tilbud her hvor jeg bor. Synd, det virker egentlig helt genialt. Er det noe man kan lære seg på egen hånd, evt? De siste dagene har jeg prøvd såkalte "affirmations" i et forsøk på å "hjernevaske" meg selv, og det hjelper faktisk litt Har noen setninger jeg kan si til meg selv igjen og igjen når det er vanskelig feks å gå på bussen eller når jeg ikke får sove, og selv om det ikke er noen vidunderkur, blir jeg litt roligere Har gjort noen endringer i kostholdet, og kutter for tiden sakte men sikkert ut koffein. Tar det litt gradvis, siden cola hjelper mot kvalme (psykisk, hvertfall) og jeg er mer eller mindre konstant kvalm, men drikker det ikke hver dag lenger. Kaffe er det helt slutt på. Er også helt avholds fra alkohol, og veldig forsiktig med sukker. Sjekker også at jeg kjøper ting uten palmeolje. Har sjekket mineral/vitamin-nivået, og det eneste som slo ut er jern, jeg har litt lite, men ikke sånn at det er behov for kosttilskudd. Ble rådet til å spise jernrike grønnsaker litt oftere, så jeg gjør det. Det er hesteklubb ved universitetet, så jeg tror kanskje det kan være tingen for meg, da får jeg jo også trening uten at det sliter på ankelskaden min. Har ridd før, og liker det godt. Har veldig lite fritid pga studiene, men en kveld i uka burde gå an. Synes det er veldig skummelt å starte med noe nytt, særlig siden jeg er såpass ukomfortabel med fremmede, så jeg får dra med meg en venninne i starten, tror jeg Anonym poster: 5182a3ee045e5b86075f5f27f54d0265 Har du sjekket om det kan være EFT i nærheten da? Jeg måtte reise 1 time for å komme til nærmeste behandler, måtte google en del for å finne Affirmasjoner er veldig positivt. Dette var noe jeg gjorde veldig mye da jeg var alvorlig syk, sammen med visualisering, meditering, og tenke på alt som ga meg en følelse av takknemlighet. Det føltes anstrengt i begynnelsen, men etterhvert ga det gode følelser. Jeg gjorde det egentlig dagen lang: - Jeg er frisk - Jeg er energisk - Jeg er i balanse - Jeg er lykkelig ++++++ Hundrevis av ganger om dagen, sammen med visualisering. Jeg pleide å visualisere at det jeg rei i full gallopp i skogen, for meg var det et godt bilde på at jeg var frisk. Jeg visualiserte det så kraftig at jeg kunne føle at jeg faktisk red i full gallopp. Jeg anbefaler deg veldig å lese boka "Du får alltid det du ber om" av Esther og Jerry Hicks. Dobbeltsjekk at legen har sjekket D vitamin, det er faktisk ofte de unnlater dette (uten at jeg forstår hvorfor). Vær mest obs på aspartam (tyggis, pastiller, lett-produkter). Jeg syns du har en veldig positiv holdning til det å finne måter å bli frisk på TS, jeg tror det kommer til å gå veldig bra med deg! Bare være tålmodig og gi deg selv tida du trenger
SoftKitty Skrevet 11. oktober 2012 #23 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg tror det største problemet mitt med å begynne på cipralex igjen er at det føles som et helt ubeskrivelig stort nederlag, og jeg ønsker mer enn noe annet å kunne være blid og glad av meg selv og ikke piller som regulerer hjernekjemien min. Sånn sett er det egentlig ett fett om jeg tar cipralex eller noe annet - det er følelsen av at gleden det gir ikke er ekte, hvis det gir mening? Innser at jeg høres fryktelig sytete og utakknemlig ut ifht dette med antidepressiva, jeg vil bare så gjerne være meg selv OG frisk samtidig Anonym poster: 5182a3ee045e5b86075f5f27f54d0265 Skjønner deg veldig godt, jeg sluttet etter et halvt år av akkurat samme grunn.. men måtte bite i det sure eplet et år senere og begynne igjen. Nå har jeg gått på dem så lenge at jeg tror nesten ikke det har noe effekt i ene eller andre retningen..heh. Har tenkt til å slutte snart, men så blir jeg litt redd for at det skal forandre meg osv... Rare tanker men man blir jo bekymret for så mye rart:P Håper det går bedre med deg etterhvert, synes du er flink som ønsker å bli bedre og klarer å gjennomføre tiltak, det er et positivt tegn!
ninuska_ Skrevet 11. oktober 2012 #24 Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Hei, Jeg vil bare legge inn oppfordring og påminnelse om at dere alltid må diskutere bruk av ulike medisiner, dosering og nedtrapping av medisiner med deres lege. Det er viktig at dette gjøres i samråd med lege. Minner om at diskusjon rundt de ovennevnte punktene heller ikke er lov her inne. Jeg vil også anbefale dere å kontakte lege eller apotek hvis dere allerede bruker legemidler og planlegger å begynne med urtepreparater ved siden av, som Johannesurt. Ellers, diskuter videre. Lykke til, mvh ninuska_, mod. Endret 11. oktober 2012 av ninuska_
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå