Gå til innhold

Bør man presse seg som gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man er sliten og bare vil sove, bør man presse seg til å gå turer og gjøre ting hjemme, eller bør man bare slappe av? Man kan jo ikke slappe av i 9 måneder heller..

Anonym poster: ac7e716ed6dca19b9a0eed7e0932a00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gressløk

Jeg spurte legen min om det samme. Han sa at så lenge du ikke er langt uti siste trimester (hvor ting stopper seg selv) så er det ikke så mye å tenke på. Det er faktisk bedre å røre på seg så mye som mulig, fikk jeg beskjed om! :) Sovner du, så sovner du, og da kan du jo bare legge deg. Men om ikke kroppen sier ifra selv, så er det ikke noe å bry seg om. De fleste jobber jo også under svangerskapet. Det eneste man skal være forsiktig med er om man har fått bekkenløsning, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om nesten det motsatte av jordmor når jeg var på første kontroll i uke 12. Jordmor sa at selv om graviditet ikke er en sykdom er det i aller høyeste grad en unntakstilstand for kroppen, og dersom kroppen sier den vil ha hvile så skal man høre på signalene den gir. Mange har feks litt lavt blodtrykk og andre graviditetstegn som ikke lar seg "trene bort". Jeg fikk det iallefall bedre når jeg aksepterte dette og giret ned noen hakk.

Ikke det at dette betyr det er bra å sitte på rumpa hele svangerskapet, men er man sliten bør man lytte til kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det et ganske hypotetisk spørsmål, ettersom jeg ikke har rom til å stresse ned og slappe av annet enn ved ren sykmelding- og selv om jeg er møkka sliten og kvalm, så er det ikke noe helsefarlig over det og jeg vil prøve å jobbe så lenge som mulig.

Så jeg presser meg til jeg ser stjernene danse foran øya, og når den dagen kommer går jeg til legen og kaster inn håndkleet. Det er ikke noe nederlag å be om sykmelding, men samtidig må slitenhet, kvalme og ubehag både påregnes og tolereres- og leves med til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...