Gå til innhold

Arbeidsledig og sykemeldt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, skal prøve å forklare situasjonen min i håp om at noen har noen råd å komme med.

Jeg er 7 måneder på vei, og går ut i permisjon den 1. Desember. Jeg er nå sykemeldt pga. bekkenløsning fram til slutten av oktober.

I år har jeg hatt flere forskjellige jobber, men før jeg ble sykemeldt var jeg i ett ferievikariat i to måneder. Vikariatet gikk ut den 25. august, men jeg står fortsatt som ringevikar (uten kontrakt). De to siste sykemeldingene har jeg levert til denne arbeidsgiveren i tro om at jeg fortsatt står registrert som arbeidstaker, da jeg som sagt fortsatt er ringevikar selv om vikariatet er utgått.

Var hos NAV i dag og de sier at jeg ble utmeldt fra arbeidsforholdet den 31.08.2012, men jeg har fått sykepenger fra nav (på den sykemeldingen som jeg leverte til en arbeidsgiver jeg tydeligvis ikke jobber for) for september.

Jeg må fornye denne sykemeldingen i slutten av oktober, men jeg ble plutselig så usikker på om jeg da bare skal fortsette å levere sykemeldingen til arbeidsgiveren, eller hva skal jeg gjøre?? Jeg leverte jo sykemelding i september også, de sa ingenting om at arbeidsforholdet var utgått da.

Jeg kan jo heller ikke søke etter dagpenger, da jeg ikke har mulighet til å jobbe. Kan jeg uansett sende sykemelding til NAV da?

Er så forvirra, og det hjalp ikke stort å besøke nav-kontoret i dag. Der gjorde de meg bare enda mer forvirret i forhold til alt dette og i tillegg dette med å søke foreldrepenger! :(

Anonym poster: 156b15543986df52fae656dfa60572f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi sykemeldingen til NAV.

Anonym poster: d97c38d6ad17f68df86ef14b8dcba7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ikke rettigheter på Dagpenger.

Hva med AAP?

Graviditeten er jo en medisinsk tilstand som gjør deg forhindret til å jobbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lever sykemeldingen din til NAV du! og vært sjeleglad for at du ble sykemeldt før vikariatet gikk ut.

Sørg for å holde deg sykemeldt til permisjonen begynner, så slipper du å tape penger:)

Anonym poster: baeafdbecdce59cabd1f60093d0d0ad4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har jeg virkelig rett på penger fra NAV så lenge jeg ikke sto registrert som mottaker av dagpenger før jeg ble sykemeldt?

Takk for svar foresten!

TS

Anonym poster: 156b15543986df52fae656dfa60572f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er AB 10:27 som har rett her, svaret til O___o skal du se bort fra.

Anonym poster: d33e844f17d39ca0189f0ff2b23b3559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.. og en ting til: Ber jeg legen om å skrive NAV som arbeidsgiver på den nye sykemeldingen? Eller skal det bare stå som før? I mine øyne blir det feil å la det stå samme arb. giver (som vistnok ikke er min arb. giver), og levere direkte til NAV....?

Anonym poster: 156b15543986df52fae656dfa60572f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege lot bare det feltet stå tomt etter at vikariatet mitt gikk ut, så leverer jeg sykemeldingen direkte til NAV.

Anonym poster: d33e844f17d39ca0189f0ff2b23b3559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...