Gå til innhold

Er dette normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har selv en 6 mnd gammel baby og ser ikke på dette som normalt men kanskje bare meg.

Hva gjorde dere de første ukene med deres nyfødte baby?

Er det normalt å drasse med babyen overalt fra den er 1 døgn gammel, nå snakker jeg om å ta den med ut på cafeer/spisesteder. sitte ute i kulden og dra babyen opp så alle 5-6 som sitter der får holde på tur og orden. For så ikke å ha kledd på hun nok klær(tynn lue, ikke noe i halsen, kun inneklær med teppe rundt)

venninende sitter å snørrer nyser, mor bryr seg ikke.

For så senere(3-4 dager gammel) dra ut på "utested" hvor det blir benyttet alkehol, røyking og live band som barnevogna står nærme, der hvor det er HØYLYTT med prat,latter,berusete folk, så begynner barnefar og drikke (kun noen øl med uansett) for så og trille den lille babyen hjem beruset? Ungen dras opp i tide og utide for å vises frem og ALLE får holde og dulle. Hun gråter/skriker(hver gang jeg har sett) og er etter min mening for mye bråk rundt hun. Kun en uke gammel, det er fint med trilleturer men ikke å bruke babyen som noe vise frem dukke. Er dette kun meg ? Får vondt i mammahjertet når hun sikkert bare vil ligge hjemme, kose seg med mor far puppen og rolige omgivelser. Besøk fikk vi hjemme, og trilleturer er forsovet rolige.. men virker som det er utrolig mye bråk,bakterier osv rundt denne nyfødte. er det min plass å si ifra?

stakkars lille...

Anonym poster: b849fbed715550e5a451b966df3924a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg, dette høres ikke bra ut. Spesielt det med for lite klær, høy lyd og røyking i nærheten av babyen. Jeg synes du kan kommentere det, ja. Der og da i situasjonen, ikke som en "nå må vi prate sammen"-samtale. Den kan du evt ta hvis det ikke blir bedring, eller tipse helsestasjonen (??)

Hvis det er første barnet til mor, trenger hun kanskje litt opplæring. Å ta en helt nyfødt baby opp utendørs med bare inneklær på denne årstida, er ikke bra. De er vandt til 37 graders omgivelser, og trenger en del tid før "termostaten" begynner å virke.

De to første ukene med baby var jeg vel omtrent ikke utenfor døren, men jeg var ganske så dårlig selv så det var ikke aktuelt å gå lenger enn til postkassa for min egen del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en baby selv så kan du kanskje ta deg av den i stedetc for å gå å blande deg opp i ting du ikKE VET NOE OM.

Anonym poster: 3f70f790d6e7f7e93387e3422c309de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en baby selv så kan du kanskje ta deg av den i stedetc for å gå å blande deg opp i ting du ikKE VET NOE OM.

Hun vet jo noe om å ha en baby når hun nettopp har en baby selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en baby selv så kan du kanskje ta deg av den i stedetc for å gå å blande deg opp i ting du ikKE VET NOE OM.

Anonym poster: 3f70f790d6e7f7e93387e3422c309de7

Er det noen som vet noe om det, så er det nettopp TS - hun har en baby selv.

Du derimot, er slike som har skylden for at barn som Christoffer blir drept - SKJERP DEG! Slutt å vær så hårsår, når det gjelder barn skal man ALLTID kontakte barnevernet en gang for mye enn en gang for lite.

Anonym poster: c1102b513d19f0483172ecb385d1ddd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en baby selv så kan du kanskje ta deg av den i stedetc for å gå å blande deg opp i ting du ikKE VET NOE OM.

Anonym poster: 3f70f790d6e7f7e93387e3422c309de7

Hun vet det hun observerer. Og alt hun har observert har ikke skjedd samme dag. Selv om TS har en baby, betyr det ikke at hun skal lukke øynene helt, om det hun ser ikke stemmer med magefølelsen.

At mange går rundt og "bryr seg for mye" er småekkelt for flere usikre eller nybakte foreldre, kan jeg skjønne veldig godt. Men man er ikke bedreviter eller ekkel i TS sitt tilfelle hvor man ser så tydelig som dette at barnet absolutt mest sannsynlig trenger ro og trygghet. Det er ikke mye trygghet i å ha en beruset far som skal trille hjemover.

Ts: Skjønner deg godt, dette høres vondt ut å observere :(

Har du muligheter for å ta dette opp uten at det er stor sjanse for at du får et stempel som en plagsom bedreviter? Om foreldrene ikke vet bedre, så må noen si ifra. Jeg synes personlig at å koble inn bv kan ødelegge mer enn nødvendig, om det i en sak blir observert noe merkelig ved et engangstilfelle. (Med store umntak.) Men her kan det være en plan b eller c, om helsestasjonen eller foreldrene selv ikke er et alternativ.

Stakkar, absolutt.

Anonym poster: e0c67ca14739cfd74272177f283f64b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja, du dette virker ikle som et engangstilfelle nei.

Håper den babyen får ro på andre måter snart, jeg får så vondt av slike ting :(

Anonym poster: e0c67ca14739cfd74272177f283f64b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en baby selv så kan du kanskje ta deg av den i stedetc for å gå å blande deg opp i ting du ikKE VET NOE OM.

Anonym poster: 3f70f790d6e7f7e93387e3422c309de7

det går ann å vite noe om babyer selv om man ikke har hatt baby selv. jeg har vært dagmamma i mange år jeg er sikker på at jeg vet en god del om babyer og barn generelt. og ja jeg ville sagt i fra fordi det høres ikke bra ut!

Anonym poster: 443ad75c30560f65ea9c3a23ddf6d49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...