Gå til innhold

Når han får meg til å føle meg stygg

Gjest damen

Anbefalte innlegg

Nå sier han at han er så usikker på om jeg vil ha han at han roter sånn, og er så dårlig på komplimenter... Han beklager visst uendelig mye og sier det var helt grusomt det han sa, og aboslutt ikke det han mente...

Jeg vet ikke hva jeg skal tenke... Når han uansett gjør meg så usikker, enten han mener det eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare for å snu det litt på hodet; eksen min ga meg heller aldri komplimenter og virket nesten brydd når jeg hadde pyntet meg... det viste seg at HAN hadde dårlig selvtillit og mente at jeg var så fin og sexy at DET burde jeg jo vite selv, jeg trengte ikke komplimenter fra en som han :klo:

Anonym poster: 9568346036c3f9cebb8f3366d6f61c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier han at han er så usikker på om jeg vil ha han at han roter sånn, og er så dårlig på komplimenter... Han beklager visst uendelig mye og sier det var helt grusomt det han sa, og aboslutt ikke det han mente...

Jeg vet ikke hva jeg skal tenke... Når han uansett gjør meg så usikker, enten han mener det eller ei..

Jeg tror ut fra dette at han er veldig glad i deg og at han er lei seg for å ha såret deg. Jeg er nesten hundre prosent sikker på at han synes du er nydelig, han bare ordla seg helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om min eks. Mitt utseendet var et ikke-tema. Ingen komplimenter, ingen kommentarer.

Det viste seg at etterpå at han hadde sagt til andre at han finner meg lite pen. Og derfor ingen komplimenter selvfølgelig- ikke fordi han ikke er flink med komplimenter.

Og han omtalte andre damer som veldig pene/deilige/møkkdeilige foran meg så utseendet var åpenbart viktig for ham.

Sorry, men jeg kjøper ikke at menn ikke er flinke med komplimenter. Mener de det og føler det så renner det ut av segselv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns synd på fyren jeg, uansett agenda.

Se det fra hans vinkel, man er kanskje ikke helt flink eller glad i å si fine ting til dama, og her maser hun om det stadig som om det var Facebook, og om man ikke gjør det, så blir hun bare usikker på seg selv.

Ikke ulikt lade et batteri om og om med fine ord.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ut fra dette at han er veldig glad i deg og at han er lei seg for å ha såret deg. Jeg er nesten hundre prosent sikker på at han synes du er nydelig, han bare ordla seg helt feil.

Det kan godt hende du har rett, men noe er alikvel alvorlig galt når jeg må gå og være så usikker hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å snu det litt på hodet; eksen min ga meg heller aldri komplimenter og virket nesten brydd når jeg hadde pyntet meg... det viste seg at HAN hadde dårlig selvtillit og mente at jeg var så fin og sexy at DET burde jeg jo vite selv, jeg trengte ikke komplimenter fra en som han :klo:

Anonym poster: 9568346036c3f9cebb8f3366d6f61c1b

Han har faktisk sagt det ved en andledning, at han var redd for å fortelle meg hvor vakker jeg var, for da ville jeg se at jeg kan få nesten hvem jeg vil, og forlate han.. Ble veldig smigret når han sa det, men det føles jo litt klinisk.. Jeg er jo ikke interessert i å være "allment vakker", jeg vil være vakker for HAM, personlig.. Pga at jeg er meg, thats it...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart. Men mye av poenget her er nettop at det var han som begynte å uttale seg om meg objektivt, når jeg lurte på hva HAN mener....

Ja jeg er klar over det, og derfor skrev jeg innledningsvis at dette bare var egne observasjoner som ikke nødvendigvis er relevant i det konkrete tilfellet som diskuteres her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil han at vi skal dra på prep kurs, kurs hvor man lærer om kommunikasjon som par..

Kjenner at jeg begynner å gi etter...

Du er heldig som har en kjæreste som foreslår kurs for at dere skal blir bedre på å kommunisere. Jeg tror det vil være bra for begge to. Og jeg tror du kan ha noe å lære om kommunikasjon.

Ikke se på dette som "å gi etter", - se heller på det som et konstruktivt forslag til hva dere kan gjøre for å få det bedre. men da må du endre innstilling littegrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som har en kjæreste som foreslår kurs for at dere skal blir bedre på å kommunisere. Jeg tror det vil være bra for begge to. Og jeg tror du kan ha noe å lære om kommunikasjon.

Ikke se på dette som "å gi etter", - se heller på det som et konstruktivt forslag til hva dere kan gjøre for å få det bedre. men da må du endre innstilling littegrann.

Ja, jeg mente egentlig ikke gi etter som noe passivt og negativ.. Men jeg er jo svak for han, og når han vil ta meg med på dette kurset øyner jeg nytt håp om at vi kanskje kan få det til...Samtidig som jeg er redd..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dypt inne et sted lurer jeg på om jeg er den galeste av oss, og at det er jeg som indrekte lurer han inn i disse grusomme uttalelsene.. Selv om han definitivt er klønete og dårlig med komplimenter.. Vi snakket lenge i går, og det kom fram at han er av den oppfattelse at jeg søker objektiv bekreftelse, at jeg lurte på om jeg er den vakreste i hele verden for alle menn i verden. Er jo virkelig helt absurd å tro da.........!

Og at han blir veldig nervøs, fordi han er så redd for å si noe feil, for han vet ikke hva jeg egentlig vil ha.. Det må sies at jeg har kastet han ut et par ganger pga lignende episoder.. Så usikkerheten min ligger nok mer i meg enn jeg liker å innrømme.. På den andre siden, skal det virkelig være så vanskelig å få meg til å føle meg vakker for han? (Jeg føler det nå, etter samtalene de siste dagene, hvor han virkelig har utrykket seg, og vi har snakket ut, men hvor lenge varer det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dypt inne et sted lurer jeg på om jeg er den galeste av oss, og at det er jeg som indrekte lurer han inn i disse grusomme uttalelsene.. Selv om han definitivt er klønete og dårlig med komplimenter.. Vi snakket lenge i går, og det kom fram at han er av den oppfattelse at jeg søker objektiv bekreftelse, at jeg lurte på om jeg er den vakreste i hele verden for alle menn i verden. Er jo virkelig helt absurd å tro da.........!

Og at han blir veldig nervøs, fordi han er så redd for å si noe feil, for han vet ikke hva jeg egentlig vil ha.. Det må sies at jeg har kastet han ut et par ganger pga lignende episoder.. Så usikkerheten min ligger nok mer i meg enn jeg liker å innrømme.. På den andre siden, skal det virkelig være så vanskelig å få meg til å føle meg vakker for han? (Jeg føler det nå, etter samtalene de siste dagene, hvor han virkelig har utrykket seg, og vi har snakket ut, men hvor lenge varer det...)

Jeg tror du er inne på noe vesentlig, og at du blir redd for at kurset skal gjøre dette tydeligere. Jeg tror mannen er livredd for å trå feil, og at han allerede har flere erfaringer på at han må vokte ordene sine nøye, og at han til enhver tid må uttrykke at han synes du er vakker. Han er "underlagt" noen krav, eller forventninger fra din side, som kanskje ikke helt tilhører hans natur. Men han vil gjerne mestre dette, men får det ikke alltid til. En mann som foreslår kurs om kommunikasjon skal du ta vare på!

Jeg tror også du trenger å se at forholdet dreier seg om mer enn dine behov for å føle deg vakker. Hvordan tror du han har det? Trenger han å føle seg betydningsfull for deg? Trenger han å kjenne at han er mye mer enn en mann som ikke alltid uttrykker at du er den vakreste? Legger han vekt på andre kvaliteter enn utseende? Jeg tror du skal ta et steg til siden og forsøke å ta hans perspektiv. Foreløpig ser det ut til at du kun tar dit eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt usikker på hvem av dere som sliter mest i forholdet etter det du skrev i det siste innlegget ditt. Han har altså blitt kastet ut et par ganger "pga lignende episoder". Det å kaste ut sin kjære er en ganske alvorlig handling, og jeg skjønner godt at det setter merker. Når det da i tillegg går på at han ikke har gitt nok eller de riktige komplimentene så er det ikke rart at han blir usikker på hva han skal si, og hvordan han skal ordlegge seg. Tror du skal følge forslaget hans om å få hjelp til å kommunisere bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen må vokte ordene sine, og blir nervøs fordi han kan komme til å trå feil, så kommer han til å bli taus etterhvert. Han finner kanskje ut at det er bedre å ikke si noe, enn å si noe som blir feil, og oppleve at det stormer etterpå. Hvis han må "stå til rette" for det han sier kan samtalene lett få preg av et forhør.

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er inne på noe vesentlig, og at du blir redd for at kurset skal gjøre dette tydeligere. Jeg tror mannen er livredd for å trå feil, og at han allerede har flere erfaringer på at han må vokte ordene sine nøye, og at han til enhver tid må uttrykke at han synes du er vakker. Han er "underlagt" noen krav, eller forventninger fra din side, som kanskje ikke helt tilhører hans natur. Men han vil gjerne mestre dette, men får det ikke alltid til. En mann som foreslår kurs om kommunikasjon skal du ta vare på!

Jeg tror også du trenger å se at forholdet dreier seg om mer enn dine behov for å føle deg vakker. Hvordan tror du han har det? Trenger han å føle seg betydningsfull for deg? Trenger han å kjenne at han er mye mer enn en mann som ikke alltid uttrykker at du er den vakreste? Legger han vekt på andre kvaliteter enn utseende? Jeg tror du skal ta et steg til siden og forsøke å ta hans perspektiv. Foreløpig ser det ut til at du kun tar dit eget.

Jeg tror du har rett i at det at han er redd gjør det mye værre for han å utrykke seg... Nå må det sies at jeg ikke vil at han skal si at jeg er vakker "hele tiden", men kanskje utrykke noe slikt en gang i blandt.. Men jeg vil jo selvfølgelig at det skal komme naturlig, at han ikke skal gjøre det bare fordi jeg ønsker det. Og det er jo noe av det som sårer meg, at det ikke kommer naturlig.. Hvis han tenker det, hvorfor sier han det aldri, hvorfor er det så vanskelig at det på presses ut?

Jeg er ikke redd for kurset, tvert i mot, jeg vil gjerne forstå hva jeg gjør feil bedre.. Men jeg er redd for at det ikke skal være nok, at vi skal fortsette å lide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir litt usikker på hvem av dere som sliter mest i forholdet etter det du skrev i det siste innlegget ditt. Han har altså blitt kastet ut et par ganger "pga lignende episoder". Det å kaste ut sin kjære er en ganske alvorlig handling, og jeg skjønner godt at det setter merker. Når det da i tillegg går på at han ikke har gitt nok eller de riktige komplimentene så er det ikke rart at han blir usikker på hva han skal si, og hvordan han skal ordlegge seg. Tror du skal følge forslaget hans om å få hjelp til å kommunisere bedre.

Ja, det er ikke rart han er usikker. Det er en ganske usunn dynamikk, vi forsterker hverandres usikkerhet...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen må vokte ordene sine, og blir nervøs fordi han kan komme til å trå feil, så kommer han til å bli taus etterhvert. Han finner kanskje ut at det er bedre å ikke si noe, enn å si noe som blir feil, og oppleve at det stormer etterpå. Hvis han må "stå til rette" for det han sier kan samtalene lett få preg av et forhør.

Ja... Men det skal sies at han fra starten av har vært veldig dårlig med komplimenter. Han sier heller ikke noe om indre kvaliteter av seg selv. Men når det kommer opp har det jo kommet fram hvordan han ser meg, og det er svært positivt.... Men han er elendig med ord, og har sagt utrolig mye som har såret meg, uten at han visnok har ment det i det hele tatt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjenner nok forventningene dine, og har erfart at han trår feil. Dessuten - når han sier noe som kanskje er det du ønsker, så blir du ikke fornøyd, fordi du da mener han snakker deg etter munnen og du vil heller at det skal komme naturlig. Han får en totalt umulig oppgave. Kanskje du skal legge denne stenen død, og heller se om det er andre ting som kan styrke selvfølelsen din, enn dette komplimentet som du higer sånn etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Men det skal sies at han fra starten av har vært veldig dårlig med komplimenter. Han sier heller ikke noe om indre kvaliteter av seg selv. Men når det kommer opp har det jo kommet fram hvordan han ser meg, og det er svært positivt.... Men han er elendig med ord, og har sagt utrolig mye som har såret meg, uten at han visnok har ment det i det hele tatt..

Dette kan dere lære mye om på et samlivskurs. Det er ikke alltid at et budskap blir mottat slik vi ønsker det, og det kan lett føre til misforståelser og såre følelser. Men du sier lite om hvordan du tror han opplever dette, og hvorfor forholdet nesten står og faller på at han kommenterer utseendet ditt på den måten du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...