Gå til innhold

Mister samboeren hvis ikke....

Gjest *T*

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne med dette innlegget, men gir ett forsøk. I får fikk jeg ett ultimatum av samboeren om at hvis jeg ikke startet å kommunisere med han forsvant han innen uken.. :-( Jeg må da si at jeg ikke er flink å snakke for meg og starter setninger som ofte ender med "men".. Uten å si noe mer.. Skjønner at dette er frustrerende for han og som han sier at jeg er egentlig ett stort mysterium. Han vet ikke hvor vi er eller hva jeg vil. Jeg er flink med sms, men når ikke det som blir skrevet der blir gjort i samvær med han blir det jo tomme ord.. Vi har bodd sammen i snart 1,5 år og han synes at vi har hatt det dumt pga hvordan jeg oppfører meg. Han sier jeg er egoistisk og alt handler mye om meg og mitt.. Så alle problemer vi har skorter tilbake på det. Som sex,planlegging,huslige ting,reiser,ut på byen osv. Jeg ser jo tingene han ikke liker og er delvis enig. Jeg vil jobbe for dette forholdet og gjør mitt beste, men så titter negativitetene frem uten forvarsel :-( Han sier han vil være med meg og det gjør han trist at ikke jeg gjør noe med oppførselen min. Jeg har litt vanskelig for å innrømme min oppførsel, går ofte i forsvar og setter meg som offer når han sier ifra. Jeg skjønner gjerne ikke før langt inn i en krangel der en hel kveld kan være ødelagt eller en rolig kjærestesøndag.. Jeg VET jeg må jobbe med meg selv, men i løpet av mine 28 leveår er han den første som har satt meg på "plass" og fått meg til å innse at man kan ikke holde på slik i ett partnerforhold. Jeg vet dette ble ett langt innlegg men håper det er noen der ute som kan hjelpe en fortvilet og forelsket "jente"?.. På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er akkurat som min samboer. "Ser" tingene for sent, og kommer i ettertid og vil ordne opp. Hvis han gjør det i det hele tatt da, noen ganger må jeg bare svelge kamelen.

Det du skal vite er at at du må handle NÅ, du må gjøre noe med deg selv NÅ. Hvis du ikke tar ham på alvor, vil hans følelser få gjære seg lengre og lengre til han kommer til "the point of no return".

Ikke vent lenger, gjør de tiltak som han ber om og søk hjelp hos en psykolog/samlivsterapeut.

Du kan også gjerne si til ham at du takker ham for at han er glad nok i deg til å sette grenser og at du har tenkt over dette og er enig i at ting må endres. Han har behov for å høre at du vil gjøre noe med deg selv og at du vil bidra til forholdet.

Anonym poster: 43628003ed801f79bbedd3022e69e774

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så mye vi kan hjelpe deg med. evnen til å forbedre seg må du finne i deg selv. og det er ikke gjort på en dag. du kan ikek bare bestemme deg for å endre deg og dermed skjer det. det er ofte en lang prossess og du kommer til å gå på smeller til tider. så da er det opp til samboeren din om han orker å holde ut i denne tida eller ei.

jeg har jobba med mitt handligsmønster i over et år og det er først nå jeg merker skikkelig endring i min måte å komminusere og diskutere på. det eskalerer ikke lenger og det er svært avslappende tilstand å være i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede vært hos sexolog.. Men samboer sier at det ikke er noen vits med hverken sexolog eller psykolog, jeg må jobbe med meg selv mener han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsøk en samlivsterapeut, han/hun kan hjelpe dere på vei :)

samlivsterapaut har vel neppe noe med dette å gjøre. det betyr at TS må åpne seg å snakke og det greier hu ikke. dermed er det en jobb for henne selv evnt med hjelp fra psykolog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har allerede vært hos sexolog.. Men samboer sier at det ikke er noen vits med hverken sexolog eller psykolog, jeg må jobbe med meg selv mener han..

Du tuller deg du.....funny troll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det har han faktisk rett i. en psykolog kan faktisk hjelpe deg med å gi deg teknikker som snur tankemønsteret ditt men jobben må du gjøre selv.

men det er slitsomt fordi du hele tida må være bevisst på ditt handlingsmønster, kommunikasjon og hvordan du reagerer på ting. hele tiden og hele dagen må du være obs på det. etterhvert vil det gå av seg selv men det tar tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det har han faktisk rett i. en psykolog kan faktisk hjelpe deg med å gi deg teknikker som snur tankemønsteret ditt men jobben må du gjøre selv.

men det er slitsomt fordi du hele tida må være bevisst på ditt handlingsmønster, kommunikasjon og hvordan du reagerer på ting. hele tiden og hele dagen må du være obs på det. etterhvert vil det gå av seg selv men det tar tid..

Jeg skal oppsøke psykolog, har tenkt på det lenge men ikke gjort i tro om at det var bortkastede penger.. Javisst er det slitsomt, det er det som gjør at jeg faller i fella igjen så mange ganger, blir vannvittig mye å tenke på. Men ser den at etter en viss tid så går ting av seg selv, takk for svar ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så mye vi kan hjelpe deg med. evnen til å forbedre seg må du finne i deg selv. og det er ikke gjort på en dag. du kan ikek bare bestemme deg for å endre deg og dermed skjer det. det er ofte en lang prossess og du kommer til å gå på smeller til tider. så da er det opp til samboeren din om han orker å holde ut i denne tida eller ei.

jeg har jobba med mitt handligsmønster i over et år og det er først nå jeg merker skikkelig endring i min måte å komminusere og diskutere på. det eskalerer ikke lenger og det er svært avslappende tilstand å være i

Han orker vel ikke så mye mer nå tror jeg. Derfor han ga meg en siste sjanse.. Kjekt for deg at du har oppnådd en ro med deg selv og ditt handligsmønster ;-) lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal oppsøke psykolog, har tenkt på det lenge men ikke gjort i tro om at det var bortkastede penger.. Javisst er det slitsomt, det er det som gjør at jeg faller i fella igjen så mange ganger, blir vannvittig mye å tenke på. Men ser den at etter en viss tid så går ting av seg selv, takk for svar ;-)

som sagt kan ikke psykologen gjøre deg bedre. det må du gjøre selv så forsåvidt kunne du spart deg for de pengene hos psykolog. det handler egentlig bare å bli bevisst på hva som trigger deg når du ikke greier å kommunisere. lære seg å holde igjen personangrep, usaklighet ol. det er vanskelig men det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er akkurat som min samboer. "Ser" tingene for sent, og kommer i ettertid og vil ordne opp. Hvis han gjør det i det hele tatt da, noen ganger må jeg bare svelge kamelen.

Det du skal vite er at at du må handle NÅ, du må gjøre noe med deg selv NÅ. Hvis du ikke tar ham på alvor, vil hans følelser få gjære seg lengre og lengre til han kommer til "the point of no return".

Ikke vent lenger, gjør de tiltak som han ber om og søk hjelp hos en psykolog/samlivsterapeut.

Du kan også gjerne si til ham at du takker ham for at han er glad nok i deg til å sette grenser og at du har tenkt over dette og er enig i at ting må endres. Han har behov for å høre at du vil gjøre noe med deg selv og at du vil bidra til forholdet.

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som sagt kan ikke psykologen gjøre deg bedre. det må du gjøre selv så forsåvidt kunne du spart deg for de pengene hos psykolog. det handler egentlig bare å bli bevisst på hva som trigger deg når du ikke greier å kommunisere. lære seg å holde igjen personangrep, usaklighet ol. det er vanskelig men det går.

Det er nok mye som trigger meg.. Jeg tåler gjerne mye fra folk jeg ikke kjenner så godt som samboer, men med han kan jeg gjerne reagere på helt unødvendige ting, jeg blir ikke hysterisk galen. Men reagerer nok til at han blir ukomfortabel og ikke helt finner ord på ting.. Det har nokmed at jeg lever inni mitt hode at alle andre påstander enn mine ikke er riktige. Jeg må lære meg å lytte og å forstå at vi har ulike synspunkter i livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig i at TS ikke trenger psykolog. Ja, TS må selv jobbe med seg selv, men det er jo åpenbart at hun ikke helt vet hvordan hun skal endre seg, og nettopp det kan en psykolog hjelpe henne med.

Jeg hadde problemer i mange år, og jeg var fullt klar over at det ikke var riktig å ha det sånn. Til slutt innså jeg at jeg trengte hjelp, og psykologen lærte meg hvordan jeg skulle gå frem for å få det bedre. Det var beinhardt, og jeg jobbet utrolig mye med meg selv, men det var definitivt verdt det!

Dessuten er det ikke så veldig dyrt å gå til psykolog. Få henvisning fra legen, og så betaler du inntil frikortgrensen. Hvis det er lang ventetid, prøv gruppeterapi (nesten ikke ventetid på det).

Anonym poster: 13a7a27ceae23fd5a64c00951ae4f9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-) Jeg nevnte for samboer igjen at jeg vil gå til psykolog å få hjelp.. Stakkar han er helt utslitt og ikke har ord.. Jeg vil han jo ikke noenting vondt. Men klarer ikke styre ordene mine til noen tider.. Jeg kan f.eks lese en hel dag om gode ting for forholdet, kommunikasjon og alt. For så å ødelegge enda en dag for samboer :-(( grrr, at det går an! Hva som feiler meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...