Gå til innhold

Selge leilighet: hva er viktig å tenke på ved valg av megler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal selge en leilighet på 35 kvadrat som tydeligvis går for rundt 1,7 mill i Oslo. Har hatt to eiendomsmeglere på befaring, og venter tre til neste uke.

Begge jeg har snakket med (til nå) har virket veldig hyggelige og interesserte i å selge leiligheten min.

Eneste "hake" er at et av tilbudene har et etableringsgebyr på 7000 (det virker noe høyt) og meglerprovisjon på 2,0%. Jeg har ikke prøvd å prute prisen noe ned ennå, venter til at jeg har snakket med alle. Men en venninne som er eiendomsmegler mener at normal provisjon bør være på rundt 1,5%. Hun mente også et etableringsgebyret var dyrt . Nå bor hun riktignok på en annen kant av landet, og det har vel litt å si.

Vil gjerne høre andres erfaring om pris og hva som er viktig ved valg av megler. Leiligheten er veldig lettsolgt, det har begge meglerne som har vært her vært temmelig åpen om.

Anonym poster: dcecd7fc6abb325b6128164e80291b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Memories

Jeg ville sett på Finn etter annonser fra ditt område og sett meg ut hvilke som var best å fremstille huset med bilder og tekst. Er også en fordel om megleren har prospektet klart når de legger huset ut på Finn. Det er et meglerfirma her i området som først legger ut annonsen og deretter kommer prospekt og beskrivelse flere uker seinere. Da mister man ganske enkelt interessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still spørsmålet "hvorfor kommer DU til å selge leiligheten min til en høyere pris en de andre meglerene jeg har snakket med?" - den som gir deg det beste svaret velger du (selvfølgelig om du har et godt inntrykk ellers, bransjen er dessverre full av useriøse/dårlige meglere).

Prut selvfølgelig på pris, men ikke (nødvendigvis) velg det billigste. Det hjelper lite om man er 10 000 billigere om en annen megler kunne solgt leiligheten for 20 000 mer...

Jeg har jobbet som megler i syv år, og det er STOR forskjell på hvordan meglere opptrer på visning eller i budrunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...