Gå til innhold

Vaksine eller ikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Virkelig?? Det virker liksom som at det ikke er noe, siden jeg er i kjempegod form ellers... jeg har ingen andre symptomer som sagt. Og dette er vel egentlig ikke et symptom på stivkrampe en gang.

Anonym poster: 054c510fc9fd5509ef185098dcd85db4

Jeg ba deg ringe legen fordi det er de som har greie på det. Ikke for at jeg trodde du var døende. Det er mye raskere og lurer å ringe til de som har peiling om man er bekymret enn å lese side opp og side ned med synsing fra folk du ikke aner om har noe som helst kvlifikasjoner om dette.

Bra du ringte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ville hatt feber i hele kroppen, da hadde du hatt grunn til bekymring. Ang hvor lenge en stivkrampevaksine varer har jeg hørt at det varierer, men de fleste vaksiner utløper ikke på EN dato.

Man kan gjerne plusse på minst ti år til.

(vil helst ikke diskutere og avspore, men legemiddelindustrien som har hatt sitt hovedsete har også vært utsatt for forsikringselskaper, og garanterer ingenting. En bastant dato f.eks. for når man må bytte spiralen for å unngå å bli gravid, eller få komplikasjoner, er tilnærmet det samme som med syntesisk farmasøytisk industri. ...Vet det finnes bra medisiner, men... ingen vet så veldig mye egentlig, selv ikke ekspetisen)

Skrevet

Jeg ble bitt av en pus i sommer, et bittelite punkteringssår i håndleddet. Visste det var stor infeksjonsfare, ringte legevakten som ba meg komme med en gang da det var 80% sjanse for infeksjon ved katte og hundebitt i armer og bein i følge sykepleieren på tlf. Etter to timer venting var jeg rød til midt på underarmen. Reiser endel så har alltid oppdatert stivkrampesprøyten, men måtte ta antibiotika fire ganger om dagen i ti dager.

Følte meg forresten som en idiot som satt på legevakten med verdens minste sår, men ble verre før det ble bedre og dag to klarte jeg ikke bøye håndleddet.

Nå er det mye annet som er mer sannsynlig å bli smittet av enn stivkrampe når det er snakk om dyrebitt, stivkrampevaksinen beskytter ikke mot alt mulig slags infeksjoner:)

Anonym poster: 9b19c49275a915b778efa5fcb8a8ae93

Skrevet

Nå er det mye annet som er mer sannsynlig å bli smittet av enn stivkrampe når det er snakk om dyrebitt, stivkrampevaksinen beskytter ikke mot alt mulig slags infeksjoner:)

Anonym poster: 9b19c49275a915b778efa5fcb8a8ae93

Ja, jeg tenkte ikke på stivkrampei det hele tatt jeg, men infeksjon generelt er jo ikke hyggelig, men de sa at det var to ting som var viktig å få på plass ved dyrebitt og det var stivkrampesprøyte og antibiotika, stivkrampesprøyte hadde jeg jo og antibiotika fikk jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...