hallingbrud Skrevet 25. februar 2004 #1 Del Skrevet 25. februar 2004 Kan noen tipse meg om butikker i kjøbenhavn som selger brudekjoler? Jeg vet om www.lilly.dk, www.bridefashion.dk og www.nicolai-brudekjoler.dk Men det må da være flere?! Kanskje noen til og med vet om butikkene ligger langt fra hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 25. februar 2004 #2 Del Skrevet 25. februar 2004 http://www.casalezar.dk/ MYE fint. Fører bla. Linea Raffaelli og Rembo Styling som har litt spesielle og veldig fine kjoler (og ikke bare de kjedelige prinsessekjolene som ALLE skal ha). Superhyggelig betjening der også. Hos Nicolai hadde de ikke så mye fint (mest tradisjonelt), og betjeningen var IKKE flink til å se an den enkelte brud og hva som passer/hva man leter etter. Rett ved siden av Nicolai ligger det forresten en design brudeforretning med MYE lekkert. Vet ikke hva den heter, men du ser den jo når du går forbi ;-) Lilly, Nicolai og Casa Lezar ligger i grei gangavstand fra hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 25. februar 2004 #3 Del Skrevet 25. februar 2004 Gå inn på www.sol.dk og søk på brudekjoler. Da kommer det opp en hel haug. Selv skal jeg handle min kjole her: http://www.askepot-valentino.dk/ Prøvde kjolen her hjemme først, og bestilte via Danmark til HALV PRIS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 25. februar 2004 #4 Del Skrevet 25. februar 2004 http://www.bryllupsklar.dk/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2004 #5 Del Skrevet 25. februar 2004 Dere som har vært i brudebutikker i Danmark, omtrent hvor mye gir dere for kjolene deres? Jeg vurderer om jeg også kanskje skal ta en tur istedet for å kjøpe kjole brukt her i Norge som jeg egentlig hadde planlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 25. februar 2004 #6 Del Skrevet 25. februar 2004 www.lecomte.dk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 25. februar 2004 #7 Del Skrevet 25. februar 2004 Dere som har vært i brudebutikker i Danmark, omtrent hvor mye gir dere for kjolene deres? Jeg vurderer om jeg også kanskje skal ta en tur istedet for å kjøpe kjole brukt her i Norge som jeg egentlig hadde planlagt. Prisene i Danmark varierer akuratt som her. Min kjole koster 12 000,- her hjemme (Romantica). I Danmark betaler jeg 6 500,- Veldig mye spare. De har alle merkene som de har her hjemme + lekre billige kjoler, som ikke er av kjent merke. Det lønner seg å forhøre seg flere steder, f.eks pr. mail til de forskjellige butikkene i Danmark. Jeg prøvde kjole her, sendte en rekke mail ang. navn på kjole og str. Fikk hyggelige svar fra alle sammen, og endte opp med en butikk som ligger 15 min fra København. De var også behjelpelige med å ordne hotell dersom jeg trengte det. Alt tilbehør blir også mye billigere der borte. I butikken jeg skal kjøpe min, har det også 800 andre brudekjoler! Stor og seriøs butikk. De kan også sende kjolen du ønsker, men da må du også betale toll her hjemme. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 25. februar 2004 #8 Del Skrevet 25. februar 2004 jeg reiste ned dit og kjøpte på lillys og jeg er kjempe fonøyd :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 25. februar 2004 #9 Del Skrevet 25. februar 2004 Bare husk å gang prisen med 1,2 ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallingbrud Skrevet 26. februar 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 26. februar 2004 Askepot & Valentino ligger i Tønder. Er Tønder i København? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 26. februar 2004 #11 Del Skrevet 26. februar 2004 Askepot & Valentino ligger i Tønder. Er Tønder i København? Tønder er overhode ikke i København. Det er nærmere bestemt syd i Jylland hvis jeg husker rett. Bra du fanget opp det... (Dette er min favorit http://www.marianne-caroe.dk/ , men det ligger i Aarhus, så det er jo nok ikke så aktuelt.) Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 26. februar 2004 #12 Del Skrevet 26. februar 2004 jeg betalte 6500 for absolutt alt unntatt undertøy. Men sko, slør, kjole, tiara, underskjørt var med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 26. februar 2004 #13 Del Skrevet 26. februar 2004 Tønder er overhode ikke i København. Det er nærmere bestemt syd i Jylland hvis jeg husker rett. Bra du fanget opp det... (Dette er min favorit http://www.marianne-caroe.dk/ , men det ligger i Aarhus, så det er jo nok ikke så aktuelt.) Piglet Sorry!! La inn feil link. Har snakket med 2 forskjellige skjønner dere :oops: :oops: Endte opp med å kjøpe kjolen her: http://www.houseofbrides.dk/ Her har de også norsk meny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susie C Skrevet 27. februar 2004 #14 Del Skrevet 27. februar 2004 Dette er kanskje litt på siden av temaet, men jeg vurderte også å kjøpe kjole i København. Jeg fant drømmekjolen her hjemme, og ringte så til Danmark for å sjekke prisen der (husker ikke hvilken butikk, men jeg fant en på nettet). Og kjolen som var til salgs her for kr 11200, kunne jeg få der for 8000 danske kroner. Så ringte jeg til salongen her hjemme der jeg hadde funnet min kjole, og nevnte dette for dem. Og vips fikk jeg kjolen for kr 10000. Og det uten noen lengre diskusjon... Dermed var det jo ikke lenger noe særlig å spare på å dra til Danmark for kjolen sin skyld, i alle fall. Men skal man likevel dit, så blir det jo en litt annen sak... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallingbrud Skrevet 27. februar 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 27. februar 2004 House of Brides er i Tåstrup. Er det langt fra København? Jeg skal ha med min gamle mor, så det må være enkelt å komme seg fra butikk til butikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 27. februar 2004 #16 Del Skrevet 27. februar 2004 Tåstrup er litt utenfor København, men det går veldig greit å ta et S-tog ut dit. Du kan f.eks. ta S-tog fra Hovedbanegården. Piglet PS S-tog er som en trikk...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 27. februar 2004 #17 Del Skrevet 27. februar 2004 Det tar ca. 15 min med tog fra København fikk jeg beskjed om. Se også hjemmesiden. Der er kart og veiforklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 27. februar 2004 #18 Del Skrevet 27. februar 2004 Dette er kanskje litt på siden av temaet' date=' men jeg vurderte også å kjøpe kjole i København. Jeg fant drømmekjolen her hjemme, og ringte så til Danmark for å sjekke prisen der (husker ikke hvilken butikk, men jeg fant en på nettet). Og kjolen som var til salgs her for kr 11200, kunne jeg få der for 8000 danske kroner. Så ringte jeg til salongen her hjemme der jeg hadde funnet min kjole, og nevnte dette for dem. Og vips fikk jeg kjolen for kr 10000. Og det uten noen lengre diskusjon... Dermed var det jo ikke lenger noe særlig å spare på å dra til Danmark for kjolen sin skyld, i alle fall. Men skal man likevel dit, så blir det jo en litt annen sak...[/quote'] Som jeg også skrev i mitt innlegg, så varierer prisene også mye i Danmark. Lønner seg å sjekke en del steder. Jeg fikk priser fra 8 500,- til 6 500,- for kjolen min. Alt av tilbehør er også billigere der (slør, sko, undertøy, klær til brudgom, klær til brudepiker, cape, selskapskjoler m.m.), så alt i alt kan man spare MASSE! Men selvsagt kommer reiseutgifer i tillegg. Å ta båten blir vel det billigste alternativet. Vi tar fly, og tar hele turen som en kosetur med mamma, tante, forlover og meg. De som er med håper også på å finne seg kjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallingbrud Skrevet 10. mars 2004 Forfatter #19 Del Skrevet 10. mars 2004 Er det noen som vet om en butikk som fører Demetrios i eller ved kjøbenhavn? Jeg liker denne kjolen: http://www.demetriosbride.com/intl/collect...highres/824.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 10. mars 2004 #20 Del Skrevet 10. mars 2004 Har du sett på disse sidene: http://www.bryllupsklar.dk/ Ellers så mener jeg at LULLU har vist frem den kjolen fra Brudekjoleformidlingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå