Honesty Skrevet 11. oktober 2012 #21 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg tror ikke jeg tåler produkter fra John Masters Organics, for jeg får stram, kløende hodebunn og etterhvert vonde kuler dersom jeg bruker dem over tid. Jeg flasser ingenting, men det er altså stramt og vondt. Jeg har prøvd tre ulike shampooer fra JMO, med samme resultat. Nå forsøker jeg å få brukt dem opp i rotasjon med andre produkter, men det ser ut som om min hodebunn generelt er mer glad i "vanlige" frisørprodukter. Tidligere har jeg tålt Giovanni ganske godt, men for tiden funker ikke de produktene, heller, mens restene av Paul Mitchell-shampoo for slitt hår som jeg hadde stående, lindrer hodebunnen på noen dager. Og disse er IKKE akkurat fri for sulfater (Sodium laureth sulphate er IKKE SLS, men SLES, og skal være mildere enn Sodium LAURYL sulphate, som knapt brukes i hårprodukter lenger, med mulig unntak av renseshampooer. Jeg har akkurat kjøpt Davines Calming shampoo, som jeg håper kan funke litt. Frisøren har ellers anbefalt at jeg bruker olje, for eksempel EFA-oljen fra Hårologi, i hodebunnen over natta, men jeg nøler fordi det er så fettete.
lell Skrevet 5. november 2012 #22 Skrevet 5. november 2012 Jeg har hatt det ssånn i mange år. Det er i perioder verre, spesielt hvis jeg lar håret vokse langt og ikke klipper det opp. Vasker håret annenhverdag. Håret er jo ikke skittent men må vaske pga at hodebunnen føles skitten. Har nå prøvd å kjøpe den shampooen frs body shop. Etter en vask merker jeg ingenting. Har sensitiv hud i ansiktet ogsåz Hvor lenge har du hatt det sånn? Jeg har gått sånn i to år, ble bedre når jeg startet å vaske håret annhver dag, men til gjengjeld har jeg mistet nesten alt håret Skal til hudlege for utredning... Anonym poster: e80863970c5de60fbf99a39ee6221a51
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #23 Skrevet 5. november 2012 Noen som har noen produkter å anbefale mot dette problemet? ...parfymefri shampoo.... Anonym poster: e8448afa45cd8dee5005374806c39f82
Opal Skrevet 5. november 2012 #24 Skrevet 5. november 2012 Jeg bruker Pureology shampoo og balsam. Det er sikkert ikke det beste merket, men skal visst være uten SLS? Men jeg merker at jeg lett får kløe av stylingproduktene, så jeg må være forsiktig. Får ikke bare kløe i hodebunnen men også nedover ryggen og korsryggen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå