Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2012 #1 Del Skrevet 3. oktober 2012 Det ble for noen måneder siden slutt mellom meg og kjæresten. Det var en gjensidig avgjørelse da vi fant ut at vi nok ikke passet så godt i sammen og derfor ikke kom til å ha noe særlig fremtid som par. Hun gikk motvillig med på mitt forslag om at vi ikke burde ha noe kontakt med hverandre etter bruddet siden jeg er ganske klar på at når vi en gang i fremtiden møter en ny eventuell partner så bør vi gjøre dette med “blanke ark”. Har man fortsatt kontakt med en eks så føler jeg at dette kan virke forstyrrende og litt respektløst ovenfor en ny partner. Vet at det er delte meninger om akkurat dette med å beholde vennskapet eller ei med ekser på KG og det respekterer jeg selvfølgelig. Vi er alle forskjellige. Som jeg har nevnt så gikk hun motvillig med på mitt forslag om at vi ikke skulle ha noe kontakt med hverandre og jeg fikk noen mindre hyggelige meldinger av henne da det gikk opp for henne at dette også inkluderte at jeg hadde fjernet henne som venn fra facebook. Jeg vet at hun har beholdt kontakten med sine tidligere ekser og hun forventet nok at jeg også skulle forholde meg som disse har gjort men dette var altså ikke aktuelt for min del. Jeg kan legge til at hun er en meget flott dame som nok “dessverre” er litt for opptatt av å få oppmerksomhet, noe som kanskje kan forklare hennes trang til å fortsatt pleie kontakten med tidligere forhold. Fikk så etter en god stund en sms fra henne der hun spurte hvordan det gikk osv. Hun nevnte også i disse meldingene at jeg alltid ville være den mest fantastiske mannen hun noensinne hadde truffet osv osv. Dette gjennomskuet jeg som et lite forsøk på å få meg til å snu i forhold til å etablere kontakt igjen og beit derfor ikke på kroken. Jeg svarte derfor kort og veldig formelt på disse meldingene og siden ble det helt stille. Trodde jeg. Det har så vist seg at hun har som “hevn” (tror jeg i alle fall) for at jeg ikke vil ha kontakt har prøvd å sverte meg så godt hun kan, da med å spre rykter om meg til venner og bekjente som ikke henger på ei greip. Tingene som hun har sagt om meg er faktisk så graverende at jeg i enkelte kretser blir uglesett og det er ikke akkurat noe greit. Dette har også ført til at en jente jeg har truffet i etterkant som jeg liker godt er litt skeptisk til å involvere seg med meg siden hun dessverre tror de tingene som blir sagt om meg er sanne. Spørsmålet mitt til dere lesere av KG er da følgende: Har noen av dere opplevd noe lignende? Hva er det som kan få en person som angivelig har vært voldsom glad i meg til å gjøre noe sånt? Jeg har jo nevnt mine “teorier” over, men det hadde vært kjekt og fått feedback fra dere også. Hva bør jeg foreta meg? Skal jeg bare ignorere dette og la det gå bort av seg selv? Jeg har også tenkt på om jeg bør “kringkaste” meldingene hun har sendt til meg om hvor fantastisk jeg var/er rundt slik at jeg på en måte kan renvaske meg, men tror kanskje dette bare kan gjøre vondt verre. Jeg vil jo bare at dette skal forsvinne. Dette ble langt, men håper dere allikevel har holdt ut og fått lest alt. Råd mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 3. oktober 2012 #2 Del Skrevet 3. oktober 2012 Dette er jo svært dårlig gjort av din ex, og jeg tror dine teorier om hva som ligger bak, er rimelig fornuftige. Det er ikke freit når hun sprer så graverende rykter om deg at det påvirker ditt sosiale nettverk etc, men jeg er redd for at sanksjoner fra din side bare gjør vondt verre. Du risikerer å bli dratt inn i noe som kan bli større og mer ubehagelig. Men jeg har ingen erfaring fra liknende så jeg håper det er andre som kan gi mer kvalifiserte råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nejve Skrevet 3. oktober 2012 #3 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Jeg opplevde dette med min ekskjæreste. Etter det ble slutt, snakket han utrolig mye dritt om meg og familien min til MINE venner, og fortalte løgner som ikke var sanne. I tillegg fortalte han venninnene mine forskjellige ting som jeg hadde fortalt ham i fortrolighet, og det endte med at flere av dem var sinte på meg. Heldigvis fikk jeg overbevist dem om at alt var løgn, og jeg valgte å ringe ham og konfrontere ham. Jeg prøvde å ikke være sint, men fremsto heller som lei meg, og fortalte ham hvor han utrolig mye han såret meg med oppførselen sin. Han la seg langflat, ba om unnskyldning, og tilsto at han gjorde det fordi han var så bitter og lei seg etter bruddet. Det er nok mye mulig at det er det som er årsak i ditt tilfelle også! Jeg ville tatt kontakt med henne Endret 3. oktober 2012 av nejve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 3. oktober 2012 #4 Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har også opplevd noe lignende. Eksen min var bitter og ønsket oppmerksomhet. Det var fristende å vingle ham etter ørene, men jeg valgte og overse ham. Det gikk bra til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 3. oktober 2012 #5 Del Skrevet 3. oktober 2012 Du skal ikke ignorere dette, men du skal også legge opp en strategi for hvordan du best mulig kan møte dette. Det første man bør gjøre er å forholde seg rolig og kaldt, slik at du får litt tid til å tenke gjennom alternativene. Det er nå du også vil finne ut hvilke venner som er de virkelige vennene. I utgangspunktet setter du deg ned med dem etterhvert og forklarer at du desverre har havnet i konflikt med eksen og at hun setter ut usanne rykter om deg. Du bør ikke ikke kringkaste meldingene du har fått, fordi det da kan brukes mot deg (siden du da sender det skriftlig fra deg). Derimot bør du vurdere å vise vennene dine de meldingene du har fått når dere er sammen slik at de kan se hva hun har sendt til deg slik at de forstår at disse meldingene ikke stemmer overens med inntrykket hun forsøker å spre av deg. De fleste vil skjønne selvmotsigelsen i at hun sender slike meldinger til deg når hun samtidig forsøker å svartmale deg. De vennene som støtter deg i dette vil være reelle venner. Du kan spørre dem om de kan følge litt med på hva som blir sagt, spesielt det som blir formidlet skriftlig vil være av interesse for deg, og det skal du selvsagt følge med på selv også. Hvis dette er graverende nok så vil du kanskje ha mulighet til å samle opp materiale for en injuriesak hvis dette blir aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 3. oktober 2012 #6 Del Skrevet 3. oktober 2012 du kan jo snu på det og tenke at det er bra de ikkje er saman. ho er tydelegvis ikkje noko å samle på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå