Gjest Nina, 45 Skrevet 4. oktober 2012 #61 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg tror flere ikke har skjønt poenget, poenget handler om at man har en oppfatning om at når man går inn i et samboerforhold, så går man inn i en tosomhet. Og at alt man kjøper inn av mat, dermed også er en del av husholdet, man skal ikke ha "lov" å ha noe for seg selv lenger. Har jeg oppfattet deg riktig, TS? Personlig så er det faktisk viktig for meg å ha noe for meg selv, noe som er MITT, noe som ikke skal deles med ham jeg eventuelt skal leve med. Jeg MÅ ha følelsen av noe eget, noe som kun er mitt og da er gjerne sjokolade en av tingene som jeg føler er viktig å ha for meg selv, uten at mannen i mitt liv skal forsyne seg av det som er mitt. Jeg ville opplevd det som påtrengende og kvelende om jeg ikke får "lov" til å ha mine greier, mine ting i fred uten at jeg må ta hensyn til at jeg lever i "tosomhet" hele tiden. Jeg gir ikke fra meg, og min personlige frihet, bare fordi jeg lever sammen med et annet menneske. Jeg ville gjort det tindrende klart ovenfor samboeren min at jeg vil ha tingene jeg kjøper inn, som er spesielt viktig for meg, som sjokolade som fungerer som et avbrekk fra trening, jobb og annet og som for meg er bare kos og det skal jeg få lov til å ha i fred, fra både samboer og fra folk som ikke skjønner at det faktisk finnes mennesker som vil gjerne beholde noe av seg selv, også i en tosomhet. Er det noe problemer med å akseptere det, eller samboer bare fritt forsyner seg av min lille pustehull fra en hektisk hverdag, vel, det er ikke MITT problem, men de andres eller samboers problem, da bare skaffer jeg meg en liten hendig dings som dette: Fridge Locker Og jeg anbefaler TS å skaffe seg en slik som jeg linket til nettopp, en liten dings som du kan låse inn godsakene dine, som kun er DITT, og den klåfingrende samboeren ute. For som sagt, du skal ikke legge vekk din personlige frihet, din personlige rom, bare fordi du går inn i en tosomhet - behold noe av deg selv, ta hensyn til deg og ha ditt eget lille kosestund med god samvittighet, du! Ikke la andre gi deg dårlig samvittighet! Det gjør jeg! Anonym poster: 3796356813462f681cf0c2b063e67fbe Helt enig! Herregud, klart en må få ha sjokolade, is og annet godtrei for seg selv (i tillegg til at noe er forbeholdt felles/til begge/helgekosen). Synd om en må snike seg rundt, bare av redsel for at mannen skal drikke opp/spise opp det han ser, bare fordi han ikke liker å bevare det der over mang dager! Hadde jeg ikke klart...forlanger å ha mine egne godsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 4. oktober 2012 #62 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg synes det er så fryktelig irriterende når jeg finner ut av iskaffen jeg kjøpte i går og tenkte å ha til frokosten i dag er borte fordi han stod opp en halvtime før meg. Jeg vil understreke at dette absolutt ikke handler om pengene for min del, kun det at ting jeg har tenkt å ha kose meg med plutselig er borte, UTEN AT HAN SIER FRA. Vil han ha iskaffe han også, så får han legge en ekstra i handlekurven istedet for å knabbe den jeg trodde JEG hadde stående i kjøleskapet. Jeg holder på å "lære"han å si fra først, og han er allerede blitt kjempeflink. F9z. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blah blah Skrevet 4. oktober 2012 #63 Del Skrevet 4. oktober 2012 Selv klarer jeg ikke forstå at man skal behøve å vokte over godteri og is, men jeg ser jo at det er vanlig. Eller, jeg kan vel forstå det til en viss grad når jeg kommer hjem og sjokoladen er spist opp, men jeg tenker bare at da er det en usunn ting mindre å dytte i seg og tenker ikke mer over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #64 Del Skrevet 5. oktober 2012 Synd det ikke er så lett å følge rådet om "Du må ta dette opp med ham" når det er glemt neste gang han oppdager noe han får lyst på, og som er beregnet til en sen dessert.. Anonym poster: 87f6847c98c376ef0aebaa5b2c96690a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå