kristian82 Skrevet 4. oktober 2012 #61 Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Dette hendvender seg både til menn og kvinner egentlig. Nå har jeg hatt kort hår siden jeg var 15, fordi dette er det jeg føler meg mest vel med, og mest feminin med. Men mange rundt meg og nye folk jeg møter har en lei tendens til å mene at kort hår = lesbisk, uansett hvor feminin man ellers skulle være (mange mener kort hår er mindre feminint) Hvorfor er det slik? Er det en generell oppfattelse, eller er det bare meg som har opplevd det? Om du som dame selv har kort hår, hva tenker du når du hører slikt? Og hvorfor tror folk at alle lesbiske har kort hår? Ting blir vel gjerne litt mindre feminint med kort hår, men tenker såklart ikke at alle jenter med kort hår er lesber. At kort hår på jenter er en uting - så sant de ikke er 60 + - er en annen sak. Endret 4. oktober 2012 av kristian82
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #62 Skrevet 4. oktober 2012 Du må slutte å lese som fanden leser bibelen. Jeg snakket om hva menn annser som feminint, tiltrekkende og forteller oss at det er et kvinnemenneske vi ser og ikke en mann. Og nei overvekt gjør deg faktisk mindre fruktbar og vi var nomadefolk for millioner av år siden. Bare for å få det på det rene også. Uansett ikke mitt poeng som sagt. I tidligere tider var det fyldige kvinner som ble sett på som "et godt stykke", fordi det ble sett på som fruktbart og det var også det som var tiltrekkende. Jeg regner med at du også har sett gamle statuer og skriblerier av halvfeite kvinner. Det var slike figurer menn siklet etter. Men når du nevner millioner av år...jeg er rimelig sikker på at menn ikke hadde kort hår på den tiden. Halvlangt hår var vel like vanlig blant menn som blant kvinner. Var menn mer feminine på den tiden mon tro? Anonym poster: 681f79833f3ca4693dc55e4901a041ee 2
Guybrush Skrevet 4. oktober 2012 #63 Skrevet 4. oktober 2012 I tidligere tider var det fyldige kvinner som ble sett på som "et godt stykke", fordi det ble sett på som fruktbart og det var også det som var tiltrekkende. Jeg regner med at du også har sett gamle statuer og skriblerier av halvfeite kvinner. Det var slike figurer menn siklet etter. Men når du nevner millioner av år...jeg er rimelig sikker på at menn ikke hadde kort hår på den tiden. Halvlangt hår var vel like vanlig blant menn som blant kvinner. Var menn mer feminine på den tiden mon tro? Anonym poster: 681f79833f3ca4693dc55e4901a041ee Søk opp "long hair" på wikipedia. Se den lange listen med kilder under. Med unntak av et kort blaff på 20taller hvor såkalte flappers hadde kort hår har motebildet stort sett vært ganske homogent på hårfronten. Visstnok gikk ikke mannfolka rundt med langt hår fordi det var i veien under jakt, mener også å ha lest at vårt hår generelt holder seg dårligere i lengre utgave. Det spekuleres i at de jentene som hadde langt sunnt hår generelt fikk langt flere barn og at dette er årsaken til forskjellen mellom kjønn ved at genene spredde seg. Du sammenligner ellers pærer og bannaner, om en kvinne er MER frodig har hun altså mer av det som er annsett som feminint. Ikke mindre. Og det er annsett at mennesket i nåværende form utviklet seg rundt 4 millioner år siden, vi snakker ikke om perioden før hvor vi mer eller mindre lignet på andre primater.
Guybrush Skrevet 4. oktober 2012 #64 Skrevet 4. oktober 2012 Og Justin Bieber blir omtalt som homo fordi han ser feminin ut så om du mener det så ser jeg ikke helt poenget med at kort hår ser ufeminint ut, logisk brist liksom Han ser prepubertal og androgyn ut. Både det bildet og ham minnet meg om 13 år gamle gutter med gele i håret
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #65 Skrevet 4. oktober 2012 Liker absolut best jenter med langt hår. Anonym poster: c5ca0e36a72f654379e03f63a79c3a8f
Gjest Snoken- Skrevet 4. oktober 2012 #66 Skrevet 4. oktober 2012 3 av ganske mange bilder som dukket opp på navnet hennes, hva googlet du? Du ser ikke noe solskinn på bildene...
skreppamedleppa Skrevet 4. oktober 2012 #67 Skrevet 4. oktober 2012 Du ser ikke noe solskinn på bildene... Poenget er vel at det finnes andre bilder av hun med kort hår enn et der hun er avbildet på avstand tatt av paparazzi med noen lite flatterende klær Det er lov å juksa litt som ho Ingrid Espelid sier, men det er og lov å innrømme at en har jukset litt! Og kan det være at det finnes mange flere bilder av hun med langt hår enn kort fordi hun har hatt langt hår i x antall år men ikke like lang tid med kort hår, men hey bare vill gjetning fra min side 2
Gjest Snoken- Skrevet 4. oktober 2012 #68 Skrevet 4. oktober 2012 Poenget er vel at det finnes andre bilder av hun med kort hår enn et der hun er avbildet på avstand tatt av paparazzi med noen lite flatterende klær Det er lov å juksa litt som ho Ingrid Espelid sier, men det er og lov å innrømme at en har jukset litt! Og kan det være at det finnes mange flere bilder av hun med langt hår enn kort fordi hun har hatt langt hår i x antall år men ikke like lang tid med kort hår, men hey bare vill gjetning fra min side Takk for svare cpt.obvious
Gjest O___o Skrevet 4. oktober 2012 #70 Skrevet 4. oktober 2012 jeg klippet meg slik for noen år tilbake og fikk veldig mange "kommet ut av skapet?-kommentarer"
Skjønningen Skrevet 4. oktober 2012 #71 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg synes langt hår er penest på omtrent alle jenter, med mindre de har veldig tynt og pistrete hår. Jeg synes ikke at kort hår ser "lesbisk" ut, men jeg synes derimot at kort hår i enkelte tilfeller kan se "guttete" ut. Kort hår med litt spill og enkelte lengder i seg kan være feminint og pent på noen damer. Ikke så kort at det stopper over øra, men sånn som her: Så kort hår som det her blir litt guttete, og faller ikke i smak hos meg: Jeg synes også at så kort hår som på bildet ovenfor her får unge jenter til å se yngre ut, og eldre damer til å se eldre ut. Må legge til at jeg bryr meg fint lite om hvordan andre velger å se ut på håret, selv om jeg har mine meninger. 1
pingeline Skrevet 5. oktober 2012 #72 Skrevet 5. oktober 2012 Det som er litt spesielt med de som liker langt hår best uansett hvordan personen ser ut, er at hårkvaliteten ikke ser ut til å ha noe å si heller. Noen har hår som fint kan være løst gjennom hele dagen uten å se så veldig ille ut, andre ser det tynt og pjuskete ut på, og noen ser det tungt og messy ut etter 30 minutter. Men et lite spørsmål til de som liker langt hår best uansett: hva med hestehale/fletter/håret satt opp? Er dette penere/styggere enn å ha håret løst? Går det ut på det samme? 1
Heartless Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #73 Skrevet 5. oktober 2012 Det ser ikke ut til å spille noen rolle om dama er penere med kort hår, det skal være langt, uansett.. trangsynt og kjedelig 2
Hottrio Skrevet 5. oktober 2012 #74 Skrevet 5. oktober 2012 Er helt enig med Skjønningen her i at kort hår på unge jenter får dem til å se yngre ut, mens kort hår på litt "eldre" damer, dvs. omtrent fra litt yngre enn meg selv og oppover, får dem til å virke eldre. Jeg har aldri skjønt det derre med at mange damer absolutt skal ha kort og fjongt hår når de har passert 45-55 år ca., for meg blit det litt sånn "gammel kjærring sveis"-oppfattelse av det.
Gjest BM2 Skrevet 5. oktober 2012 #75 Skrevet 5. oktober 2012 Dette hendvender seg både til menn og kvinner egentlig. Nå har jeg hatt kort hår siden jeg var 15, fordi dette er det jeg føler meg mest vel med, og mest feminin med. Men mange rundt meg og nye folk jeg møter har en lei tendens til å mene at kort hår = lesbisk, uansett hvor feminin man ellers skulle være (mange mener kort hår er mindre feminint) Hvorfor er det slik? Er det en generell oppfattelse, eller er det bare meg som har opplevd det? Om du som dame selv har kort hår, hva tenker du når du hører slikt? Og hvorfor tror folk at alle lesbiske har kort hår? Jeg tror ikke alle lesbiske har kort hår, men alle med kort hår får noe maskulint ved seg. Som igjen gjør at en tenker lesbisk. Liker kvinner med langt hår rett og slett.
Gjest Snoken- Skrevet 5. oktober 2012 #76 Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Det som er litt spesielt med de som liker langt hår best uansett hvordan personen ser ut, er at hårkvaliteten ikke ser ut til å ha noe å si heller. Noen har hår som fint kan være løst gjennom hele dagen uten å se så veldig ille ut, andre ser det tynt og pjuskete ut på, og noen ser det tungt og messy ut etter 30 minutter. Men et lite spørsmål til de som liker langt hår best uansett: hva med hestehale/fletter/håret satt opp? Er dette penere/styggere enn å ha håret løst? Går det ut på det samme? Fletter og hår som er satt opp ser som regel ut bedre en løst hår. Noe dere ofte gjør for å pynte dere også. Forsåvidt liker jeg variasjon, og alle kler heller ikke det samme. Hårkvalitet ser ikke til å være et problem for folk på min alder. Grunnen til at kvinner med langt hår er langt mer attraktive er vel fordi de ser unge og friske ut. Det finnes jenter som kler det kort hår, men jeg ser ikke på de som attraktive. Dette er ikke noe jeg har valgt selv, det er vel bare slik vi menn flest har blitt programmert til å føle. Folk med kort hår blir sett på som guttete, lesbiske av mange. Folk med dårlig hårkvalitet eller eldre damer går over til kort hår. Syke mennesker mister håret og får kort hår. Ingen av disse "kvalitetene" er positivt for en ung mann som er ute etter forhold. Om de ikke liker mindre feminine friske jenter som har valgt å kort hår. Drar man en konklusjon ut av dette her. Så er jo kort hår et tegn på alt annet ei frisk heterofil ung feminine kvinnfolk i følge denne tråden. Endret 5. oktober 2012 av Snoken-
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #78 Skrevet 5. oktober 2012 Liker absolut best jenter med langt hår. Anonym poster: c5ca0e36a72f654379e03f63a79c3a8f Hårlengden hos en jente er det primære for tiltrekningen altså, selv om hun skulle ha en ræva personlighet? Anonym poster: 35ce2fd21cee111d6d04a9bf1526cb11
Gjest Lille-pus Skrevet 5. oktober 2012 #79 Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Tråden ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Spørsmål tas i egen tråd på Ris&Ros. Lille-pus (mod) Endret 5. oktober 2012 av Lille-pus
Gjest Snoken- Skrevet 5. oktober 2012 #80 Skrevet 5. oktober 2012 Hårlengden hos en jente er det primære for tiltrekningen altså, selv om hun skulle ha en ræva personlighet? Anonym poster: 35ce2fd21cee111d6d04a9bf1526cb11 Jeg vil tro at det en av flere kriterier. Fordi fleste av oss betyr pent utseende noe også, ikke bare personlighet alene. Hvorfor velge det ene når du kan få begge deler? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå