Gå til innhold

Kort hår = Lesbisk?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns damer med kort hår kan virke lite feminine, men det spørs på hvor store pupper hun har. Kort hår og store pupper (kort hår fremhever ofte puppene) = feminint, kort hår og små pupper = er det mann eller dame?

Anonym poster: 5144d84eadf3be4b13a933384f44cab8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her, og jeg kan godt utbrodere litt

Med mitt korte hår har jeg fått beskjed om at jeg ikke er like attraktiv for menn

fordi håret mitt er kort og de enten tror jeg har en annen legning, eller mener jeg

er maskulin fordi jeg har kort hår (uansett hvor mye sminke, skjørt eller annet jeg har på meg)

Jeg føler det er rart at så mye liksom skal "leses" ut ifra lenge på hår, er det ingen som tenker

over hva som faktisk ser best ut fra person til person? Jeg ser best ut med kort hår, skal jeg ha

langt hår bare for å bli oppfattet som feminin? Får ofte "det er ikke spesielt kvinnelig å ha kort hår"

da har de jo ikke vurdert det faktum at jeg ser ut som en mann med forkjærlighet for heavy metal

når jeg har langt hår :fnise:

Skrevet

Prøv å være feit i tillegg til p ha kort hår. I tillegg har jeg både crocs og rutete skjorte. Traktorlesbe all the way ...

  • Liker 2
Gjest sardintroll
Skrevet

Det er nok ikke det korte håret i seg selv, men en viss type sveis, som får meg til å undres om vedkommende muligens er lesbisk. xD

  • Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt kort hår hele livet og er aldri blitt tatt for å være lesbisk.

Gutt derimot, det fikk jeg flere spørsmål om når jeg var ung :nigo:

  • Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt langt hår, superkort hår, og alt innimellom. Jeg har aldri fått spørsmål om jeg er lesbisk, men kan godt henne noen har trodd det. Jeg har mye hår, og det er tungt. Helt umulig å sette det pent opp med noe annet enn hårstrikk, for selv sånne gigatiske kliper klarer ikke å holde på det.

I tillegg synes jeg selv at jeg ser kraftigere ut med langt hår, noe som sikkert har litt med størrelsen på håret å gjøre. I tillegg viser kort hår frem den lange halsen min, så ser litt nettere ut da.

  • Liker 2
Skrevet

For å være litt seriøs. De fleste jenter med kort hår jeg har kjent har hatt et mindset og holdning rundt det med utseende og stil som ikke har appellert til meg personlig. Hvilken legning de har bryr meg ikke. Og jeg tviler på at de fleste var lesbiske for å si det sånn. Jeg synes kort hår ser litt "kjerring" ut. Type kommunalt ansatte damer i 40+ som virker over natta å gå over til dette. Jeg liker langt og jeg liker litt under skulderlangt. Noen kan se bra ut med kortere - men i mine øyne bedre med lengre. Håret er noe av de få attributtene på jenter som vi lett kan se som feminine ute blant folk. Unge jenter med kort hår ser for meg veldig androgyne ut.

Men smaken er jo som baken - men jeg og de gutta jeg har diskutert dette med er stort sett enige.

  • Liker 2
Skrevet

Tror folk sitter veldig fast i det gamle, at jenter SKAL ha langt hår, det spiller ingen

rolle hvordan dette kortet håret er, og det irriterer meg.. Jeg har blitt mer godtatt av de

som er noe eldre med det korte håret, men de på min alder i tidlig 20 årene er veldig vanskelig

når det kommer til det korte håret. Kunne ønske folk kunne få opp øya litt, at en feminin kort sveis,

kan være akkurat like feminint og flott som langt hår..

  • Liker 2
Skrevet

Tror folk sitter veldig fast i det gamle, at jenter SKAL ha langt hår, det spiller ingen

rolle hvordan dette kortet håret er, og det irriterer meg.. Jeg har blitt mer godtatt av de

som er noe eldre med det korte håret, men de på min alder i tidlig 20 årene er veldig vanskelig

når det kommer til det korte håret. Kunne ønske folk kunne få opp øya litt, at en feminin kort sveis,

kan være akkurat like feminint og flott som langt hår..

Dette har med preferanser å gjøre, ikke holdninger. På samme måter som at et fåtall jenter tennes av gutter som er syltynne, eller svært lave, eller la oss da si gutter med heavy metall sveis som henger langt ned på rumpa.

De jentene som kan sies å være "feminine" med kort hår er det gjerne fordi de har svært petite trekk i ansiktet. Type Winona Ryder og Keira Knightly.

Hvordan skiller vi dere jenter fra gutta? Feminine former (som vi ofte ikke ser under klærne til hverdags), ansiksform (finere trekk, mindre ansikt, større øyne, sminke etc), og håret. Av disse er definitivt håret det vi lettest legger merke til.

Så for akkurat meg vil ikke kort hår være like feminint og flott som litt lengre. Just saying.

Skrevet

Jeg er lesbisk og liker kvinner som er mer androgyne i sin stil, og som helst ikke bruker sminke. Jeg har ingen problemer med å skille dem fra gutter/menn. Mange kvinner passer ikke langt hår, og det korte håret bringer fram ansiktet på en helt annen måte enn langt hår. Men kvinner med kort hår blir ikke androgyne av den grunn. Kort hår symboliserer ikke noe som helst. Slik jeg ser det, virker det som om flere og flere kvinner har en kortere frisyre, det virker å være in for tiden.

Anonym poster: 681f79833f3ca4693dc55e4901a041ee

  • Liker 6
Skrevet

Jeg er lesbisk og liker kvinner som er mer androgyne i sin stil, og som helst ikke bruker sminke. Jeg har ingen problemer med å skille dem fra gutter/menn. Mange kvinner passer ikke langt hår, og det korte håret bringer fram ansiktet på en helt annen måte enn langt hår. Men kvinner med kort hår blir ikke androgyne av den grunn. Kort hår symboliserer ikke noe som helst. Slik jeg ser det, virker det som om flere og flere kvinner har en kortere frisyre, det virker å være in for tiden.

Anonym poster: 681f79833f3ca4693dc55e4901a041ee

Mye som er "in" som ikke de fleste av oss gutta synes serbra ut ;) men igjen dette har med millioner av år med utvikling, tenningsmønstre og preferanser å gjøre.

Jeg har til gode å se ei jente som ser bra ut med helt kort hår som jeg ikke synes så bedre ut med litt lengre. Blir feil å sammenligne om man tar ei med langt flatt og kjedelig frisyre og styler henne masse med kort hår og bruker det som sannhetsvitne

Skrevet

Millioner av år med utvikling? Vel, om det skulle ha stemt 100 % så skulle halvfeite kvinner vært det som var mest attraktivt, fordi det blir sett på som mest fruktbart. Men slik er det jo ikke, det er små, tynne og skranglete damer som menn ønsker seg, eller for å være mer spesifikk, tynne kvinner med digre bryst.

Kort hår har ikke noe med legning å gjøre. Det er helt sikkert.

Anonym poster: 681f79833f3ca4693dc55e4901a041ee

Skrevet

Millioner av år med utvikling? Vel, om det skulle ha stemt 100 % så skulle halvfeite kvinner vært det som var mest attraktivt, fordi det blir sett på som mest fruktbart. Men slik er det jo ikke, det er små, tynne og skranglete damer som menn ønsker seg, eller for å være mer spesifikk, tynne kvinner med digre bryst.

Kort hår har ikke noe med legning å gjøre. Det er helt sikkert.

Anonym poster: 681f79833f3ca4693dc55e4901a041ee

Du må slutte å lese som fanden leser bibelen. Jeg snakket om hva menn annser som feminint, tiltrekkende og forteller oss at det er et kvinnemenneske vi ser og ikke en mann. Og nei overvekt gjør deg faktisk mindre fruktbar og vi var nomadefolk for millioner av år siden. Bare for å få det på det rene også. Uansett ikke mitt poeng som sagt.

Skrevet

Du snakker om hva du anser som tiltrekkende og feminint. Ikke menn. Deg.

  • Liker 5
Skrevet

Du snakker om hva du anser som tiltrekkende og feminint. Ikke menn. Deg.

Nei jeg snakker om menn, som i minste felles multiplum, median, gjennomsnitt etc. Flertallet.

Finnes haugevis av psykologi og forskningsrapporter på området. Samt de hundreder av andre menn man gjerne diskuterer temaet med iløpet av livet. Flertallet av menn synes haremsbukser er ufattelig stygt, og flertallet av menn synes kort hår ser guttete ut og langt hår er penere og mer feminint.

"Femininity (also called womanliness or womanhood) is a set of attributes, behaviors, and roles generally associated with girls and women". Altså det som i all hovedsak skiller kvinner fra menn. Fra tidenes morgen har menn flest hatt kort hår.

Om en mann vil fremstå som kvinne er det klær, hår og makeup som er de viktigste momentene.

"Scientists view long hair as playing a large part in natural selection among many species, since long, thick and healthy hair or fur is frequently a sign of fertility and youth.[1] As hair grows slowly, long hair may reveal several years of a person's health status and reproductive fitness. Hair length and quality can act as a cue to especially a woman's youth and health, signifying reproductive potential according to a study of 76 American college student's preferences"

"By seven to nine months, infants can tell the sexes apart based on hair length, voice pitch and faces"

Ja jeg har skrevet flere ganger at dette er min personlige preferanse, og det finnes selvsagt menn som foretrekker kort hår. Poenget mitt ellers er at det historisk sett ikke er ansett for å være feminint og at de fleste menn oppigjennom historien har blitt mer tiltrukket av langt hår.

Skrevet

Jeg synes i mange tilfeller at kort hår ser bedre ut enn langt hår, men det forutsetter at vedkommende har et relativt feminint ansikt :)

agyness-deyn-hair.jpganne+rimmen-+vi+har+det+veldig+bra+sammen.jpg?o=2794291&w=312&h=416&ee=1225776730Halle-Berry-Hot-images.jpg2547-2.jpg

  • Liker 7
Skrevet (endret)

Fashionistaen: og likevel har jeg sett flere av de jentene du poster bilder av, hvor de ser penere ut med noe lengre hår :) Selvsagt, det er gøy å variere - og det blir jo kjedelig om man skal ha samme hårfrisyre hele livet. Men i forhold til hva som er allment annsett som mest feminint osv - så blir det noe helt annet.

Endret av Lille-pus
Tilsvar på slettet sitat
  • Liker 1
Skrevet

Imo, så synes jeg de er finere med kort hår. Av majoriteten er det ingen tvil om at kort hår i seg selv blir sett på som mindre feminint enn langt, men i enkelte tilfeller (som i de jeg linket til), så synes jeg det korte håret faktisk er med på å bringe fram det feminine gjennom bruk av kontraster. Med andre ord, maskuliniteten til det korte håret fremhever de vakre feminine trekkene til ansiktet. Dette gjør personen i mine øyne mer interessant og penere.

  • Liker 4
Skrevet

Imo, så synes jeg de er finere med kort hår. Av majoriteten er det ingen tvil om at kort hår i seg selv blir sett på som mindre feminint enn langt, men i enkelte tilfeller (som i de jeg linket til), så synes jeg det korte håret faktisk er med på å bringe fram det feminine gjennom bruk av kontraster. Med andre ord, maskuliniteten til det korte håret fremhever de vakre feminine trekkene til ansiktet. Dette gjør personen i mine øyne mer interessant og penere.

Det interessante er at dette argumentet stort sett fremmes av jenter selv. Jeg har til gode å høre så mange hetrofile menn mene dette. Og dette er en veldig vanlig diskusjon blant gutta, spesielt når en kompis kommer og er skuffa fordi kjæresten har klipt seg kort.

Jeg tror det er en forskjell mellom hva kvinner og menn oppfatter som feminint :)

Skrevet

Det interessante er at dette argumentet stort sett fremmes av jenter selv. Jeg har til gode å høre så mange hetrofile menn mene dette. Og dette er en veldig vanlig diskusjon blant gutta, spesielt når en kompis kommer og er skuffa fordi kjæresten har klipt seg kort.

Jeg tror det er en forskjell mellom hva kvinner og menn oppfatter som feminint :)

Da vanker vi nok i ganske forskjellige kretser, for mange gutter som jeg kjenner er av den samme oppfatningen som meg, uten at noen av dem er noen uberfeminine skaphomser ;)

  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...