Gå til innhold

Kort hår = Lesbisk?

Heartless

Anbefalte innlegg

Det stemmer så absolutt ikke! Jeg har selv kort hår og synst jeg kler dette best. Kvinner med kort hår er hot og treng ikke være lesbiske av den grunn.. haha!

Anonym poster: d680d3101904c2959f9403fb20fba7e9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er man ikke lesbisk om man har kort hår! Det er så mange idiotiske oppfatninger og fordommer der ute.

Enda verre (flere ting) er det for menn, man blir mistenkt for å være homse om man har ring i høyre øre, hvis pekefinger er lengre enn ringfingeren, om man har knekk i håndleddet, om man bruker veske eller liten bag, rosa klær osv osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vanker vi nok i ganske forskjellige kretser, for mange gutter som jeg kjenner er av den samme oppfatningen som meg, uten at noen av dem er noen uberfeminine skaphomser ;)

Meget mulig, men alle undersøkelser viser at det er et meget stort flertall som mener det samme som meg ;) Og jeg har kanskje uten at jeg skal si det sikkert diskutert emnet med langt flere menn enn deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke helt igjen i dette med hårlengde, Guybrush. For min del er det helt andre ting enn hårlengde som beskriver feminiteten i en kvinne. Men så har jeg vært sammen med flere korthårede også. Som definitivt ikke har vært lesbiske. Og jeg har absolutt ikke på følelsen at jeg er alene i det synet.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke helt igjen i dette med hårlengde, Guybrush. For min del er det helt andre ting enn hårlengde som beskriver feminiteten i en kvinne. Men så har jeg vært sammen med flere korthårede også. Som definitivt ikke har vært lesbiske. Og jeg har absolutt ikke på følelsen at jeg er alene i det synet.

:klem1:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg snakker om menn, som i minste felles multiplum, median, gjennomsnitt etc. Flertallet.

Finnes haugevis av psykologi og forskningsrapporter på området. Samt de hundreder av andre menn man gjerne diskuterer temaet med iløpet av livet. Flertallet av menn synes haremsbukser er ufattelig stygt, og flertallet av menn synes kort hår ser guttete ut og langt hår er penere og mer feminint.

"Femininity (also called womanliness or womanhood) is a set of attributes, behaviors, and roles generally associated with girls and women". Altså det som i all hovedsak skiller kvinner fra menn. Fra tidenes morgen har menn flest hatt kort hår.

Om en mann vil fremstå som kvinne er det klær, hår og makeup som er de viktigste momentene.

"Scientists view long hair as playing a large part in natural selection among many species, since long, thick and healthy hair or fur is frequently a sign of fertility and youth.[1] As hair grows slowly, long hair may reveal several years of a person's health status and reproductive fitness. Hair length and quality can act as a cue to especially a woman's youth and health, signifying reproductive potential according to a study of 76 American college student's preferences"

"By seven to nine months, infants can tell the sexes apart based on hair length, voice pitch and faces"

Ja jeg har skrevet flere ganger at dette er min personlige preferanse, og det finnes selvsagt menn som foretrekker kort hår. Poenget mitt ellers er at det historisk sett ikke er ansett for å være feminint og at de fleste menn oppigjennom historien har blitt mer tiltrukket av langt hår.

Det er rimelig tydelig at dine preferanser er rimelig urokkelige, noe som virker relativt kjedelig.

Så lenge dama har kort hår så er hun lite feminin, punktum, uten noen som helst tanke om at

denne personen kanskje ser best ut med kort hår, det skal være langt uansett... Å bruke kort hår som argument for at dama ikke er feminin holder jo ikke vann

Endret av Heartless
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hø? så alle jenter med pinnekort hår er lesbiske?

Nesten. Når man blir en eldre dame derimot, endrer det seg litt. Da får jo "alle" kjempekort lesbefrisyre. Synd.

Anonym poster: 32c42933913000405c5058d18144e842

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer så absolutt ikke! Jeg har selv kort hår og synst jeg kler dette best. Kvinner med kort hår er hot og treng ikke være lesbiske av den grunn.. haha!

Anonym poster: d680d3101904c2959f9403fb20fba7e9

Kort hår er ikke spesielt hot, nei.

Anonym poster: 32c42933913000405c5058d18144e842

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Som oftest? Vis kilder på dette, er du snill, for det er noe av det teiteste jeg har hørt.

Anonym poster: 71717e073009d82f79196fc3a3b91f21

einig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei kjempevakker venninne som har kort hår :-) har aldri tenkt over om hun var muligens var lesbisk eller ikke, noe hun ikke er!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoken-

Som menn flest foretrekker jeg kvinner med langt hår. Emma Watson var jo super populær blant gutta helt til hun klipte håret sitt kort. Hvor så å si alle mistet interessen av henne.

8725343423.jpg

060412-Emma-Watson-400.jpg

emma-watson-short-hair.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene av Emma Watson minner meg om før og etterbilder av damer som har slanket seg. Før: bilde av ei sur feit dame i sorthvitt. Etter: Slank utgave fra fordelaktig vinkel, og smilende blid i fullt solskinn ute i hagen.

Emma Watson ble helt fantastisk etter at hun klipte seg kort.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du har glemt å lese hva jeg skrev ;) jeg snakket om hva som kulturelt er oppfattet som mest feminint av langt og kort hår. Og hva de fleste menn annser som penest og mest feminint. Aldri sagt at ei jente med kort hår ikke er feminine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har glemt å lese hva jeg skrev ;) jeg snakket om hva som kulturelt er oppfattet som mest feminint av langt og kort hår. Og hva de fleste menn annser som penest og mest feminint. Aldri sagt at ei jente med kort hår ikke er feminine :)

Nå var det kun den første setningen som var myntet på deg. Det vil si at jeg ikke var enig. Punktum. At jeg ikke kjenner igjen menns syn på kvinner med kort hår på samme måte som deg. Resten var min personlige mening angående hårlengde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Snoken-

Bildene av Emma Watson minner meg om før og etterbilder av damer som har slanket seg. Før: bilde av ei sur feit dame i sorthvitt. Etter: Slank utgave fra fordelaktig vinkel, og smilende blid i fullt solskinn ute i hagen.

Emma Watson ble helt fantastisk etter at hun klipte seg kort.

Jeg valgte 3 tilfeldige bilder av samme str. Bildet vinklene i bilde nr. 2 og 3 er forsåvidt helt likt. Hun smiler ikke på noen av bildene. Utrykket er det samme. At det var et solskinnsbilde var tilfeldig. Det er mange av dem når hun har langt hår, det finnes bare ett med kort hår. Kanskje fotografene foretrakk henne med langt hår siden det bare finnes fordelaktige bilder av henne når hun hadde langt hår.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte 3 tilfeldige bilder av samme str. Bildet vinklene i bilde nr. 2 og 3 er forsåvidt helt likt. Hun smiler ikke på noen av bildene. Utrykket er det samme. At det var et solskinnsbilde var tilfeldig. Det er mange av dem når hun har langt hår, det finnes bare ett med kort hår. Kanskje fotografene foretrakk henne med langt hår siden det bare finnes fordelaktige bilder av henne når hun hadde langt hår.

Emma-Watson-2011-Vanity-Fair-02.jpg

emma-watson-stylist-mag-01.jpg

emma_watson.jpg

3 av ganske mange bilder som dukket opp på navnet hennes, hva googlet du?

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Justin Bieber blir omtalt som homo fordi han ser feminin ut så om du mener det så ser jeg ikke helt poenget med at kort hår ser ufeminint ut, logisk brist liksom :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...