Gå til innhold

Kort hår = Lesbisk?

Heartless

Anbefalte innlegg

Dette hendvender seg både til menn og kvinner egentlig.

Nå har jeg hatt kort hår siden jeg var 15, fordi dette er det jeg

føler meg mest vel med, og mest feminin med. Men mange rundt meg

og nye folk jeg møter har en lei tendens til å mene at kort hår = lesbisk,

uansett hvor feminin man ellers skulle være (mange mener kort hår er mindre feminint)

Hvorfor er det slik?

Er det en generell oppfattelse, eller er det bare meg som har opplevd det?

Om du som dame selv har kort hår, hva tenker du når du hører slikt?

Og hvorfor tror folk at alle lesbiske har kort hår?

Endret av Heartless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg lesbisk og har kort hår. Men, jeg har ikke kort hår fordi jeg er lesbisk. Jeg passer ikke å ha langt hår. Min kone har langt hår. Flere av våre lesbiske venner har også langt hår, og en del av våre heterofile kvinnelige venner har kort hår. Bare se på alle de lesbiske kjendisene rundt om, det er mange av dem som har langt hår...

Det at mange tror at det er stort sett lesber som har kort hår skyldes det stereotypiske bilde man har på lesbiske; kort hår, snus, manneklær og halvfeit. De fleste lesber er selvsagt ikke slik.

Anonym poster: 681f79833f3ca4693dc55e4901a041ee

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det som er inntakskravet på disse lesbe-barene da? At man har kort hår? :klo:

Anonym poster: 5d3c81e2961cd13f79faa7b1e9212c3c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye rart man skal oppleve. Det er mange flotte kvinner med kort hår. Uten at de bør mistenkes å leke med det andre laget av den grunn.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner flere lesbiske både med langt og kort hår. jeg kjenner flere hetrofile med kort og langt hår.

det er ikke på håret man ser hvilken legning mennesker har.

Anonym poster: ae424e8b9af28b4ef8e4658ba93019d7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har pinnekort hår som ung jente/kvinne, er man som oftest lesbisk. Hår ned til skuldrene og lenger blir litt annerledes.

Anonym poster: 32c42933913000405c5058d18144e842

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel mere generelt inntrykk av at kvinnfolk med kort hår vanligvis er de som har en stressende hverdag og dårlig tid, og som ikke orker alt stellet med håret hver eneste dag.

Det var en debatt i media for en tid tilbake der våre kvinnelige riks-topp-politikere (les: Siv Jensen, Kristin Halvorsen, Åslaug Haga, m/mange flere) ble kritisert for å ha alt for lite representative hårfrisyrer til daglig, i følge diverse synsere. Mere konkret mente de at det ikke holdt mål for en kvinnelig topp-politiker som skulle være et forbilde for resten av befolkningen å gå med kort hår, ettersom dette representerte maskuline trekk og gav inntrykk av at politikken fremdeles ble styrt av menn, og bla bla bla. De mente at politikerne burde ha personlige stylister til kvinnelige topp-politikere slik at de kunne gå velfriserte hver dag, og bla bla bla.

Jeg fant ingen original-artikkel om saken, men jeg fant en oppfølger her (ikke-klikkbar link jf forumreglene):

http://www. vg.no/nyheter/innenriks/valg-2011/artikkel.php?artid=10098709

Poenget mitt?

Nå har jeg ikke spurt noen av de nevnte politikerne, men jeg har aldri hatt noe inntrykk av at de er lesbiske, eller i hvert fall ikke alle sammen. Men de går med kort hår for det...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det som er inntakskravet på disse lesbe-barene da? At man har kort hår? :klo:

Anonym poster: 5d3c81e2961cd13f79faa7b1e9212c3c

Ja for den seksuelle legningen sitter jo i hår lengden, glem debatten om født sånn eller blitt sånn, hårlengden er opphavet til lesbisk legning, og alle lesbiske ser dønn lik ut..

Jeg har også hatt kort hår så å si fra jeg var 16 år, jeg kler det, ansiktet mitt kommer mer frem til tross for at jeg ikke er politiker og har god tid om men jeg kler det rett og slett som slik noen kler mørkt hår bedre enn blondt.. Men jeg har ikke fått høre at jeg ser lesbisk ut, det til tross for at noen av mine beste venner mine er lesbiske og homofile og når jeg går ut med disse havner vi stort sett på byens homo utested. Det jobber 4 jenter i baren, alle med langt hår, kvinnene som går ut på dette stede har langt hår, kort hår og mellomlangt hår med andre ord like forskjellig som heterofile kvinner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg visst vært lesbisk? :blink:

Hadde superkort hår et par år, men tror aldri jeg hørte slikt? Muligens litt å gjøre med at jeg gikk på at guttestudium da, og alt var greit så lenge jeg hadde pupper? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men..jeg har jo langt hår! Da må jeg se å slutte med å være lesbisk med det samme! *Hive ut samboeren og stikke på byen for å finne en mann som vil ha meg fordi jeg har langt hår*

:fnise:

Syns det var mer sånn før. Da fikk jeg rare blikk på lesbebarer fordi jeg så for feminin ut med skjørt, pen topp, høye heler, langt hår og sminke. Nå er det mange flere femilesber der ute! :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk har mye dumme fordommer.... Jeg og kjæresten har opplevd at folk har blitt sjokkerte over at vi begge har langt hår, for en av oss burde jo hatt herreklær og kort hår...!

Ellers er det dessverre litt sånn i miljøet også, at de som er "for" feminine, hva nå enn det er, ikke passer helt inn i lesbeland. Så enkelte mener nok at legningen sitter i håret :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke sånn at alle med kort hår er lesbiske selvfølgelig :fnise:

Men jeg føler faktisk litt at jeg ikke passer inn i det stereotypiske miljøet selv. Jeg har lagt hår, går alltid med høye hæler, kler med fint og er generelt veldig feminin. Ingen som gjetter at jeg er skeiv når de ser meg :fnise:

Anonym poster: 5e5dc4099d84ef0ea1c8c93462927bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Hvis man har pinnekort hår som ung jente/kvinne, er man som oftest lesbisk. Hår ned til skuldrene og lenger blir litt annerledes.

hø? så alle jenter med pinnekort hår er lesbiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest grenlandstuppa

Jeg har hatt kort hår i en periode, og har egentlig fortsatt det. Men har aldri blitt tatt for å være lesbisk. Har også mange venninner med kort hår, og ingen av dem er det heller. Syns også det er like mange lesbiske som har kort som lagt hår som jeg vet om =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninna mi har guttekort hår, å er hvertfall ikke lesbisk! ;)

Men har bekjente med kort hår, som er lesbiske da. Og de med langt hår og som er lesbiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venninna mi har hatt kreft. måtte ha behandling. håret ble borte. å nå er det kjempe kort. så hva betyr det? kreftbehandlingen gjør kvinner lesbisk?

kort hår så er man lesbisk er en utrolig teit teori.men dessverre mange som tror det er sånn.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen og jeg som hadde tenkt å klippe håret kort nå.. blir jeg lesbisk når jeg går ut fra frisøren?

Klippe kort fordi man har dårlig tid har motsatt effekt... Kort hår, særlig sveis, trenger mer pleie enn langt hår som kan settes i hestehale osv..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest? Vis kilder på dette, er du snill, for det er noe av det teiteste jeg har hørt.

Anonym poster: 71717e073009d82f79196fc3a3b91f21

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...