*Lene* Skrevet 25. februar 2004 #1 Del Skrevet 25. februar 2004 Min tilkommende og jeg har begynt å diskutere hvorvidt dette skal være "lov" eller ikke! Jeg er både for og i mot på en måte! På en side blir det forferdelig røykfullt hvis alle skal røyke samtidig mellom rettene, og dumt hvis folk går ut. Da blir det veldig urolig ved bordene, og ikke alle tilstede under taler etc! Vi har EGENTLIG mest lyst til å ha det røykfritt under hele festen, og at folk går ut. MEN, da blir det jo fort "klikkete"..Alle røykere ute, og ikkerøykere inne! Ikke enkelt dette :-) Hva er deres planer her? Noe forslag til løsninger slik at ingen blir fornærmet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 25. februar 2004 #2 Del Skrevet 25. februar 2004 Vi arrangerer festen på hotell så vi har ikke noe valg . Røyking forbudt hele kvelden. (takk og pris :oops: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. februar 2004 #3 Del Skrevet 25. februar 2004 I vårt bryllup blir det ikke noe røyking inne. Sånn hadde det vært uansett om den nye røykeloven hadde kommet eller ikke. Vi synes røyking inne er en uting - så selv svigers får finne seg i å ta seg noen turer ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Green Skrevet 25. februar 2004 #4 Del Skrevet 25. februar 2004 Hos oss må røykarane definitivt finne seg i å gå ut viss dei må. Men det er vel ingen som er så uhøflege at dei berre stikker ut under middagen og talene for å røyke utan at det er sagt at det er "lov"? :o Går jo an å legge inn ei røykepause før desserten til dømes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 25. februar 2004 #5 Del Skrevet 25. februar 2004 Vi skal ha det røykfritt til kaffen tenker jeg, og etter det blir det røyking inne. Nå røyker vi begge to da, og det er kjempehøyt under taket der vi skal være så jeg tror ikke det blir noe stort problem med at det blir røykfylt. Jeg klarer fint å være uten røyk mens middagen varer, men i de tre bryllupene jeg har vært i var det lagt inn røykepauser i to av dem, og i det ene så stakk folk bare ut når de ville. Det siste var det litt urolig under maten da ja, og det vil jeg ikke. Men hos oss blir det bare de nærmeste til maten og det å gå ut er en selvfølge uansett blant de i min og min kjæres familie i slike anledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 25. februar 2004 #6 Del Skrevet 25. februar 2004 Tror vi skal legge inn en røykepause under middagen der røykere får gå ut og ta seg en røyk før desserten (eller kanskje en annen rett). På resten av festen får røykere gå ut og røyke når de vil. Det er ikke lov å røyke inne på lokalet vi skal ha festen på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 25. februar 2004 #7 Del Skrevet 25. februar 2004 Vi skal ta røykepause mellom hovedrett og rett nummer 3 (aner ikke hva den heter :oops: ) vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 25. februar 2004 #8 Del Skrevet 25. februar 2004 Vi skal ha det røykfritt i lokalet under middagen, men under "festen" blir det tillatt å røyke inne ( i hovedsalen i allefall, og vi har en sal som skal være røykfri, og et rom som skal være røykfritt med soffagrupper, osv) På den måten tror vi at vi kan tilby noe for alle; bestemødre(og andre) som i perioder vil ha det litt stille/roligere og røykfritt, og alle andre også) *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 25. februar 2004 #9 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg synes det er pyton med røyking ved matbordet og vi vårt bryllup hadde vi røyeforbud. Vi hadde lagt inn en pause mellom 2.hovedrett og dessert, og da gikk de som var mest røysugne ut og tok seg en blås. heldigvis var det ingen som gikk ut under selve middagen. Personlig synes jeg det er litt frekt å gå fra middagsbordet for å røyke om man er midt i en høytidelig stemning, derfor synes det er er ålreit at det blir lagt inn pauser sånn at de som må ta en røyk får muligheten til det. Har vært i bryllup der folk har gått til og fra middagbordet hele tiden, og det blir ikke mye høytidelig stemning av det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 25. februar 2004 #10 Del Skrevet 25. februar 2004 Skal ha det røykfritt, og med den nye røykeloven blir det enda lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bente Skrevet 25. februar 2004 #11 Del Skrevet 25. februar 2004 Vi skal ha det helt røykfritt, det er fordi jeg reagerer på røyk..det gjør også pappa.. Så hvis vi skal ha en fin dagen derpå, må røyking være forbudt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 25. februar 2004 #12 Del Skrevet 25. februar 2004 Vi har igrunn gjort det kjempegreit, ved å leie en middagssal, en kaffesalong pluss eget røykerom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 25. februar 2004 Skal ha det røykfritt, og med den nye røykeloven blir det enda lettere. Den trår i kraft 1. juni vel? Vi vies 29. mai Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 25. februar 2004 #14 Del Skrevet 25. februar 2004 til dere som skal ha det helt røykfritt og uten røykepauser. Jeg kan love dere att som ex røyker, kommer røykerne til å smyge seg ut, og lage forstyrrelser og bråk hele tiden hvis dere ikke legger inn røykepauser. Desverre. En røyker må ha nikotinen sin, og tenker mere på det, enn må dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 25. februar 2004 #15 Del Skrevet 25. februar 2004 Røykelovens intensjon er at alle som ønsker et røykfritt miljø har rett til å ha det. For en røyker gjelder det derfor at man ikke "røyker på andre". Er alle gjestene i et selskap røykere, er det greit å røyke. Er det EN i selskapet som ikke ønsker røyk, må ALLE andre ta hensyn til det. Så svaret blir: Røykerne får røyke på et dertil egnet sted, eller la være å røyke. Det siste er fullt overkommelig for noen timer (jfr. fly-reiser?) hilsen en røykende :oops: mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #16 Del Skrevet 25. februar 2004 Er også selv ex-røyker..Men jeg klarte meg fint noen timer uten røyk. Som en annen over her nevner, er det ganske uhøflig å gå fra bordet utenom "pausene" ! Tror nok helt sikkert at toastmaster skal be pent om at det IKKE skjer :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 25. februar 2004 #17 Del Skrevet 25. februar 2004 Tillegg: Jeg tror det er lurt å legge inn et kvarters pause en eller to ganger i løpet av middagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 25. februar 2004 #18 Del Skrevet 25. februar 2004 Legger man inn to pauser, slipper man problemet med kontinuerlig bråk. Røykerne kommer til å smyge seg ut uansett. SÅ frekke kan røykere være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 25. februar 2004 #19 Del Skrevet 25. februar 2004 Legger man inn to pauser, slipper man problemet med kontinuerlig bråk. Røykerne kommer til å smyge seg ut uansett. SÅ frekke kan røykere være. Jepp, pauser bør nesten være obligatorisk der man vet at det er røykere som mer enn gjerne sniker seg ut for å ta en røyk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 25. februar 2004 #20 Del Skrevet 25. februar 2004 Pauser under middagen har jeg virkelig ikke tenkt på ennå. Regner med at det blir en pause etter hovedretten. Jeg må si jeg ikke er så bekymret for røykerne - så vidt jeg vet har vi bare invitert 2. :o Tror kanskje det er litt unormalt lite. Men jeg klager ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå