AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg lurer litt rundt dette med bruk av kondom. Bruker dere kondom, ved samleie? - Har dere fast partner? - Hvor lenge har dere evt. vært sammen? Personlig så er jeg for kondom. Men jeg kan tenke meg dersom jeg skulle komme i ett fast forhold, vil det være forventet å ikke bruke kondom? Bruker selv p-ring, men ønsker likevel at mannen skal bruke kondom. Både med tanke på kjønnssykdommer, og graviditet. Hvordan forholder andre seg til det? Er det uvanlig å forvente at vi skal være i ett fast forhold, og begge sjekket for kjønnssykdommer, før vi dropper kondom? I tillegg til en prat om graviditet, da jeg er i mot abort. ...Og ett litt annet spørsmål: dere som ikke bruker kondom, hva gjør dere etter samleie? Jeg synes det er litt kleint når det renner ut av deg, kliss i sengen, og du skal løøøøøpe på toalettet, med hånda mellom beina, eller sæd i trusa.. Hvordan løser dere det? Anonym poster: ab568c005e162ff57fcca5aa6e2dc904
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg har fast partner og vi bruker alltid kondom. Jeg går i tillegg på p-piller, men da de ikke er 100 % sikre velger vi å heller sikre oss dobbelt enn å risikere en graviditet. Dette er fordi jeg er usikker på om jeg hadde taklet å ta abort, så siden vi ikke har ønske om barn nå så velger vi heller å sikre oss dobbelt. Det vanligste i forhold er nok å bruke kun hormonell prevensjon, men det finnes jo mange tilfeller hvor man blir gravid på tross av disse, så da bør man være forberedt på å ta eventuelle konsekvenser av det. Anonym poster: 5284f823c6b0b189af244bdde4c1b679
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #3 Skrevet 2. oktober 2012 Vært sammen i 3 mnd og bruker p-piller. Skal snart bytte til p-stav. Sexen er så utrolig mye bedre uten kondom. Anonym poster: 7cb3b4a07dbf9dabece757a336243e9b 1
frøkna Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg bruker ikke kondom, da jeg har fast partner (over 1 år). For meg er det helt naturlig å droppe kondom etter hvert som man blir ordentlig kjent og i et fast forhold med personen. At du er redd for kjønnssykdommer er jo forstålig, du kan jo bare be evt fast partner om å bli med deg til legen så kan dere sjekke dere sammen. Uten kondom blir det fort litt søl ja. Ikke alltid det renner så lett ut da, ofte jeg har klart meg helt bort til doen og må klemme for å få det ut (det hørtes mye lekkert ut ) Ellers er et håndkle eller dorull i nattbordet win!
akrich88 Skrevet 2. oktober 2012 #6 Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Ikke kondom her i gården. Fast partner, da. Før jeg ble sammen med ham brukte jeg alltid å passe på at partneren brukte kondom. Kjønnssykdommer er min største frykt! Endret 2. oktober 2012 av akrich88
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #7 Skrevet 2. oktober 2012 I mitt forrige forhold gikk jeg på p-piller, men vi brukte stort sett kondom i tillegg. Vi ville være helt sikre mot graviditet, og fyren hadde ikke noe problem med å bruke kondom. Jeg så på det som en stor pluss at vi slapp alt klisset og. Veldig greit. Anonym poster: 1f7744a33a5e86eab7eb631ca949eff6
Gjest sardintroll Skrevet 3. oktober 2012 #8 Skrevet 3. oktober 2012 Har som oftest brukt kondom. Brukte pilla en stund, men siden den ikke er 100 %, så var det tilbake til gummien.
Gjest Dream89 Skrevet 3. oktober 2012 #9 Skrevet 3. oktober 2012 Når meg og min samboer først begynte og date så hadde vi ikke sex de 3-4 første ukene(og vi kjente hverandre fra før) Jeg tester meg hvær gang jeg bytter partner og nei vi brukte ikke kondom. Vi brukte p-plaster og av og til kondom. Ikke nå lenger siden jeg er gravid da seff:P
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #10 Skrevet 3. oktober 2012 Vi har vært sammen i 5 år. Bruker bare kondom. Fungerer godt. Bestiller spesialkondomer fra nett. Anonym poster: 0e2b289ca300118f80811b4e1c8b292a
kristian82 Skrevet 3. oktober 2012 #11 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Jeg lurer litt rundt dette med bruk av kondom. Bruker dere kondom, ved samleie? - Har dere fast partner? - Hvor lenge har dere evt. vært sammen? Personlig så er jeg for kondom. Men jeg kan tenke meg dersom jeg skulle komme i ett fast forhold, vil det være forventet å ikke bruke kondom? Bruker selv p-ring, men ønsker likevel at mannen skal bruke kondom. Både med tanke på kjønnssykdommer, og graviditet. Hvordan forholder andre seg til det? Er det uvanlig å forvente at vi skal være i ett fast forhold, og begge sjekket for kjønnssykdommer, før vi dropper kondom? I tillegg til en prat om graviditet, da jeg er i mot abort. ...Og ett litt annet spørsmål: dere som ikke bruker kondom, hva gjør dere etter samleie? Jeg synes det er litt kleint når det renner ut av deg, kliss i sengen, og du skal løøøøøpe på toalettet, med hånda mellom beina, eller sæd i trusa.. Hvordan løser dere det? Anonym poster: ab568c005e162ff57fcca5aa6e2dc904 Om det er vanlig eller uvanlig kommer nok ann på hvor oppegående personen du har med å gjøre er. De fleste tror jo at så lenge man er kjærester/partneren er kjekk, så kan man ikke få sykdommer. Men siden du er av den oppegående typen er det bare å finne en kar som har de samme kvalitetene - hva resten driver med er det bare å gi blaffen i. Men i et fast forhold hvor begge har testet seg, så foretrekker jeg absolutt å ikke bruke kondom. Endret 3. oktober 2012 av kristian82
Lilliani Skrevet 3. oktober 2012 #12 Skrevet 3. oktober 2012 Bruker ikke kondom med fast partner, nei.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #13 Skrevet 4. oktober 2012 Vi brukte kondom i 10 år frem til jeg steriliserte meg i mars.' Vi var begge fornøyd med kondomen. Anonym poster: 603e3f5f0ec6c3eb113135ed1d46ef32
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #14 Skrevet 11. november 2012 Bruker kondom på ONS, men ikke med noen jeg treffer mer seriøst Anonym poster: ab568c005e162ff57fcca5aa6e2dc904
Gjest oreokaka Skrevet 11. november 2012 #15 Skrevet 11. november 2012 Fast forhold, vært sammen i snart 3 år. Ingen av oss hadde hatt sex før, så var ikke fare for kjønnssykdommer. Når vi startet med sex hadde vi gjerne kondom (+ p-piller), men det varte ikke så veldig lenge før vi innså at det var mye bedre uten... Mmm! Før gikk han ut av meg rett før han kom (fordi vi ville ha litt ekstra beskyttelse), men nå kommer han bare inni meg. Sørger alltid for å ha litt papir i nærheten (eller så ber jeg partneren min hente det etter at han er kommet), også løper jeg bare ut på toalettet en tur. Syntes ikke det gjør noe
Akcent Skrevet 11. november 2012 #16 Skrevet 11. november 2012 Uten kondom blir det fort litt søl ja. Ikke alltid det renner så lett ut da, ofte jeg har klart meg helt bort til doen og må klemme for å få det ut (det hørtes mye lekkert ut ) Ellers er et håndkle eller dorull i nattbordet win! Jeg så på det som en stor pluss at vi slapp alt klisset og. Veldig greit. Vi brukte p-plaster og av og til kondom. Ikke nå lenger siden jeg er gravid da seff:P (...)men nå kommer han bare inni meg. Sørger alltid for å ha litt papir i nærheten(...) Men hva skal man gjøre hvis man prøver å bli gravid, da? Er det ikke litt dumt at det renner ut igjen? Kan man ikke reise seg opp igjen etterpå da?
ludopluto Skrevet 11. november 2012 #17 Skrevet 11. november 2012 Bruker kondom da jeg ikke kan gå på p-piller og lignende uten å bli halvgal!(Prøvd det meste!)
frøkna Skrevet 11. november 2012 #18 Skrevet 11. november 2012 Men hva skal man gjøre hvis man prøver å bli gravid, da? Er det ikke litt dumt at det renner ut igjen? Kan man ikke reise seg opp igjen etterpå da? Om man prøver å bli gravid kan det hjelpe å ligge litt på ryggen med knærne på brystet en liten stund etter samleie, men selv når man ikke gjør dette vil noen sædceller svømme oppover. Går man på do etter sex og sæden kommer ut igjen vil det alltid være noe igjen i skjeden.
Myosotis Skrevet 11. november 2012 #19 Skrevet 11. november 2012 Vi har vært sammen i 5 år. Bruker bare kondom. Fungerer godt. Bestiller spesialkondomer fra nett. Anonym poster: 0e2b289ca300118f80811b4e1c8b292a Hva slags spesialkondomer?
Gjest Dream89 Skrevet 11. november 2012 #20 Skrevet 11. november 2012 Men hva skal man gjøre hvis man prøver å bli gravid, da? Er det ikke litt dumt at det renner ut igjen? Kan man ikke reise seg opp igjen etterpå da? De som vil fram de kommer seg fram uansett:P Hvis man har problemer så ligg stille litt etterpå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå