AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #61 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hvis man blir uføretrygdet som 50 åring, har nedbetalt hus, hytte og bil, er gift, stort sosial nettverk, så sitter man ganske bra i det egentlig i forhold til andre. De som er 24 år, eier ikke nåla i høystakken, sitter der med høy husleie, uten kjæreste, familie som har misbrukt en som gjør at en har måtte kutte de ut, få til ingen venner. De er alene både bokstavelig og følsesmessig, legg til lite penger, pluss at det er veldig vanskelig å få seg venner når man er syk... Det er denne gruppen som sliter fordi de fikk aldri bygd seg opp på den måten alle andre gjør. Anonym poster: 9017d26bf959c1303e020b635ba38297 Kjente meg litt for godt igjen i den............... Nei, vil ikke ødelegge forholdet med ny kjæreste med å flytte inn for tidlig. Vi har snakket om det, og kanskje det blir etter jul Ang julegaver, så skrev jeg fantisk ned dem jeg MÅ kjøpe til, kan ikke droppe noen av dem. Jeg har derimot tenkt på å lage drops etc. Kjæresten spiser masse syltetøy, og har masse like glass jeg kan pynte stoff om lokket på Men hvilke drops/og eller? Ts Anonym poster: 839d5c8c6edd5e383dc84bfc9c20a97c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blah blah Skrevet 7. oktober 2012 #62 Del Skrevet 7. oktober 2012 Gi kjæresten syltetøy og hjemmelagede gavekorthefte. I heftet kan du ha gavekort på alt mulig rart som massasje, seksuelle "tjenester", rydding av hus osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #63 Del Skrevet 7. oktober 2012 Man MÅ ikke kjøpe gaver til noen. Og gaver til voksne venner og naboer når du er helt blakk? Ikke rart du har havnet utfor når det blir på må"-lista og ikke på "ønsker"-lista, og dermed kuttes ut til fordel for nedbetaling av kreditter. Anonym poster: af21a262ca2975c95b960a187598dadd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fiona- Skrevet 7. oktober 2012 #64 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Kjente meg litt for godt igjen i den............... Nei, vil ikke ødelegge forholdet med ny kjæreste med å flytte inn for tidlig. Vi har snakket om det, og kanskje det blir etter jul Ang julegaver, så skrev jeg fantisk ned dem jeg MÅ kjøpe til, kan ikke droppe noen av dem. Jeg har derimot tenkt på å lage drops etc. Kjæresten spiser masse syltetøy, og har masse like glass jeg kan pynte stoff om lokket på Men hvilke drops/og eller? Ts Anonym poster: 839d5c8c6edd5e383dc84bfc9c20a97c Kan jeg spørre hvorfor du MÅ kjøpe gaver til alle de? For jeg personlig kan ikke se for meg hvordan man med samvittigheten i behold i det hele tatt vil ta i mot gaver fra noen som omtrent ikke har til mat på bordet og tak over hodet? Ingen skal måtte grue seg til julen. Endret 7. oktober 2012 av -Alva- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #65 Del Skrevet 8. oktober 2012 Du kan lage cookies in a jar, det er en finfin gave som nesten ikke koster noenting. Anonym poster: 48be78d898f8b90c39d9a090932be21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #66 Del Skrevet 8. oktober 2012 Man MÅ ikke kjøpe gaver til noen. Og gaver til voksne venner og naboer når du er helt blakk? Ikke rart du har havnet utfor når det blir på må"-lista og ikke på "ønsker"-lista, og dermed kuttes ut til fordel for nedbetaling av kreditter. Anonym poster: af21a262ca2975c95b960a187598dadd Dessverre så MÅ jeg kjøpe til dem på listen. Vi har kuttet ut bursdagsgaver, så det er bare julegaver det er snakk om. Ikke dyre heller i den forstand.. Og jeg har gitt beskjed om min økonomi i år, og sagt jeg vil droppe hele gavekjøpet, men alle insisterer på å gi gave til meg likevel. Og da har jeg samvittighet til å ikke gi noe tilbake? Ikke f... Julematen kjøpes fordelt over de siste 3 mnd før jul, så det skal nok gå. Dessuten kan det jo hende jeg kvalifiserer til en julekurv fra Freetex? Skal sjekke med NAV. Forresten, om jeg lager drops, måtte jeg ikke da trenge mye forskjellige ting? Jeg har ikke akkurat råd til å kjøpe meg en konditors utstyr for å si det på en fin måte........... Og kjeks, holder dem seg sprø i et syltetørglass? 3 av gavene skal forresten sendes via post...... Ts Anonym poster: 839d5c8c6edd5e383dc84bfc9c20a97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mari kontrari Skrevet 8. oktober 2012 #67 Del Skrevet 8. oktober 2012 Dropslaging kan kreve litt i utstyr og innkjøp, det blir fort litt om både utstyr, smaker, farger m.m. må kjøpes inn. Cookies in a jar (som nevnt over) vil bli en rimeligere løsning - det går ut på at du legger alle de tørre ingrediensene til cookies lagvis i et glass, slik at det som skal lage det bare tilsetter egg/vann/smør alt etter som hva oppskrifter inneholder. Blir veldig koselig med en fin merkelapp på. Og appropo det: Om du drikker te, kjøper ting i pappbokser ol. - legg merke til pakningen, ofte kan det klippes ut fine merkelapper av denne : ) Gratis gavelapper og kortdekor for den kreative. Ellers mener jeg at for eksempel kjæreste bør kunne klare seg med et kort med "fine ord" og evt. gavekort på noe som ikke koster som også er nevnt tidligere. Jeg skjønner at du føler du må, men du tenk igjennom en gang til om det ikke går å skrive noen fine ord til familien, for en enkelt juls skyld. Nå vet jeg ikke hvem du skal feire med, men særlig om du ikke skal feire sammen med de burde det gå bra å skrive et fint brev- kanskje kan du ta det igjen når du kommer deg ovenpå igjen (for det gjør du, selv om det virker håpløst nå). Ellers vil jeg bare ønske deg lykke til, forhåpentligvis får du mange gode råd her fra mennesker med mer erfaring og kunnskap om dette enn meg. PS: Kom på et gavetips til: Om det er sopp der du bor kan dette plukkes og tørkes til matgaver, og kongler og fine greiner er et fint utgangspunkt for en juledekorasjon. Om du allerede har ting som litt maling, lim og stoff/papirbiter hjemme kan du også lage morsomme steinnisser. (Generelt om du har hobbyting liggende kan du kanskje klare å sette sammen en leke/hobbypakke til barnet du skulle kjøpe til av det?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #68 Del Skrevet 8. oktober 2012 PS: Kom på et gavetips til: Om det er sopp der du bor kan dette plukkes og tørkes til matgaver, (Husk soppkontroll i så fall!) Anonym poster: 3ae782a6d47a0366857af08e6631fe97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mari kontrari Skrevet 8. oktober 2012 #69 Del Skrevet 8. oktober 2012 (Husk soppkontroll i så fall!) Anonym poster: 3ae782a6d47a0366857af08e6631fe97 Ja, soppkontroll er viktig. I de fleste større byer kan du i tillegg til søndagskontroller oppsøke mattilsynet i kontortid for å få "godkjent" fangsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #70 Del Skrevet 8. oktober 2012 Apropo det å få gaver, og ikke gi! Ifjor var jeg midt i leilighetskjøp, og oppussing, og dermed var lommeboka litt mindre enn den ellers er i desember. Da sa familien klart ifra at jeg får gaver, men de ville ikke ha! Kjøpte til de under 18, men de over fikk en liten gave som var mest bare et koselig tillegg! Ja, det er ubehagelig å få uten å gi tilbake, men siden det er for en periode, ikke resten av livet så tror jeg heller familien din vil se at du kommer deg opp av den økonomiske grøfta enn at du kjøper gaver for penger du ikke har:) Anonym poster: 777778ab52ac7fce8c02ab869af39ace 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #71 Del Skrevet 8. oktober 2012 Ja, dropskoking kan fort koste noen kroner om du ikke har noe utstyr, og det er ikke helt lett å få dem perfekte. Jeg må f.eks ha oppi mye mer smak enn hva det står i oppskriften på en del av dropsene, fordi aromaen er svak. Andre jeg har snakket med, som også lager drops, sier det samme. Dessuten holder de seg ikke så lenge som kjøpedrops før de begynner å klisse seg, så et helt syltetøyglass blir altfor mye. De gavene som skal sendes med post kan du jo strikke? Jeg er ikke noen racer på strikking selv, men jeg har på kort tid lært meg nok til å produsere noen pene ting. Med et par tykke pinner og passende garn kan du lage et deilig skjerf, jeg ser rett som det er steder hvor det selges garn til halv pris og under. For noen dager siden solgte de pusete, varmt alpakkagarn på Husfliden veldig billig, hold øynene åpne så dukker det nok opp noe. Anonym poster: 48be78d898f8b90c39d9a090932be21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blah blah Skrevet 8. oktober 2012 #72 Del Skrevet 8. oktober 2012 Man må neimen ikke gi bare fordi man får gaver. Men man kan jo gjøre litt likevel. En liten pose med knekk og et fint hjemmelaget kort trenger ikke koste så mye. Forstår jo at det er vanskelig å få gaver når man selv ikke har råd til å gi så mye, men om man har sagt ifra at økonomien er dårlig så kan det jo hende at de tenker som så at det kan glede deg om du får gaver og ikke forventer noe tilbake. Jeg vet iallefall at pappa hadde blitt kjempesur om jeg hadde brukt av mine penger til å kjøpe gaver til ham når han vet jeg har dårlig råd, men samtidig så kan han kjøpe dyre gaver til meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #73 Del Skrevet 8. oktober 2012 Kan ikke jobbe, eller vil ikke?? Stoooooor forskjell Anonym poster: 9c8d17fde79ce0ff277c0c0d85574603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 8. oktober 2012 #74 Del Skrevet 8. oktober 2012 Kan ikke jobbe, eller vil ikke?? Stoooooor forskjell Anonym poster: 9c8d17fde79ce0ff277c0c0d85574603 For et utrolig dust innlegg, skam deg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå