Gå til innhold

Feillevering, må avspasere for å ordne opp - kreve avslag i pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte et møbel fra Bohus, og hentet det selv i butikken. Da var det jo godt pakket inn, og det var jo ikke mulig å se hva det var før jeg hadde fått pakket det ut, noe jeg ikke kunne gjøre i butikken akkurat (måtte jo frakte det innpakket). Da jeg kom hjem oppdaget jeg at de hadde gjort en feil på varen, det var feil stoff på deler av den.

Jeg klaget jo selvsagt til kundeservice der. Jeg ble oppringt av en fyr derfra nå. Feilen var at de hadde byttet om min bestilling med en annen kundes, så nå ville de hente varen hos meg, kjøre ut til han andre, bytte om, og levere tilbake til meg. Men alt dette ville de gjøre mellom kl 08 og 16, for det var da de hadde arbeidstid, nemlig. Men det er da JEG OGSÅ har arbeidstid. Det tar meg litt under en time å komme til jobb, tar buss i rushet. Fyren på telefonen ble kjempesur da jeg spurte om jeg ikke heller kunne levere varen selv i varehuset, og plukke opp den nye når han hadde fått byttet hos den andre kunden. Det kan jeg jo gjøre på kveldstid, når jeg er kommet hjem fra jobb. Han var skikkelig sur og kjeftet på meg. Jeg sa at jeg går hjemmefra litt etter syv, og kommer ikke hjem før rett før fem. Da fikk jeg en spydig kommentar om at det var da voldsomt så lange arbeidsdager jeg hadde, det var normalt med åtte timer her til lands.. Og det ble SÅ dumt for han om han ikke kunne hente den hos meg, han kunne jo gjøre det på ti minutter, så hva var liksom problemet... Men altså, om han skal hente hos meg kl 8, så kommer jeg over en time for seint på jobb. Og siden han skal levere igjen hos meg, så må jeg gå hjem over en time for tidlig fra jobb. Altså må jeg avspasere TO timer for å rette opp i en feil DE har gjort. Da jeg nevnte dette fikk jeg en skyllebøtte om at det var de på lageret som hadde gjort feil, ikke Bohus, de var helt uskyldige i saken, og prøvde bare å rette opp så godt som mulig, men da var de avhengig av at jeg var litt samarbeidsvillig. Han var helt ufyselig og frekk.

Jeg kommer til å klage på dette til Bohus. Jeg har bestilt en vare hos dem, jeg fikk en feil. Om det er dem eller en evt underleverandør som har gjort feilen er irrelevant for meg, det er deres ansvar å holde styr på underleverandørene sine. Og å bli snakket sånn til når det er DE som har gjort en feil? Og i tillegg måtte avspasere to timer fra jobb?

Er dette noe jeg kan kreve avslag i prisen på? Jeg synes det er utrolig dårlig service.

Anonym poster: e28b06cd939a95424da0fd0ef10112dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette kan du kreve kompensasjon for i form av avslag i prisen. Får håpe du er heldigere enn jeg var da jeg hadde bestilt alt av stuemøbler fra IKEA - de skulle komme mellom 10 og 14 og på morgenen gikk jeg i butikken og kjøpte meg mat og var hjemme 0940. Da klokka ble to og de fortsatt ikke hadde kommet, ringte jeg og etterlyste dem og fikk beskjed om at de hadde vært der. Jeg sa at da måtte de ha vært der før ti over halv ti, men de kunne de ikke si noe om. Jeg måtte da vente i nesten en uke fordi det var noe hellligdag-greier i mellom - uten et eneste møbel i stua. Jeg skrev et klagebrev til IKEA og en måneds tid etter fikk jeg et standardbrev tilbake hvor de beklaget den oppståtte situasjonen, og i konvolutten lå også et gavekort på en middag på IKEA. For én person.

Anonym poster: 1100f8351175f4ab0d309ed6786248f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette kan du kreve kompensasjon for i form av avslag i prisen. Får håpe du er heldigere enn jeg var da jeg hadde bestilt alt av stuemøbler fra IKEA - de skulle komme mellom 10 og 14 og på morgenen gikk jeg i butikken og kjøpte meg mat og var hjemme 0940. Da klokka ble to og de fortsatt ikke hadde kommet, ringte jeg og etterlyste dem og fikk beskjed om at de hadde vært der. Jeg sa at da måtte de ha vært der før ti over halv ti, men de kunne de ikke si noe om. Jeg måtte da vente i nesten en uke fordi det var noe hellligdag-greier i mellom - uten et eneste møbel i stua. Jeg skrev et klagebrev til IKEA og en måneds tid etter fikk jeg et standardbrev tilbake hvor de beklaget den oppståtte situasjonen, og i konvolutten lå også et gavekort på en middag på IKEA. For én person.

Anonym poster: 1100f8351175f4ab0d309ed6786248f9

:sjokkert: fy faen, for ja, det er verdt å sitte uten møbler en hel uke for de vassne kjøttkakene eller falafelen deres!! Not!!

Anonym poster: 6a8536565df64068dc391176d87574ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kom ikke Living på ettermiddagen som vi avtalte, men på formiddagen. Måtte derfor dra fra jobben slik som deg.

Jeg sendte mail og fikk tilbakebetalt leveringskostnaden.

Men måtte stå på kravet om kompensasjon, -de kastet det ikke akkurat etter meg ;)

Det er IKKE du som skal lide for deres feil!

Anonym poster: 3fad6dc773a960650eb73aaef9fc9bc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal manne deg opp og kreve at de leverer mens du er hjemme, det er de som har gjort en feil og du skal ikke bli skadelidende pga det! Da vi satte inn nytt kjøkken i fjor var det flust med feilleveringer og tull fra kjøkkenleverandøren. Hver gang de ringte meg var det komplett umulig for dem å rette opp feil, vi måtte selv ta med oss feilleverte deler tilbake til butikken og hente riktig del (selv om vi til og med hadde betalt for levering), de klarte ikke å levere kjøkken og benkeplate samtidig og mente dermed at vi måtte hente benkeplata selv siden vi bare hadde betalt for en levering ++. Når de snakket med meg var de steile og uvillige til å hjelpe i det hele tatt, og hver gang måtte pappa ringe opp igjen og være skikkelig streng - og vips kom de med både deler og benkeplate. :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte krangle meg til at de kommer og henter hos meg i ettermiddag, og så leverer rett møbel i morgen ettermiddag. Noe som betyr at jeg ikke har sofa hjemme i kveld og må tilbringe kvelden på en pinnestol. GRRR!!! Om jeg skal klage må det bli til en annen enn han som kjører varer, han mente helt tydelig det viktigste var at HAN ikke måtte bli ubeleiliget av at butikken hadde gjort en feil. Mye bedre at det er kunden som får ulempene. DRIT altså, må være hjemme i kveld av andre grunner, så det er jo ekstra irriterende å ikke ha sofa å sitte i.

Anonym poster: e28b06cd939a95424da0fd0ef10112dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig i at dette er skikkelig slett service fra Bohus og det at du som kunde forholder deg til dem du har kjøpt varen av er jo helt naturlig. Dessverre er det ikke alltid så lett å sitte mellom barken og veden (kunden og leverandøren). Jeg hadde selv en skikkelig kinkig situasjon på jobb for en tid tilbake:

Kunde på en annen kant av landet bestiller induksjonskoketopp og komfyr av meg og skal ha det levert direkte hjem til seg. Dette fikser vi, men når varene blir levert er glasset på induksjonstoppen knust, og komfyren har sort front i steden for stål. Kunden er (naturlig nok) ikke spesielt fornøyd og forlager omlevering snarest. Jeg tar kontakt med min kontaktperson hos leverandøren, han skal ta det med transportavdeligen og lover å ordne opp i det så fort som mulig. Dagen etter har jeg kunden på tråden, han er fly forbanna fordi de har ringt fra leverandøren og de sier de skal sende en servicemann for å se om det er mulig å bare bytte glasset på induksjonstoppen. De mener det er unødvendig å bytte hele toppen dersom det er mulig å reparere den. Dette er ikke kunden enig i, han vil ha en ny topp, noe jeg er helt enig i. Etter nesten en uke med krangling med leverandøren, jeg måtte til slutt gå helt til salgssjefen, gikk de omsider med på å bytte toppen og sende en helt ny til kunden. Komfyren byttet de heldigvis uten krangling, dette var en plukkfeil på lageret deres. Det tok to uker fra feilleveringen til kunden fikk nye varer levert, så kunden er selvsagt ikke spesielt fornøyd med servicen. Jeg har full forståelse for dette, men jeg prøvde virkelig alt jeg kunne for å orden dette raskt og smertefritt og det er forferdelig kjipt å sitte igjen med en misfornøyd kunde fordi jeg har en vanskelig leverandør.

Jeg mener overhodet ikke å unnskylde Bohus - bare en forklaring på at det er ikke alltid like enkelt å være kundebehandler. Det er enkelte ting som ligger utenfor vår kontroll og de fleste av oss prøver faktisk så godt vi kan å gjøre kundene våre fornøyde. Det er tross alt på grunn av dem vi har jobb.

Anonym poster: 060767f19b1f78ba2e75879c82d23377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...