Silfen Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Noen som har brukt dette? Hvor ulikt er det windows? Vil en nettsurfer som meg ha issues med å bli vant til det?
Gjest inox Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg bruker Chrome og er superfornøyd! Var null problem å bare hoppe rett i det. Den ser tilsynelatende nokså lik IE, men oppdager stadig smarte funksjoner. Anbefales
Silfen Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2012 Nice. Snakket med komplett i går, de har en billigpc med chrome os på vei inn. Jeg måtte overbevise uden jeg snakket med om at det fantes chrome os, for han påsto hardnakket at det ikke eksisterte.
Gjest inox Skrevet 2. oktober 2012 #6 Skrevet 2. oktober 2012 Nice. Snakket med komplett i går, de har en billigpc med chrome os på vei inn. Jeg måtte overbevise uden jeg snakket med om at det fantes chrome os, for han påsto hardnakket at det ikke eksisterte. *panneklask* Leste visst litt fort og hoppa over de litt viktige bokstavene - OS..... Har bare brukt nettleseren jeg Og hvor har han dud'en på komplett vært siden ca 2009? http://www.engadget.com/2012/05/29/chrome-os-review-version-19/ Det lille jeg leste etter å ha sjekka litt rundt ville jeg ikke nølt med å bestemme meg for en billig maskin med chrome os nå, om du bruker pc hovedsakelig til nett
Gjest blah blah Skrevet 2. oktober 2012 #7 Skrevet 2. oktober 2012 Nice. Snakket med komplett i går, de har en billigpc med chrome os på vei inn. Jeg måtte overbevise uden jeg snakket med om at det fantes chrome os, for han påsto hardnakket at det ikke eksisterte. De som jobber på komplett.no er jo ikke kjent for å være de smarteste da. Har selv måtte lære dem en del om PC enda jeg anset meg selv som ganske kunnskapsløs på det området
Silfen Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2012 Det jeg har lest om chrome virker også bra,men jeg har for lenge siden innsett at slike sider og de som skriver der ikke er helt nede på mitt nivå.
Andreas8 Skrevet 2. oktober 2012 #9 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg ville heller ha installert Lubuntu fremfor Chrome OS. Lubuntu er et OS som krever ytterst lite av en maskin men som likevel har mye tilbehør. Start-knapp, akkurat som Windows, norsk (evt. nynorsk), og lett å finne frem i. PS. Pass på at du installerer Chrome OS og ikke Chromium OS. Forskjellen på de to er nettleseren som følger med. Chrome har flash innebygget. Chromium kommer uten flash (ingen youtube å se på...).
Silfen Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg har ingen pc. Kommer uansett ikke lengre ned i pris.
Andreas8 Skrevet 2. oktober 2012 #11 Skrevet 2. oktober 2012 Har du en link til maskinen du vurderer?
Silfen Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #12 Skrevet 2. oktober 2012 Ikke her, men det er acer aspire chrome 710
Gjest Snoken- Skrevet 2. oktober 2012 #13 Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Jeg måtte jeg se ett par youtube klipp om Chrome OS når jeg så denne tråden. Sånn jeg forstår det, så fungerer Chrome OS veldig likt som en web-browser. Den er veldig fremtidsretta, alt av musikk, bilder, videoer osv. streames over nettet, og lagres på nettet. Operativsystemet funker som en web-browser. Istedenfor vanlige programmer, har du "apper" er tilrettelagt for Chrome OS. Akkurat som iPhone kan bare bruke "apper" som er tilpasset for den. På grunn av sitt enkle design, bruker maskinen bare noen få sekunder på oppstart, og er veldig enkel å bruke. Eneste minuset med operativsystemet er at du ikke kan lagre vanlige programmer som man er kjent med som Skype, utorrent, dataspill som må lagres på PC'n. Kilder: Endret 2. oktober 2012 av Snoken-
Silfen Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #14 Skrevet 2. oktober 2012 Kan man spille type facebookspill? Som er omtrent det eneste jeg spiller? Viktig er det at den er liten. Så på en 15 " og det er faktisk for stort.
Gjest Snoken- Skrevet 2. oktober 2012 #15 Skrevet 2. oktober 2012 Kan man spille type facebookspill? Som er omtrent det eneste jeg spiller? Viktig er det at den er liten. Så på en 15 " og det er faktisk for stort. Ja, facebook-spill spilles gjennom nettleseren din så det går fint
Silfen Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #16 Skrevet 2. oktober 2012 Da er jeg jo good. Nå må den bare bli levert til butikkene.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #17 Skrevet 2. oktober 2012 Bah. Interessant nok, men likefullt litt Hype syntes jeg. Chrome OS (Og for så vidt Opensourceutgaven Chromium) er jo konseptuelt egentlig ikke noe nytt. Tynnklientbegrepet (der man skal gjøre og lagre minst mulig på selve klienten) er jo ikke noe nytt, og Chrome gjør jo enheten det kjøres på til en tynnklient på mange måter. Anonym poster: f3d1ea4ac8c74b6a3c98a32a4beb4d66
Andreas8 Skrevet 2. oktober 2012 #18 Skrevet 2. oktober 2012 Si i fra hvis du går lei av Chrome OS så hjelper jeg deg gjerne med å få installert Lubuntu på maskinen.
Silfen Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #19 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg skal iallfall ikke gjøre noenting. Jeg skal ha en liten og billigst mulig pc, og da er Jeg happy.
Andreas8 Skrevet 2. oktober 2012 #20 Skrevet 2. oktober 2012 ;-) Men hvis du skal ha en billigst mulig PC, hvorfor ikke bare kjøpe en på finn.no/torget i så fall?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå