Gå til innhold

Eksperiement ang nettdatingsprofil....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eg fekk ikkje heilt med meg kva profiltekst som var den opprinnelege og kva som var den "forbedra versjonen"? Teksten i hovudinnlegget var i alle fall heilt merkeleg. Kanskje eg er rar, men eg skjønte ikkje kva du ville fram til i det heile tatt. Du vil ha ein mann som kan svare ja på minst tre av spørsmåla under, men spørsmåla under var veldig ulike, og ikkje alle var ja/nei spørsmål (eller spørsmål i det heile tatt). Dårleg skrevi og bruk av dårlege verkemidler...

Hadde ikke noen "opprinnelig tekst". Dette er en ny profil. Og jeg ber ikke om ja eller nei svar, men spør om de kan svare fordelaktig på spørsmålene.

Forøvrig enig i at det ser rotete ut her på forumet, da tekstene over skrives inn i bokser "hvem er du" "hva ser du etter" samt "hobbier og interesser". Da ser det noe mindre rotete ut.

Anonym poster: 3319c433ba09452bfa7aae68445e40c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde i gode gamle dager tilsvarende tekst selv. Jeg ble anklaget for å være sur, bitter og teit. Hele saken her fører til at jeg føler meg mer missforstått en noen sinne samt at jeg føler at jeg forstår mindre enn ingenting av hele verden. Det i seg selv er verdt en diskusjon.

Men for all del, om det virker så er jo det bra for TS. Jeg er bare overrasket over at det virker.

Det kommer veldig an på ordbruken, bildene som brukes, samt det man kan lese mellom linjene, tror jeg. Det er ingen som har beskyldt meg for å være sur eller bitter (utenom delvis du og Steinar) Hvorvidt det fungerer er for tidlig å si. Men har ikke fått noen negative tilbakemeldinger.

Anonym poster: 3319c433ba09452bfa7aae68445e40c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke noen "opprinnelig tekst". Dette er en ny profil. Og jeg ber ikke om ja eller nei svar, men spør om de kan svare fordelaktig på spørsmålene.

Forøvrig enig i at det ser rotete ut her på forumet, da tekstene over skrives inn i bokser "hvem er du" "hva ser du etter" samt "hobbier og interesser". Da ser det noe mindre rotete ut.

Anonym poster: 3319c433ba09452bfa7aae68445e40c4

Eg meinte at det er to ulike profil-tekstar i tråden... Kanskje ikkje begge var dine, men eg oppfatta det sånn, og lurte på kva tekst som var den du brukte...

Eg synest i alle fall det var merkelege referansepunkter som gjev null meining for meg, men det er kanskje berre eg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser rotet. Den første er "hva søker du" den andre er "hvem er du", altså i samme profiltekst. Bakgrunnen er vel at på forrige nettdatingsforsøk fikk jeg svar fra Umbrakonøkler på 170 som sa de var veltrente menn på 180, som sa de var ferdige med tidligere forhold, og gråt over slemme ekser, samt menn som sa de var maskuline og trygge, som ønsket seg en mamma som kunne passe på dem. Så nå tester jeg altså.....

Anonym poster: 3319c433ba09452bfa7aae68445e40c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser rotet. Den første er "hva søker du" den andre er "hvem er du", altså i samme profiltekst. Bakgrunnen er vel at på forrige nettdatingsforsøk fikk jeg svar fra Umbrakonøkler på 170 som sa de var veltrente menn på 180, som sa de var ferdige med tidligere forhold, og gråt over slemme ekser, samt menn som sa de var maskuline og trygge, som ønsket seg en mamma som kunne passe på dem. Så nå tester jeg altså.....

Anonym poster: 3319c433ba09452bfa7aae68445e40c4

Hehe, skjøner.

Må innrømme at upraktiske meg ikkje veit kva ein umbraconøkkel er :sjenert: Kva kroppsfasong meiner du er "umbraconøkkel-kroppsfasong"? Synest det er ein merkeleg måte å skildre ein kropp på. :fnise: "Eg søker kvinnelege sleiver på 1,60", liksom. Eller kva med ei sag? Hammar? Hjulvisp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er sånne ekstremt tynne menn med kryl rygg og utover mage.

Anonym poster: 3319c433ba09452bfa7aae68445e40c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, skjøner. Utan at eg ser kva som er krise med det :)

Viss profilteksta di gjev deg det du vil ha, funkar det jo tydelegvis. Men eg må innrømme at eg ikkje hadde skjønt bæret av kva du var ute etter, om det var eg som skulle svart på noko slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at jeg ikke ønsker menn som juger på seg at de er noe annet enn de er. Ser du ut som en umbraconøkkel, ikke beskriv deg som atletisk.... Jeg kan være glad i en umbraconøkkel, men ikke en løgnhals...

Anonym poster: 3319c433ba09452bfa7aae68445e40c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan eg vera einig i. Men kvifor trur du menn seier dei er atletiske utan at dei er det? Kan det ha noko med krava dine, tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå VET jo Menn hva en umbraconøkkel er :cool:

Uansett. Hva med smalskuldrede, hoftebreie og lave menn, kan de svare på denne profilen? :klo:

Jeg er nemlig litt fascinert over noe som går igjen. Som lav mann møtte en stadig vekk en "mur" der det var gitt klare krav til minimumshøyde. Det var liksom ikke noe som var å diskutere en gang. En satt med inntrykk av at om en var én millimeter under minstekravet så var en for lav og eventuell kontakt ville være sløsing av verdifull tid. Samtidig så kunne samme kvinnene si ting med noenlunde følgende innhold "Neida, kravet er ikke absolutt, men om en mann under denne høyde blir skremt av mitt absolutte krav så er han ikke mann nok uansett..."

Er dette en måte å si nei på mens en mener ja? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå VET jo Menn hva en umbraconøkkel er :cool:

Uansett. Hva med smalskuldrede, hoftebreie og lave menn, kan de svare på denne profilen? :klo:

Jeg er nemlig litt fascinert over noe som går igjen. Som lav mann møtte en stadig vekk en "mur" der det var gitt klare krav til minimumshøyde. Det var liksom ikke noe som var å diskutere en gang. En satt med inntrykk av at om en var én millimeter under minstekravet så var en for lav og eventuell kontakt ville være sløsing av verdifull tid. Samtidig så kunne samme kvinnene si ting med noenlunde følgende innhold "Neida, kravet er ikke absolutt, men om en mann under denne høyde blir skremt av mitt absolutte krav så er han ikke mann nok uansett..."

Er dette en måte å si nei på mens en mener ja? :klo:

Menn har nok heilt sikkert liknande krav ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan eg vera einig i. Men kvifor trur du menn seier dei er atletiske utan at dei er det? Kan det ha noko med krava dine, tru?

Aner ikke, men dette er et fenomen som er på begge sider av gjerdet. På slutten av min nettdatingkarriere merket jeg meg at stadig flere av profilbildene var photoshoppede. Hva er det damene tror? At en ikke merker dette når en møtes IRL? Nei, selg deg selv nøyaktig slik du er! For overselger du deg så blir mottakeren skuffet på et eller annet nivå uansett. Selv om pakken i seg selv ikke er noe å utsette på, så ødelegger oversalg tillitten en har til personen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men dette er et fenomen som er på begge sider av gjerdet. På slutten av min nettdatingkarriere merket jeg meg at stadig flere av profilbildene var photoshoppede. Hva er det damene tror? At en ikke merker dette når en møtes IRL? Nei, selg deg selv nøyaktig slik du er! For overselger du deg så blir mottakeren skuffet på et eller annet nivå uansett. Selv om pakken i seg selv ikke er noe å utsette på, så ødelegger oversalg tillitten en har til personen.

Det er eg sjølvsagt einig i. Eg trur, utan å ha stor erfaring på området, at folk vert meir kresne under nettdating enn elles. Det verkar å vera stor fokus på å finne ein "perfect match" - datingsidene legg jo veldig opp til det, med alle dei innvikla profilane ein kan lage.

Eg googla for øvrig unbraconøkkel (det skrivast faktisk slik!), og kan ikkje heilt sjå at det kan vera eit godt omgrep for å skildre ein kroppsfason i det heile tatt, med mindre ein snakkar om krokrygga 90-åringar :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan eg vera einig i. Men kvifor trur du menn seier dei er atletiske utan at dei er det? Kan det ha noko med krava dine, tru?

Nei, det er slik de beskriver seg i profilteksten sin, også sier bilder eller virkeligheten noe helt annet....

Anonym poster: 3319c433ba09452bfa7aae68445e40c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er slik de beskriver seg i profilteksten sin, også sier bilder eller virkeligheten noe helt annet....

Anonym poster: 3319c433ba09452bfa7aae68445e40c4

Krava folk har til kvarandre generelt, då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå VET jo Menn hva en umbraconøkkel er :cool:

Uansett. Hva med smalskuldrede, hoftebreie og lave menn, kan de svare på denne profilen? :klo:

Selvsagt! Jeg syns det er riktig sexy med menn som vet hvem de er. Nå er jeg rimelig høy selv, men har spesifisert implisitt at høyde er svært lite viktig for meg. Det er vel mer mennene som er redd for en høy dame, føler jeg....

Anonym poster: 3319c433ba09452bfa7aae68445e40c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krava folk har til kvarandre generelt, då.

Nettopp! Og det er jo der all den jugingen i profiltekster og beskrivelser kommer inn, tror jeg. Noe som BM2 også er inne på. Jeg gjør da et tappert forsøk på å beskrive meg akkurat som jeg er, ikke noe pynting på sannhet eller krav om en "george clooney" look-alike. Men om det fungerer, aner jeg ikke.

Anonym poster: 3319c433ba09452bfa7aae68445e40c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...