Syden Skrevet 30. september 2012 #1 Del Skrevet 30. september 2012 Jeg vurderer og flytte for meg selv, og har funnet en fin leilighet, men har desverre ikke råa til og betale alt selv, går det da an og søke om støtte en eller annen plass om og få hjelp til og betale husleien? (får ikke hjelp av lånekassen, da jeg bor for nerme foreldrene mine) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quilliam Skrevet 30. september 2012 #2 Del Skrevet 30. september 2012 Flytt lenger vekk fra foreldrene dine? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #3 Del Skrevet 30. september 2012 Kollektiv eller deltidsjobb. Anonym poster: 1322ff3bdb657da129e909437f4d3db1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syden Skrevet 30. september 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 30. september 2012 Flytt lenger vekk fra foreldrene dine? kan ikke det, da jeg er lærling og kan ikke bare flytte ifra jobben min heller, fungerer ikke slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syden Skrevet 30. september 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 30. september 2012 Kollektiv eller deltidsjobb. Anonym poster: 1322ff3bdb657da129e909437f4d3db1 har 100% jobb, så jobben er ikke problemet, her er det lærlingelønna som er ett problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #6 Del Skrevet 30. september 2012 Ekstrajobb ved siden av. eller bli boende hjemme til du har råd å flytte ut. Ditt valg! PS: Studielån får du uavhengig av avstand til foreldrehjem. Anonym poster: 1f0b71573e2cd294dbb48e2f969738e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syden Skrevet 30. september 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 30. september 2012 Ekstrajobb ved siden av. eller bli boende hjemme til du har råd å flytte ut. Ditt valg! PS: Studielån får du uavhengig av avstand til foreldrehjem. Anonym poster: 1f0b71573e2cd294dbb48e2f969738e5 litt domt med ekstrajobb, når jeg er 100% i jobb. studielån vil jeg vente med til jeg begynner høyskole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quilliam Skrevet 30. september 2012 #8 Del Skrevet 30. september 2012 Vel, da ser jeg ingen grunn til at du skal få støtte? Men du kan jo alltids lyve og si at du har personlige grunner til at du ikke kan bo hjemme, feks. at du krangler heftig med en stefar eller noe. (Noe som selvsagt er ulovelig og uetisk). Om du er voksen har du derimot rett på støtte fra Nav for livsopphold, den støtten gir penger til de fleste som tjener for lite til å klare seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnS Skrevet 30. september 2012 #9 Del Skrevet 30. september 2012 Du kan vel få studielån? Alternativet at du finner noe billigere eller flytter hjem. Foreldrene dine har sannsynligvis forsørgeransvar for deg. Utover dette vil det være snakk som sosialkontoret, men der får du ikke enkelt støtte til drømmeboligen, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnS Skrevet 30. september 2012 #10 Del Skrevet 30. september 2012 Om du er voksen har du derimot rett på støtte fra Nav for livsopphold, den støtten gir penger til de fleste som tjener for lite til å klare seg selv. Ikke om du er under utdanning, som TS tydeligvis er. Lån og foreldre er meningen at pengene skal komme fra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syden Skrevet 30. september 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 30. september 2012 Du kan vel få studielån? Alternativet at du finner noe billigere eller flytter hjem. Foreldrene dine har sannsynligvis forsørgeransvar for deg. Utover dette vil det være snakk som sosialkontoret, men der får du ikke enkelt støtte til drømmeboligen, er 20, så de har ikke ansvaret for meg lengre. Og leiligheten her var så grei, for har noen hunder som skal være med når jeg flytter ut også, så var jeg så heldig denne gangen at det var tillat med hunder i leiligheten her. Såå vanskelig, også er det jo kanskje litt flaut og gå til nav også? jeg vet ikke, føler meg kanskje som en slarsk om jeg må ta siste steget til nav.. sikkert rar tenking men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 30. september 2012 #12 Del Skrevet 30. september 2012 er 20, så de har ikke ansvaret for meg lengre. Og leiligheten her var så grei, for har noen hunder som skal være med når jeg flytter ut også, så var jeg så heldig denne gangen at det var tillat med hunder i leiligheten her. Såå vanskelig, også er det jo kanskje litt flaut og gå til nav også? jeg vet ikke, føler meg kanskje som en slarsk om jeg må ta siste steget til nav.. sikkert rar tenking men Du får ingenting fra NAV. Som skrevet over, så kan du ta opp studielån eller ha ekstrajobb. Er du ikke interessert i det, så får du bo hjemme til du har råd til å flytte hjemmefra. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blah blah Skrevet 30. september 2012 #13 Del Skrevet 30. september 2012 litt domt med ekstrajobb, når jeg er 100% i jobb. studielån vil jeg vente med til jeg begynner høyskole. Hvorfor er det dumt? Ta deg en ekstrajobb, mange jobber hvor man kan jobbe kveld eller helger. Man kan ikke få i pose og sekk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnS Skrevet 30. september 2012 #14 Del Skrevet 30. september 2012 er 20, så de har ikke ansvaret for meg lengre. Det er ingen aldersgrense på hvor lenge foreldre kan ha forsørgeransvar i skolesammenheng. Og leiligheten her var så grei, for har noen hunder som skal være med når jeg flytter ut også, så var jeg så heldig denne gangen at det var tillat med hunder i leiligheten her. Sånn er livet. Du må nok bare belage deg på å vente eller la hundene bli igjen og finne noe billigere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syden Skrevet 30. september 2012 Forfatter #15 Del Skrevet 30. september 2012 Hvorfor er det dumt? Ta deg en ekstrajobb, mange jobber hvor man kan jobbe kveld eller helger. Man kan ikke få i pose og sekk grunnen til det er at jeg også har hunder som skal trenes og være sammen med meg, for når jeg har skaffet meg hunder, må jeg også ta vare på de, kan ikke bare sette de hjemme hele dagene, slik at de må være hjemme alene hele tiden, det er virkelig ett dårlig hundehold, så derfor kan jeg ikke ta ekstrajobb, når jeg allerede er i 100% jobb. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syden Skrevet 30. september 2012 Forfatter #16 Del Skrevet 30. september 2012 Det er ingen aldersgrense på hvor lenge foreldre kan ha forsørgeransvar i skolesammenheng. Sånn er livet. Du må nok bare belage deg på å vente eller la hundene bli igjen og finne noe billigere. kan nok ikke la hundene bli igjen, da de ikke er så glad for at jeg har skaffet de fra starten av.. og sant det du sier, sånn er livet... alt er så dyrt, vanskelig og leve jo.. synes det er utrolig kjedelig at det skal være sånn, menmen, lite jeg kan gjøre med det, desverre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnS Skrevet 30. september 2012 #17 Del Skrevet 30. september 2012 Men som sagt er det ingen menneskerett å være lærling med hunder og egen drømmeleilighet som attpåtil tillater flere hunder. Dette er en kombinasjon som ikke lar seg gjøre og som du ikke kan få noen offentlig støtte til utover lån. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blah blah Skrevet 30. september 2012 #18 Del Skrevet 30. september 2012 grunnen til det er at jeg også har hunder som skal trenes og være sammen med meg, for når jeg har skaffet meg hunder, må jeg også ta vare på de, kan ikke bare sette de hjemme hele dagene, slik at de må være hjemme alene hele tiden, det er virkelig ett dårlig hundehold, så derfor kan jeg ikke ta ekstrajobb, når jeg allerede er i 100% jobb. Skaff seg en helgejobb da. Da blir du ikke lengre borte pr døgn enn du er i ukedagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 30. september 2012 #19 Del Skrevet 30. september 2012 Du burde ha tenkt bedre gjennom det å skaffe deg hunder. Du har jo tydeligvis ikke økonomi til å ha dem når du ønsker boligstøtte for å flytte hjemmefra som 20-åring. Hvor mye har du utbetalt i måneden egentlig? Hvorfor kan ikke du ta opp studielån og stå på egne ben, slik alle andre må? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syden Skrevet 30. september 2012 Forfatter #20 Del Skrevet 30. september 2012 Men som sagt er det ingen menneskerett å være lærling med hunder og egen drømmeleilighet som attpåtil tillater flere hunder. Dette er en kombinasjon som ikke lar seg gjøre og som du ikke kan få noen offentlig støtte til utover lån. Det er ikke snakk om at det ER drømmeleilighet, det eneste er at det faktisk er tillat med hunder der, og leien er under 10000 kr, så har faktisk råd til å belate halvparten, og resterende penger som er igjen av lønna blir og går til hundene og en liiiten del til meg(mat) og hvorfor er det ikke menneskerett og ha hunder og er lærling? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå