Gå til innhold

Når kan jeg forvente svar etter intervju?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har noen et råd til meg? Mandag for litt over en uke siden var jeg på et kombinert informasjonsmøte/gruppeintervju til en deltidsjobb jeg har søkt på. Vi var vel 20 stykker der, plukket ut fra søknader og CVer, de skal ansette max sju. De skulle kjøre 2.gangsintervju med de mest aktuelle. Vi fikk inntrykk av at disse skulle innkalles ganske raskt.

Så sitter jeg her da, og har enda ikke hørt noe. Det som er merkelig er at jeg kjenner to av de andre som var på det samme intervjuet, og de fikk avslag på mail allerede på torsdag (etter tre dager). Så da tenker jeg at ett av følgende har skjedd;

1) De har glemt meg

2) Jeg var så innmari dårlig at jeg må vel fatte selv at jeg ikke får jobb;) Får håpe jeg kan utelukke den da.

3) Jeg tilhører en slags "midtpulje". Er aktuell dersom de mest aktuelle sier nei takk, så de avventer svar fra dem først. Men dette er jo merkelig siden de skulle ha enda en runde med intervjuer før de bestemte seg!

4) Jeg får komme til 2.gangsintervju, de har bare en merkelig rekkefølge å gjøre ting i. Er vel naturlig å ta avslagene til slutt?

Vel, det var de alternativene jeg har. Noen flere forslag?

Og ikke minst: Er det greit om jeg ringer dem nå, evt. mailer dem, for å høre selv? Det er jo nesten en uke siden jeg VET to stykker fikk avslag?

Råd mottas med takk! :-?

Mvh Trulsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det har gått over en uke, ville jeg sendt en mail (evt. ringt) bare for å høre om de kunne si noe om hvor langt de var kommet i ansettelsesprosessen. Det er jo greit for deg å vite hvor lenge du skal vente før du gir opp håpet...

Det var mange som skulle få jobb da.. Men det kan jo hende at det er slik som hendte med meg at jeg var innstilt som nr. 3, men ville først få vite noe etter at to stykker hadde vært til 2. gangsintervju. Jeg fikk ikke nei, for det "kunne hende" at jeg kom videre... Selvfølgelig takket en av de andre ja, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kom videre en uke senere enn det jeg egentlig hadde blitt lovet først. (Pga. at det tok lenger tid å ansette han ene enn ventet..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hvis de er littegranne proffe har de ikke glemt deg , eller rotet bort søknaden....

2) Neppe. Hvis du var så dårlig, ville du fått avslagsmail sammen med de andre. Ikke tenk sånn om deg selv - det er sjelden man er topp fornøyd etter et intervju!

3) Midtpulje er ganske sannsynlig. Eventuelt at "noen" har mistet litt oversikten, og ikke helt husker hvem de snakket med når.

4) Vær glad for at du åpenbart ikke hører med til den gruppa som de ihvertfall ikke vil ansette. Enig med deg, litt rart å sende avslag før de vet hvem som blir ansatt.

Ikke mist motet selv om du er i midtpulja. Jeg har vært der engang, hun de egentlig ønsket seg i jobben takket først ja, deretter nei, og så kom de til meg...... Etterpå ansatte de henne i en ny runde (og da følte en av mine "gode" kolleger seg kallet til å fortelle at jeg egentlig var andrevalget "ooops - visste du ikke det" :tunge1: )

Men vi to ble kjempegode kollegaer, tross intrigemakeren!

Jeg synes absolutt du skal ringe dem - da får du den umiddelbare reaksjonen, ikke et standardsvar på mail som kanskje ikke sier deg noe. Det er helt legitimt å lure på fremdriften, si at du er veldig spent og gjerne vil vite om du fortsatt er aktuell for jobben. Ingen arbeidsgiver kan bli sure av det - uansett hvor flaue de er over at de ikke har svart deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...