Gå til innhold

"Kjent bruker på KG"


Fremhevede innlegg

Skrevet

I en annen tråd leste jeg noen som mente vi har "kjente brukere" på KG. Hva er det som gjør noen til mer kjente brukere enn andre? Dette har jeg aldri tenkt over før.

Anonym poster: 4662c8d78a727701c55b72bc6bd3502a

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Steinar40 er jo selve stjerna på KG. Katten er vel også en de fleste har støtt på.

  • Liker 3
Skrevet

Jeg vil tro det avhenger av hvilket underforum man henger i, og hvor ofte man poster. Det finnes sikkert en drøss av "kjente" brukere i bryllupsforumet, som jeg ikke aner hvem er. Så har du de som poster svært ofte, har vært her veldig lenge, henger mye på de mest leste forumene eller bare er lette og legge merke til generelt.

Slik jeg ser det er det ikke tvil om at noen stikker seg mer ut enn andre.

Anonym poster: db929c5b45fd3d82e871b691829a90d1

  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror han som skrev det mente brukere som poster under brukernavn, i motsetning til anonyme brukere. :vetikke:

  • Liker 1
Skrevet

Jeg er den mest kjente mannlige muslimske brukeren på KG :danse: :danse: :danse:

  • Liker 2
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg syns jeg ser de samme menneskene hele tiden jeg så alle er kjente for meg.... Men Pet er legendarisk!

  • Liker 4
Skrevet

Det er vel de som er mye synlige, utmerker seg og lignende. Er noen som irriterer meg grenseløst, når de "rotter seg sammen" på en måte, fordi de har vært her lengst.

  • Liker 9
Skrevet

Jeg er den mest kjente mannlige muslimske brukeren på KG :danse: :danse: :danse:

Det er fordi du har et arabisk nicknavn det :).

  • Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er den mest kjente mannlige muslimske brukeren på KG :danse: :danse: :danse:

Hva så? Jeg er den mest kjente regndråpen! :jolie:

  • Liker 11
Skrevet

Det er vel de som er mye synlige, utmerker seg og lignende. Er noen som irriterer meg grenseløst, når de "rotter seg sammen" på en måte, fordi de har vært her lengst.

Noe som blir veldig synlig når de samme brukerne får masse pluss, mens de mindre "synlige" får færre pluss pga de førstnevnte har flere KG-venner/ nettvenner osv...bare å sjekke litt rundt her omkring, så ser man hva jeg mener:p

Anonym poster: 0f72e666dc739596652b8a7486ab56f0

  • Liker 9
Skrevet

Alltid like gøy når folk tror oppførsel og hvordan mellommenneskelige relasjoner fungerer er heeelt forskjellig på nett kontra real life. Newsflash, det fungerer stort sett likt. Er du veldig aktiv, har din "stil"/humor/whatnot og ikke bare holder deg til en liten klikk. Da blir du mer lagt merke til.

  • Liker 6
Skrevet (endret)

Noe som blir veldig synlig når de samme brukerne får masse pluss, mens de mindre "synlige" får færre pluss pga de førstnevnte har flere KG-venner/ nettvenner osv...bare å sjekke litt rundt her omkring, så ser man hva jeg mener:p

Anonym poster: 0f72e666dc739596652b8a7486ab56f0

Jeg har ikke "venner" på KG, men får pluss nå og da uansett. Men jeg skriver for å uttrykke meningen min og lese hva andre mener om saker, ikke for å plusser, så sånn sett spiller ikke de tallene i grønt så veldig rolle for meg.

Endret av Katniss
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke "venner" på KG, men får pluss nå og da uansett. Men jeg skriver for å uttrykke meningen min og lese hva andre mener om saker, ikke for å plusser, så sånn sett spiller ikke de tallene i grønt så veldig rolle for meg.

Ikke for meg heller. Poenget er at det oftest er slik at de mer kjente, synlige brukere som over lang tid har etablert en slags nettverk, som "rotter" seg sammen. Det med plussingen er bare et eksempel, der terskelen for å avgi pluss er lavere om det er en man "kjenner" kontra en ukjent bruker.

Om en kjent og en ukjent bruker skriver noenlunde likt, hvem er det som får flest pluss, tror du? Bare et eksempel.

Anonym poster: 0f72e666dc739596652b8a7486ab56f0

  • Liker 5
Skrevet

Teit. Jeg plusser sjeldent noen og gjør jeg det spiller iallfall ikke brukernavn noen rolle.

  • Liker 6
Skrevet

Ikke for meg heller. Poenget er at det oftest er slik at de mer kjente, synlige brukere som over lang tid har etablert en slags nettverk, som "rotter" seg sammen. Det med plussingen er bare et eksempel, der terskelen for å avgi pluss er lavere om det er en man "kjenner" kontra en ukjent bruker.

Om en kjent og en ukjent bruker skriver noenlunde likt, hvem er det som får flest pluss, tror du? Bare et eksempel.

Anonym poster: 0f72e666dc739596652b8a7486ab56f0

Det er naivt å tro at forum blir noe annerledes enn virkeligheten. Folk vil danne seg nettverk, personligheter kommer frem og en drøss med kgere er ganske usynlige, akkurat som i den virkelige verden. Brukere rotter seg ikke sammen, de skaper bånd, de blir venner, det er helt naturlig og ganske nyttesløst å kjempe imot.

Ofte er det også en grunn til at mer kjente brukere får flest plusser, de er kjente for en grunn. Kanskje de formulerer seg på en mye bedre måte, skriver bedre selv om innholdet er det samme.

Anonym poster: db929c5b45fd3d82e871b691829a90d1

  • Liker 3
Skrevet

Det er naivt å tro at forum blir noe annerledes enn virkeligheten. Folk vil danne seg nettverk, personligheter kommer frem og en drøss med kgere er ganske usynlige, akkurat som i den virkelige verden. Brukere rotter seg ikke sammen, de skaper bånd, de blir venner, det er helt naturlig og ganske nyttesløst å kjempe imot.

Ofte er det også en grunn til at mer kjente brukere får flest plusser, de er kjente for en grunn. Kanskje de formulerer seg på en mye bedre måte, skriver bedre selv om innholdet er det samme.

Anonym poster: db929c5b45fd3d82e871b691829a90d1

Den går jeg ikke med på. For meg spiller det ingen rolle hvem brukerne er, jeg plusser de jeg mener fortjener det (gode innlegg), og jeg plusser aldri de jeg mener ikke har gjort seg fortjent til det. Så enkelt er det.

Men det er ingen tvil om at det oftest er de mer kjente, kontra ukjente brukere som oftere får pluss nettopp fordi de har større nettverk enn en mindre kjent/ "usynlig" bruker. Dette har jeg sett ved flere anledninger, at to med forskjellige plass i KG-"hierarkiet" med noenlunde likt innlegg, så det er den som er "øverst" får flest. Eller om den mindre kjente brukeren skriver godt, mens den mer kjente skriver kun "ok" til svar, så gjett hvem som får flest svar. Ja, akkurat.

Det er ikke er lett å formidle sin mening om en sak f.eks når mange "kjente" brukere er innom en og samme tråd og plusser hverandre osv.

Så nei, det er ikke alltid den kjente brukeren som formidler eller formulerer seg bedre, det handler om å ha et nettverk. Verken mer eller mindre.

Anonym poster: 0f72e666dc739596652b8a7486ab56f0

  • Liker 4
Skrevet

Den går jeg ikke med på. For meg spiller det ingen rolle hvem brukerne er, jeg plusser de jeg mener fortjener det (gode innlegg), og jeg plusser aldri de jeg mener ikke har gjort seg fortjent til det. Så enkelt er det.

Det er jo det jeg sier. Hvis man skriver godt, noe kjente brukere ofte gjør, så blir man belønnet for det.

Jeg går ikke med på at brukere rotter seg sammen og bare plusser hverandre, det må du gjerne vise meg eksempler på. Du vet jo ikke hvem som gir hvem en pluss uansett?

Anonym poster: db929c5b45fd3d82e871b691829a90d1

  • Liker 2
Skrevet

Det er jo det jeg sier. Hvis man skriver godt, noe kjente brukere ofte gjør, så blir man belønnet for det.

Jeg går ikke med på at brukere rotter seg sammen og bare plusser hverandre, det må du gjerne vise meg eksempler på. Du vet jo ikke hvem som gir hvem en pluss uansett?

Anonym poster: db929c5b45fd3d82e871b691829a90d1

Jeg har det motsatte inntrykket, at det er de kjente brukerne som ikke skriver spesielt godt. De trenger kun å slenge opp et eller annet og få drøssevis med pluss, mens de mindre kjente brukere som skriver godt ofte drukner og får færre pluss. Jeg kan ikke annet enn å gå ut fra at det er fordi de som skriver bedre enn de mer kjente, nettopp ikke er kjent nok til å få mer oppmerksomhet enn som så.

Jeg vil ikke nevne brukernavn, men jeg husker at det var to stk, der den ene bare slengte frem en meningløs oneliner, mens den andre skrev et utfyllende og meget godt svar, det var førsnevnte som fikk masse pluss, den andre fikk kun 1-2 pluss. Jeg plusset ikke førstnevnte, men sistnevnte og merket meg det. Synes det var ufattelig tåpelig at ikke en som gjorde seg flid med et godt svar, ikke fikk mer anerkjennelse.

Det er en hierarki her.

Anonym poster: 0f72e666dc739596652b8a7486ab56f0

  • Liker 9
Skrevet

Noe som blir veldig synlig når de samme brukerne får masse pluss, mens de mindre "synlige" får færre pluss pga de førstnevnte har flere KG-venner/ nettvenner osv...bare å sjekke litt rundt her omkring, så ser man hva jeg mener:p

Anonym poster: 0f72e666dc739596652b8a7486ab56f0

Jeg tror nok det kan hende at man lettere plusser på brukere man vet man liker meningene til fra før av.

Det er også brukere jeg liker veldig godt sosialt, men likevel aldri plusser på.

Jeg selv plusser iallefall på innlegg jeg synes er gode, uavhengig av brukere - og plusser kun om det er et veldig godt innhold.

Mange av de innleggene jeg har sett som har aller flest plusser(overveldende mange) er jo nettopp fra AB`er.

Så du treffer nok ikke helt riktig med den observasjonen - selv om det nok stemmer avogtil.

Jeg har truffet noen få fra KG - og jeg plusser faktisk omtrent aldri på dem(med mindre de er i en seriøs diskusjon hvor de skriver innlegg jeg synes har et veldig godt innhold og ville plusset på uansett), ei heller diskuterer jeg særlig med dem her, og spesielt ikke fordi jeg "kjenner" dem.

Faktisk får de nok mindre pluss etter at jeg har blitt kjent med dem :)

Men, dette er kanskje annerledes for "kosemose" brukere som er her for det sosiale.

Anonym poster: 0f3fabce3053a9603e1e1069939f0d83

Skrevet

Dette er fritid. Folk gidder ofte ikke lese avhandlinger. Dessuten kan ofte ting sies enkelt og hva er da kult med tretten avsnitt med mas for å komme til poenget?

Så jeg plusser glatt slående onelinere.

  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...