Gå til innhold

"Kjent bruker på KG"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er fritid. Folk gidder ofte ikke lese avhandlinger. Dessuten kan ofte ting sies enkelt og hva er da kult med tretten avsnitt med mas for å komme til poenget?

Så jeg plusser glatt slående onelinere.

Jeg tilhører de som ikke gidder å lese avhandlinger, de fleste dyktige brukere klarer som oftest å komme til poenget rimelig kjapt og det gjør de med en god forklaring og så begrunne det og deretter poenget - over så få setninger som mulig - det er de jeg mener ofte blir oversett.

Slående onelinere plusser jeg gjerne, men noen ganger så virker onelinere bare konstruert og det plusser jeg aldri.

Anonym poster: 0f72e666dc739596652b8a7486ab56f0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det motsatte inntrykket, at det er de kjente brukerne som ikke skriver spesielt godt. De trenger kun å slenge opp et eller annet og få drøssevis med pluss, mens de mindre kjente brukere som skriver godt ofte drukner og får færre pluss. Jeg kan ikke annet enn å gå ut fra at det er fordi de som skriver bedre enn de mer kjente, nettopp ikke er kjent nok til å få mer oppmerksomhet enn som så.

Jeg vil ikke nevne brukernavn, men jeg husker at det var to stk, der den ene bare slengte frem en meningløs oneliner, mens den andre skrev et utfyllende og meget godt svar, det var førsnevnte som fikk masse pluss, den andre fikk kun 1-2 pluss. Jeg plusset ikke førstnevnte, men sistnevnte og merket meg det. Synes det var ufattelig tåpelig at ikke en som gjorde seg flid med et godt svar, ikke fikk mer anerkjennelse.

Det er en hierarki her.

Når one linere blir plusset så er det ikke fordi det er et hjelpsomt svar, men fordi folk finner det morsomt, og da tror jeg ikke det er bare "kosemosegjengen" som plusser, men hvem som helst.

Jeg synes ikke jeg har en kosemosegjeng selv, jeg prøver iallefall ikke å ha det, men jeg får mange plusser på teite innlegg likevel. Folk liker korte og snappy svar, enten man er populær bruker eller ikke, det er bare å se hvor mange plusser AB også får når de prøver å være frekke og morsomme.

Anonym poster: db929c5b45fd3d82e871b691829a90d1

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ingen tro på at noen får masse plusser bare fordi de er "kjente brukere". Det finnes de jeg har bedre kontakt med enn andre her inne, men det er ingen automatikk i at jeg plusser dem i alle tråder. De må, som alle andre, skrive et innlegg jeg liker. Da plusser jeg. Ikke fordi det er en bestemt bruker. Og jeg plusser også innlegg fra brukere jeg ikke kjenner, inkludert AB.

Og hvilke innlegg som er gode, er vel subjektivt?

• Liker 6
Skrevet

Når one linere blir plusset så er det ikke fordi det er et hjelpsomt svar, men fordi folk finner det morsomt, og da tror jeg ikke det er bare "kosemosegjengen" som plusser, men hvem som helst.

Jeg synes ikke jeg har en kosemosegjeng selv, jeg prøver iallefall ikke å ha det, men jeg får mange plusser på teite innlegg likevel. Folk liker korte og snappy svar, enten man er populær bruker eller ikke, det er bare å se hvor mange plusser AB også får når de prøver å være frekke og morsomme.

Nåja, for å ikke kjøre oss fast i pluss-sporet, så er det også andre grunner til at jeg har de meningene og inntrykkene jeg har. Jeg har opplevd blant annet ved en anledning der jeg kritiserte en bruker, og det var en tilfeldigvis en kjent bruker - jeg fikk mange av vedkommendes KG-venner eller hva jeg nå skal kalle dem for, på nakken og det synes jeg var veldig guffent. Det virket på meg som om den brukeren jeg kritiserte ikke kunne stå på egne ben og kunne slå tilbake mot meg selv. Og det er en inntrykk som siden den opplevelsen, som har bare blitt mer og mer forsterket. Det er bare å følge med på tråder, og om en kjent bruker får kritikk...så.

• Liker 3
Skrevet

Det er omtrent slik ansettelsesprosesser foregår. Det er ikke hva man kan, men hvem man kjenner som er viktig.

Anonym poster: f5b2b8cd1c154acc154ae9d43cbc465f

Og hvordan blir jeg godkjent og akseptert som en fullverdig KG-bruker, må jeg gå via dem (altså de mer kjente brukere? Hva må jeg i såfall gjøre?

Skrevet

Nåja, for å ikke kjøre oss fast i pluss-sporet, så er det også andre grunner til at jeg har de meningene og inntrykkene jeg har. Jeg har opplevd blant annet ved en anledning der jeg kritiserte en bruker, og det var en tilfeldigvis en kjent bruker - jeg fikk mange av vedkommendes KG-venner eller hva jeg nå skal kalle dem for, på nakken og det synes jeg var veldig guffent. Det virket på meg som om den brukeren jeg kritiserte ikke kunne stå på egne ben og kunne slå tilbake mot meg selv. Og det er en inntrykk som siden den opplevelsen, som har bare blitt mer og mer forsterket. Det er bare å følge med på tråder, og om en kjent bruker får kritikk...så.

Fortsatt uenig. Jeg er en relativt kjent bruker som har fått mye kritikk, men aldri har jeg sett noen som har kommet meg til unsetning.

Men dette har jo igjen med vennskap å gjøre, ikke at folk rotter seg sammen. Akkurat som i det virkelige liv så blir folk venner, de knytter bånd og blir glade i hverandre. Og hva gjør man med venner? Man forsvarer dem. Selv om dette er et internettsamfunn så er det fortsatt et menneskesamfunn, og da vil det alltid danne seg grupper på denne måten, og noen vil bli stående på utsiden.

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ser på dette som noe bemerkelsesverdig, eller hvorfor det er så utrolig negativt her i forhold til andre sosiale arenaer.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt ny på forumet og føler egentlig at jeg har blitt akseptert av de "kjente" (i hvertfall noen av dem)

Skrevet

Og sånn btw, det er ikke mindre uvanlig at brukere også får masse plusser og støtte, om de "går løs på" kjente brukere. Jeg har sett mer enn en gang at f.eks en AB slenger med leppa til en kjent bruker, og belønnes med bøttevis av plusser. Det er vel også å rotte seg sammen?

• Liker 8
Skrevet

Jeg er helt ny på forumet og føler egentlig at jeg har blitt akseptert av de "kjente" (i hvertfall noen av dem)

Siden det var din post som inspirerte denne debatten,hva mener du med "kjente brukere" og hvordan vet du at de er kjente selv om du er ny? ;)

Anonym poster: 7809726b1303e48366567a599465e082

• Liker 2
Skrevet

Og sånn btw, det er ikke mindre uvanlig at brukere også får masse plusser og støtte, om de "går løs på" kjente brukere. Jeg har sett mer enn en gang at f.eks en AB slenger med leppa til en kjent bruker, og belønnes med bøttevis av plusser. Det er vel også å rotte seg sammen?

Jotakk, det har jeg også merket godt. Man må tåle ganske mye pes om man stikker seg ut på KG. På mange måter virker det som om det er mer akseptert å gå løs på en bruker så snart det er noen som er kjent, og folk godter seg når noen anonyme slenger med leppa.

• Liker 1
Skrevet

Fortsatt uenig. Jeg er en relativt kjent bruker som har fått mye kritikk, men aldri har jeg sett noen som har kommet meg til unsetning.

Men dette har jo igjen med vennskap å gjøre, ikke at folk rotter seg sammen. Akkurat som i det virkelige liv så blir folk venner, de knytter bånd og blir glade i hverandre. Og hva gjør man med venner? Man forsvarer dem. Selv om dette er et internettsamfunn så er det fortsatt et menneskesamfunn, og da vil det alltid danne seg grupper på denne måten, og noen vil bli stående på utsiden.

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ser på dette som noe bemerkelsesverdig, eller hvorfor det er så utrolig negativt her i forhold til andre sosiale arenaer.

Jeg må understreke at min kritikk var berettighet, den kjente brukeren gikk på person og ikke sak, selv om vedkommende også diskuterte saken. Jeg synes ikke jeg hadde fortjent å få en flokk med mennesker på nakken bare fordi jeg synes det var upassende å trekke inn person inn i om enn ironiske vendinger, når det er så mye bedre å diskutere saken. Dette er et diskusjonforum, ikke et venneforum der man skal forsvare sine venner fra å få fortjent kritikk. Pga hendelsen så kritiserer jeg aldri kjente brukere. Gidder ikke å få masse sinte folk på nakken når det ikke er fortjent. Og det har ført til at jeg sitter med et horn i siden til disse. Beklager. Men sånn er det.

• Liker 1
Skrevet

Siden det var din post som inspirerte denne debatten,hva mener du med "kjente brukere" og hvordan vet du at de er kjente selv om du er ny? ;)

Anonym poster: 7809726b1303e48366567a599465e082

Jeg går etter avataren, elendig med navn, men kjenner igjen avataren til folk, så de avaterene jeg ser ofte er for meg kjente.

Skrevet

Jeg må understreke at min kritikk var berettighet, den kjente brukeren gikk på person og ikke sak, selv om vedkommende også diskuterte saken. Jeg synes ikke jeg hadde fortjent å få en flokk med mennesker på nakken bare fordi jeg synes det var upassende å trekke inn person inn i om enn ironiske vendinger, når det er så mye bedre å diskutere saken. Dette er et diskusjonforum, ikke et venneforum der man skal forsvare sine venner fra å få fortjent kritikk. Pga hendelsen så kritiserer jeg aldri kjente brukere. Gidder ikke å få masse sinte folk på nakken når det ikke er fortjent. Og det har ført til at jeg sitter med et horn i siden til disse. Beklager. Men sånn er det.

Ja, det er et diskusjonsforum, men det er også en sosial arena. Når folk tilbringer mye tid her og poster med brukernavn så vil de skape seg en identitet, de vil gi et visst intrykk, de vil bli gjenkjent og man vil finne folk man liker bedre enn andre.

Det er ikke til å unngå av folk blir venner, det er det som skjer når mennesker samles. Men jeg skjønner at du hadde en kjip opplevelse, slike folk finner man overalt, ikke bare på KG. Men jeg synes også det er synd at alle "kjente" brukere skal bli dratt under denne kammen. Det er flere brukere jeg ser på som kjente som absolutt ikke oppfører seg slik som du beskriver.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor noen brukere får mange pluss på grunn av at de er mer kjente etc. Personlig setter jeg et pluss i margen hvis en bruker skriver et godt og utfyllende innlegg, som kan være til hjelp for andre. Korte innlegg kan også være til hjelp, men de må ha et poeng de også. Svar som "ok", "idiot", "haha din gjøk", "du kan spørre noen andre" osv er svar som ikke er mye til hjelp, de bare dummer ut TS.

Men som oftest er det sånne innlegg som får pluss, og særlig kjente brukere. Sånn bør det selvsagt ikke være, internett eller ikke, det blir bare for dumt. Usaklig. Det har ikke noe med godt svar å gjøre, tvert imot, det er så langt unna som det er mulig å være.

Skrevet

Jotakk, det har jeg også merket godt. Man må tåle ganske mye pes om man stikker seg ut på KG. På mange måter virker det som om det er mer akseptert å gå løs på en bruker så snart det er noen som er kjent, og folk godter seg når noen anonyme slenger med leppa.

Jeg tror mange hadde blitt overrasket, om de visste nøyaktig hvor mye pes som kan komme med det å være synlig på KG. ;) Å gå løs på en av de kjente, også når det er snakk om rene personangrep, ser ut til å være mer akseptert. Og jeg har i grunn opplevd det at folk rotter seg sammen på den måten, oftere enn at "vennene mine kommer til unnsetning". Jeg tror kanskje også det er en sammenheng mellom disse. De gangene jeg har støttet brukere på den måten, så er det ihvertfall fordi jeg synes kritikken, dritten og kommentarene de får, er langt over grensa. Ikke fordi de er "vennene" mine.

• Liker 5
Skrevet

Dette er fritid. Folk gidder ofte ikke lese avhandlinger. Dessuten kan ofte ting sies enkelt og hva er da kult med tretten avsnitt med mas for å komme til poenget?

You beat me to the punch again ;)

Skrevet

Hva så? Jeg er den mest kjente regndråpen! :jolie:

Jeg er nok et av de mest kjente grunnstoffene.

Ingen på kg bør se på transisjonsmetaller som kjedelig fyllstoff lengre. :opplyser:

• Liker 2
Skrevet

Enig med de som snakker om at det kan virke som kjente og "gamle" brukere her inne ofte får mer pes enn andre. Folk husker hva man har sagt, for så å vri det og bruke det i en helt annen sammenheng. Jeg har vel vært periodevis en "kjent" bruker her inne, men i de periodene jeg har vært veldig aktiv og blitt ofte gjenkjent, har jeg ikke sett på dette som noe positivt.

Antall plusser og ikke plusser tenker jeg ikke nevneverdig over. Er det et godt innlegg (gjerne en treffende oneliner) så plusser jeg. Ikke mer hokus pokus enn som så. Sitter folk seriøst og ser på hvilken bruker som har skrevet noe, og velger utifra det om de skal plusse et godt innlegg eller ei?

Skrevet

Haha nettopp.

Må nok si meg enig med Silfen. Lange svar er greit nok det, men ingenting slår en skikkelig oneliner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...