Gå til innhold

hva nå?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

nå har jeg kommet opp i fransk og fått tidlelt temanene:fransk politikk, skolesystem og kunst! jeg kan jo ingenting! kan knapt et eneste fransk ord! og dette er muntlig!!! noen som kan hjelpe meg på min vei???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Hehe, er ikke poenget å ha fransk på skolen å lære seg fransk da? Hvis dette er b- språket ditt betyr det at du har hatt dette språket i fire år. Har du da ikke klart å plukke opp et eneste ord, bør du nok vurdere å gjøre noe! Forstår ikke hva du klager for, det er din egen feil, hvis jeg har oppfattet scenarioet rett!

Man har fag på skolen for å lære dem.

Tyskfantomet,12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg.. Jeg har i alt hatt tysk på skolen i fem år, det er et par tre år siden nå men jeg husker godt hvordan det var. Jeg kan i disse dager si hva jeg heter, hvor gammel jeg er, og hvor jeg bor.. det er alt! Jeg kan forstå en god del mer, men når det kommer til konstruering av setninger er jeg blank! Er vel ofte fordi språkene tysk og fransk sjeldent blir brukt utenfor klasserommet at det blir sånn.

Les alt du kan, og vær optimistisk, det ordner seg alltid! Muntlige eksamner er ikke alltid like ille som de kanskje virker på forhånd!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

å jo det er dem..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!gruer meg noe fælt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg råder deg til å sette deg ned med bøkene NUH. icon_wink.gif

Om du gjør en innsats nå, bør muntlig eksamen gå greit.

Jeg har selv lest et B-språk i kun 10 mnd, og overlevde muntlig likevel.

Du som til og med vet emnet på forhånd - det er nok ikke noe problem.

Øv inn noen setninger under alle emner, og pugg bøyningene, legg spesielt vekt på da-tid (hva heter dette egentlig?) og 3.person entall, da dette som oftest er de formene du vil få mest bruk for. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

uff, det er ingen rundt meg som synes synd på meg!alle sier at jeg lærer så mye av det!det er oprd jeg ikke vil høre aklkurat nå! jeg blir så sint så sint! sitter å leser litt nå,på en av de tre emnene jeg kan komme opp i! men stoffet er jo så vanskelig og mye! dette klarer jeg virkelig ikke:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...