AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #1 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg har kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan fortsette på den gamle jobben og trenger omskolering.. så nå går jeg på skolen samtidig som jeg har søkt på arbeidsvaklaringspenger.. til dere som fikk det innvilget mens dere var under utdanning ,hvor langt tid tok det til dere fikk svar? noen som jobber på nav og vet om det, om det er mulig at jeg får det godkjent eller ikke? Anonym poster: 00ef397189432518611b307b042f12d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2012 #2 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg har kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan fortsette på den gamle jobben og trenger omskolering.. så nå går jeg på skolen samtidig som jeg har søkt på arbeidsvaklaringspenger.. til dere som fikk det innvilget mens dere var under utdanning ,hvor langt tid tok det til dere fikk svar? noen som jobber på nav og vet om det, om det er mulig at jeg får det godkjent eller ikke? Anonym poster: 00ef397189432518611b307b042f12d8 Hei. Det kommer helt an på hvilke begrensninger sykdommen gir for deg, det at du er syk i seg selv er ikke i utgangspunktet tilstrekkelig for å få AAP. Har du utdanning fra før? Der vil være med å virke inn. Rekkefølgen er gjerne omvendt fra den situasjonen du er i. Studerer du er du student og fyller ikke vilkår for å få aap (ogmå leve av studielån som andre studenter). Unntaket er selvsagt dersom du er student som må avbryte studiene, men dette ser jo ikke ut til å være relevant. Noen blir innvilget aap (etter at det er godgjort at vedkommende overhodet ikke kan ta inntekstgivende arbeid pga sykdom), og får innvilget studier fordi det er eneste mulighet for å komme i jobb. Det med å få utdanning dekket har blitt mye strengere nå enn før, rett og slett fordi det skal veldig mye til for at noen ikke er kvalifisert til å kunne ta noe jobb. (Og her kommer alt fra vaskejobb og callsenter inn i vurderingen). Anonym poster: 513a0e785511b5f4f8e695c5b33b6ca7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå