Gå til innhold

Masete "kjede-mailer"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er det andre enn meg som syne sånne "kjedebrev (eller mailer er det jo nå for tiden)" er plagsomme og irriterende??

Jeg føler meg litt dum som ikke med liv og glede setter i gang og sender disse rundt. Men jeg har ikke sansen for det. Jeg føler det er litt sånn press om at man skal gjøre det. Og det står gjerne at da skal det gå en vel. (Og om man ikke sender - så går det en mindre vel). Så når jeg da får slike mailer - så blir jeg litt irritert og har ikke lyst å sende de videre - og samtidig så er jeg redd for at "tenk om det skjer noe dumt med meg da om jeg lar være?" " Tenk om det er sant det som står der ?" ... :oops: Og så får jeg skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke sender videre :-?

Hva synes dere om sånne mailer? Det er tortur mener jeg, man kan jo være dum nok å ikke tro på det - og så viser det seg å gå sånn som det stod *Virgo er litt overtroisk* :oops:

Er det foresten sånne koselige mailer med olebrum klemmer eller gode juleønsker så sender jeg videre - men ikke de der teite hvor man skriver ting om seg selv, eller andre sånne mailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg misliker dem også. Selv om jeg ikke tror at det går meg dårlig når jeg ikke videresender, får jeg alltid en ekkel følelse. Og jeg sender ikke videre nettopp pga dette - bare hvis de er ekstremt morsomme (og det finnes jo noen av de og).

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker sterkt slike kjedebrev, og får jeg et slikt, leser jeg ikke lengre enn at jeg finner ut hva det er, så er "delete"-knappen fin å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sender heller aldri slike e-poster videre. Jeg misliker sterkt truslene om både det ene og det andre om jeg ikke sender det videre. Likeså misliker jeg "Sender du videre til 20 er du en god venn, sender du videre til 3 er du en dårlig venn". Skrekkelig!

Men slik "svare på spørsmål-post" for å bli bedre kjent med venner er akkurat så fjortis og morsomt og dumt og litt teit at jeg liker det! Slike svarer jeg alltid på! Dum som jeg er... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Blir det samme som reklame for meg dette. Man skal spørre om å få sende" reklame" på mail til folk.

Slike kommer gjerne fra kjentfolk, men det er lenge siden jeg har fått for alle vet at jeg ALDRI svarer på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg heldigvis venner og kjente med samme syn som meg, nemlig at slike kjedebrev er utrolig teit, derfor får jeg svært sjelden noen slike. Men, når jeg gjør det slettes de med en gang, gidder ikke lese dem en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den beste av alle disse kjedemail/sms var den jeg fikk fra en venn her om dagen:

Send denne meldingen videre til 76 av dine nærmeste venner innen det har gått 2 timer, hvis ikke vil du få urinveisinfeksjon på onsdag! :ler:

Jeg sender ikke videre kjedemail, nei, men søte mail og sms deler jeg gjerne med flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den beste av alle disse kjedemail/sms var den jeg fikk fra en venn her om dagen:

Send denne meldingen videre til 76 av dine nærmeste venner innen det har gått 2 timer, hvis ikke vil du få urinveisinfeksjon på onsdag!  :ler:  

Jeg sender ikke videre kjedemail, nei, men søte mail og sms deler jeg gjerne med flere.

:ler: Den var fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg syns sånt (kjedebrev med idiotiske konsekvenser) er ubehagelig og ekkelt å få, så jeg ville aldri sendt sånt videre til vennene mine.

Får jeg noe som faktisk er veldig morsomt på mail (eller sms) kan jeg sende videre, men det er sjeldent det er så morsomt at jeg gidder det. Da skal det virkelig være BRA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Virgo da, du er ikke slem som ikke sender videre.

Prøv en gang, og se om du faktisk BLIR dumpa av kjæresten, eller får en stein i hue som filer øyeeplene dine i tre biter en onsdag i mai.

:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sender aldri sånne videre. Har bedt de som har sendt meg slike tidligere også om å la være å sende de til meg. Jeg vil ikke at mailadressen min skal bli spredd for alle vinder til folk som ikke har noe med den, spammere osv. De fleste trykker jo bare på 'Videresend' knappen og da blir jo mailadressene til alle som har fått den før sendt med videre. Nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alle her gjør som meg, og ikke sender videre, hvor er det alle disse duste kjedemailene kommer fra?

Gidder IKKE sende noen videre, heller ikke SMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg videresender en og annen mail dersom jeg synes den er morsom eller søt, men jeg har blitt mye mer restriktiv etterhvert.

Det jeg synes er litt synd er at det er spesielt ei venninne som sender mailer om at "Dette er fra din beste venn. Pass på å sende den tilbake til den du fikk den av...", og det er stort sett de eneste mailene jeg får fra henne. Dersom hun er slik en god venn kunne hun kanskje sendt meg en personlig mail istedenfor. Og ja, jeg sender faktisk det til henne, men det tar lang tid å få svar og de er ganske knappe.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater virkelig all form for kjedemail, enten det er "Buddhistiske visdomsord til dine beste venner", "redd bonsai-kattungene" eller "vinn en kasse champagne". De bidrar ikke med noe annet enn å skape irritasjon og er bare spam, spam og atter spam. Jeg får som regel nok jobbrelatert mail til at dagen er fyllt opp uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en venninne som videresender sånne du er min beste venn greier som hun har fått av sine venner som igjen har fått de av sine. jeg får vel ca en i uken av henne. Det ser teit ut det. Du er min beste venn sendt til alle på lista. Jeg får den til og med to ganger siden jeg har to mailadresser på lista hennes. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...