Strixvaria Skrevet 28. september 2012 #21 Del Skrevet 28. september 2012 Mange her som tror at man tenker klart rett etter en ulykke ja ... Det er klart, han var helt rasjonell og ble sint fordi han skjønte at han holdt for kort avstand og at det er han som får skylden Anonym poster: 7643d1bf1faf12df79776c847ca1f52d At det oppstår varierende grader av irrasjonell oppførsel hos en eller flere parter i krisesituasjoner er intet ukjent fenomen, men når man blir fly forbanna og skjeller ut motparten etter noter når man selv er ansvarlig for kollisjonen, og således "mister alle hemninger", tilsier det at det er stor sannsynlighet for at personen er stresset for andre ting enn kun kollisjonen. Det er normalt å reagere med en viss grad av sinne, men de fleste mennesker vil også instinktivt være opptatt av eget og andres ve og vel - "hva faen skjedde? går det bra med alle? herregud..!!" o.l. er ikke uvanlig. Det er en form for denial - lik som tyven som blir tatt på fersken som reagerer med sinne og "hva faen beskylder du meg for?!", vel vitende om at han har den stjålne mobilen i lomma Så i retur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nalaya Skrevet 28. september 2012 #22 Del Skrevet 28. september 2012 (endret) Dobbelpost Endret 28. september 2012 av Nalaya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nalaya Skrevet 28. september 2012 #23 Del Skrevet 28. september 2012 Det er godt å se at du aldri har vært i en trafikkulykke før, men sammtidig så skal du være litt forsiktig med å uttale deg slik når du ikke har erfaring eller kunnskap. Fantastisk trangsynt å kalle den andre sjåføren for en tosk. Det er klart han ble redd. Og når man blir redd/skremt så reagerer man forskjellig, ikke uvanlig i det hele tatt å bli møkk sint og usakelig når du får en sånn støkk - og det er fordi man blir REDD! Mange her som tror at man tenker klart rett etter en ulykke ja ... Det er klart, han var helt rasjonell og ble sint fordi han skjønte at han holdt for kort avstand og at det er han som får skylden Anonym poster: 7643d1bf1faf12df79776c847ca1f52d Kjære anonym, jeg trekker tilbake ordvalget mitt "tosk". Men det å kjefte og smelle når man har vært i en ulykke har ingen hensikt. Og hva jeg har opplevd i livet mitt vet du ingen verdens ting om. Så nå er det du som driter deg ut. I 2007 var jeg selv i en ulykke hvor en mann på 52 omkom, så vær litt var neste gang du. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2012 #24 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg bare lurer på en ting angående dette. Vil den som kjører i bilen foran få skadene dekket av forsikringsselskapet til den som kjører bak? Og hva med han som sitter i bilen bak, vil han få dekket skadene på egen bil av sitt forsikringsselskap? Er så redd for å oppleve å kjøre i bilen foran og måtte ta opp helt ystrlig store lån for å betale reparasjon på bilen og erstatning for personskader til de jeg (bank 3 ggr i bordet) kræsjer inn i. Folk i dag kjører jo Audi'er, BMW'er og andre biler i millionklassen. Man blir jo økonomisk ruinert om man ikke får skader dekket av forsikringsselskapet sitt! Så vil jeg bare lufte noen tanker om noe annet: Det er ikke så lett å holde forsvarlig avstand til bilen foran for da kommer det ALLTID noen som legger seg inn i luka og man må bremse ned osv. Man blir betydelig sinket av å kjøre forsvarlig (fordi det ikke er noen andre som gjør det og man blir "presset" til å ligge tettere bak bilen foran enn anbefalt, for å kunne ha en forventet fremdrift i trafikken). Anonym poster: eb339f51a183c5b4304f914d07080abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2012 #25 Del Skrevet 29. september 2012 Håper vedkommende som kjørte inn i deg får en lærepenge, det er så alt for mange som ikke ser ut til å ha skjønt dette med å holde avstand i trafikken! Jeg opplever ofte å ha biler så nært bak meg at dersom jeg hadde bråbremset for noe hadde jeg fått dem inn i bagasjerommet, og det gjør ikke akkurat at jeg føler meg veldig trygg i trafikken. Anonym poster: eab02b2d0b89d61d457cb55122801afd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2012 #26 Del Skrevet 29. september 2012 Jeg bare lurer på en ting angående dette. Vil den som kjører i bilen foran få skadene dekket av forsikringsselskapet til den som kjører bak? Og hva med han som sitter i bilen bak, vil han få dekket skadene på egen bil av sitt forsikringsselskap? Er så redd for å oppleve å kjøre i bilen foran og måtte ta opp helt ystrlig store lån for å betale reparasjon på bilen og erstatning for personskader til de jeg (bank 3 ggr i bordet) kræsjer inn i. Folk i dag kjører jo Audi'er, BMW'er og andre biler i millionklassen. Man blir jo økonomisk ruinert om man ikke får skader dekket av forsikringsselskapet sitt! Så vil jeg bare lufte noen tanker om noe annet: Det er ikke så lett å holde forsvarlig avstand til bilen foran for da kommer det ALLTID noen som legger seg inn i luka og man må bremse ned osv. Man blir betydelig sinket av å kjøre forsvarlig (fordi det ikke er noen andre som gjør det og man blir "presset" til å ligge tettere bak bilen foran enn anbefalt, for å kunne ha en forventet fremdrift i trafikken). Anonym poster: eb339f51a183c5b4304f914d07080abb Det kommer litt ann på forholdene, hvordan forsikring man har og slikt. Blir man påkjørt (at motparten har skylden), får man dekket det av motpartens forsikringsselskap. Eller, dvs, ditt forsikringsselskap vil kreve motparten for tapet de måtte ut med når ditt forsikringsselskap dekket dine skader. Kjører man på noen, dekker forsikringsselskapet ditt motpartens bil. Om de dekker din, kommer litt ann på, har du full kasko, vil normalt sett forsikringselskapet dekket tapet, men det svir både i form av egenandel og bonustap. (i alle fall slik jeg har hørt det, aldri kjørt på noen før, så har ikke opplevd det selv). Anonym poster: d2089d84eb43a4af93a9b86009c239ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 29. september 2012 #27 Del Skrevet 29. september 2012 Det er så absolutt ikke meningen å være festbrems på denne tråden, men det finnes ikke et godt svar på det ts spør om dessverre. Jeg er selv trafikklærer og vet litt om det dere diskuterer, men det er til syvende og sist forsikringsselskapet som bestemmer hvem som får skyld i hver enkelt sak. Er ts riktig uheldig så har begge parter samme forsikringsselskap, og da kan det ende opp med deling av skyld. Det ender da med at begge må dekke skaden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mann3232 Skrevet 30. september 2012 #28 Del Skrevet 30. september 2012 Det er så absolutt ikke meningen å være festbrems på denne tråden, men det finnes ikke et godt svar på det ts spør om dessverre. Jeg er selv trafikklærer og vet litt om det dere diskuterer, men det er til syvende og sist forsikringsselskapet som bestemmer hvem som får skyld i hver enkelt sak. Er ts riktig uheldig så har begge parter samme forsikringsselskap, og da kan det ende opp med deling av skyld. Det ender da med at begge må dekke skaden. Dette er vissvass! Det finnes ytterst få unnskyldninger i lovverket for å kjøre i noen bakfra. Det er ditt eget ansvar å kunne stanse i tide når du ligger bak noen, uansett vær/lys/føreforhold. Når noe beveger seg foran bilen er det som oftest refleksene som slår inn, med unntak om du er en meget god sjåfør. Refleksene tilsier at du skal stanse bilen så raskt som mulig uansett hva som egentlig kommer foran bilen. Er bilen bak deg for nær da, så er det den bilførerens problem. Opplever du at forsikringselskapet ditt erklærer skylddeling for enkelhets skyld slik du påstår, så finnes det gode klageordninger der selskapet må legge frem argumentasjon for skylddeling, og der duger det ikke med "vi gjorde det fordi det passet sånn" eller lignende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #29 Del Skrevet 30. september 2012 Det er så absolutt ikke meningen å være festbrems på denne tråden, men det finnes ikke et godt svar på det ts spør om dessverre. Jeg er selv trafikklærer og vet litt om det dere diskuterer, men det er til syvende og sist forsikringsselskapet som bestemmer hvem som får skyld i hver enkelt sak. Er ts riktig uheldig så har begge parter samme forsikringsselskap, og da kan det ende opp med deling av skyld. Det ender da med at begge må dekke skaden. En trafikklærer er ikke jurist... Anonym poster: bacae6e276dfe9f2c9f8e14096d3e2b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blah blah Skrevet 30. september 2012 #30 Del Skrevet 30. september 2012 Har faktisk hørt om et tilfelle der den som bråbremset fikk skylda. Begrunnelse var noe sånt som (fritt etter husken) at konsekvenser for et evt påkjørt dyr ikke kan stå i forhold til evt. Personskader av sammenstøt De ser veldig an hva slags dyr det er snakk om. Bråbremser du for ei mus så vil nok du få skylda, men bråbremser du for et større dyr som hund så er det den som kjører i deg som går skylden. Var midt oppi en slik situasjon selv for et par år siden hvor jeg bråbremset for en katt. De mente at katten var såpass stor at jeg ikke fikk skylden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå