Vendelin Skrevet 24. februar 2004 #1 Del Skrevet 24. februar 2004 Har en liten diskusjon gående her. Jeg mener det er greitt å legge ut ønskelister til bryllupet. Hvor vanlig er dette. Min bedre halvdel og hans familie mener dette er altfor amerikansk. ER jeg for amerikansk eller er det faktisk blitt vanlig her til lands også? :klø: Jeg mener det er greitt for folk som kanskje ikke kjenner oss så veldig godt, de som ikke er på besøk så ofte osv. Slik slipper vi jo evt å få to av samme slag og at vi får ting av det vi samler på. Håper flere har noen meninger om dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 24. februar 2004 #2 Del Skrevet 24. februar 2004 Vi har tenkt til å legge inn ønskeliste hos Christiania Glasmagasin og har informert foreldrene våre om det, så kan de bringe det videre om de får noen spørsmål. I tillegg har vi tenkt til å gå å se om vi finner noe kunst vi kunne tenke oss og så fortelle dette videre til dem som spør. Vi sender ikke info om ønsker med invitasjonene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julibrud 2004 Skrevet 24. februar 2004 #3 Del Skrevet 24. februar 2004 Vi ahr vært samboere i 8 åtte år når vi gifter oss, og har allerede fått forespørsel om jeg ikke kunne legge ut ønskeliste... Veldig greit for man har jo nestena lt fra før. Ergo får gjestene et innblikk i hva vi ternger/ønsker oss.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crispo Skrevet 24. februar 2004 #4 Del Skrevet 24. februar 2004 Der jeg kommer fra er det helt vanlig at en legger ut ønskeliste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 24. februar 2004 #5 Del Skrevet 24. februar 2004 Trodde de fleste la ut liste jeg. Det er flere måter å gjøre det på: -Opprett liste i en eller flere butikker (feks Glasmagasinet, Til Bords etc). Butikken holder da styr på antall solgt etc. så man ikke får mange av samme ting. Dere, foreldre e.l. gi beskjed om hvor listene ligger ute når noen spør (og det GJØR de) -Opprett en "privat" liste (ikke knyttet til noen spes butikk), som gis ut på forespørsel. Jeg har opplevd begge deler i bryllup jeg har vært invitert til. har kun vært i ett bryllup der de ikke hadde noen gaveliste (men så fikk de mye rart også da ;-)) Selv har vi en "privat" liste fordi det passet best for oss. Vi fant ingen butikk som først mye av det vi ønsker oss, så da hadde det i så fall blitt mange lister i mange ulike butikker. Svigermor sender ønskeliste til de som spør etter den (det har alle som til nå har meldt sin ankomst gjort), eller de kan selv gå inn å sjekke listen på vår bryllupshjemmeside (som også har annen relevant info). Adressen til siden sto nederst på baksiden av invitasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. februar 2004 #6 Del Skrevet 24. februar 2004 Har aldri hørt om noen som ikke har liste jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogeki Skrevet 24. februar 2004 #7 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg har inntrykk av at det er få som ikke gjør det. Synes ikke det er amerikansk. Mange gjester setter pris på det, og ønsker man ikke å følge listen, kan gjestene finne på noe annet å gi i gave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 24. februar 2004 #8 Del Skrevet 24. februar 2004 Synes det er greit at det blir lagt ut venteliste på hva folk ønsker seg til brylluppet, nå til dags har folk ofte vært samboere i flere år og har stort sett "alt" så er det greit med en "ledesnor". Det er jo ikke dermed sagt at man må følge listen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 24. februar 2004 #9 Del Skrevet 24. februar 2004 Ja, dette er helt vanlig spør du meg. Vi skal lage hjemmeside, og ønskeliste legges der. Linken skrives på innbydelsene. Skal også legge ut ønskeliste på Glass Magasinet o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. februar 2004 #10 Del Skrevet 24. februar 2004 Det er jo ikke dermed sagt at man må følge listen. Nei... Er litt kjedelig å skulle handle, men så er nesten alt krysset ut så man MÅ gi 3 t-skjeer og en gaffel liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 24. februar 2004 #11 Del Skrevet 24. februar 2004 Det er utrolig greit å ha en ønskeliste, for tror du virkelig at hele slekten din (og din tilkommende sin!), samt alle vennene deres som er invitert i bryllupet, er sikre på hva slags servise, glass og bestikk dere liker best sånn helt on the fly? Bare et eksempel altså, men jeg ser for meg at det kan bli MYE pes med bytting av gaver i etterkant, evt at dere har glass fra åtte forskjellige serier, eller masse gaver dere pakker bort på loftet fordi de ikke falt i smak i det hele tatt. Ønskeliste er en lur ting, både for brudeparet og for gjestene. Enklere å finne gave da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 24. februar 2004 #12 Del Skrevet 24. februar 2004 Vi har ønskeliste på Christiana Glasmagasin og på TilBords. I tillegg har mine og hans foreldre en liste hver hjemme hos seg slik at folk kan rådføre seg med dem. I tillegg har vi hjemmeside med link til ønskelisten bla. *hm, kanskje vi er redde for å ikke få gaver* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 24. februar 2004 #13 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg har også inntrykk av at det er veldig vanlig å ha ønseliste. Vi kommer til å ha på Glasmagasinet, regner jeg med. Jeg er litt redd for å virke pushy og at det skal virke som at vi bestiller gaver, så med mindre folk spør om vi har ønskeliste tror jeg ikke jeg kommer til å si det. Men det er allerede mange som har spurt om vi kommer til å ha det, og det virker som mange synes det er en grei ordning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariM Skrevet 24. februar 2004 #14 Del Skrevet 24. februar 2004 Vi skal ikke legge ut ønskeliste noen plasser. Har alt vi trenger av blant annet sånne "glassmagasin - ting og tang" Kommer ikke på noen andre glupe butikker å legge ut ønskeliste i heller...vi ønsker oss heller gavekort i bryllupsgave (som vi skal bruke på husbygging - f.eks byggmakker, black design etc etc) :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 25. februar 2004 #15 Del Skrevet 25. februar 2004 Vi har liste hos Glasmagasinet og en plass til. Men den komplette listen, der vi fex har listet opp gavekort på Maxbo og sånn, den har mamma og pappa, som er vertskap. Der står all info om hva vi måtte ønske oss, og det står også at vi har egen liste på Glasm og den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 25. februar 2004 #16 Del Skrevet 25. februar 2004 Vi skal ha ønskeliste på 2 plasser..Og de som har tingt oss og svart på innbydelsen,har også spurt om vi har ønskeliste noen plass.. Så jeg vil tro det er ganske vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 25. februar 2004 #17 Del Skrevet 25. februar 2004 Vi skal ha ønskeliste og jeg tror de fleste synes det er greit! Vi har bodd sammen så lenge og har det meste og da er det greit å ikke få ørten ting av det man har fra før!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimos Skrevet 25. februar 2004 #18 Del Skrevet 25. februar 2004 Vi hadde først ikke tenkt å legge ut lister, men det ble så mye mas fra alle om hvor vi skulle legge ut gavelister at vi tilslutt gjorde det på to butikker. Så nå har vi noe å svare når folk spør. :-) Tror mange synes det er vanskelig å finne på noe å kjøpe i gave, og dette gjør det jo lettere. Og så er man sikker på at gaven faller i smak. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendelin Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #19 Del Skrevet 25. februar 2004 Takk for mange fine svar. :-) Kommer nok til å legge ut vi også..etter at jeg nå kan overbevise om at det ikke er uvanlig. Takk for hjelpen alle sammen :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 26. februar 2004 #20 Del Skrevet 26. februar 2004 Synes det er veldig kjekt å legge ut ønskelister jeg, men jeg synes ikke man skal oppgi dette i en invitasjon. Da er det bedre å opplyse om det til de som spør eller la foreldre spre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå