Silfen Skrevet 30. september 2012 #21 Skrevet 30. september 2012 Du skrev at tenner knakk idet du tok på skinnen, ikke at det tok åresvis.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2012 #22 Skrevet 30. september 2012 Du skrev at tenner knakk idet du tok på skinnen, ikke at det tok åresvis. ? Når en tann knekker er det vel rimelig spontant og tar ikke årevis på å knekke vel ? Det jeg tror,,, den mest sannsynlig og logisk ÅRSAK til at de fleste tennene knakk da jeg tok på meg skinna. Er at tannlegen IKKE justerte eller laget ny skinne ETTER at tannlegen hadde borret mange tenner og ordnet de som knekte først. De fleste hull og knekte tenner er oppe i munnen der en bruker slike tannskinner. Jeg hadde 1 og samme skinne i 5 år i strekk. Selv om tannskinna var godt gnagd ned. Jeg ba om å få fornyet skinne vært år, men tannlegen mente det ikke var behov for det.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #23 Skrevet 30. september 2012 Okei, så du fikk masse hull i tennene både oppe og nede, selv om du kun har hatt skinne oppe? Det hadde vært mer troverdig hvis du kun hadde fått hull der skinna faktisk har sittet! Selv om du skriver at du har hatt flere hull oppe enn nede, så må det jo ha skjedd noe med tann-/munnhygienen din, kosthold, sykdommer eller noen andre faktorer. Anonym poster: b9cd683b5cbcc7dc2b0dee237d5a7e1f 1
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2012 #24 Skrevet 30. september 2012 Okei, så du fikk masse hull i tennene både oppe og nede, selv om du kun har hatt skinne oppe? Det hadde vært mer troverdig hvis du kun hadde fått hull der skinna faktisk har sittet! Selv om du skriver at du har hatt flere hull oppe enn nede, så må det jo ha skjedd noe med tann-/munnhygienen din, kosthold, sykdommer eller noen andre faktorer. Anonym poster: b9cd683b5cbcc7dc2b0dee237d5a7e1f Du må være tannlege eller selge tannskinner...som ikke klarer innse at tannskinne ER problemet. Har du litt kunnskap eller logisk sans, bør du og hvite at det sure miljøet en får i munnen AV at oppsamlet spytt som er inni tannskinna hele natten også siver ut i selve munnen. Tannskinna er da ikke 100% tett. Uansett, får ta det i % så får du kanskje mer forståelse av dette... 90% av hullene ER oppe i munnen. 99% av hullene er på den siden som ligger ned mot puta på natta (Har en uvane og liker best å ligge på en side på natten) Bare 1 lite hull nede på andre siden av munnen, men det var en gammel amalganfylling som var ca 30 år gammel. 90 % av de knekte tennene er oppe i munnen. Har 2 som er knekt nede, men den ene skyldes at tannlegen knakk en bit av tanna under behandlingen. Vist du ikke fikk med deg det tidligere. Har jeg SVÆRT godt tannstell. Har fått bekreftelse av dette fra 5 tannleger som er enig i at tannstellet mitt og tannskinna er SVÆRT godt. Kan ikke gjøres noe bedre ifølge dem. Det fikk jeg vite etter både å ha forklart og vist hva jeg gjør og hvordan jeg gjør det. Så der er det ingen tvil. ALLE tenkelige prøver, foreslått av tannleger og lege er tatt for å finne andre årsaker, UTEN at noe annen årsak er funnet. Bruker INGEN medisiner. Ikke nå og heller ikke tidligere som kan være årsak til dette. Kostholdet er bra. Har til og med vært hos ernæringsfysiolog for å sjekke det ut. Er utdannet innen kosthold selv, så dette har jeg personlig god kjennskap til også. Spiser uhyre sjeldent søtsaker, kaker, brus eller andre ting som KAN skade tennene. Gjør det ikke nå og har aldri gjort det tidligere. (liker å passe vekten også ;-) Det FINNES INGEN annen forklaring en at det ER tannskinna som er årsak.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå