Gå til innhold

Leger!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres ut som et skikkelig sjarmtroll han mannen din, ja! Høres virkelig ut som en som sykepleierne sikler etter... Litt an en holdning han har til sine kolleger, er glad dette ikke er en lege jeg jobber med!

Det sagt, så faller jeg generelt ikke for en lege fordi han er lege, men jeg kan bli veldig imponert og sjarmert når jeg observerer leger som er spesielt omsorgsfulle og flinke til å prate med pasientene sine - DET er hot! ;-D

Anonym poster: 45434c5f685f20cd82344010be6a5214

Det er mange leger som er gift med sykepleiere, så tror ikke han er spesielt representativ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange leger som er gift med sykepleiere, så tror ikke han er spesielt representativ...

Jeg vet det, er selv sykepleier (både smart og faglig oppdatert - som de 30 andre sykepleierne jeg jobber sammen med ;-) ). Hadde blitt overrasket om noen av legene vi jobber med går hjem og snakker sånn om oss sykepleierne på avdelingen. At sykepleiere generelt sikler etter mannlige leger er nok en myte, men når det er sagt; de fleste møter jo partneren sin på jobben, og så lenge sykepleieryket et så kvinnedominert som det er så er det naturlig at leger/sykepleiere finner hverandre! ;-D På min avdeling har vi en kvinnelig lege som er gift med en mannlig sykepleier, han ble vel sjarmert av frakk og stetoskop han og ;-).

Anonym poster: 45434c5f685f20cd82344010be6a5214

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virker det nesten som menn i statusyrker manneversjonen av "trophywives". Man skal liksom sole seg i glansen av en annen. Ser ikke helt forskjellen på det og menn som drasser rundt med en bimbo.

Anonym poster: f0cbb6014d1ef445e51d4a7dde85a0a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligens er sexy, men intelligens og statusyrke er på ingen måte enn automatisk sammenhegn. Nå skal det sies at jeg bor i kollektiv med en medisinstudent og han er er *kremt* en spesiell type.

Anonym poster: 4ef457911f7cba73477a5d21376f85d3

Detaljer takk. ;)

Anonym poster: f34f14a18b04460aba811c898c2a5251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, droppa faktisk eksen pga. det, fordi jeg ikke så for meg et liv sammen med en lege. Har en mor som er det, og hun har advart meg.

Ikke at min nåværende er så mye bedre - advokat.

Personlig skjønner jeg ikke folk som faller for yrkesgrupper. Siden jeg har studert de siste årene, har de fleste jeg har møtt naturlig nok en eller annen akademisk bakgrunn, men jeg har blant annet en kamerat som er fotograf som er superhot... og kreativ. Det er ikke nødvendigvis sånn at alle leger er gode leger, heller. Man må ikke nødvendigvis være hverken smart eller veltalende for å bestå medisinstudent. (God i realfag, ja...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Nope, droppa faktisk eksen pga. det, fordi jeg ikke så for meg et liv sammen med en lege. Har en mor som er det, og hun har advart meg.

Ikke at min nåværende er så mye bedre - advokat.

Personlig skjønner jeg ikke folk som faller for yrkesgrupper. Siden jeg har studert de siste årene, har de fleste jeg har møtt naturlig nok en eller annen akademisk bakgrunn, men jeg har blant annet en kamerat som er fotograf som er superhot... og kreativ. Det er ikke nødvendigvis sånn at alle leger er gode leger, heller. Man må ikke nødvendigvis være hverken smart eller veltalende for å bestå medisinstudent. (God i realfag, ja...)

men de ser sexy ut i den legefrakken...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, droppa faktisk eksen pga. det, fordi jeg ikke så for meg et liv sammen med en lege. Har en mor som er det, og hun har advart meg.

Ikke at min nåværende er så mye bedre - advokat.

Personlig skjønner jeg ikke folk som faller for yrkesgrupper. Siden jeg har studert de siste årene, har de fleste jeg har møtt naturlig nok en eller annen akademisk bakgrunn, men jeg har blant annet en kamerat som er fotograf som er superhot... og kreativ. Det er ikke nødvendigvis sånn at alle leger er gode leger, heller. Man må ikke nødvendigvis være hverken smart eller veltalende for å bestå medisinstudent. (God i realfag, ja...)

Mange blir bitter fordi de aldri selv kom inn på medisin...

Anonym poster: 9377f57b1fb31a981b142714a21cf105

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange blir bitter fordi de aldri selv kom inn på medisin...

Anonym poster: 9377f57b1fb31a981b142714a21cf105

Vel, de fleste som studerer medisin har samlet på poeng og tatt opp fag for å komme inn.

Anonym poster: dfe44198786301cf0f33294675b4e4b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de fleste som studerer medisin har samlet på poeng og tatt opp fag for å komme inn.

Anonym poster: dfe44198786301cf0f33294675b4e4b8

? Hva har det med saken å gjøre?

Anonym poster: 851ee0f4098e84cf5bfb9df0c9d5bc51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange blir bitter fordi de aldri selv kom inn på medisin...

Anonym poster: 9377f57b1fb31a981b142714a21cf105

Hvorfor skriver du det til meg? Har aldri hatt noe ønske om å studere medisin. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Jeg må dele min begeistring for mannlige leger her inne. Er det kun jeg som finner legere ufattelig deilige?

En helt vanlig fyr, som viser seg å være lege, kan virkelig blir forvandlet til DEN deilige og sexy mannen på et blunk. Ha-ha. Leger i uniform, som arbeider og viser at de er faglig dyktige.. ååh.

Er det noen andre som er enige?

Hilsen 2. års sykepleierstudent.

:fnise:

Anonym poster: 1434cf907c7dee9c740c6cca84091090

jeg har datet en lege og en kirurg.

de var nyutdannet og overivrige i sitt fag. jeg holdt på å dø av kjedsomhet. forhåpentligvis er ikke disse to represantative for leger og kirurger. de blir ikke noe kjekkere selvom de har en hvit frakk og for noen status.

Anonym poster: 3022c958aa103ea432e2553b294fd870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Hva har det med saken å gjøre?

Anonym poster: 851ee0f4098e84cf5bfb9df0c9d5bc51

"Mange blir bitter fordi de aldri selv kom inn på medisin..."

Som svar til dette. Mange av medisinstudentene har ikke kommet inn på medisin på første, andre og tredje forsøk. Altså, de hadde ikke kommet inn på medisin om ikke de hadde tatt opp fag.

Anonym poster: dfe44198786301cf0f33294675b4e4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Mange blir bitter fordi de aldri selv kom inn på medisin..."

Som svar til dette. Mange av medisinstudentene har ikke kommet inn på medisin på første, andre og tredje forsøk. Altså, de hadde ikke kommet inn på medisin om ikke de hadde tatt opp fag.

Anonym poster: dfe44198786301cf0f33294675b4e4b8

Fortsatt, hva har det med saken å gjøre? Det er ikke flaks som avgjør om du kommer inn på medisin, det er hardt arbeid. Noen jobber hardt på vgs, andre jobber hardt etterpå. Det er ikke noen forskjell i intellekt mellom de gruppene. Det er like krav til alle.

Anonym poster: 851ee0f4098e84cf5bfb9df0c9d5bc51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt, hva har det med saken å gjøre? Det er ikke flaks som avgjør om du kommer inn på medisin, det er hardt arbeid. Noen jobber hardt på vgs, andre jobber hardt etterpå. Det er ikke noen forskjell i intellekt mellom de gruppene. Det er like krav til alle.

Anonym poster: 851ee0f4098e84cf5bfb9df0c9d5bc51

Har jeg sagt noe om at de blir dårligere leger og at det er forskjell i forhold til lønn? Nei, men en bruker her kommenterte at mange er bitre fordi de ikke selv kom inn på medisin. For det første så har folk forskjellige interessert, og for det andre: mange som går medisin er mennesker som ikke kom inn i utgangspunktet, men som har tatt opp fag og samlet studiepoeng for å komme inn.

Anonym poster: dfe44198786301cf0f33294675b4e4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flotte leger, men mange tilbringer alt for mye tid på jobb. Så tror ikke det non gang kunne vt nor for meg:)

Har foresten aldri opplevd å bli sett ned på av leger:) såklart. Det noen som ikke bryr seg så mye om hva sykepleieren sier som andre, men de fleste er veldig hyggelige kollegaer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

He he, glad for at jeg ikke stuper for legefrakker. Da ville det bli vanskelig å få gjort noe fornuftig i løpet av dagen.

Det skal sies at de fleste legene jeg omgås er veldig hyggelige, opplever absolutt å bli hørt av den selv om jeg er en skarve sykepleier. Vi har generellt et trivelig arbeidsmiljø.

Etter noen år i yrket vil du ha sett mange leger komme og gå. De aller fleste er trivelige å jobbe sammen med, noen få har du lyst til å kneble og gjemme på bøttekottet :lur:

Hvordan de ser ut både med og uten frakk har liten betydning (for meg i det minste) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært sammen med en lege, så hadde jeg garantert vært fascinert over hans kunnskaper og selvsikkerhet innenfor et felt som jeg selv synes er veldig skummelt.

Hadde jeg vært sammen med en håndtverker så hadde jeg garantert satt pris på hans kunnskap om hus og bygg, og hans selvsikkerhet innenfor et felt som er en viktig del av mitt liv, enten han var snekker eller rørlegger.

Hadde jeg vært sammen med en bilmekaniker hadde jeg elsket at han hadde kontroll på noe som for meg er helt uforståelig, og kunne garantere at en bil var trygg å kjøre i.

Hadde jeg vært sammen med en lærer hadde jeg satt pris på hans kunnskap om barn og pedagogikk, og hans erfaring med mennesker hadde vært noe av det jeg så opp til.

Hadde jeg vært sammen med en frisør, så hadde jeg satt pris på hans kunnskap og forhåpentligvis forkjærlighet for hår, og at hvis han ga meg tips eller råd så kunne jeg gå ut å være SIKKER på at håret mitt så bra ut.

Yrket har veldig lite å si for min del. Mennesker som kan noe ikke jeg kan (altså...100% a jordens befolkning, tipper jeg!) vil alltid ha noe med seg som er beundringsverdig i mine øyne. Det kan godt hende jeg ble forelsket i en lege blandt annet pga hans kunnskaper og trygghet i yrket sitt, men det samme kan jeg si om en elektriker. Alle yrker som på et eller annet vis får frem personligheten og talentet til en person vil kunne virke tiltrekkende på meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...