Gå til innhold

Den store Fotballfruetråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som gjør noe annet enn å bare rase ifra seg irritasjonen over slike blogger i denne tråden? Altså, gjør noe mer ut av irritasjonen tenker jeg i form av kampanjer eller noe.

Er det noen her som prøver å gjøre noe med dette, som tydeligvis er et stort og voksende problem?

Har noen forslag på hvordan man kan motvirke denne kulturen og ikke bare skrive hva som irriterer dem med dagens innlegg på blolggen til f.eks. fotballfuren?

Dette tror jeg nemlig kan føre diskusjonen litt videre, nå står den kanskje litt på stedet hvil med bare påpekninger og oppramsinger om hva de gjør galt..

Joda, det står jo eksempler på at ff kan bli mer ydmyk og ta det mer med ro osv.

Jeg tenker mer på det generelle problemet; bloggernes negative påvirkningskraft.

Anonym poster: 8867f63761b0277fedcd4ca6fe8a1b1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte inn og se på FF sin blogg nå, bildet av henne på stranda er unaturlig... Skjønner at hun liker trening og kosthold, men mtp 14-åringene som leser bloggen hennes burde hun tenkte mer på hva hun skriver og legger ut. Igjen, 14-åringene kan selv velge om de vil lese, men de leser.. Og vil gjerne bli som henne..

Har lasta ned "app" til nettleseren min og har blokkert alle rosabloggere. Jeg er lei av dette konstante trening og kosthold maset.... (Litt off-topic, men ja..)

Anonym poster: 0bbad1ad43ac44ba914537736dcdee3b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som gjør noe annet enn å bare rase ifra seg irritasjonen over slike blogger i denne tråden? Altså, gjør noe mer ut av irritasjonen tenker jeg i form av kampanjer eller noe.

Er det noen her som prøver å gjøre noe med dette, som tydeligvis er et stort og voksende problem?

Har noen forslag på hvordan man kan motvirke denne kulturen og ikke bare skrive hva som irriterer dem med dagens innlegg på blolggen til f.eks. fotballfuren?

Dette tror jeg nemlig kan føre diskusjonen litt videre, nå står den kanskje litt på stedet hvil med bare påpekninger og oppramsinger om hva de gjør galt..

Joda, det står jo eksempler på at ff kan bli mer ydmyk og ta det mer med ro osv.

Jeg tenker mer på det generelle problemet; bloggernes negative påvirkningskraft.

Anonym poster: 8867f63761b0277fedcd4ca6fe8a1b1b

Aner ikke, de har jo forsøkt å ta det opp i media, eksperter har uttalt seg og advart, men da slenger bare Caroline og gubben hennes ut med "de legger seg på barnehagenivå", hva skal man gjøre da? De sitter der på sine høye hester og leker eksperter, ikke en gang folk med utdannelse som vet hva de snakker om når gjennom til dem. Det er så flaut at det er utrolig.

Enkelte her inne kaller oss kritiske misunnelige og sjalu på Caroline og livet hennes.

Jeg kan med handa på hjertet ærlig innrømme at jeg aldri ville rørt hennes liv om jeg så fikk betalt for det. De får bare kose seg med glammen, pengene, husene, bilene, bikkjene, og bobla si, jeg er glad jeg har føttene plantet på jorda, jeg gir ikke mennesker verdi etter utseende eller vekt, jeg trives med livet og kroppen min, jeg har INGEN higen om å bli perfekt.

Anonym poster: c8228907d3d73dcf5514b045fa25f976

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporinger og innlegg av utestengt bruker. Edit: og nei, vi opplyser ikke om hvem som har blitt utestengt. Har man spørsmål skal de rettes på ris og ros, eller på pm til moderator.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig å legge inn bildet her? Vil ikke gi henne flere klikk ;)

Anonym poster: 4329859d51f8633f249dfb117db71ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan lage blogger med innhold, med vanlige kropper, trening 3-4 ganger i uken, lage vanlig mat. Vi trenger ikke legge ut alt om livene våre. Vise klærne, vise dagens middag, vise sminken, vise hele huset til hele verden. Det er litt spesielt. Nå er jeg veldig glad i interiørblogger da, men de viser huset og ikke seg selv, klærne eller middagen sin. Man ser det på face også, de fleste legger ut livene sine der og, det er nesten som en blogg det også. Men hva skal man gjøre? Man kan slutte og lese disse bloggene, og da må de finne seg andre jobber for å tjene sine penger.

Anonym poster: f6480cdd689c4bda84b737de901486ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ventet bare på dette. FF har en tendens til å ha behov for å skrike ut; jeg gjør hva jeg vil, jeg vil vise meg frem uansett hva dere sier og jeg er flott ved kritisering. Det er jo åpenbart at Lasse oppfordrer henne til å reagere som hun gjør, da de ettersigende er sammen omalt. Det skal hun ha lov til å gjøre, vi lever i et fritt land. Men hvis jeg noen gang møter dama personlig skal jeg sannelig si sannhetens ord til henne. Det er IKKE normalt å ha behov for å kle av seg for hele Norge. Det er spesielt ikke normalt når man har fått beskjed om at bloggen brukes som pro-ana inspirasjon. Hva med å bruke bildene privat, og droppe å poset slike bikinibilder på bloggen sin? Jeg betrakter dette som billig og svært lite respektabel adferd. Jeg sier ikke at man skal gå i boblebress, men anstendighet mangler FF fullstendig. Jeg blir seriøst kvalm av hvordan hun selger kroppen sin. Ifl norsk ordbok finnes det noen obskøne ord for slikt.

Bare en fotnote; dersom FF hadde hatt "normal" BMI, hadde ikke hun hatt hofter som Beyonce og J-Lo? Hun har en kvinnelig stump og hoftekant, mye større enn hva jeg har. Lurer på hva LK hadde sagt da.

Anonym poster: 09e7f876acb5c33617a83079a76f5eb6

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er oppførsel på barnehage nivå, rett og slett. Fotballfrue blir fortalt hva hun bør og ikke bør gjøre, så vips drar hun av seg klærne og poserer igjen. Som et barn i trassalderen det der, og hun beskylder andre for å legge seg på barenhagenivå, liksom. Takes one to know one tenker jeg vi sier.

Anonym poster: 7827e4ded7a3f2e06f544d0f3104a495

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trening 3-4 ganger i uken

Synes kanskje 3-4 ganger er litt drøyt. Husk at det er folk ned i 10 år som leser denne bloggen I følge eksperter er det ideelle(merk:) for en voksen å trene 3 ganger i uka, men tenåringer er de mest sårbare ovenfor spiseforstyrrelser og nå ser vi en trend at til og med at barn sliter.

Synes heller det burde være fokus på lystbetone aktiviteter mange som barn og ung driver med; fotball, dans, håndball ikke Elexia, Sats og "di derre". Jeg mener ikke bare aktiviteter, men mat og kosthold også. Man forer ikke barn opp på Mc Donalds, men ordet (merk:) slanking og usunt, burde ikke være ord barn bør høre fra foreldrene i tide og utide.

Endret av Miranda16
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier en hel del om selvtilliten hennes når hun er så avhengig av å få ros langt oppi skyene av seg i bikini fra unge tenåringsjenter. Nei, jeg er ikke misunnelig, hvordan kan man være misunnelig på noen som er så avhengig av å konstant måtte få bekreftelse på hvor tynn hun er. Hun nærmest jublet fordi legen sa hun hadde overarm som ett barn..

Anonym poster: 686178ac8df03dce43f1acefe28ba5d6

Innlegget er ryddet for sitering som er ryddet bort.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert hun leser denne tråden, så kan være hun ikke får det med seg?

Men ja, alle kommentarene hvor fiiiiiiiiiiin, tyyyyyyyyyyyyyyn, smaaaaaaaaaaaaaaal og nyyyyyyydelig hun er. Det blir som dop. Daglig 700 likes fra fremmede hvor perfekt hun er. Klarer ikke mannen å gi henne nok komplimanger?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker og svar til dette. Spørsmål til moderering skal ikke tas i denne tråden, men på ris og ros, eventuelt direkte til moderator.

Og bare en kommentar til siste rydding: ikke alle innlegg ble slettet grunnet utestengt bruker, som det står "Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporinger og innlegg av utestengt bruker". Det betyr at tråden ble ryddet innenfor alle disse forhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen kan si at disse fotoene hun legger ut av kroppen sin ikke grenser farlig nært opp til thinspiration.

Anonym poster: 2b49ddc927a451e40c9fee57fa9bb231

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow caroline var vakker på dette bildet:

strandenhatt.jpg

Takk til alle dere som viser til dette bildet og kaller jenta anorektiker og usunt tynn. Dersom jeg skulle tatt et bilde av min samboer ville det sett likt ut som det her av FF, og hun har verken anoreksi, bulimi eller andre spiserorstyrrelser. Hun gjør som folk flest gjør -- spiser mat og holder kjeft om det. Takk for at dere med denne debatten gir blanke i folk som rett og slett bare er tynn, og ser ut som de gjør.

Men sett dere gjerne opp på hesten deres igjen og proklamer deres misjonerende oppgave -- å advare unge mot FF, det er jo deres store alibi for mobbingen i denne tråden.

Kom dere ut i snøen, det er jul for faen.

Anonym poster: a51dc4cf4080c0691394fc869b112372

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert hun leser denne tråden, så kan være hun ikke får det med seg?

Men ja, alle kommentarene hvor fiiiiiiiiiiin, tyyyyyyyyyyyyyyn, smaaaaaaaaaaaaaaal og nyyyyyyydelig hun er. Det blir som dop. Daglig 700 likes fra fremmede hvor perfekt hun er. Klarer ikke mannen å gi henne nok komplimanger?

Er det derfor folk i denne tråden pøser på med mobbeinnlegg mange ganger daglig? Som en motvekt mot all beundrende meldinger hun får? Kanskje noen her også bør tenke på hva det kan gjøre med et menneske å lese hvor stygg, ubrukelig, umoralsk, osv man er, i tillegg til at man har dårlig smak, feil interiør osv osv.

Anonym poster: 92836a4e1fb523c8dba63034d54f0758

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig han er flink til å debattere eller svare for seg. Kanksje like greit når han er en elendig fotballspiller?

http://debatt.kfl.no/showthread.php?17844-Lars-Kristian-Eriksen

Søker man opp lars kristian eriksen på google, kommer det opp i søkefeltet: dårlig.

Jaja.. . :danse:

Anonym poster: fa0e521c65fb0a104f28f0566d4933b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle dere som viser til dette bildet og kaller jenta anorektiker og usunt tynn. Dersom jeg skulle tatt et bilde av min samboer ville det sett likt ut som det her av FF, og hun har verken anoreksi, bulimi eller andre spiserorstyrrelser. Hun gjør som folk flest gjør -- spiser mat og holder kjeft om det. Takk for at dere med denne debatten gir blanke i folk som rett og slett bare er tynn, og ser ut som de gjør.

Men sett dere gjerne opp på hesten deres igjen og proklamer deres misjonerende oppgave -- å advare unge mot FF, det er jo deres store alibi for mobbingen i denne tråden.

Kom dere ut i snøen, det er jul for faen.

Anonym poster: a51dc4cf4080c0691394fc869b112372

Men din samboer sitter ikke på nettet og trer sunnhetshysteriet sitt nedover hodet på folk, hun løper ikke hver dag hele uka rundt og kaller det "treningsglede",

DET ER FORSKJELL PÅ FOLK SOM RETT OG SLETT ER TYNNE, OG FOLK SOM ER SPISEFORSTYRRET!!

Jeg er naturlig, MERK, NATURLIG, tynn og spinkel, jeg har helt flat mage, og "toppen" av ribbena under puppene mine synes. Når jeg suger inn magen, så får jeg slik mage som bildet du siterer, og alt jeg tenker er "isj, hehe, ekkelt".

Jeg sitter ikke her og tar med nær av kritikken, føler meg ikke truffet når det IKKE er spiseforstyrrelser jeg lider av. Jeg hadde anoreksi før, ja. Men selv med faste, gode og sunne måltider og trening tilpasset meg så er jeg tynn og slank.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig han er flink til å debattere eller svare for seg. Kanksje like greit når han er en elendig fotballspiller?

http://debatt.kfl.no/showthread.php?17844-Lars-Kristian-Eriksen

Søker man opp lars kristian eriksen på google, kommer det opp i søkefeltet: dårlig.

Jaja.. . :danse:

Mener du virkelig han er god til å debattere??

Nå har jeg skjønt at han bare ikke er arrogant og kverlurende, men er han dårlig til å spille fotball også?? Stakkars mann

Anonym poster: fa0e521c65fb0a104f28f0566d4933b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten en fin artikkel av Ingvild Dybfest Dahl, for vg. http://minmote.no/index.php/2012/12/%E2%80%93-fa-meg-av-for-faen/

Denne høsten ga jeg etter for vennepress og tok i bruk nok et liksomsosialt medium: Instagram. Og ble akutt gretten.

Fra før av har jeg sutret mye over fasadefokuset på Facebook. På Instagram er det forsterket flerfoldig. Og billedlagt med glamorøse filtre. Selvfølgelig velger du selv hvem du vil følge, men du vil jo gjerne følge med.

Instagram sikrer at du kan starte dagen med dårlig samvittighet – før du er ute av senga. Det er bare å sjekke bildestrømmen når du våkner. Noen har garantert rukket både å løpe en mil og å poste det på profilen sin.

Deretter fortsetter floden av folk som jogger og pumper jern mens du tar trikken til jobb, som drikker supermatpulvermix mens du kaster i deg et pizzastykke, og som smiler kokett til kameraet mens du knurrer til virkeligheten.

Ifølge sosiale medier som Facebook og Instagram består livet bare av trening, trynebilder og perfekt lakkerte negler.

Inspirasjon, kaller mange det. Og jeg har aldri før følt meg så inspirert – til å gå inn i en dyp depresjon. For hvem faen har tid til å løpe en mil hver dag (sånn bortsett fra det opplagte svaret at det må være noen som løper raskere enn meg)? Og hvem synes det er greit å bruke algejuice som eneste bensin?

Ganske mange, virker det som. Men det som inspirer meg er ikke de gigantiske gestene eller de feilfrie fasadene uten en eneste brist i botoxen. Det er folk som får til de små skrittene – de mindre omleggingene også en etnisk dorsk sofapotet kan oppnå. Som å sykle til jobben eller kutte ned til én sjokolade om dagen.

For når spriket mellom den du er og det du ønsker å bli fremstår som et voldsomt juv, må du enten snu og gå motsatt vei, eller gå på trynet i gapet.

Og blogglesere flest er ikke gretne, fastgrodde halvgamliser som meg, men åpne og inntrykksugne ungdommer. I verste tilfelle tar de seg ikke en bolle på trass, men lar trenings- og kostholdsmanien ta over livet.

Et av de mest forslitte argumentene for å fortsette å fremme halsbrekkende helseråd i alle kanaler, er at det må være bedre å inspirere folk til å komme seg opp av sofaen, enn å promotere overvekt.

Poenget er vel at de som blir inspirert av treningsblogger gjerne er dem som så vidt satt i sofaen fra før. Og å innrømme at man av og til tar seg en hviledag og et wienerbrød tipper neppe overvektstatistikken.

Det er vanskelig å gjøre noe riktig på sosiale medier. Er du tynn og legger ut bilde av kroppen din, får du tyn. Er du tykk og setter det på trykk, er du teit. Alle mener noe om andres kropper. Og hva de mener om kroppen din blir synonymt med hva de mener om deg.

I 2012 er du ikke hva du spiser, du er hva du former kroppen til på Instagram. Du er dagens outfit, detox og muskeldefinisjon. I takt med idolene dine som sverger til akkurat det samme.

Janteloven er ikke problemet sånn jeg ser det. Problemet er at suksess nå er sveiset sammen med stålkontroll på egen kropp. Og i strømmen av synkron, digital perfeksjonisme er det lett å drukne.

Hva om vi i stedet for å knytte alt til kropp, begynner å bruke knotten også?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...