Gå til innhold

Den store Fotballfruetråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utslitt av en ferie??? La hun prøve sydenferie MED 2 barn. Da får hun ikke tid til hårspray og lakke neglene til hvert antrekk. Hva tror hun at hun er? Supermodell på catwalken 24/7? Hun er på ferie, skal slappe av. Hun MÅ ikke ta 120 000000000 bilder hvert sekund av ferien sin. Uff, nå måtte jeg bare skrive igjen. Blir så matt av den dama. Supermodeller slapper også av, de er ikke topp styla døgnet rundt.

Anonym poster: f6480cdd689c4bda84b737de901486ee

Unnskyld meg, men hvis du er på en utflukt, kjenner du det ikke i beina da? Føler du det ikke på kroppen hvis du har vært på en 12 timers TUR? Jeg skjønner godt at hun sier hun blir utslitt.

Jeg blir FLAU av hvordan noen mennesker i denne tråden oppfører seg. Jeg er glad jeg ikke har barn som kan lese dette.

Anonym poster: 3b62a3c5851b6144b4f4b1d351728451

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pågår en stor fattigdomsdiskusjon i kommentarfeltet hennes nå. Pga dette utsagnet “Helt utrolig hva slags forhold de bor under, men det er visst mest kultur, selv om man fort kan få inntrykk av at det er mye fattigdom.” Og bilder av noen barn.

Fotballfrue says:

December 13, 2012 at 17:00

Hva er egentlig fattigdom? Er det målt i penger, utdannelse, sosial status, antall venner eller mat og drikke? Det er jo klart at disse menneskene ikke har mye penger, og heller ikke får den beste utdannelsen. Men gjør det dem fattige? De har mat på bordet, familie rundt seg, masse venner, og det så ikke ut som de led noen umiddelbar nød.

Anonym poster: ec76b55803430efc8fe2f50c5a9decc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utslitt av en ferie??? La hun prøve sydenferie MED 2 barn. Da får hun ikke tid til hårspray og lakke neglene til hvert antrekk. Hva tror hun at hun er? Supermodell på catwalken 24/7? Hun er på ferie, skal slappe av. Hun MÅ ikke ta 120 000000000 bilder hvert sekund av ferien sin. Uff, nå måtte jeg bare skrive igjen. Blir så matt av den dama. Supermodeller slapper også av, de er ikke topp styla døgnet rundt.

Unnskyld meg, men hvis du er på en utflukt, kjenner du det ikke i beina da? Føler du det ikke på kroppen hvis du har vært på en 12 timers TUR? Jeg skjønner godt at hun sier hun blir utslitt.

Jeg blir FLAU av hvordan noen mennesker i denne tråden oppfører seg. Jeg er glad jeg ikke har barn som kan lese dette.

Skriver under på nederste innlegg.

Vil også legge til at det er utrolig teit å sammenligne livet til småbarnsforeldre med et barnløst liv. Alle blir slitne innenfor sitt eget livs rammer. Det blir for dumt å hevde at et barnløst par eller en barnløs person ikke kan bli sliten etter en utflukt fordi man ville blitt såååå mye mer sliten av å dra på ferie med barn.

Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pågår en stor fattigdomsdiskusjon i kommentarfeltet hennes nå. Pga dette utsagnet “Helt utrolig hva slags forhold de bor under, men det er visst mest kultur, selv om man fort kan få inntrykk av at det er mye fattigdom.” Og bilder av noen barn.

Fotballfrue says:

Hva er egentlig fattigdom? Er det målt i penger, utdannelse, sosial status, antall venner eller mat og drikke? Det er jo klart at disse menneskene ikke har mye penger, og heller ikke får den beste utdannelsen. Men gjør det dem fattige? De har mat på bordet, familie rundt seg, masse venner, og det så ikke ut som de led noen umiddelbar nød.

Er det ikke det som er selve definisjonen på fattigdom?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiara_pusen

Tror dette er FF og LK sitt eget opplegg, ikke Ving. De elsker jo strandlivet, utflukter tilhører absolutt sjeldenhetene av deres preferanser. De betalte jo vanvittige summer for en ferie til Maldivene, der er det jo ingenting å se.

Skjønner de forsåvidt godt. Vi var for noen år tilbake i Tunisia, tror ikke jeg var utenfor hotellmurene de siste 7.dagene, skikkelig latmannsferie. Deilig, så jeg gjør det samme igjen. Det er jo charter. Men jeg kunne jo ikke funnet på og skryt på meg at vi hadde sett og opplevd kulturen på ferie. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser bare her inne, ikke bloggen. Var hun ikke bare på hotellet da. oppstyla og flott kledd, og bare var rundt bassengkanten og viste seg frem i bikinier, vise sin magre kropp? Er det inntrykket jeg fikk. Tror neppe hun klarer 12 timer på high heels i 25 grader altså.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fotballfrue says:

EDIT

Bare viser at dama ikke er særlig smart. Blir flau

Hun skryter jo daglig av at hun er journalist, men hun hadde f.eks aldri fått en jobb i en avis med slik mangel på reflekjon og kritisk tankegang. Nei greit hun holder seg til å skrive om sminke. Magen til flere med meg virker å vrenge seg av slike innlegg,

Endret av Miranda16
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser bare her inne, ikke bloggen. Var hun ikke bare på hotellet da. oppstyla og flott kledd, og bare var rundt bassengkanten og viste seg frem i bikinier, vise sin magre kropp? Er det inntrykket jeg fikk. Tror neppe hun klarer 12 timer på high heels i 25 grader altså.

Da bør du lese bloggen istedenfor å anta ting.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare viser at dama ikke er særlig smart. Blir flau

Hun skryter jo daglig av at hun er journalist, men hun hadde f.eks aldri fått en jobb i en avis med slik mangel på reflekjon og kritisk tankegang. Nei greit hun holder seg til å skrive om sminke. Magen til flere med meg virker å vrenge seg av slike innlegg,

Jeg tror det hun prøver å si, om enn på en klønete måte, er at fattidom er relativt. http://no.wikipedia.org/wiki/Fattigdom#Relativ_fattigdom Med det mener man at fattigdom defineres i forhold til en gitt gruppe.

Eksempel: En norsk uføretrygdet alenemor er ikke fattig i forhold til innbyggerne i f.eks Darfur, men hun er fattig i forhold til mange av innbyggerne i Norge. Innbyggerne i denne Maya-landsbyen er fattige i forhold til de fleste nordmenn, men de er kanskje ikke fattige i forhold til forventet levestandard i dette området. Tydeligvis er det ingen umiddelbar nød med tanke på at barna på bildet så sunne og friske ut.

Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfrue says:

December 13, 2012 at 17:37

Mitt inntrykk av deg, Mona, er at du er litt for opptatt av materielle goder. Det skinner gjennom siden du mener at fattigdom og rikdom kun måles i penger, utdannelse etc.

Hva jeg mener med at fattigdom også eksisterer hos de med mye penger? At du ikke forstår det, bekrefter bare mitt inntrykk av deg. Du kan ha så mye penger du bare vil, sitter du der venneløs og ensom er det lite verdt.

Jeg skal ikke stikke under stol at vi har mye penger, og av mange blir ansett som rike. Men personlig føler jeg meg ikke noe rikere enn for 3 år siden.

Er det noen her som ser på Fotballfrue og gubben som rike? Jeg er enig i at de har bra med penger, men rike..?

Anonym poster: 3bdc8f196c2f610e2a2eeb2a73ed7ba1

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfrue says:

December 13, 2012 at 17:37

Mitt inntrykk av deg, Mona, er at du er litt for opptatt av materielle goder. Det skinner gjennom siden du mener at fattigdom og rikdom kun måles i penger, utdannelse etc.

Hva jeg mener med at fattigdom også eksisterer hos de med mye penger? At du ikke forstår det, bekrefter bare mitt inntrykk av deg. Du kan ha så mye penger du bare vil, sitter du der venneløs og ensom er det lite verdt.

Jeg skal ikke stikke under stol at vi har mye penger, og av mange blir ansett som rike. Men personlig føler jeg meg ikke noe rikere enn for 3 år siden.

Er det noen her som ser på Fotballfrue og gubben som rike? Jeg er enig i at de har bra med penger, men rike..?

Anonym poster: 3bdc8f196c2f610e2a2eeb2a73ed7ba1

Unnskyld meg, men rike...?

Rike mennesker blir ikke sponset opp og ned i mente, og velger ferier de utelukket får sponset. Rike mennesker tjener mer enn 1,5 - 2 mill til sammen i inntekt, og har en god formue.

Så vidt jeg kan se har hverken Caroline eller LK noen av delene. Men selvfølgelig, hun er jo fra Sarpsborg, og der blir vel deres inntekt ansett som god. I min venneflokk er det vanlig å ha samlet inntekt på 1,5-2 mill, vi har også foreldre som sitter bedre i det enn Carolines, likevel ville jeg aldri betegnet meg selv som rik. Romslig økonomi er ordet.

Anonym poster: bcaf0304e6d944f2777dbe50360d5e27

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom kommentarfeltet på innlegget om jungelsafari til FF nå, og kjenner jeg blir helt oppgitt. Det er tydelig at herr FF svarer under sin kones navn, det er helt klart.. Hans belærende skrivemåte og evne til å snu på kritikk, er ikke til å ta feil av. Jeg vet ikke hvordan jeg kan linke fra mobilen, men det er bare å sjekke ut "FFs" kommentarer under nevnte innlegg.

Hun/LK gir seg jo pokker ikke. De tar aldri feil, ALDRI. Ser de fikk kritikk, som var helt saklig og konstruktiv, og som ble skrevet på en ordentlig måte. Tilbake svarer de som vanlig med en kvass tone. Kritikk er visstnok "subjektive synspunkter", slik at de har alt på sitt rene. Lett å sno seg unna hva det enn måtte være, når de vrir og vrenger på det motparten sier.

Fy f.. så provosert jeg blir når jeg leser hvordan de gjør seg så viktige, samtidig så dumme, i sine svar på kritikk. Hersketeknikker jeg trodde ikke ble brukt blant mennesker over ti år, er nok skjoldet deres. Uten disse, hadde de ikke hatt noe å stille opp med. Hadde jeg kommet i en debatt med herr og fru FF, hadde jeg garantert klikket og blitt usaklig til slutt, så frustrert hadde jeg nok blitt. Det virker som de liker å sitte og trykke på knappene til sine kritikere. Mange biter på, og da er det jo klart herr og fru vinner diskusjonen.

På en eller annen måte klarer de som oftest å vri seg unna å bli satt i et dårlig lys (i kommentarfeltet, vel og merke - på generell basis synes jeg de har satt seg i et svært dårlig lys). Hva kritikken egentlig omhandler blir nesten overkjørt av diskusjon og argumentasjon i seg selv. Er ikke rart fanskaren tar deres parti, siden flesteparten av disse er svært unge tenåringer som er lettpåvirkeluge. Det er helt utrolig hvor utspekulerte de er. Og så kommer resten av fanskaren til unnsetning. Sikkert kort, det, men gud så.. pinlig. Trist. Herr og fru er rundt 30 og 26 år gamle, ikke 12. Eller 10.

Forstår ikke hvorfor det er så UFATTELIG vanskelig å være litt ydmyk, ta til seg kritikk (eller iallfall skrive at man gjør det) og droppe alt pjattet i diskusjonsteknikkene deres? Hvorfor bare MÅ de bestandig ha rett? Har de noen gang gitt seg i en diskusjon? Eller sagt med ord at de tar til seg kritikken de har fått? Er i så fall veldig nysgjerrig.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist å se hvilken verden Caroline og LK befinner seg i. Det er åpenbart at de prøver å fremstå som suksessfulle, interessante, rike og utdannede - men sannheten er at de ikke er noen av delene.

De har begge "sviktet" med tanke på utdannelse. Caroline skrev i et innlegg (som for øvrig er sitert tidligere i tråden) at LK har gått ett år på BI. Ett år på BI. Selv ville hun bli lege, deretter advokat (gikk ett år på juss, og sluttet, selv om hun, for å sitere henne selv; visstnok fikk A (det burde vel være 2 x A, men likevel) og er superambisiøs.) I stedet gikk hun over til å studere to år på en fagskole, og hun har ikke en gang blitt journalist.

Caroline har definitivt kommet langt med bloggen sin, og det er bare å beundre henne for det hun gjør, men jeg jobber i media selv, og jeg har en samboer som er advokat, og jeg må si at jeg har langt større respekt for både advokater, leger og journalister enn for henne som blogger. Det finnes noen blogger jeg synes er gode, som for eksempel Manulea (kakebloggen) og Camilla Pihl - fordi disse damene skriver om ting som virkelig opptar dem. Det er enkelt å se at de har fagkunnskap, og de går ikke i samme felle som Caroline og reklamerer for irrelevante og stadig nye sponsorerer. Hun kan si det hun vil om troverdighet, men den er borte for min del.

En annen sak er dette rikdoms-utsagnet. Jeg må nesten le litt over at jeg i det hele tatt kommenterer det, men er ikke LK 30? Jeg vil vel ikke påstå at de er en utpreget god økonomisk situasjon for å være 30 (LK). Jeg kjenner mange som sitter bedre i det enn dem, og å påstå at de er noe annet enn øvre middelklasse blir feil. For øvrig må jeg si at jeg kjenner mange som tjener like mye, og bedre, og det er en ting som kjennetegner folk som tjener godt; de skryter ikke av det. Caroline og LK briefer med det meste. Bekjentskaper, produkter, merker, ferier, lønn, utdannelse (heh). De kan prøve så mye de vil, men for meg blir det aldri status.

Anonym poster: bcaf0304e6d944f2777dbe50360d5e27

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mine øyne er de to ganske uintelligente og harry mennesker, med litt mer penger enn harry mennesker flest har.

Anonym poster: 460cf0a6ace02eb929996714dda79fdd

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange tror de er rike, tom med min tante på 50 sammen sin datter på 14. Synes ikke det er det minste rart med tanke på det materielle glansbildet Eriksen paret viser, det toppet seg vel da LK gav bort en bil! Siden vi bor i Grenland er det en naturlig ting å få med seg når man leser lokalavisen.

Men glansbildet slår stadig sprekker. Dette paret er ikke rike i annet enn hvite løgner og kreativ språkbruk. Privatliv er kapital og der har vel FF gjort seg fattig lenge. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det kan være verdt det og aldri ta fri eller holde ferie, høytid og familie for noen nelly sko der hælen faller av eller en chartertur.

Hun selger seg, og jeg lurer stadig på hvor grensene hennes faktisk går, og om hun er villig til å gi slipp på dem bare fjortissene roper høyt nok eller sponsorene blar opp litt til.

Jeg synes først og fremst synd på dette paret som har latt dette gå så fryktelig langt.

Anonym poster: e657059e059b057bffa3bd784db35819

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom kommentarfeltet på innlegget om jungelsafari til FF nå, og kjenner jeg blir helt oppgitt. Det er tydelig at herr FF svarer under sin kones navn, det er helt klart.. Hans belærende skrivemåte og evne til å snu på kritikk, er ikke til å ta feil av. Jeg vet ikke hvordan jeg kan linke fra mobilen, men det er bare å sjekke ut "FFs" kommentarer under nevnte innlegg.

Hun/LK gir seg jo pokker ikke. De tar aldri feil, ALDRI. Ser de fikk kritikk, som var helt saklig og konstruktiv, og som ble skrevet på en ordentlig måte. Tilbake svarer de som vanlig med en kvass tone. Kritikk er visstnok "subjektive synspunkter", slik at de har alt på sitt rene. Lett å sno seg unna hva det enn måtte være, når de vrir og vrenger på det motparten sier.

Fy f.. så provosert jeg blir når jeg leser hvordan de gjør seg så viktige, samtidig så dumme, i sine svar på kritikk. Hersketeknikker jeg trodde ikke ble brukt blant mennesker over ti år, er nok skjoldet deres. Uten disse, hadde de ikke hatt noe å stille opp med. Hadde jeg kommet i en debatt med herr og fru FF, hadde jeg garantert klikket og blitt usaklig til slutt, så frustrert hadde jeg nok blitt. Det virker som de liker å sitte og trykke på knappene til sine kritikere. Mange biter på, og da er det jo klart herr og fru vinner diskusjonen.

På en eller annen måte klarer de som oftest å vri seg unna å bli satt i et dårlig lys (i kommentarfeltet, vel og merke - på generell basis synes jeg de har satt seg i et svært dårlig lys). Hva kritikken egentlig omhandler blir nesten overkjørt av diskusjon og argumentasjon i seg selv. Er ikke rart fanskaren tar deres parti, siden flesteparten av disse er svært unge tenåringer som er lettpåvirkeluge. Det er helt utrolig hvor utspekulerte de er. Og så kommer resten av fanskaren til unnsetning. Sikkert kort, det, men gud så.. pinlig. Trist. Herr og fru er rundt 30 og 26 år gamle, ikke 12. Eller 10.

Forstår ikke hvorfor det er så UFATTELIG vanskelig å være litt ydmyk, ta til seg kritikk (eller iallfall skrive at man gjør det) og droppe alt pjattet i diskusjonsteknikkene deres? Hvorfor bare MÅ de bestandig ha rett? Har de noen gang gitt seg i en diskusjon? Eller sagt med ord at de tar til seg kritikken de har fått? Er i så fall veldig nysgjerrig.

I tillegg sitter de med den ultimate hersketeknikken som et ekstra ess i ermet: De kan stenge for "reply" når de vil. For eksempel her.

Jeg skal ikke begi meg ut på fattigdomsdiskusjonen, annet enn å henge meg på de som oppfatter Eriksen-paret som usympatiske, lite reflekterte mennesker, men jeg lurer på om hun på en eller annen måte bryter med Ving-opplegget dersom hun skulle stille spørsmål til Ving-guidens uttalelser. Det ville vel ikke vært spesielt god reklame. Dette stiller i sterk kontrast til "Meningene mine er ikke til salgs"-innlegget hennes. Innlegget er riktig nok fra et par år tilbake, men jeg syns ikke det er mindre aktuelt av den grunn. Dersom meningene hennes ikke hadde vært til salgs, for det er de i mine øyne når hun skal "skrive noen innlegg" om en ferietur i samarbeid med Ving, ville hun da ha uttalt seg annerledes? Ville hun vært mindre bastant om denne relativ fattigdom-greia hun legger ut om?

En annen kommentar jeg måtte heve øyenbrynene av, minst to ganger, er denne. "Mitt inntrykk av deg, Mona, er at du er litt for opptatt av materielle goder. Det skinner gjennom siden du mener at fattigdom og rikdom kun måles i penger, utdannelse etc.". De (jeg går ut i fra at Caroline ikke sitter alene og kommenterer) vrir og vrenger på "motpartens" uttalelser slik det passer dem selv. Det er så utrolig provoserende at jeg finner ikke ord. Og det er vel kanskje Carolines hensikt også.

Anonym poster: ef5e5ab676e8dbe73967b05996d0a87a

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jo gitt at de ikke mene noe negativt og forholdene disse lever under da de er sponset av Ving så det setter dem i en vanskelig posisjon.

Hadde jeg vært dem, hadde jeg lent meg tilbake og tenkt hvordan jeg ville argumentert for denne turen, ikke latt meg rive med av denne bombingen kommentarer etter en arrangert tur.

Vi kan irritere oss grønne over hvordan de ser på fattigdom, men det er ikke poenget. Det er Ving som legger ordene i munnen deres.

Ja de kunne valgt å betale ferien sin selv....

Verden har blitt mindre og vi reiser mer og mer til land hvor folk lever under fattidomsgrensa., men verken kan, ønsker eller burde lar ikke være å reise av den grunn. Problemet er at vi legger igjen mer penger hos de som har mye, enn de som ikke har det. Regner med at disse barna i Mexico ikke får noe godtgjørelse ved å være aper i en zoo for velstående turister. Og det er enn annen debatt....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke lese bloggen mer. Har kuttet ned før, men nå som jeg er midt oppe i eksamen og leser så mye merker jeg at det å fylle hodet med svada fra en overfladisk blogger som FF, DET gidder jeg ikke mer. Det forandrer ikke eller tilfører akuratt dagen min noe som helst av fylde eller mening.

Anonym poster: 79b643f2b5f4fb0a8a28bbfa817dd3e4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen trasige bilder hun legger ut av den ferien? Hun skal liksom selge produktet til Ving, så er det bare GRÅ bilder av hotellet...

Ikke slik jeg så Mexico ihvertfall!

Anonym poster: 15eb3071ca68033587034c73f3ce2add

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...