Gå til innhold

Den store Fotballfruetråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun har jo ikke valgt verken Isla Mujeres eller Playa Del Carmen selv.

Det er Ving som har sponset dem fordi de satser på Mexico som reisemål.

Å bo på all inclusive-hotell i områder spesielt tilrettelagt for turisme er noe av det kjedeligste man kan gjøre uansett hvor man reiser i verden. Jeg har bodd på flere slike verden over - når man bor slik spiller det egentlig ingen rolle hvor man er hen i verden. Man opplever lite som har med landets egenart og kultur å gjøre, på tross av noen sombreroer i matsalen og et live-band som spiller om kvelden.

CBE promoterer charterferie. Uansett hvor stor leiligheten man bor i er er man på hotellferie. Playa Del Carmen ER et turiststed. 50 k for to uker er mye når alt man gjør er å spise på hotellet og sole seg. Hadde du gitt meg tilsvarende sum penger skulle jeg snekret sammen en bedre tur til Mexico - men når CBE er kjøpt og betalt må hun reklamere for produktet, og produktet er CHARTERFERIE.

Anonym poster: 2b49ddc927a451e40c9fee57fa9bb231

Ser den. Ser uansett nitrist ut. Særlig med tanke på at hun kun gjør det samme som hjemme, stuker med bloggen og trener.. Ispedd noen økter i sola ved bassenget.

Bereist du liksom. Charter-Laila.

Anonym poster: 15eb3071ca68033587034c73f3ce2add

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er hun ikke det lenger?

Hvem CBE til enhver tid er sponset av er lett å se ut ifra hvem hun nevner på bloggen. Nå er det en stund siden hun har nevnt Kremmerhuset, så da antar jeg de ikke sponser henne nå, eventuelt oppnådde hun aldri sponsingen hun var på jakt etter.

Hun har tidligere skaffet seg sponsorer ved å først nevne produktene i bloggen, ref. Ole Henriksen. Det var slik hun fikk sponset dem etter hvert, først kjøpte hun dem selv og skrev om dem. Jeg poster et utdrag fra kommentarfeltet for å dokumentere dette:

Kari says:

October 18, 2012 at 10:49

Synes det er kjedelig at du lar deg påvirke sånn av sponsorer som du gjør. Du har veldig lange innlegg om disse produktene, og påvirkningen er temmelig stor. Greit at du liker produktene, men svært få unge jenter har råd til Ole Henriksens dyre serie. Kan du ikke også prøve billige serier, og gi tilbakemelding på dem? Hva med Nivea, L`Oreal osv?

• Fotballfrue says:
    October 18, 2012 at 10:54
    Lar meg påvirke av sponsorer? Det gjør jeg ikke. Jeg har sverget til Ole Henriksen i to år nå, intervjuet mannen selv i fjor sommer, og jeg elsker produktene, mannen, konseptet og alt rundt det. Dette er gode produkter som fortjener all oppmerksomhet de kan få. Jeg hadde aldri snakket godt om det dersom jeg ikke kunne stå for det jeg skrev. Synes det er kjedelig at du ikke forstår det.
    Hudpleie er en investering, du har kun én hud og den skal du ta godt vare på hele livet, dette avhenger av gode produkter. Nivea og de du nevner tester i tillegg på dyr, så det er uaktuelt for meg å omtale eller teste disse.
  • - C

• Kari says:
      October 18, 2012 at 12:53
      Mener du med det at Henriksen ikke er en av dine sponsorer?

• Fotballfrue says:
        October 18, 2012 at 13:07
        Hvordan kan du tolke det der ut fra svaret jeg ga? I starten var han ikke min sponsor, men han er det i dag :) Forstår ikke du at dersom jeg skulle omtalt hva som helst, uten å gå god for det selv, vil det kun svekke meg og min troverdighet?

http://fotballfrue.no/2012/10/17/ole-henriksen-kroppspleie/

-

CBE slutter å skrive om ting hun ikke får penger for å skrive om. Det er mange produkter hun har skrevet om en gang som aldri har blitt nevnt igjen. For eksempel skrev hun helt i starten om JuicePlus+, et firma hun angivelig skulle samarbeide med en stund. De ble aldri nevnt igjen:

Jeg har inngått et samarbeid med JuicePlus+, som innebærer en presentasjon av produktet her på bloggen. Både jeg og Lars-Kristian har benyttet oss av dette kosttilskuddet i noen måneder nå. Jeg forteller dere min erfaring litt lenger ned.

http://fotballfrue.blogg.no/1243926196_sj.html

-

CBE lar seg kjøpe, driver bloggen skamløst for å tjene penger og nevner ikke noe der uten at hun får betalt for det. Kombinert med ufine metoder og brudd på markedsføringsloven, truende og sjikanerende oppførsel mot andre, vel ....

Med norges mest leste blogg vil hun fint skaffe seg reklameinntekter uten å bake det inn i omtrent alle innlegg hun poster. Mye vil ha mer og grådigheten til CBE skinner igjennom alt hun gjør.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi voksne skjønner dette, men ikke de unge som sluker alt som CBE legger ut. De forstår ikke at hun FÅR alle klærne, make up, treningsklær og utstyr, kosttilskudd og annet GRATIS. Liker hun det ikke, så skriver hun ikke om det mer. Bloggen er BUTIKK og jobben hennes, men det vet vi over 18, men dessverre ikke de yngre. Søren, nå skrev jeg her igjen :P

Anonym poster: f6480cdd689c4bda84b737de901486ee

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi voksne skjønner dette, men ikke de unge som sluker alt som CBE legger ut. De forstår ikke at hun FÅR alle klærne, make up, treningsklær og utstyr, kosttilskudd og annet GRATIS. Liker hun det ikke, så skriver hun ikke om det mer. Bloggen er BUTIKK og jobben hennes, men det vet vi over 18, men dessverre ikke de yngre. Søren, nå skrev jeg her igjen :P

Anonym poster: f6480cdd689c4bda84b737de901486ee

Dette blir vel å undervurdere dagens tenåringer (som jeg vil anta er hovedandelen av FFs lesere). Dagens tenåringer vet nok godt hva "sponset" er. Selv da jeg var tenåring var vi meget klar over at fotomodeller er photoshoppet osv.

Dagens barn og unge blir utsatt for reklame nesten uansett hvor de er - og ikke bare fra bloggere. Artister som Lady Gaga og Justin Bieber reklamerer tungt for sine egne parfymer på konsertene sine, og jenteblader er fulle av reklame. Hva angår skjult reklame synes jeg det er rart at jente/dame-bladene ikke får mer kritikk for dette. Veldig mange tilsynelatende artikler av typen: "Jentene i redaksjonens julegaveønsker" er skjult reklame skrevet med bakrunn i avtaler med produktleverandøren eller sponsede produkter. Reisereportasjer er også utelukkende sponset av reiseopereatørene uten at dette blir opplyst om. Klesmerker betaler turer til moteuker og kolleksjonsvisninger osv.

Bloggen Fotballfrue bidrar nok i reklamepresset mot unge, men hun er langt fra den eneste aktøren i dette spillet. Det er helt umulig å skjerme unge under 18 fra dette. Internett er kommet for å bli og det er til syvende og sist foreldrenes ansvar og sørge for at barna deres møter presset med sunn fornuft.

Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og selvfølgelig måtte han også nevne deres nytteverdi i samfunnet, fordi de faktisk har samlet over 50 000 til veldedige formål de siste årene.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede har han støttet fruen sin i kommentarfeltet... Må være slitsomt å følge med på den varslingen på nett de får hvis noen skriver ordet fotballfrue....

http://mobil.aftenpo...de-7067071.html

Anonym poster: 8fe24fc71c2e3edc400c40e069d0393f

Festlig avatarfoto LK har - et foto fra bryllupsdagen hvor han kysser Caroline.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars-Kristian Eriksen

· Toppkommentator

Bare for å ta ett par eksempler, i og med at du nevner nytteverdi for samfunnet. VI har akkurat nå en julekalender gående, hvor vi donerer 20 000,- til et veldedig formål. I tillegg har vi gjennom det siste året bidratt til å samle inn godt over 50 000,- til andre veldedige formål.

Jeg har jobbet frivillig i flere år. Det er nok mer en 50 000 kr som jeg kunne tatt ut i lønn. jeg mååå få meg en blogg, slik at jeg kan fortelle det til alle !!

Anonym poster: 815d8e77faa8299a10459884a727acc1

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha charter-caroline, fenger det.

Anonym poster: 7827e4ded7a3f2e06f544d0f3104a495

Allerede har han støttet fruen sin i kommentarfeltet... Må være slitsomt å følge med på den varslingen på nett de får hvis noen skriver ordet fotballfrue....

http://mobil.aftenpo...de-7067071.html

Og selvfølgelig måtte han også nevne deres nytteverdi i samfunnet, fordi de faktisk har samlet over 50 000 til veldedige formål de siste årene.

Festlig avatarfoto LK har - et foto fra bryllupsdagen hvor han kysser Caroline.

LK sjekket inn på Villa Eriksen... seriøst? Det er jo sånn fjortiser gjør! Hvem sjekker inn på Facebook i sitt eget hjem?

https://m.facebook.c..._user=509598074

Lars-Kristian Eriksen

· Toppkommentator

Bare for å ta ett par eksempler, i og med at du nevner nytteverdi for samfunnet. VI har akkurat nå en julekalender gående, hvor vi donerer 20 000,- til et veldedig formål. I tillegg har vi gjennom det siste året bidratt til å samle inn godt over 50 000,- til andre veldedige formål.

Jeg har jobbet frivillig i flere år. Det er nok mer en 50 000 kr som jeg kunne tatt ut i lønn. jeg mååå få meg en blogg, slik at jeg kan fortelle det til alle !!

Konstruktiv debatt etterlyses.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstruktiv debatt etterlyses.

Du virker litt humørløs :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker litt humørløs :fnise:

Det skal jeg love deg at jeg er. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja.

Jeg synes ikke småmorsomme kommentarer om CBE og LK er så farlig. Ingen sjikane eller grove ting i innleggene du siterte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja.

Jeg synes ikke småmorsomme kommentarer om CBE og LK er så farlig. Ingen sjikane eller grove ting i innleggene du siterte.

Problemet er jo at det bare er tull! Haha, se LK har et bryllupsfoto som avatarbilde, se han sjekker inn på Facebook, haha Charter-Caroline blablabla.

Jeg skrev ikke at det var skjikane, men etterlyste snarere en konstruktiv debatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er jo at det bare er tull! Haha, se LK har et bryllupsfoto som avatarbilde, se han sjekker inn på Facebook, haha Charter-Caroline blablabla.

Jeg skrev ikke at det var skjikane, men etterlyste snarere en konstruktiv debatt.

Tull, ja, men absolutt ikke over grensen.

Om du skal pirke på slikt overdriver du. Klag heller inn innlegg du reagerer på i steden for å avspore debatten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull, ja, men absolutt ikke over grensen.

Om du skal pirke på slikt overdriver du. Klag heller inn innlegg du reagerer på i steden for å avspore debatten.

Vet du hva konstruktiv betyr? http://no.thefreedictionary.com/konstruktiv

Det er ingen som har sagt at innleggene jeg siterte er over grensen, men at det er lite løsningsorientert og dreier seg om tull. Klaging på LKs avatarbilde på fb f.eks.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er vel det at det ikke er mulig å ha en debatt, siden alle som skriver er enige... Og hvis en stakkars frue-fan får forvillet seg inne hit, så blir hun gjerne jaget ut ganske kjapt :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei viktig er det nok ikke, men så lenge fotballfrue.no i så stor grad handler om skjønnhetsprodukter og mote med tips og råd, er det helt i orden.

Husk at CBE er kjøpt og betalt fra både Coverbrands, Bubbleroom, Cameo og andre leverandører.

Det samme gjelder interiøret hennes. Hun var tidligere sponset av Kremmerhuset.

Men, om det er så viktig å kommentere slikt, fortell om hvilke muligheter som er bedre da. Ellers er det jo fullstendig meningsløst drittsnakk. Selv om det ikke er mine interesser så kan man prøve å diskutere valgmuligheter av sko, farge på bryn - whatever på en konstruktiv måte?

Nå er det mer slik; Fysj, den sofaen var stygg. Javel, det er vel mange som kan mene- hvor vil man med kommentaren? Har man noen bedre forslag til sofa om det er så vitkig å kommentere den?

... Jeg innså plutselig at jeg har vanskelig for å godta at en slik diskusjon som dette har blitt til en slarvetråd om hva som er stygt og ufint og feil. Jeg tror jeg er skuffet over at det ikke er noen gode argumentasjoner, bare kommentarer som det der likte jeg ikke, haha se på henne da. Det blir liksom litt for...simpelt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...