Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hva er leit med det?

Jeg har en kollega som løper maraton, hun er i kjempeform - men hun har faktisk tynnere armer enn Caroline.

Husker du Ingrid Kristiansen i sine glansdager? Hun løp London Marathon da hun var 5 mnd på vei med sitt første barn - uten å vite at hun var gravid.

Personer som løper masse, blir tynne .. men de er helt friske og raske for det.

Anonym poster: 4aa8efc5f6565c0afbae5afe7a868624

-Vel, vel.. Nå er spiseforstyrrelser svært vanlig innenfor ulike idrettsgrener. Og også blant "normalbefolkningen" blir overdreven løping misbrukt (som jeg vil kalle det, for det er et misbruk) - som et symtom på vrangforestillinger/spiseforstyrrelser. Jeg har sett mang et trist syn på treningsstudioet, særdeles tynne jenter som løper...og løper og løper.. helt panisk.

Når det er sagt så finnes det selvsagt løpere uten spiseforstyrrelser. Egentlig diskuterer vi litt om hverandre, men jeg måtte bare ile til å påpeke at det desverre er altfor vanlig med sykdom i disse miljøene.

Endret av Tjukk Norris
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er leit med det?

Jeg har en kollega som løper maraton, hun er i kjempeform - men hun har faktisk tynnere armer enn Caroline.

Husker du Ingrid Kristiansen i sine glansdager? Hun løp London Marathon da hun var 5 mnd på vei med sitt første barn - uten å vite at hun var gravid.

Det er leit fordi hun har et behov for å påpeke det hele tiden. Personer som løper like mye, og spiser like lite som FF derimot er ikke helt friske.

• Liker 4
Skrevet

Sisi says:

November 29, 2012 at 11:29

Spiser du¨så lite til frokost?! Så er det jo ikke rart din arm og kropp er så tynn :/ Spis mer mat kjære deg :)

Reply

Lars-Kristian Eriksen says:

November 29, 2012 at 12:18

Blir så utrolig matt av kommentarer som dette…

For det første så er dette min tallerken, for det andre så er individuelt om man spiser mye eller lite til frokost, det som er viktig er hva du får i deg totalt i løpet av dagen/uker/måneder. For det tredje, så går det an å forsyne seg flere ganger, som du kanskje ser, så er tallerkenen helt full. Jeg vet ikke dine manerer, men jeg forsyner meg så tallerkenen ser folkelig ut og ikke overlesset. For det fjerde, så er dette absolutt ikke lite, kalorimessig består vel denne tallerkenen av ca 500-600 kalorier, noe som er helt normalt for en frokost. Om du mener dette er lite, så håper jeg du har en aktiv hverdag, eller spiser mindre porsjoner resten av dagen

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Anonym poster: 8aa03c2a729fa7e9ec421e0b076c88e8

Anonym poster: 8aa03c2a729fa7e9ec421e0b076c88e8

• Liker 16
Skrevet

Fotballfrue nevnte vel en gang at 300 kalorier var aaaltfor mye til frokost å være?

• Liker 9
Skrevet (endret)

Ohlala..

Fotballfrue says:

September 27, 2010 at 15:31

Hehe,dersom du ikke synes at nesten 300 kcl i en frokost er mye,burde du virkelig revurdere kostholdet ditt..

- C

Reply

Fotballfrue says:

September 27, 2010 at 18:28

HVORDAN våger du å si at jeg spiser nesten ingenting? Er du flue på veggen hos meg kanskje? Jeg har jo akkurat uttalt at jeg holder meg innenfor dagsbehovet på 1800 – 2000 kcal. HVER dag. Selvsagt reguleres dette av treningsnivået mitt. Jeg er ikke dum, jeg vet en hel del om kosthold, og jeg klarer å ta vare på meg selv. Er det SÅ vanskelig å forstå? Må jeg spise 3000 kcal. om dagen for at enkelte skal være tilfreds?

- C

Reply

Endret av hippyskippy
  • Liker 6
Skrevet

Hun må jo nesten spise 3000 kcal med all den treningen. Men men, et rart par de to.

Anonym poster: ce9b82576e5b7ce6b2d84aeb1908a468

• Liker 19
Skrevet

Fotballfrue says:

HVORDAN våger du å si at jeg spiser nesten ingenting? Er du flue på veggen hos meg kanskje? Jeg har jo akkurat uttalt at jeg holder meg innenfor dagsbehovet på 1800 – 2000 kcal. HVER dag. Selvsagt reguleres dette av treningsnivået mitt. Jeg er ikke dum, jeg vet en hel del om kosthold, og jeg klarer å ta vare på meg selv. Er det SÅ vanskelig å forstå? Må jeg spise 3000 kcal. om dagen for at enkelte skal være tilfreds?

- C

Reply

Det der er så typisk spiseforstyrret adferd at jeg blir trist, man skal hele tiden forklare hvor mye man spiser (type: spiste så mye at jeg rullet etterpå) og aldri ta til seg kritikk på menge o.l fordi dette vet jo Fotballfrue ALT om og hun er jo virkeliiig ikke syk.... Jeg vet dette selv fordi jeg har vært spiseforstyrret selv, og jeg var på akuratt samme måten, måtte alltid overdrive og være så utrolig påståelig selv om jeg selvfølgelig visste innerst inne at de som snakket til meg hadde rett.

• Liker 17
Skrevet

Ohlala..

Fotballfrue says:

September 27, 2010 at 15:31

Hehe,dersom du ikke synes at nesten 300 kcl i en frokost er mye,burde du virkelig revurdere kostholdet ditt..

- C

Reply

Fotballfrue says:

HVORDAN våger du å si at jeg spiser nesten ingenting? Er du flue på veggen hos meg kanskje? Jeg har jo akkurat uttalt at jeg holder meg innenfor dagsbehovet på 1800 2000 kcal. HVER dag. Selvsagt reguleres dette av treningsnivået mitt. Jeg er ikke dum, jeg vet en hel del om kosthold, og jeg klarer å ta vare på meg selv. Er det SÅ vanskelig å forstå? Må jeg spise 3000 kcal. om dagen for at enkelte skal være tilfreds?

- C

Reply

Herre.... Hun trenger jo mye mer enn det... med over 5 mil i uka og styrketrening i tillegg.. Ja, hun bor sammen med en ordentlig mann som har god peiling på ernæring som ikke hjelper en helt åpenlyst spiseforstyrret kone. Den der tok kaka!

Anonym poster: 09e7f876acb5c33617a83079a76f5eb6

• Liker 16
Skrevet

Må bare få ut litt irritasjon. Blir irritert hver gang den mannen åpner munnen av en eller annen grunn. Bedrevissere er ikke min sterkeste side,

Han mener at det er naturlig at man får bedre karakterer på høyere utdanning enn videregående fordi man jobber hardere. For å komme inn på høyere utdanning, må man jobbe hardt og vanskelighetsnivået er jo naturligvis et helt annet på høgskole og universitet.Da tror lurer jeg på hva slags høyere utdanning han tar ?

Hvis han hadde så gode karakterer hvorfor valgte han en privatskole? Han brukte fotballen som grunn for at han ville studere privat. Etter det de selv har sagt, har han vært skaden nesten hele sesongen.

Nei vent, nå vet jeg grunnen Det Offentlige hjernevasker (min oversettelse) jo ernæringsstudene sa han eller var det Helsedirektoratet, for meg er det = samme syn på helse og kosthold.

Prøver å være saklig, så unnskyld hvis fakta ikke er ordrett slik LK har uttalt det

• Liker 7
Skrevet

Herre.... Hun trenger jo mye mer enn det... med over 5 mil i uka og styrketrening i tillegg.. Ja, hun bor sammen med en ordentlig mann som har god peiling på ernæring som ikke hjelper en helt åpenlyst spiseforstyrret kone. Den der tok kaka!

Du ser at kommentarfeltet som er kopiert er fra 2010?? Tror faktisk hun spiser mer enn 1800 kcal om dagen nå, med LCHF-kostholdet deres.

Den frokosten så for øvrig ganske kraftig ut - mye mer enn det jeg spiser.

Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176

• Liker 1
Skrevet

-Vel, vel.. Nå er spiseforstyrrelser svært vanlig innenfor ulike idrettsgrener. Og også blant "normalbefolkningen" blir overdreven løping misbrukt (som jeg vil kalle det, for det er et misbruk) - som et symtom på vrangforestillinger/spiseforstyrrelser. Jeg har sett mang et trist syn på treningsstudioet, særdeles tynne jenter som løper...og løper og løper.. helt panisk.

Når det er sagt så finnes det selvsagt løpere uten spiseforstyrrelser. Egentlig diskuterer vi litt om hverandre, men jeg måtte bare ile til å påpeke at det desverre er altfor vanlig med sykdom i disse miljøene.

Vel, vel .. jeg håper for guds skyld at du har vett til å ikke fortelle dem at de ser syke ut slik som det påstås at Caroline er i denne tråden - eller er det vanlig å snakke sånn om folk man ikke kjenner?

Skal jeg gå rundt og spre rykter om at min kollega og min nabo må være syke fordi de løper langt hver bidige dag til tross for at de er syltynne?

Jeg trener selv minst 5 dager i uken, i tillegg til daglig sykling - hvilket jeg ikke anser som trening. Selvom jeg er opptatt av kropp og utseende så er jeg frisk og rask .. feiler ingenting - er det så vanskelig å forstå?

Det er jo mer akseptabelt å ligge på sofaen hver kveld og stappe i seg sjokolade og chips enn å trene hver dag og sørge for at man IKKE spiser sånt graps - hvorfor er det blitt sånn?

Skrevet

Vel, vel .. jeg håper for guds skyld at du har vett til å ikke fortelle dem at de ser syke ut slik som det påstås at Caroline er i denne tråden - eller er det vanlig å snakke sånn om folk man ikke kjenner?

Skal jeg gå rundt og spre rykter om at min kollega og min nabo må være syke fordi de løper langt hver bidige dag til tross for at de er syltynne?

Jeg trener selv minst 5 dager i uken, i tillegg til daglig sykling - hvilket jeg ikke anser som trening. Selvom jeg er opptatt av kropp og utseende så er jeg frisk og rask .. feiler ingenting - er det så vanskelig å forstå?

Det er jo mer akseptabelt å ligge på sofaen hver kveld og stappe i seg sjokolade og chips enn å trene hver dag og sørge for at man IKKE spiser sånt graps - hvorfor er det blitt sånn?

Usann påstand. Det er ikke akseptabelt og ligge på sofaen hele dagene og hive innpå med fet mat og snacks. Nei, det er heller ikke sosialt akseptabelt å løpe 15 km daglig og bare spise knekkebrød og fisk. Det som derimot er sosialt akseptabelt, er folk som trener 2-5 ganger i uka, som spiser normale mengder med variert mat, men som også kan skeie ut med chips og sjokoladekake i helgene. Det er også en fordel at man ikke blir hysterisk dersom man tar en sjokoladecupcake på en tirsdag dersom kollegaen har bursdag. Så lenge man spiser sunt og variert, og kan kose seg i blant, så er det bra. Fotballfrue har et tilsynelatende anstrengt forhold til mat og trening. Det er ikke bra, og nei, det er heller ikke bra å være 200 kg og sitte og spise hele dagen.

Anonym poster: 5631efe08885698d0aec1844082dbdd1

• Liker 19
Skrevet

Hvem er denne kjente personligheten som har skrevet noe "stygt" til FF på instagram?

• Liker 3
Skrevet

Her; http://fotballfrue.no/?p=19744Jeg siterer; Kristina says: September 19, 2012 at 14:07Jeg lurer på en ting, hvorfor drar ikke du rundt på fashion week? Det er jo en del andre bloggere som gjør det. Klem :)ReplyFotballfrue says: September 19, 2012 at 14:50Det er ikke bare å dra rundt på fahsion week :P Jeg har ikke mulighet til det, og jeg er livredd for å fly, så jeg reiser ikke noe sted alene. Var på fashion week i Oslo ;) - C

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hvem er denne kjente personligheten som har skrevet noe "stygt" til FF på instagram?

Det kan være du tenker på Jenny Skavlans morsomme posering på et jorde midt uti huttiheita med bildetekst noe ala dette "bilde til ære for norges beste til å posere på jorder - fotballfrue"

Ganske vittig spør du meg;) men absolutt ikke stygt så kan ikke helt tro det er samme sak vi snakker om egentlig. Og tok FF seg nær av det der, nei da må hun virkelig få i seg en spiseskje selvironi :P

Endret av SKE87
  • Liker 9
Skrevet

At hun har ocd/ekstremt kontrollbehov er jo ganske åpenlyst, men å ha flyskrekk er jo ganske vanlig og ikke akkurat noe hun bør få kritikk for. Er jo fint at hun er åpen om det iallfall, hun er ikke akkurat den som oftest innrømmer svakheter:)

• Liker 6
Skrevet

Synes ikke det er noe galt med at hun har flyskrekk...? Mange som har det(nei, har ikke flyskrekk selv, men flere andre typer angst og fobier). Synes faktisk det er fint om hun røper dette, da det er sikkert en del av leserne hennes som sliter med det samme.

At det finnes sunnere måter å håndtere flyskrekk på enn 6 glass vin, er en annen sak...

Anonym poster: f62fa4b8fc18798e016b45b2932ea97f

• Liker 3
Skrevet

Synes ikke det er noe galt med at hun har flyskrekk...? Mange som har det(nei, har ikke flyskrekk selv, men flere andre typer angst og fobier). Synes faktisk det er fint om hun røper dette, da det er sikkert en del av leserne hennes som sliter med det samme.

At det finnes sunnere måter å håndtere flyskrekk på enn 6 glass vin, er en annen sak...

Anonym poster: f62fa4b8fc18798e016b45b2932ea97f

Det at hun har flyskrekk i seg selv er selvfølgelig ikke unormalt, men i dette tilfellet manifisteres det totale bildet av dette, det er et klassisk scenario hvor mennesker som ikke tør å "slippe kontrollen" får helt panikk. Det at hun har flyskrekk tør hun jo å innrømme, men resten av bobleverdenen sin sitter hun jo limt fast i.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger!

Ann Christin

- MOD -

:kose: Blir du ikke lei, stakkar?

Endret av juliane
  • Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...