Gå til innhold

Den store Fotballfruetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg har bedt dere om å slutte mange ganger, og jeg aner ikke hvorfor jeg bryr meg, men jeg blir så inderlig jævla LEI meg av at dere er så ondskapsfulle - at det finnes folk i samfunnet rundt meg som setter seg ned på nettet og lirer av seg all denne dritten rettet mot et annet menneske. Tenk at mange av dere oppriktig tror at dama er spiseforstyrret, altså _syk_, og det hetser dere henne for at hun eventuelt ikke innser?

Kan du svare meg på hvorfor landets fremste ekspert på spiseforstyrrelser Finn Skårderud og de som med høy kompetanse på ernæring og trening, fraråder, spes ungdom å lese en blogg typ FF?

Hvis folk mangler tillit til ekspertise så er det skremmende.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lars Kristian er virkelig aktiv i kommentarfeltet på MinMote-artiklene om dagen....

http://minmote.no/index.php/2012/12/fire-formfulle-motebloggere-du-vil-elske/

Har han virkelig ikke noe bedre å finne på enn å gnåle om de samme tingene gang på gang?

Anonym poster: 401c1a22f6403bc4c8f894a1200292b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linni vant i fjor, hun er ikke nominert i år.

Hva gjør fruen hvis ingen vil sponse henne mer? Hvordan skal hun da få råd til å bruke så mye penger på klær, sminke, sko og behandlinger??

Anonym poster: f6480cdd689c4bda84b737de901486ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Kristian er virkelig aktiv i kommentarfeltet på MinMote-artiklene om dagen....

http://minmote.no/index.php/2012/12/fire-formfulle-motebloggere-du-vil-elske/

Har han virkelig ikke noe bedre å finne på enn å gnåle om de samme tingene gang på gang?

Anonym poster: 401c1a22f6403bc4c8f894a1200292b0

At han ikke ser hvor useriøs han fremstår.

Anonym poster: 7827e4ded7a3f2e06f544d0f3104a495

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå på God Morgen Norge snakker de om ortoreksi. Og om det store fokuset det har blitt på sunnhet og trening.

Til opplysning for de som er interressert, og har muligheten til å se på.

:opplyser:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke ser hvor useriøs han fremstår.

Anonym poster: 7827e4ded7a3f2e06f544d0f3104a495

Etter å ha sett hvordan han uttaler seg i media og på bloggen til Caroline generelt så ser man jo at han ikke har de sosiale antennene på plass.

Anonym poster: 686178ac8df03dce43f1acefe28ba5d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det siste har jeg faktisk tenkt en del på fenomenet fotballfrue, sikkert som en følge av flere ting. Har lest en del av det som har blitt skrevet om hvorvidt bloggere er sunne forbilder eller ikke, også har jeg selvfølgelig lest en del i denne tråden. Jeg skal være ærlig på at jeg også til tider synes mye av det som skrives i tråden er lite konstruktivt, men av og til synes jeg også folk kommer med veldig gode og saklige innspill.

Jeg skal ikke lyve, jeg er ingen fotballfrue-fan. Det kommer ikke av hvordan hun kler seg, sminker seg, trener eller spiser. Jeg er av den oppfatningen at alle får gjøre det de selv ønsker og mener er bra for sitt eget liv. Vi som sitter her inne og skriver på denne tråden kommer uansett aldri til å få forandret Caroline Berg Eriksen sin måte å leve sitt liv på, sånn er det bare. På en måte er det ikke vits i å irritere seg over hvordan hun pynter seg til den minste lille ting, alltid har oppstilte bilder, hvorfor hun spiser lavkarbo eller trener 6 ganger i uken. I utgangspunktet er ikke dette mine problemer, det er hennes valg. Dessverre blir det likevel mitt problem når hun velger å eksponere seg på den måte hun gjør.

Ja, jeg leser bloggen hennes. Ja, jeg kunne sluttet å gjøre det hvis jeg ikke synes noe om den. Selvfølgelig kunne jeg det, men for meg er dette litt som å stikke hodet i sanden. Jeg kan ikke si at jeg lar meg inspirere eller påvirke i noen særlig stor grad av Caroline sin blogg, men jeg synes fenomenet fotballfrue er både interessant og frustrerende å følge med på. Hva hun gjør eller ikke gjør får som sagt være opp til henne, hva hun ukritisk skriver om for alles øyne er derimot ikke noe jeg har tenkt til å la ligge.

Jeg er ikke i tvil om at det som diskuteres nå for tiden til en viss grad er sant. Jeg kan ikke tro at det er sunt for alle unge jenter (og kanskje gutter) i sin aller mest usikre alder å lese Caroline sin blogg. Lars Kristian har flere ganger brukt som argument at Caroline får mye mer positiv respons enn negativ, og at det uansett alltid er noen som vil påvirkes negativt. De (jeg sier de fordi det nærmest virker som de har blitt et bloggteam, han svarer jo mer enn henne i kommentarfeltet) og flere andre bloggere mener det er leserens ansvar å velge hva de vil lese og hva de ikke vil lese.

Det som jeg synes er aller verst med dette, er at de tydeligvis ikke forstår at mennesker som enten er på vei til å bli syke, eller kanskje allerede er det uten å ha innsett det selv, aldri vil innrømme for seg selv at bloggen de leser ikke er bra for dem. De mener de lever sunt, spiser sunt og trener sunt, og at Carolines blogg kun er en motivator og inspirator til deres gode livsstil, men sannheten er at de har et skrudd bilde på hva som er sunt. Det er selvfølgelig opp til hver enkelt å definere hva som er sunt og ikke, men når kontrollbehovet i forhold til mat og trening blir så sterkt at det går utover livet ditt ved at du enten 1) bare snakker om det eller 2) bare tenker på det eller 3) begge deler, da mener jeg at det ikke er sunt. Det er min definisjon.

De som faktisk ER definert som syke er en ting. Bulimi, anoreksi eller andre forstyrrelser, de som får oppfølging fordi de selv har skjønt (eller blir tvunget til å skjønne) at de trenger hjelp, det er ikke de menneskene jeg er mest bekymret for. Selvfølgelig er situasjonen deres ille, men de blir veiledet, de blir fulgt med på, de blir advart mot nettsteder/blogger og andre ting som de helst ikke bør oppsøke hvis de ønsker å bli ordentlige friske. Jeg er ikke dum, jeg vet at mange av disse menneskene likevel oppsøker blogger og sider de ikke burde, men noen følger hvertfall med på dem.

Min store bekymring er de som kan være på vei dit. De som ligger på grensa. De som akkurat får i seg nok mat i forhold til hvor mye de trener. De som er sykelig opptatt av å være hypersunne til enhver tid, men enda ikke har havnet i det mørke hullet der ting tipper over. Uten at jeg skal si dette med hundre prosent sikkerhet, vil jeg gjerne påstå at for disse menneskene er ikke Caroline sin blogg en god blogg å lese. Nei, som sagt, jeg sier ikke at ingen opplever EKTE positiv påvirkning, men likevel… Min mening er at Caroline sitt enorme fokus på treningen sin, hvor mye hun har trent, hvor langt hun har løpt, dårlig samvittighet hvis hun ikke får trent, hvordan hun triller hjem fra restaurant eller det at hun tidligere har knyttet mat og trening veldig sterkt sammen (bl.a i forhold til cupcakes-smakingen til bryllupet, trenger jeg å linke til dette?) ikke er bra. Ja, bloggen handler om andre ting også, men det som plager MEG er at hun ikke forstår mekanismen. Hun nekter å ta det til seg, har en tilsynelatende ikke-eksisterende evne til å ta til seg kritikk på noen som helst områder, får mannen til å svare med faguttrykk fra sitt årsstudie i ernæring, og slår tilbake med å legge ut et bikinibilde av seg selv der hun, igjen etter min mening, ser fryktelig tynn ut. Hun skriver at hun er normalvektig, har normal bmi og har hatt stabil vekt lenge, men det er jo ikke DET som er poenget. Det er måte hun fremstår på. Måten hun viser seg fram på. Det som gjør at noen som leser bloggen vil se seg selv i speilet og tenke: "Burde jeg også være sånn?" Jeg skal ikke spekulere i hennes kropp, hennes vaner eller hennes psyke, men hva hun velger å skrive i bloggen sin, DET bryr jeg meg om fordi jeg er overbevist om at det kan være skadelig for mennesker som ikke skjønner selv at de burde holde seg unna.

Forøvrig synes jeg selvfølgelig også det er helt forkastelig at hun tidligere har hengt ut folk med navn og yrke i kommentarfeltet. Jeg prøver å skille ting fra hverandre her, og prøver ikke å la meg påvirke at jeg synes hennes måte og snakke om trening og kosthold på er helt på jordet. Det å misbruke mailadresser og navn til å skaffe seg informasjon om leserne er helt forkastelig uansett.

PS! Nei, jeg er ikke en sur, overvektig kjerring som mange av dere her inne liker å bruke som argument når kritikk kommer. Jeg mener selv at jeg har oppført meg forholdvis saklig i dette innlegget, og forventer at dere som eventuelt vil svare meg holder samme linje. Jeg mener absolutt ikke at dere trenger å være enige, men er uansett hyggelig om vi klarer å holde en nogenlunde grei tone her inne!

Anonym poster: 401c1a22f6403bc4c8f894a1200292b0

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker rett over meg, det tror jeg er det beste og mest saklige innlegget på disse 600 sidene! SÅNN går det an å diskutere Fotballfrue på en skikkelig måte, kudos til deg. Og jeg er helt enig i alt du skriver. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar

De som faktisk ER definert som syke er en ting. Bulimi, anoreksi eller andre forstyrrelser, de som får oppfølging fordi de selv har skjønt (eller blir tvunget til å skjønne) at de trenger hjelp, det er ikke de menneskene jeg er mest bekymret for. Selvfølgelig er situasjonen deres ille, men de blir veiledet, de blir fulgt med på, de blir advart mot nettsteder/blogger og andre ting som de helst ikke bør oppsøke hvis de ønsker å bli ordentlige friske. Jeg er ikke dum, jeg vet at mange av disse menneskene likevel oppsøker blogger og sider de ikke burde, men noen følger hvertfall med på dem.

svar innlegg;

Hvis folk tror at spiseforstyrrelser en "quick fix" bare fordi de har erkjent at de et problem og får hjelp så ikke det så stemmer ikke det i de fleste sammenhenger. Sf er en av de mest alvorlige psykiske lidelser vi kjenner til og man behøver langvarig behandling, kanskje flere år. Det er ikke sant at de ikke er like sårbare for de som ligger i en utsatt gruppe eller de som er i ferd med å utvikle sykdommen.

Linni, sinnabloggern, har åpent med sin sykdom og hvor vanskelig det er å endre tankesett.

Noen påstår at sf er som alkoholisme og annen rusmisbruk at en gang... osv.

Endret av Miranda16
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Kristian er virkelig aktiv i kommentarfeltet på MinMote-artiklene om dagen....

http://minmote.no/in...e-du-vil-elske/

Har han virkelig ikke noe bedre å finne på enn å gnåle om de samme tingene gang på gang?

Anonym poster: 401c1a22f6403bc4c8f894a1200292b0

Godt denne tråden er så variert i sitt innhold da :)

Anonym poster: 92836a4e1fb523c8dba63034d54f0758

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå repeatknapp på ektemannen også. Nå må de snart komme med noe nytt, ellers tror jeg ikke bloggen lever stort lengre. Det neste blir nok en graviditet. Jeg håper indelig hun roer ned treninga da, og takler at kroppen MÅ legge på seg om hun skal bære frem et barn.

Anonym poster: f6480cdd689c4bda84b737de901486ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"fjortisjenter" lærer VANVITTIG MYE om fx hunder og andre land av å lese bloggen?

hvis dette er tilfellet så lurer jeg på hva som har skjedd med kvaliteten i den norske skole? :-D

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens Fotballfrue-innlegg: "Vi har vært i begravelse i dag, det var veldig trist [...] Men dere! Jeg har fått altfor lite klikk/kommentarer/cash i kassa på dagens kalenderluke! Send inn!!"

:overrasket:

Anonym poster: 0424ccbc3a12c708a21dcb1e2cbadc17

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://minmote.no/in...s;-kroppen-var/

Litt annet mangfold her enn da Fotballfrue kjørte samme opplegg for å si det mildt.

minmote kan late til å kjøre i gang en slags kampanje for å svarte liste bloggere. ingen vits å lese det der. allt er bull****

Anonym poster: bc9201f39ba67d53a9c593ddbfc561b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forrige gang snakket hun om hvor hot mannen var dress og la ut mer personlige bilder.

Jeg synes det forsåvidt er greit å blogge litt om det, men jeg hadde aldri lagt ut bilder av familien.

Endret av Miranda16
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hets. Grunnet gjentatte ryddinger er denne tråden nå stengt. Det er heller ikke lenger lov til å diskutere fotballfrue.

Og forøvrig: vi som er moderatorer er her på frivillig basis og har et liv utenom. Derfor er det ikke alltid jeg klarer å rydde med en gang dere rapporterer inn. Håper på forståelse for dette.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...