Gå til innhold

Den store Fotballfruetråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dette er oppførsel på barnehage nivå, rett og slett. Fotballfrue blir fortalt hva hun bør og ikke bør gjøre, så vips drar hun av seg klærne og poserer igjen. Som et barn i trassalderen det der, og hun beskylder andre for å legge seg på barenhagenivå, liksom. Takes one to know one tenker jeg vi sier.

Anonym poster: 7827e4ded7a3f2e06f544d0f3104a495

Hun er jo på strandferie da. Det er naturlig å gå i bikini på stranda! Nette Nestea har også bikinibilder på bloggen sin i dag. http://nettenestea.com/?p=36073 Hvorfor det? Jo, fordi hun også er på strandferie.

Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er jo på strandferie da. Det er naturlig å gå i bikini på stranda! Nette Nestea har også bikinibilder på bloggen sin i dag. http://nettenestea.com/?p=36073 Hvorfor det? Jo, fordi hun også er på strandferie.

Nei, det bildet er et klart svar på all kritikken de har blitt utsatt for i det siste. Ser du virkelig ikke det? Hadde hun vært avslappet på strandferie, hadde ikke mageskinnet møtt ryggraden hennes på midten fordi hun suuuuuuuuuuuuuuuuuger inn alt hun kan i det bildet blir tatt.

Anonym poster: c8228907d3d73dcf5514b045fa25f976

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten en fin artikkel av Ingvild Dybfest Dahl, for vg. http://minmote.no/in...eg-av-for-faen/

Denne høsten ga jeg etter for vennepress og tok i bruk nok et liksomsosialt medium: Instagram. Og ble akutt gretten.

Fra før av har jeg sutret mye over fasadefokuset på Facebook. På Instagram er det forsterket flerfoldig. Og billedlagt med glamorøse filtre. Selvfølgelig velger du selv hvem du vil følge, men du vil jo gjerne følge med.

Instagram sikrer at du kan starte dagen med dårlig samvittighet – før du er ute av senga. Det er bare å sjekke bildestrømmen når du våkner. Noen har garantert rukket både å løpe en mil og å poste det på profilen sin.

Deretter fortsetter floden av folk som jogger og pumper jern mens du tar trikken til jobb, som drikker supermatpulvermix mens du kaster i deg et pizzastykke, og som smiler kokett til kameraet mens du knurrer til virkeligheten.

Ifølge sosiale medier som Facebook og Instagram består livet bare av trening, trynebilder og perfekt lakkerte negler.

Inspirasjon, kaller mange det. Og jeg har aldri før følt meg så inspirert – til å gå inn i en dyp depresjon. For hvem faen har tid til å løpe en mil hver dag (sånn bortsett fra det opplagte svaret at det må være noen som løper raskere enn meg)? Og hvem synes det er greit å bruke algejuice som eneste bensin?

Ganske mange, virker det som. Men det som inspirer meg er ikke de gigantiske gestene eller de feilfrie fasadene uten en eneste brist i botoxen. Det er folk som får til de små skrittene – de mindre omleggingene også en etnisk dorsk sofapotet kan oppnå. Som å sykle til jobben eller kutte ned til én sjokolade om dagen.

For når spriket mellom den du er og det du ønsker å bli fremstår som et voldsomt juv, må du enten snu og gå motsatt vei, eller gå på trynet i gapet.

Og blogglesere flest er ikke gretne, fastgrodde halvgamliser som meg, men åpne og inntrykksugne ungdommer. I verste tilfelle tar de seg ikke en bolle på trass, men lar trenings- og kostholdsmanien ta over livet.

Et av de mest forslitte argumentene for å fortsette å fremme halsbrekkende helseråd i alle kanaler, er at det må være bedre å inspirere folk til å komme seg opp av sofaen, enn å promotere overvekt.

Poenget er vel at de som blir inspirert av treningsblogger gjerne er dem som så vidt satt i sofaen fra før. Og å innrømme at man av og til tar seg en hviledag og et wienerbrød tipper neppe overvektstatistikken.

Det er vanskelig å gjøre noe riktig på sosiale medier. Er du tynn og legger ut bilde av kroppen din, får du tyn. Er du tykk og setter det på trykk, er du teit. Alle mener noe om andres kropper. Og hva de mener om kroppen din blir synonymt med hva de mener om deg.

I 2012 er du ikke hva du spiser, du er hva du former kroppen til på Instagram. Du er dagens outfit, detox og muskeldefinisjon. I takt med idolene dine som sverger til akkurat det samme.

Janteloven er ikke problemet sånn jeg ser det. Problemet er at suksess nå er sveiset sammen med stålkontroll på egen kropp. Og i strømmen av synkron, digital perfeksjonisme er det lett å drukne.

Hva om vi i stedet for å knytte alt til kropp, begynner å bruke knotten også?

Godt poeng! For øvrig er ikke kroppsfokus noe nytt, bare tenk på statuene fra den greske antikken. Sikkert ikke så lett for alle unge gutter å leve opp til det kroppsidealet heller. Til alle tider har man stebet etter "uoppnåelig" ideal. Lite trolig at dette vil avta i fremtiden.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det bildet er et klart svar på all kritikken de har blitt utsatt for i det siste. Ser du virkelig ikke det? Hadde hun vært avslappet på strandferie, hadde ikke mageskinnet møtt ryggraden hennes på midten fordi hun suuuuuuuuuuuuuuuuuger inn alt hun kan i det bildet blir tatt.

Jeg tror du bør ta bloggen for det den er og ikke tolke dine egne meninger inn i blogginnleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør ta bloggen for det den er og ikke tolke dine egne meninger inn i blogginnleggene.

Jeg tar bloggen hennes for det den er. Provoserende, useriøs, lite reflektert, osv.. :)

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild Dypfest Dahl sier i innlegget er forsåvidt gammelt nytt for dette forumet, men kjempepositivt at journalister setter hvilke påvirkning sosiale medier har på dagsordenen! Tommelen opp for MINMOTE.NO!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingvild Dypfest Dahl sier i innlegget er forsåvidt gammelt nytt for dette forumet, men kjempepositivt at journalister setter hvilke påvirkning sosiale medier har på dagsordenen! Tommelen opp for MINMOTE.NO!

Ja, jeg tenkte i grunn at det er "gammelt nytt", men det er godt å få med seg sterkere i stemmer på laget! :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er langt fra gjennomtrent. Løpetrent løpejente, tenker jeg vi sier ;)

Anonym poster: 8a7551ec9b4d5adf9a5a6fdca2b9639a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er langt fra gjennomtrent. Løpetrent løpejente, tenker jeg vi sier ;)

løping er det treningsformen som gir størst helseeffekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig glad for at jeg ikke har en datter som leser bloggen hennes i alle fall

Anonym poster: 815d8e77faa8299a10459884a727acc1

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

løping er det treningsformen som gir størst helseeffekt

Så fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, han LK har sluttet å bruke palme-t skjorta etter at jeg kommenterte det hver gang XD

Anonym poster: 1f00301c37c4d7e9619cb48183448972

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, han LK har sluttet å bruke palme-t skjorta etter at jeg kommenterte det hver gang XD

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint :)

Det er veldig mye negativitet i denne tråden.Man nærmest leter etter ting hun gjør feil/dårlige egenskaper. hva med å fokusere på hennes gode sider. vær litt positiv folkens:D:P Endret av anora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan lage blogger med innhold, med vanlige kropper, trening 3-4 ganger i uken, lage vanlig mat. Vi trenger ikke legge ut alt om livene våre. Vise klærne, vise dagens middag, vise sminken, vise hele huset til hele verden. Det er litt spesielt. Nå er jeg veldig glad i interiørblogger da, men de viser huset og ikke seg selv, klærne eller middagen sin. Man ser det på face også, de fleste legger ut livene sine der og, det er nesten som en blogg det også. Men hva skal man gjøre? Man kan slutte og lese disse bloggene, og da må de finne seg andre jobber for å tjene sine penger.

Anonym poster: f6480cdd689c4bda84b737de901486ee

De bloggene finns allerede. Det er bare å lete.

Fru Perez Personlig

egedenne

ainacatrine

cocopia

Anonym poster: 4685c9530a658fd98c7b0bb245d7efce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig mye negativitet i denne tråden.Man nærmest leter etter ting hun gjør feil/dårlige egenskaper. hva med å fokusere på hennes gode sider. vær litt positiv folkens:D:P

Har FF noen positive sider??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg ler litt ufrivillig.

FF er jo både søt og snill. Jeg er sikker på at hun er mye mer usikker enn hun prøver å gi inntrykk av og jeg tror ikke bloggingen er sunn for henne. Jeg tror bloggingen forsterker hennes negative egenskaper og gjør henne mye mer selvbevisst enn hun hadde trengt å være.

FF tjener penger på å eksponere seg, men er det verdt det?

Anonym poster: 2b49ddc927a451e40c9fee57fa9bb231

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er positivt eller negativt i henne er individuelt å mene fra person til person!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...