Gå til innhold

Den store Fotballfruetråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest kiara_pusen

Jeg er helt enig! Hun burde ha funnet seg en som har litt innsikt og medfølelse...

Anonym poster: 815d8e77faa8299a10459884a727acc1

Ja, det overrasker meg at de er så avvisende til at det er "bare" å slutte å lese/oppsøke blogger når Caroline selv har innrømmet og ha surfet rundt etter Olson tvillingene etter inspirasjon...

Nei, hvis det er fremtidens ernæringsfysiologer holder jeg meg langt unna. Jeg er også overrasket over at ledelsen i Odd ikke har klarere retningslinjer for sine spillere mht offentlig profil og uttalelser.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

^ Manglende selvinnsikt hvor? (konkret uttalelse, takk) Selv om hun forsvarer seg, betyr jo ikke det at hun har manglende selvinnsikt. Hun skriver at kostholdet deres er mye mer enn fårepølser, og det er så vidt jeg kan se det eneste hun skriver direkte om seg selv. Og det kalles ikke manglende selvinnsikt, det kalles fakta.

Anonym poster: dad4352205a162feb2d11d0a270a304f

Manglende selvinnsikt: at hun ikke vil innse at det hun gjør påvirker andre og at det kostholds-/treningsregime hun driver med ikke er sunt.

Anonym poster: 9fa992525e99d2ff14b34f01421f8ccc

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det overrasker meg at de er så avvisende til at det er "bare" å slutte å lese/oppsøke blogger når Caroline selv har innrømmet og ha surfet rundt etter Olson tvillingene etter inspirasjon...

Nei, hvis det er fremtidens ernæringsfysiologer holder jeg meg langt unna. Jeg er også overrasket over at ledelsen i Odd ikke har klarere retningslinjer for sine spillere mht offentlig profil og uttalelser.

Jeg tror jeg skal ta meg en tur til LK når han er ferdig utdannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiara_pusen

Jeg tror jeg skal ta meg en tur til LK når han er ferdig utdannet...

Det tør jeg ikke med fare for å bli utsatt for en offentlig galge siden jeg er bred som en låvedør og er sterkt uenig i at lavkarbo er eneste vei til Rom.

De får holde på akkurat slik de ønsker, men ydmykheten og ansvaret med å være offentlige kunne de godt tatt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette jeg sliter litt med også, det har jo kommet ganske tydelig frem at fotballfrua sin egen spiseforstyrrelse dreide seg rundt pro-ana-miljøet på nettet, som altså stort sett er blogger(hun hadde vel en egen pro-ana/thinspo-blogg også). Så hun må jo vite hvordan blogger kan påvirke!??

Anonym poster: 46f736d12e35ca068a2b0ef19a1a5515

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette jeg sliter litt med også, det har jo kommet ganske tydelig frem at fotballfrua sin egen spiseforstyrrelse dreide seg rundt pro-ana-miljøet på nettet, som altså stort sett er blogger(hun hadde vel en egen pro-ana/thinspo-blogg også). Så hun må jo vite hvordan blogger kan påvirke!??

Hun vet det så godt, men hun vil ikke innrømme det. Da må hun jo begynne å begrene hvor mye trenings- og kles tips hun legger ut. Jeg har fremdeles til gode å se ett innlegg som handler om å kle seg etter fasongen sin, og ikke bare "se hvor fryktelig tynne ben jeg har i denne kjolen"

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kiara_pusen

Det er typisk kjennetegn på en spisefortyrrelse at man lyver for seg selv og omgivelsene, samtidig som man har et stort behov for å holde en offentlig maske som meget vellykket utdad.

Jeg var tidligere i høst på et kvinnesemninar om selvfølelse, og der om ikke direkte ble det advart mot å lese blogger nettopp pga man som leser sammenligner seg selv med, i dette tilfelle en figur som er skapt av en jente med veldig mange undertrykte utfordringer.

Det er slitsomt å holde masken så lenge og instendig som hun har gjort og gjør, så jeg er redd om at hvis hun faller vil fallet være veldig hardt. Synes synd på henne for hvor dette har gått.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlige svar av de som forsvarer seg i VG/minmote- saken.

CathInTheCity slanket jo seg 15kg, og forteller hvor mye hun misliker rumpa, lårene og de tykke armene sine. Hun skriver også at hun trener 5 ganger i uken for å gå ned i vekt og spiser lavkarbo.

Ulrikke Lund har operert nesen, har skallfester på tennene, fillers i ansiktet og sprytet veldig mye inn i leppene. Hun skriver også at hun må trene masse fordi hun var blitt så slapp og feit. Hun er også sponset av Coca cola og Red Bull.

Anonym poster: ad07689d7b39f7f20c7199bbd4271a9c

Cathinthecity ser i det minste normal ut, og hun var jo litt lubben tidligere.

Jeg har sett henne i virkeligheten, og dessverre tror jeg hun redigerer f.eks huden veldig mye.

Ulrikke Lund ser ut som en annen person enn da hun blogget under Klisjebarnet.

Anonym poster: 8ce689357707c32568abfa9231d7870e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært veldig interessant å møtt vennene deres.

De andre fottballfruene mener du?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor de gidder å uttale seg en gang når det kommer slike artikler. Greit nok å forsvare seg selv, men de graver jo bare sin egen grav og driter seg loddrett ut.

Herlighet sier jeg..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De andre fottballfruene mener du?

Nei gamle venner som de har hatt på besøk, vært på turer og bryllup sammen med etc. Store forandringer har jo skjedd i livene til FF og Lasse med blogg suksessen. Vi lesere har jo fått et vist inntrykk av dem. Derfor hadde det vært interessant å høre fra gamle venner spesielt hvordan eller/og om FF og Lasse har endret seg.

Kan ikke huske å ha hørt at hun har hengt med noen av de andre fruene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La oss ta et regnestykke; av 50 mennesker; hvis 5 lar seg påvirke negativt, 10-15 lar seg imponere og forsøke å etterligne, resten er likegyldige. Er det ikke da normalt å anta at de som lar seg smitte selv klarer å motivere seg? Dette ligger jo latent i mennesker selv. Når man er en grobunn for dårlig påvirkning og usunt selvbilde, burde ikke da hovedfokuset ligge på hvem man skader, som i dette tilfellet er svært unge jenter? Det er jo dette fruen dementerer hele tiden, da det kun er snakk om så , og de fleste påvirkes positivt. Beskjed til FF: de som lar seg "påvirke positivt" blir like inspirert av helt normale ting, som f eks venner. Ha fokus på de du skader, ikke du tror du hjelper (som ikke trenger hjelp...)

Anonym poster: 09e7f876acb5c33617a83079a76f5eb6

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes tv2 eller NRK burde ta tak i dette med sunnhetshysteriet og invitere Lasse til å sitte i panelet, sammen med Skårerud, ernæringsfysiologer og forskere.

Det hadde blitt årets debatt.....

Anonym poster: 09e7f876acb5c33617a83079a76f5eb6

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke du skal spekulere i hvor mye vi tjener, da du bommer grovt i dine anslag.

http://fotballfrue.no/2012/12/13/coba-jungelsafari/#comments

Henger med litt opp i denne.

Caroline står oppført med kr 393 000 i nettoinntekt for 2011, mens Lars Kristian står oppført med kr 888 000 i skattelistene. Leseren anslår at de til sammen har en inntekt på kr 1,5 -2,5 mill, men bommer grovt i sine anslag iht Caroline /Lars Kristian. Siden jeg antar at de mener at de tjener betydelig mer, så lurer jeg på hva slags fradrag de har som reduserer bruttoinntekten såpass kraftig med tanke på at de er gjeldsfrie i forhold til både bolig og bil iht Carolines tidligere svar i kommentarfeltet.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M.S says:

December 14, 2012 at 19:40

“Gatene her er dessverre ikke mye å skryte av …”

Har bodd i Playa og det er da vitterlig koselig og fint der. Man opplever nok ikke mye av Mexico og latinokultur inne på et luksushotell og på Isla Mujeres (selv om det er aldeles nydelig der…), så jeg ville nok prøvd å utforske litt mer enn det virker som dere har gjort.

Reply

Fotballfrue says:

December 14, 2012 at 22:13

Nå var det jo faktisk gatene jeg utelukkende siktet til her, og ikke hotellene vi har bodd på. Så akkurat det har fint lite med saken å gjøre. Isla Mujeres virket mye mer “ekte” enn det som er rundt i gatene i Playa. Her er jo mange moderne, vestlige butikker, noe det ikke fantes på Isla Mujeres.

- C

Reply

Hanne says:

December 14, 2012 at 23:05

He, he, he… ja det er klart at “ekte mexicansk” i år 2012 hovedsakelig er sombreros i alle mulige størrelser samt andre suvenirer…

Reply

Fotballfrue says:

December 14, 2012 at 23:22

Ekte Mexicansk i år 2012 er vel strengt talt narkotika og turisme.

- C

Reply

Jeg imponeres stadig over nivået.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss ta et regnestykke; av 50 mennesker; hvis 5 lar seg påvirke negativt, 10-15 lar seg imponere og forsøke å etterligne, resten er likegyldige. Er det ikke da normalt å anta at de som lar seg smitte selv klarer å motivere seg? Dette ligger jo latent i mennesker selv. Når man er en grobunn for dårlig påvirkning og usunt selvbilde, burde ikke da hovedfokuset ligge på hvem man skader, som i dette tilfellet er svært unge jenter?

At folk lar seg påvirke av nettskriverier, ser vi tydelig i denne tråden. Jeg nekter å tro at det finnes så mange ondskapsfulle folk der ute, men bak en dataskjerm kan man skrive hva som helst. Denne tråden er horribel lesning og noe jeg ikke ville latt datteren min lese.

Anonym poster: 92836a4e1fb523c8dba63034d54f0758

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...