Gå til innhold

Den store Fotballfruetråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke med dere, men det er ikke noe kvalitetstegn når folk har 'toppkommentator' linka til navnet sitt i nettavisdebatter. Retardlampa mi blinker.....

Det får man relativt fort.

Anonym poster: 8440a66a5e0c6475cb0596eb5b0501db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg har ytringsfrihet, og kommenterer hvor jeg vil. Bare fordi jeg er gift med Caroline, innskrenker ikke det ytringsfriheten min.

Caroline gidder ikke bry seg så mye om denne type artikler. Hun fikk tilbud om tilsvar på denne i forrige uke, men gidder ikke bruke tid på det."

Dette var det dummeste spør du meg. The hell at Caroline ikke bryr seg, akkurat som om hun sitter og leser en bok i ett hjørne mens han casually skriver kommentarer. Dette har de diskutert nøye, sammen.

Anonym poster: b1ec3465539a29ba0552be8dd7f51091

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars-Kristian Eriksen

· Toppkommentator

Her er det tydeligvis noen som ikke har fulgt med i timen, Mari (20). Det er trist at du sliter med spiseforstyrrelser, men når du skal legge skylden over på noen andre, bør du presentere fakta, og ikke vri på sannheten.

Mener du virkelig at det er samfunnets oppgave å tilpasse seg mennesker med for eksempel spiseforstyrrelser? Bør ikke du selv ta ansvar, og luke ut de tingene som påvirker deg negativt? Det er frivillig å lese bloggen til Caroline, og andre populære blogger, ingen tvinger deg til å lese den. Jeg forstår at med den sykdommen du har, så er det vanskelig å la være, men mener du virkelig at det er Caroline sin feil?

Jeg har det privilegiet at jeg kan følge med på alle kommentarer som kommer, i tillegg til mail, og virkeligheten er virkelig en helt annen enn den du legger frem her. 90 prosent av alle kommentarer og

mailer som kommer er positive, og mange av de forteller hvordan Caroline inspirerer de til å ta positive valg i livene sine. Noen av mailene og kommentarene er også fra andre mennesker med spiseforstyrrelser, som faktisk takker Caroline for at hun har vært en positiv inspirasjon på veien ut av sykdommen.

Vi er ikke dumme, og forstår selvsagt at noen påvirkes negativt av bloggen, men sånn vil det alltid være. Uansett hvilket medie du tar for deg, er det noen som påvirkes negativt, sånn vil det alltid være.

------

Du skriver: "Hun legger også ut bilder av seg selv halvnaken som viser en tydelig undervektig kropp. "

At du mener Caroline er undervektig er din subjektive oppfattelse. Den er ikke så veldig relevant i denne sammenhengen. Caroline har BMI som er innenfor hva som er kategorisert som normalvektig, og påstanden din er derfor helt feil og har ikke rot i virkeligheten.

Du skriver: "Hun legger stadig ut lavkarbooppskrifter som skal være supersunne, og legger ut bilder og tips om hvordan man kan forbrenne mest mulig under en treningsøkt. Hvor ble det av treningsgleden?"

Caroline har vel aldri hatt fokus på det å forbrenne mest mulig under trening? Hvor har du det ifra? Caroline trener 5-6 ganger i uken fordi det gjør henne glad, og gir henne overskudd til å takle hverdagen på best mulig måte. Fokuset på å forbrenne kalorier har aldri vært tilstede.

Du skriver: "Skal vi nå leve i en verden der 14-åringer må si nei til en muffins fordi de ikke har trent den dagen og føler at de ikke fortjener det? Når ble det usunt å kose seg?"

Spørsmålet er vel heller; "Når ble det nødvendig med muffins, sjokolade etc for å kose seg?" Vi koser oss opp til flere ganger i uken, lager god mat og drikker vin. Du må akseptere at folk er forskjellige, ikke alle trenger en pose med potetgull for å kose seg.

Du skriver: "Mat er noe man trenger for å holde kroppen sin i gang. Det er som bensin for en bil, uten mat fungerer hverken kroppen eller hodet. Det er stadig snakk om den riktige maten, supermaten, tranebær og quinoa og ditt og datt. Hvorfor skal vi stresse og lage så mye oppstyr rundt et måltid? Er det dette som skal gjøre oss lykkelige?"

Dette fokuset er vel litt av det som er problemet i dagens samfunn. Mat blir bare sett på som et middel for å få i seg energi. Du nevner treningsglede over her, hva med matglede? Samfunnet i dag er bygd opp rundt fast food, posemat o.l. Vi bruker nesten halve dagen på å spise, hvorfor ikke skape litt glede rundt det? Når det gjelder supermat o.l, så er jeg helt enig med deg.

Du skriver: "Jeg håper at det vil settes i gang tiltak for å fjerne slike blogger som øker forventningspresset på ungdom ytterligere, når presset er høyt nok fra før."

Innskrenkninger i friheten ser ut til å være enkeltes svar på alle problemer i dette samfunnet. Jeg tror du må åpne øynene dine, selv om du har negativ effekt av å lese de populære bloggene, betyr ikke det at alle andre har det. Faktisk vil jeg påsta at 90% har en positiv eller nøytral effekt. Mailboksen til Caroline forteller meg hvertfall det.

Anonym poster: ecdac8530d0ec614c11434e145cd81ec

Hvorfor bruker du så små bokstaver???

Anonym poster: b6a6c6025abaf9d7d9747a890321439f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har ytringsfrihet, og kommenterer hvor jeg vil. Bare fordi jeg er gift med Caroline, innskrenker ikke det ytringsfriheten min.

Caroline gidder ikke bry seg så mye om denne type artikler. Hun fikk tilbud om tilsvar på denne i forrige uke, men gidder ikke bruke tid på det."

Dette var det dummeste spør du meg. The hell at Caroline ikke bryr seg, akkurat som om hun sitter og leser en bok i ett hjørne mens han casually skriver kommentarer. Dette har de diskutert nøye, sammen.

HAHAHAHA, GIDDER IKKE Å BRY SEG!?!

Hvis hun ikke hadde giddet å bry seg, hadde hun ikke outet folk i kommentarfeltet, hun hadde ikke kommet med svar som "jaja, kan hende du synes det, men du er en liten taper uten utdannelse mens jeg og Lars har eget firma, suksessfull nettbutikk, tjener så mye at vi kan slutte å jobbe om 5-6 år, vi har nedbetalte biler, og du, du har ingenting, ok? :)"

Og før moderatorene kicker, NEI, det er ikke ordrett, men det er den tonen hun har overfor folk "jeg ER bedre enn du tror, JEG ER, JEG ER, JEG ER DET!!"

Usikkerhet lyser av hele dama. Om hun ikke hadde giddet å bry seg om kritikk, både konstruktiv og mindre konstruktiv, hadde hun møtt folk med en annen holdning.

Anonym poster: c8228907d3d73dcf5514b045fa25f976

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen overrasker meg at Lasse bruker sin dyrebare ferie til å måtte kommentere et lite innlegg i Aftenposten. Han har etter min mening verken interessant ar har noe større legitimitet i det henseende.

-Hvorfor er det du som svarer for din kones blogg?

-Kan ikke kona di svare for seg selv på bloggen?

Synes bare at en smule pinlig å måtte kommentere den lille ting som står om dere i media. Virker etter min mening litt selvsentrert .

Fordi det er jo Dr. Lars Kristian som besitter en haug med kunnskap etter noen måneder som student. Han kan vanvittig mye innenfor helse, ernæring, hva som er bra og hva som ikke er bra. Han vet nøyaktiv hva som er undervektig, og har ikke problemer med å definere hva som er overvektig. DETTE KAN HAN. I tillegg har han gud gitt han den gaven, nemlig formuleringer og refleksjonsevne. :klappe:

Derfor ser det bedre ut at han svarer en Caroline. Hvis en skriver til Caroline "så fint at du har lagt på deg", slår svarene aldri feil:

Fruen: Jeg har ikke lagt på meg ett gram siden jeg fylte 16 år. Det vet jeg med sikkerhet! :regler::nei:

Lasse: I følge vitenskapelige bevis fra attenhundrepilogbue, så blir det helt bak mål å si at Caroline har lagt på seg. Caroline har vært så heldig at hun er helt identisk når det kommer til vekt og fasong siden tenårene. Dersom du mener noe annet vil jeg råde deg til å undersøke sikre kilder." :filer:

Anonym poster: 6fd5d641256d81f9850145ce63b11091

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du så små bokstaver???

Anonym poster: b6a6c6025abaf9d7d9747a890321439f

Det er copy+paste fra facebook... Gadd ikke akkurat redigere skrifttypen. :)

Anonym poster: ecdac8530d0ec614c11434e145cd81ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så snill han er som backer hu opp da. :-P hahahaha

de driter seg ut atttttttttt det går ann. norges største lættis par som begår sosialt selv mord daglig!!

Anonym poster: bc9201f39ba67d53a9c593ddbfc561b7

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg lurer på... Er ikke noe interessert i fotball egentlig, men jeg har aldri sett at de sender kamp på tv med denne Lars Eriksen, på hvilket lag og hvor "flinke" er det laget egentlig?

Victoria Beckham er fotballfrue, men så lenge ikke typen hennes er noe kjent eller noe, så er vel ikke caroline det?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina says:

October 14, 2011 at 12:34

Og dette kommer fra damen som ikke rekker å skaffe seg nytt pass fordi hun ikke har tid. Gå hjem og mekk bolledeigen din du, så kan vi andre drive landet fremover.

Reply

Fotballfrue says:

October 14, 2011 at 13:18

Og denne kommentaren drev landet frem på hvilken måte?

Mitt bidrag til statskassen bidrar da ganske mye mer til å drive samfunnet fremover, enn gjennomsnittet :) I tillegg bidrar bakingen til at folk får inspirasjon til et sunnere kosthold, og dermed mindre sykefravær, og mindre utgifter for staten :)

Og hva vet du om hensikten til bakingen min forresten?

- C

Haha, Caroline gjør norge sunnere!

Ja, det gjør hun. Man behøver ikke å regne med alle unge som får uoppnåelige mål, og som blir deprimerte når de aldri vil passe inn i glansbildeverdenen fotballfrue presenterer. Psykologer for skoleelever, f.eks., er en utgift som ikke trengs å bli tatt i betrakning. Ei heller alle som havner på psykiatrisk avdeling for anorexia, det er jo offentlige utgifter, men det er ikke så viktig. I tilleg er fotballfrue veldig snill med tanke på miljøet - hun peiser på med lavkarbo og oppmuntrer folk til å spise masse kjøtt, for ikke å glemme å ha en klesbutikk i sitt eget klesskap.

Faen, den dama har høye tanker om seg selv!

Anonym poster: 5631efe08885698d0aec1844082dbdd1

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kanskje ikke leserinnlegget var det aller beste, jeg skjønner hva hun vil frem til, men mange poeng forsvinner og alt er kanskje ikke like godt argumentert for. Og da blir det jo dessverre veldig lett å "knuse" henne med motargumenter (men det jo i aftenpostens ungdomsseksjon, så det kan jo hende at folk tar hensyn til det).

Uansett så klarer jeg ikke å forstå at Caroline ikke bryr seg. Hun bryr seg ikke nok til å gi et motsvar engang. Jeg skjønner ikke hvordan hun kan fortsette å fornekte at bloggen hennes faktisk KAN ha noe negativ påvirkning. Det er jo ikke til å stikke under en stol lenger, alle ser det, unntatt henne, mannen og de mest hardcore fansa.

Jeg bryr meg ikke om hvordan fotballfrue kler seg, ser ut, hva slags bolig hun har osv. Jeg kan faktisk gå så langt som å si at kroppen hennes er irrelevant i disse sakene, tynne folk finnes overalt. Det er det imaget, presset og holdningen hun projiserer over på tusenhvis av jenter hver dag som plager meg.

Tenk om hun bare kunne åpnet øynene bittelitt og innsett at hun er et forbilde, og at å være et forbilde innebærer ansvar. Tenk om hun kunne ta til seg det folk forteller henne, og kanskje til og med gjøre noe med det!? Jeg mener ikke å slette bloggen eller noe, men kanskje justere noe av det hun skriver. For eksempel å la være å skrive at hun får dårlig samvittighet av å ikke trene, droppe å legge ut klesstørrelser på alt(skjønner ikke at dette er noe bedre enn å legge ut vekt og mål osv, når folk spør om hvordan størrelsen er på klær kan hun jo heller si at den er liten eller stor i størrelsen??).

Jeg tror ikke det kommer til å skje dessverre.

Anonym poster: 46f736d12e35ca068a2b0ef19a1a5515

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bevis på at Fruen påvirker små jenter (her 98-modell). Kommentar til et bikinibilde av Fruen fra Mexico, som hun la ut på instagram:

julielindbaek98 Sier det igjen i håp om at du svarerdu er så fantastisk @fotballfrue ! Jeg vil bli akkurat som deg når jeg blir eldre kos deg masse på ferie @fotballfrue 2d

KILDE:http://web.stagram.com/n/fotballfrue/

Anonym poster: 6fd5d641256d81f9850145ce63b11091

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns kanskje ikke leserinnlegget var det aller beste, jeg skjønner hva hun vil frem til, men mange poeng forsvinner og alt er kanskje ikke like godt argumentert for. Og da blir det jo dessverre veldig lett å "knuse" henne med motargumenter (men det jo i aftenpostens ungdomsseksjon, så det kan jo hende at folk tar hensyn til det).

Uansett så klarer jeg ikke å forstå at Caroline ikke bryr seg. Hun bryr seg ikke nok til å gi et motsvar engang. Jeg skjønner ikke hvordan hun kan fortsette å fornekte at bloggen hennes faktisk KAN ha noe negativ påvirkning. Det er jo ikke til å stikke under en stol lenger, alle ser det, unntatt henne, mannen og de mest hardcore fansa.

Jeg bryr meg ikke om hvordan fotballfrue kler seg, ser ut, hva slags bolig hun har osv. Jeg kan faktisk gå så langt som å si at kroppen hennes er irrelevant i disse sakene, tynne folk finnes overalt. Det er det imaget, presset og holdningen hun projiserer over på tusenhvis av jenter hver dag som plager meg.

Tenk om hun bare kunne åpnet øynene bittelitt og innsett at hun er et forbilde, og at å være et forbilde innebærer ansvar. Tenk om hun kunne ta til seg det folk forteller henne, og kanskje til og med gjøre noe med det!? Jeg mener ikke å slette bloggen eller noe, men kanskje justere noe av det hun skriver. For eksempel å la være å skrive at hun får dårlig samvittighet av å ikke trene, droppe å legge ut klesstørrelser på alt(skjønner ikke at dette er noe bedre enn å legge ut vekt og mål osv, når folk spør om hvordan størrelsen er på klær kan hun jo heller si at den er liten eller stor i størrelsen??).

Jeg tror ikke det kommer til å skje dessverre.

Anonym poster: 46f736d12e35ca068a2b0ef19a1a5515

Veldig enig! Trengte et innlegg i SI;D om fotballfrue, men dette leserinnlegget var ikke spesielt bra. Dårlige argumenter også. Jeg er ikke fotballfrue- fan, men mener at leserinnlegget kunne blitt skrevet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 % positive ja.... gitt responsen på denne tråden burde jo da dama hatt 1 million lesere per dag.....

Anonym poster: 09e7f876acb5c33617a83079a76f5eb6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke lenke til bevis, men jeg mener at hun tidligere har sagt at en del av vennene ikke ønsker å være på bloggen, det er jo forståelig. Dessuten har hun jo flyttet langt ut på landet, så om hun har en del venner som bor i Oslo er det jo ikke så rart at hun ikke ser dem så ofte..

Det stemmer sikkert at vennene hennes ikke vil bli avbildet eller navngitt på bloggen, men jeg antar hun likevel ville tatt det med i sine innlegg at hun "er på kafé", "møter venninner" og så videre, all den tid hun prøver å gi et inntrykk av at hun har det så forferdelig hektisk. I Fotballfrues øyne er det antakelig status å ha mange planer og høyt tempo i hverdagen, ettersom hun hver eneste dag snakker om hvor travelt det er, hvor tidlig hun har stått opp for å rekke alt og så videre.

Mitt inntrykk er at hun sjelden er sammen med venner, at hun ikke har så mange, og at det samme var tilfelle da hun bodde i Oslo. Hun er heller aldri sammen med noen av de andre bloggerne - mange av dem har jo funnet hverandre og er sosiale sammen. Dette kompenserer hun for ved krampeaktig å gi inntrykk av gjennom bloggen at hun er så opptatt og travel hver eneste dag.

Anonym poster: 052ccae1e09e0f789ffdf47219e99555

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke surfet på nettet idag, men jeg synes det er ganske useriøst og umodent å kommentere saken i et kommentarfelt . Hvis innlegget har blitt så stor greie, burde de heller uttale seg til en journalist hvis de skal ha sjans til å bli tatt seriøst. Dog jeg synes det er rart at det er han som uttaler seg og ikke henne.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes han er dum ( som i uintelligent ) ?

Synes det det er drit pinlig med denne svart, hvitt tenkingen og mesterens mester. I tillegg så sprer han om seg med ord og uttrykk som ikke passer inn i sammenhengen eller vet betydningen av. Flaut!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette paret lider av storhetsgalskap. Elendig selvbilde, men en enorm og malplassert selvtillit. Store i kjeften, men null selvinnsikt. Alle andre tar feil, de har rett - alltid og uten unntak. All kritikk de får er basert på misunnelse og uvitenhet, for herr og fru Eriksen har fasiten på alt her i livet. Selvfølgelig.

De evner ikke å se at å slå tilbake i kommentarfelt på denne måten bare skader dem selv. Det er så flaut og fascinerende at man ikke klarer å se bort. Men stor underholdning, det er det.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...