Glitnir Skrevet 4. november 2012 #21 Del Skrevet 4. november 2012 Dersom det ikke var krav til bod etter lov eller forskrift da blokka ble bygget, kan du ikke kreve det nå med henvisning til nåværende regelverk (uten at jeg har oversikt over verken nåværende eller tidligere regelverk om lagringsplass til bolig). At (noen av) de andre har bod kan jeg heller ikke se spiller noen rolle - dette kan ha helt plausible forklaringer. Enten var det fordelt slik fra starten av, eller så vedtok man på et senere tidspunkt å dele opp et fellesareale slik og sånn. Du får evt etterspørre når bodinndeling ble gjort og papirer fra generalforsamling eller lignende. Se hvordan fordelingen skjedde, og dobbeltsjekk om din leilighet er nevnt. Kanskje valgte noen den gang å betale for bodplass. Du har heller ikke fått opplyst i prospekt eller på annen måte fra selger at bod finnes. Hadde det stått dette men vært feil kunne du muligens hatt en sak mot selger, men ikke slik du fremstiller situasjonen. Og uansett: Selvsagt kan du ikke ha barnevogner og ski stående på gangen. Det er brannfarlig og rotete, og dessuten et fellesareale du ikke disponerer over som du ønsker. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #22 Del Skrevet 5. november 2012 Dersom det ikke var krav til bod etter lov eller forskrift da blokka ble bygget, kan du ikke kreve det nå med henvisning til nåværende regelverk (uten at jeg har oversikt over verken nåværende eller tidligere regelverk om lagringsplass til bolig). At (noen av) de andre har bod kan jeg heller ikke se spiller noen rolle - dette kan ha helt plausible forklaringer. Enten var det fordelt slik fra starten av, eller så vedtok man på et senere tidspunkt å dele opp et fellesareale slik og sånn. Du får evt etterspørre når bodinndeling ble gjort og papirer fra generalforsamling eller lignende. Se hvordan fordelingen skjedde, og dobbeltsjekk om din leilighet er nevnt. Kanskje valgte noen den gang å betale for bodplass. Du har heller ikke fått opplyst i prospekt eller på annen måte fra selger at bod finnes. Hadde det stått dette men vært feil kunne du muligens hatt en sak mot selger, men ikke slik du fremstiller situasjonen. Og uansett: Selvsagt kan du ikke ha barnevogner og ski stående på gangen. Det er brannfarlig og rotete, og dessuten et fellesareale du ikke disponerer over som du ønsker. Virker som om du ikke helt ser saken...det er ikke mot selger at henvendelsen retter seg, men overfor Styret. I følge advokaten plikter Styret å tildele en bod selvsagt inkludert i husleien, da dette er tradisjonene for alle de andre seksjonseierne. Anonym poster: 84030806f71b9e11967a2ca784daf18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #23 Del Skrevet 5. november 2012 Virker som om du ikke helt ser saken...det er ikke mot selger at henvendelsen retter seg, men overfor Styret. I følge advokaten plikter Styret å tildele en bod selvsagt inkludert i husleien, da dette er tradisjonene for alle de andre seksjonseierne. Anonym poster: 84030806f71b9e11967a2ca784daf18d Da tror jeg du skal lese hva Glitnir har skrevet en gang til. Anonym poster: 521ec5dbec8ce6f0b6dc5e8ec7e7a1ff 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 5. november 2012 #24 Del Skrevet 5. november 2012 Virker som om du ikke helt ser saken...det er ikke mot selger at henvendelsen retter seg, men overfor Styret. I følge advokaten plikter Styret å tildele en bod selvsagt inkludert i husleien, da dette er tradisjonene for alle de andre seksjonseierne. Anonym poster: 84030806f71b9e11967a2ca784daf18d Les det Glitnir har skrevet. Det kan godt være at den gangen det ble tildelt boder, så ble dette vedtatt i generalforsamling, f.eks. at det ble tildelt etter størrelse, og at de minste leilighetene ikke fikk egen bod. Og hva han advokaten sier skal du virkelig ta med en stor klype, om ikke en hel pakke, salt, da han heller ikke kjenner bakgrunnen for tildelingene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 5. november 2012 #25 Del Skrevet 5. november 2012 Bygården har en fellesbod. Men jeg må si jeg er redd for at de flotte barnevognene og skiutstyret vi har lett kan bli stjålet i en fellesbod. De andre seksjonseierne har jo hver sin private bod. Anonym poster: 84030806f71b9e11967a2ca784daf18d Fellesboder er skumle greier. En slik bod er basert på felles tillit. Som vi alle vet er det mange som stjeler og en kan ikke se på folk hvem det er. Jeg har blitt frastjålet ting to ganger og nå har jeg gitt bort og kvittet meg med alt jeg hadde stående der. At man setter noe der er på egent ansvar. Blir man frastjålet går dette på egen forsikring og egenandelen er som regel ganske høy. Om jeg så skal måtte henge sykkelen i taket i stua, så skal jeg i alle fall aldri mere bruke noen former for felles oppbevaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #26 Del Skrevet 5. november 2012 Les det Glitnir har skrevet. Det kan godt være at den gangen det ble tildelt boder, så ble dette vedtatt i generalforsamling, f.eks. at det ble tildelt etter størrelse, og at de minste leilighetene ikke fikk egen bod. Og hva han advokaten sier skal du virkelig ta med en stor klype, om ikke en hel pakke, salt, da han heller ikke kjenner bakgrunnen for tildelingene. Beroligende at huseier-advokaten ikke har så mye han skulle ha sagt: han bør jo bare spørre KG! ;-) Anonym poster: 84030806f71b9e11967a2ca784daf18d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #27 Del Skrevet 11. november 2012 Styret og Huseierne konkluderte med at siden alle andre i bygården fikk bod, så måtte jeg få det inkludert i husleien jeg også..spesielt siden leiligheten var blitt større. Gamle, store Bergens-bygårder har vel dårlig med bodplass da kanskje...ikke vet jeg men synd jeg måtte ha advokat på saken for å få det vi hadde rett på. Anonym poster: 84030806f71b9e11967a2ca784daf18d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå