Gå til innhold

Studentbolig og spionkamera!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

[...]de har garantert fått et prissjokk på maten her, og når den i tillegg blir stjelt skal du være litt forsiktig med å være den eneste som motarbeider forslaget.[...]

Anonym poster: 794b7c891a507093e4259f6957524f06

Det er flere enn utenlandske studenter som får prissjokk over hvor inni helvete dyrt alt er i dette landet, just saying. De fleste er ikke vant til å være hovedansvarlig for husholdningsinnkjøp og økonomi, så det er klart at når man da går på butikken og innser hva ting faktisk koster - og dét på et studentbudsjett! - er det flere av oss etnisk norske som også kjenner litt på prisnivået, for å si det sånn. Men jeg går ikke over til naboen og stjeler innholdet i kjøleskapet hennes av den grunn.. :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller fleste mattyver i kollektiv bor i kollektivet selv. Også har du (naturligvis) de som syns det er en god ide å raide fryserne til andre kjøkken på jakt etter nattmat (kan flaut erkjenne at jeg har vært med på dette selv. Vi endte bl.a. med en haug ferdig-pizzaer, litersvis med Cola og en god del viltkjøtt).

Anonym poster: 7e2ab93bce3e84056a756bb3812e935b

Så utrolig frekt gjort. Jeg hadde aldri kunnet gjøre noe lignende mot andre studenter som er i lignende situasjon som meg, fytti så frekt. Håper dere ble matforgifta.

Anonym poster: 7a1100f5a405bbefb3a9ba26e8608423

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute for en utvekslingsstudent som som inviterte kameratene sine inn for å stjele, de forsynte seg ikke bare med mat men også tallerkner og bestikk.

Jeg avslørte jævelen, og han flyttet kort tid senere. Til naboblokka, hvor han sikkert fortsatte med stjelinga si.

Anonym poster: 427c6b231fba15db97f2bdb258a34f94

Du skulle sagt i fra til nabolaget eller i hvert fall utleieren, slik at de var klar over det - slike handlinger bør få konsekvenser, og det at jævelen ikke får bosted på grunn av stjelingen er en fin konsekvens for den personen.

Anonym poster: 7a1100f5a405bbefb3a9ba26e8608423

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til SiO, jeg, og dette er svaret jeg fikk i retur:

Hei!

Det er ikke noe alternativ for SiO å sette opp slike kameraer.

Vi har noen få kameraer rundt om, i inngangspartier i fritt stående blokker i sentrum, i postboks anlegg, og på noen vaskerier.

De stedene vi kommer til å montere flere kameraer blir i flere inngangspartier og i flere vaskerier.

Vi forholder oss til de direktivene som er lagt av Datatilsynet i forbindelse med å opplyse om at det er kameraer og hvor lenge vi oppbevarer opptakene.

Så dette er tydeligvis kun på beboernes initiativ.

Anonym poster: 7e2ab93bce3e84056a756bb3812e935b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skulle sagt i fra til nabolaget eller i hvert fall utleieren, slik at de var klar over det - slike handlinger bør få konsekvenser, og det at jævelen ikke får bosted på grunn av stjelingen er en fin konsekvens for den personen.

Anonym poster: 7a1100f5a405bbefb3a9ba26e8608423

Ja jeg vet det, hadde det hendt nå ville jeg definitivt sagt fra slik at studentsamskipnaden var klar over det, men jeg tenkte ikke så langt :flau: Jeg sa fra til noen av de andre som bodde der, dog.

Rasshølet så ikke ut til å skjønne at han hadde gjort noe galt heller, på tross av at skapene var dekket av sinte post it-notes av typen "Ligg unna maten min"

Anonym poster: 427c6b231fba15db97f2bdb258a34f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...