Gå til innhold

Studentbolig og spionkamera!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en studentbolig der vi er 6 personer som deler bad og kjøkken!! I det siste har vi blitt frastjålet mye mat..Ingen av oss som er mistenksomme, men de som kommer på besøk og uforventet, tross for at vi låser og passer på!

Nå har noen av oss og studentsamskipnaden vurdert og installere en sånn mini kamera, for dette gidder vi ikke lenger!!

Men jeg synes dette er kvalmt og blir ubekvem av tanken! Ekkelt å bli overvåket 24/7 eller at du iløpet av natten går ut med lite klær på uten å tenke deg om eller eller eller!! NEI, det er ikke meg som tar maten men hallo, dette er skummelt og spess når disse gutta som foreslo dette er heftig seksfikserte og har allerede sånne små kameraer! Med andre ord, dette blir ekkelt og jeg er ubekvem av tanken!!

Er redd jeg skal si nei, så vil jo de tenke, aha, har hun noe med det å gjøre!! Kan heller ikke gå med på det for jeg trives ikke slikt!! What to do!?:`(

Sitter og griner og føler meg teit og rar, men kan ikke noe for det!!

Anonym poster: 0d14ab821a7e36863760a9abffc79355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må du gå halvnaken på kjøkkenet midt på natten da? Du kan jo ha på deg klær? Tror du ikke kommer til å glemme det, medmindre du er ekstremt glemsom.

Anonym poster: 7a47afc1fb7f85e9e94770dbd3c340f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men trives rett og slett ikke med kamera og greier der jeg vil befinne meg!!

Anonym poster: 0d14ab821a7e36863760a9abffc79355

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo tross alt et kamera du personlig har nytte av, så du burde jo ønske kameraet velkommen og glede det til synderen blir fanget på film.

Når tyven er tatt fjernes vel kameraet tenker jeg, så der er midlertidig.

Anonym poster: 427c6b231fba15db97f2bdb258a34f94

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du nei kommer alle til å tro at det er deg.

Suck it up.

Anonym poster: 9c7ab12334aa3d99ece2e8bdf0b8f7be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår å ha kameraet retter mot ett punkt av kjøkkenet, ikke slik at hene kjøkkenet er dekket, men f.eks inngangsdøren, fryseboksen eller kjøleskapet.

Tro meg, stjelingen blir ikke bedre, når jeg bodde på SIB sine studentboliger var vi veldig plaget og det forsvant mer og mer og mer, til slutt kunne vi komme søndagsmorgen og oppdage at flere poser (!) med mat var forsvunnet fordi en idiot på gangen glemete å låse døren når han la seg... Så det er bedre med noen få dager kamera, enn at dere alle bruker penger på mat andre spiser...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eventuelt forslå at alle kjøper seg slike og sett opp en lapp som ler av den dumme tyven som ikke lenger får stjålet noe.

Edit: Rosalie kom meg i forkjøpet ;)

Endret av Gjesten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår å ha kameraet retter mot ett punkt av kjøkkenet, ikke slik at hene kjøkkenet er dekket, men f.eks inngangsdøren, fryseboksen eller kjøleskapet.

Tro meg, stjelingen blir ikke bedre, når jeg bodde på SIB sine studentboliger var vi veldig plaget og det forsvant mer og mer og mer, til slutt kunne vi komme søndagsmorgen og oppdage at flere poser (!) med mat var forsvunnet fordi en idiot på gangen glemete å låse døren når han la seg... Så det er bedre med noen få dager kamera, enn at dere alle bruker penger på mat andre spiser...

Akkurat det som skjedde og skjer med oss, æsj!

Anonym poster: 0d14ab821a7e36863760a9abffc79355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo genial :D

Men problemet er at jeg er den enste norske, alle andre er utveksling studenter, som bryr seg katta om lov og greier!! Tror de kommer til å le av meg, om jeg nevner loven!!

Aller verst når de prater på si eget språk, sitter der som idiot!! Og da nekter jeg å være med å sette opp kamera brakt av DEM!! Sorry, er ikke rasist, men uansett detter er helt på trynet!!

Anonym poster: 0d14ab821a7e36863760a9abffc79355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en sånn fridgelocker ja:D Den var veldig lur! Eller flytt ut kanskje. Utvekslingsstudenter er ikke alltid de beste hybel-kameratene å ha, nei >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil heller la hele kjøkkenet ditt være fritt vilt, all manten din og all maten til de du bor sammen med? Det tar dere en uke å ta mattyven om dere har kamera, trenger jo også kun å ha det oppe om natten.

Men ja, gled deg, bare å kjøpe boks og lås med e gang, for det blir værre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men trives rett og slett ikke med kamera og greier der jeg vil befinne meg!!

Anonym poster: 0d14ab821a7e36863760a9abffc79355

Den er jo genial :D

Men problemet er at jeg er den enste norske, alle andre er utveksling studenter, som bryr seg katta om lov og greier!! Tror de kommer til å le av meg, om jeg nevner loven!!

Aller verst når de prater på si eget språk, sitter der som idiot!! Og da nekter jeg å være med å sette opp kamera brakt av DEM!! Sorry, er ikke rasist, men uansett detter er helt på trynet!!

Anonym poster: 0d14ab821a7e36863760a9abffc79355

Tror du at du selv er noe lettere å bo sammen med?

Du er den mest dramatisk personen jeg har hørt om.

"ånei,kan ikke ha kamera for da kommer de utlandske guttene til å runke etter video av meg som går og henter nattmatt" tro meg,er du nattmat typen så slipper du nok dette uansett.

btw så syns jeg det er nasty at du går i felleskjøkkenet halvnaken eller whatever..

hvorfor blander du inn at de snakker sitt eget språk? sånn at vi skal syns synd på deg enda mer?

suck it up ja,som det blir sagt her, du er voksen og bor alene nå, lær deg å ta deg av problemene dine eller la de ta seg av deg.

Anonym poster: c5ca11d59ec09bd2dd0919ea08a7c3d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest synd på deg her egentlig som kommer med dine egne konklusjoner og trekker frem ting av egen mind!!

Anonym poster: 0d14ab821a7e36863760a9abffc79355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Synes du gjør situasjonen vanskeligere enn den trenger å være.

Hvis dere ikke setter opp kamera kommer stjelingen til å fortsette.

Hvis dere setter opp kamera, passer du på å kle på deg før du går inn på kjøkkenet, og dermed er nakenhetsproblemet løst.

Hvis dere setter opp kamera, og du er ubekvem selv med klær på, så må du nesten vurdere om hva du bryr deg mest om: din egen bekvemhet, eller økonomien din.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på at det dere planlegger å gjøre for det første er ulovlig, for det andre lurer jeg litt på hvordan dere skal gå frem når dere har noen «på kamera». Oppsøke personen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å flytte faktisk!!

Men Lykkelitenen, hvordan løste dere det?

Anonym poster: 0d14ab821a7e36863760a9abffc79355

Vi flyttet ;) Det tok seg opp de siste ukene før vi flyttet, da ble det rett og slett helt ekstremt, glemte vi å låse døren om natten var alt av uåpnede pakker med mad i kjøl og frys borte. Så vidt jeg vet er stjelingen fortsatt er problem, men jeg bor der ikke lenger og slipper unna. Men hadde jeg blitt hadde jeg nok gjort noe som ts sine roomies har foreslått, eventuelt selv sittet vakt en natt for å ferske.

Men har man folk på film kan man lettere konfrontere dem, på en studentbolig vet man hvem folk er og man kan lett få noen kastet ut om de skaper problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ta problemet i egne hender og ha en aldri så liten nattevakt på kjøkkenet bevæpnet med en tung stekepanne (kanskje lurt å være flere)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...