Gå til innhold

Gardeballet kjoler o.O


typiskmarte

Anbefalte innlegg

Har vært så helldig å blitt invitert med på gardeballet den 10 nov (tror jeg det var) med verdens mest fantastiske gutt :) og jeg vil veldig gjerne gjøre stass på han.

men mitt problem er at jeg har ikke peiling på kjoler, sminke og hår. jeg hater å gå i kjoler, hadde tenkt å kjøpt kne lang kjole men har fått noen tips om å velge lang istedenfor, og har funnet noen jeg syns er fine, men vet ikke om de er passende og vet ikke hvilken jeg vil ha :P så da har jeg lagt ut de jeg syns er finest og trenger noen tips og så hadde jeg blitt glad om dere kunne sagt hvem som er finest.

må nesten bestille snart. tiden går fort mot ballet nå :laugh:

vis noen har vært på garde ballet og vil fortelle litt hadde det vært awsome :D

post-64108-0-96182100-1348498086_thumb.j

post-64108-0-41630500-1348498092_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk. Navy

Jeg var på gardeballet for rundt et halvt år siden. Husker jeg stresset mye med kjole, men endte opp med en fotsid, ganske enkel men pen kjole. Jeg vil anbefale deg å gå med en fotsid kjole, men hvor pyntet du ønsker den skal være er litt opp til deg! Når jeg var der hadde folk alle slags kjoler, men de fleste hadde kjoler som kan minne om utformingen til nr.7 kanskje, eller 8. Et lite tips kan være å ta med en litt enklere coctailkjole og, som du kan bytte til senere. Da jeg var der var det i hvert fall slik at alle gikk med de fine kjolene sine under selve ballet, men rundt 11-12 skiftet alle til litt kortere og mindre pyntede kjoler. Vi gikk deretter på hotellrommene, vorset litt og tilslutt gikk vi ut på et utested som var leid av garden i forbindelse med ballet.

Alt i alt var det virkelig en utrolig kjekk opplevelse. Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på gardeball nå i slutten av august, og det var kjempegøy :) Man MÅ ha fotsid kjole. Her er det gallaregler som gjelder. Dukker du opp i en kjole med syk utringning uten hansker blir du sett rart på. Ha på en fin kjole du føler deg komfortabel i, i en farge som kler deg. Ha også med en festkjole til nach'et etterpå (hos oss startet ikke dette før ballet var slutt: halv 2).

KOS DEG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) har en fin men enkel coctailkjole som jeg skal bruke etter ballet, som jeg brukte på et julebord for en stund tilbake som jeg fikk litt skryt av for å være fin :)

jeg gleder meg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo elsk på de to første, altså rosa og gull :rodme:

Anonym poster: 43296dbc0bca9c7799209c5b13495341

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv bestilte jeg kjole fra nett for en månede side i anledning gardeballet i november, og den er vel mest lik nr 7. i utforming, bare at min er i mørk lilla. Vil liksom ikke kjøre en gigantisk kjole ala amerikansk ball i 1999. Sjekk ut LightInTheBox.com, de har mange fine kjoler!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo elsk på de to første, altså rosa og gull :rodme:

Anonym poster: 43296dbc0bca9c7799209c5b13495341

Både den rosa (nr 3) og den turkise (nr 7) er veldig flotte, men det blir helt sikkert flott uansett hvilken kjole du velger. Ha det gøy! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du?

Jeg håper du har tenkt deg godt om før du bestiller kjole fra JenJen House?

Disse kjolene sys i Asia, og dette selskapet har fått mye kritikk. Det er virkelig ikke sikkert at kjolen du mottar er i nærheten av hva bildet antyder! Bestiller du fra JenJen, anbefaler jeg at du kanskje har en backup-plan hva kjole angår.

Når det er sagt, er kjole nr 2 min favoritt! :rodmer:

Endret av Anjah
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du?

Jeg håper du har tenkt deg godt om før du bestiller kjole fra JenJen House?

Disse kjolene sys i Asia, og dette selskapet har fått mye kritikk. Det er virkelig ikke sikkert at kjolen du mottar er i nærheten av hva bildet antyder! Bestiller du fra JenJen, anbefaler jeg at du kanskje har en backup-plan hva kjole angår.

Når det er sagt, er kjole nr 2 min favoritt! :rodmer:

Aha, derfor de var så billige!!! Men de var jo RÅÅÅ lekkre da! Ah, ønsker jeg kunne hatt på meg slik på byen eller noe fordi jeg har aldri anledning og det finnes jo ikke noe bedre enn å pynte seg slik.... ÅÅå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Kjolene du kikker på, er opprinnelig ordentlige designerkjoler. Asiatene kikker på bildene, og syr kjolene ut i fra det stoffet de måtte ha tilgjengelig. Du kan lese mer om andre kjøperes erfaqringer her: http://www.reviewcentre.com/Wedding-Dresses-and-Clothing/JenJen-House-www-jenjenhouse-com-reviews_1539401

Men helt enig! De er rååålekre!! Jeg skulle ønske jeg også kunne gå på ordentlig ball en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. jeg vet om 2 stykker som har kjøpt kjole på jenjen house og di var vist kjempe fornøyde. men leste på siden du sendte og er vist mange med dårlig erfaring :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle var fine, utenom nr 6. den var ikke helt sømmelig til anledningen heller...

Også må du huske at kjolen skal være fin med sjal til også, da skuldrene skal være dekket mye av tiden! :) I praksis frem til den med høyest rang kaster jakka, eller det formelle opplegget er over....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Dersom du ikke til stadighet vil være på ball (noen er jo det også), så ville jeg faktisk leid en ballkjole til denne anledningen :)

Da vil kjolen også bli tilpasset deg og din figur slik at den sitter som en ballkjole skal gjøre :)

Gøy dette, - så kos dere masse ! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Ja da var kjolen og skoa i boks..

JEG HATER KJOLEN :P selv om alle sier den er fin er ikke jeg spesielt fornøyd, men nå er jeg ikke en person som går i kjole da så får vel bare holde ut de timene det er :P for kjole nr 2 er fin :D

men det jeg nå lurer på er hva slags sjal jeg kan bruke,, litt usikker på farge som passer med himmelblå kjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var kjolen og skoa i boks..

JEG HATER KJOLEN :P selv om alle sier den er fin er ikke jeg spesielt fornøyd, men nå er jeg ikke en person som går i kjole da så får vel bare holde ut de timene det er :P for kjole nr 2 er fin :D

men det jeg nå lurer på er hva slags sjal jeg kan bruke,, litt usikker på farge som passer med himmelblå kjole.

Er det påbudt med sjal? Har selv ikkee sjal til min kjole, da den er så vitterlig mye finere uten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var kjolen og skoa i boks..

JEG HATER KJOLEN :P selv om alle sier den er fin er ikke jeg spesielt fornøyd, men nå er jeg ikke en person som går i kjole da så får vel bare holde ut de timene det er :P for kjole nr 2 er fin :D

men det jeg nå lurer på er hva slags sjal jeg kan bruke,, litt usikker på farge som passer med himmelblå kjole.

Hvitt sjal?

Hvorfor liker du ikke kjolen? Det er ikke noe gøy på ball hvis man er misfornøyd med antrekket..

Anonym poster: e435821896ec25c077b122cebc33ca9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det påbudt med sjal? Har selv ikkee sjal til min kjole, da den er så vitterlig mye finere uten..

Man skal ha tildekkede skuldre, med sjal eller bolero.

Og det er ikke sånn "gammel skikk og bruk tilsier at..", du kan faktisk risikere å få tilsnakk hvis du kommer med bare skuldre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...