Ego Skrevet 22. september 2012 #21 Skrevet 22. september 2012 Jeg har kort hår og bruker lite sminke, smykker, blonder & annet 'dill', så jeg er helt klart lesbisk. Fikk høre det senest i går. 2
Gjest Raindrops Skrevet 23. september 2012 #22 Skrevet 23. september 2012 Det er ingen som sier noe til meg om hvordan de dømmer meg når de møter meg, nå følte jeg meg plutselig skikkelig kjedelig, eneste jeg har fått høre er fra en veninne som trodde jeg var "skikkelig rar", men det kan jo bety hva som helst
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. september 2012 #23 Skrevet 23. september 2012 Det er ingen som sier noe til meg om hvordan de dømmer meg når de møter meg, nå følte jeg meg plutselig skikkelig kjedelig, eneste jeg har fått høre er fra en veninne som trodde jeg var "skikkelig rar", men det kan jo bety hva som helst Det er da du spør "Hvordan rar da?" Jeg har hørt at jeg ER rar.
Gjest Katten. Skrevet 23. september 2012 #24 Skrevet 23. september 2012 Jeg anser alle jenter som skitne små horer. Som regel stemmer det.
Gjest imli Skrevet 23. september 2012 #25 Skrevet 23. september 2012 Ein dømmer automatisk alle ein møter pga utsjånad/stil. Det stemmer langt frå alltid. Kanskje menn trur eg er kjedeleg i senga, sidan eg er sånn "grå mus" med langt, brunt hår, briller og minimalt med sminke. Vel, då skal dei få seg ei overrasking 2
Gjest Gunfreak Skrevet 23. september 2012 #26 Skrevet 23. september 2012 Jeg har kort hår og bruker lite sminke, smykker, blonder & annet 'dill', så jeg er helt klart lesbisk. Fikk høre det senest i går. Fikk du høre det av en mann eller dame?
Ego Skrevet 23. september 2012 #27 Skrevet 23. september 2012 Fikk du høre det av en mann eller dame? Mann. Litt frustrerende i lengden, for det skjer ganske ofte. Nytter liksom ikke hva jeg sier eller gjør, når de først har gjort seg opp en mening.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #28 Skrevet 24. september 2012 Utseendet mitt er ikke så ille, så både bekjente og fremmede jeg har møtt på byen har av og til sagt at jeg ser ut som en som får mange damer, men det er ikke sant. Jeg er ikke pupolær blandt damene i det hele tatt. Anonym poster: a66577b7e13b224b20f8c556b589bd15
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #29 Skrevet 24. september 2012 Blir ofte tatt for å være ligge-underst homo pga håret og stilen. Sannheten er at jeg ofte en mannsgris som er ganske bøs (på gøy og med hensyn) med jentene. Når det er sagt så blir jeg lett imponert av 'sterke kvinner'. Ikke femnazier, sånne som Gina Carano, politi, leger, Line Verndal, Benedicte Adrian etc... Gina Carano er jo grisehot. Anonym poster: 7e677206fc070f5a5c7c583a892ef75f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #30 Skrevet 24. september 2012 Mann. Litt frustrerende i lengden, for det skjer ganske ofte. Nytter liksom ikke hva jeg sier eller gjør, når de først har gjort seg opp en mening. Da er det på tide å kline på noe mer mascara og la håret vokse ut. Embrace the heterosexual woman in you! Anonym poster: 7e677206fc070f5a5c7c583a892ef75f 2
Cathrine88 Skrevet 24. september 2012 #31 Skrevet 24. september 2012 Da er det på tide å kline på noe mer mascara og la håret vokse ut. Embrace the heterosexual woman in you! Anonym poster: 7e677206fc070f5a5c7c583a892ef75f Hun trenger da ikke å forandre stilen hun trives med fordi andre har tåpelige fordommer. 3
MilleLille Skrevet 24. september 2012 #32 Skrevet 24. september 2012 Hvis jeg blir spurt om hvor mange sexpartnere jeg har hatt, har jeg ofte pleid å si: "Hvor mange tror du?" Svarene jeg har fått ligger melom 15 og 25. Det er veldig, veldig mange for min alder, så når jeg har gitt mitt svar tror de meg ikke. Dette er visst fordi jeg er blond og pen... Så: blond og pen = løs.....
Gjest Lurifix Skrevet 24. september 2012 #33 Skrevet 24. september 2012 Dette er visst fordi jeg er blond og pen... Så: blond og pen = løs..... Det er ingenting løst med å ha sex så mye og med så mange man vil. De regner nok bare med at siden du kan bare spørre hvem som helst på gata og så sex så må du ha hatt mange partnere.
Gjest Fairydust Skrevet 24. september 2012 #34 Skrevet 24. september 2012 Alle mennesker forhåndsdømmer mennesker. Det er psykologisk bevist at vi mennesker har gjort oss opp en mening om en person bare sekunder etter at vi har møtt personen. Kanskje til og med før personen har åpnet munnen og sagt noe som helst. Mye av dette bunner i såkalte stereotyper. Vi har mange av dem, og TS nevner jo noen. Fordi jeg er klar over at man gjør seg opp en mening så rakst om et menneske, og fordi det også er psykologisk bevist at det førsteinntrykket man fikk er svært vanskelig å endre med tiden (fordi man leter etter ting personen sier eller gjør som bekrefter inntrykket man har av personen, i stedet for å lete etter ting personen sier/gjør som avkrefter det man tror), prøver jeg å være bevisst på å ikke mene for mye. Men det er jo ikke lett. Det er jo typisk automatisk system 1 tenkning så man gjør det jo ganske mye ubevisst og automatisk. Uansett, jeg har i hvert fall opplevd mye fordommer. Da jeg var blond var jeg både uintelligent, løs på tråden og "rundbrenner". Da jeg var brunette var jeg kjedelig og forutsigbar. Nå som håret mitt er mer rødbrunt får jeg mer oppmerksomhet fra eldre menn... Aner ikke hva som er greia der.
MilleLille Skrevet 24. september 2012 #35 Skrevet 24. september 2012 Det er ingenting løst med å ha sex så mye og med så mange man vil. De regner nok bare med at siden du kan bare spørre hvem som helst på gata og så sex så må du ha hatt mange partnere. Ja, tenkte kanskje jeg skulle ha skrevet seksuelt frigjort i stedet.. Ja, det er nok riktig det, men de dømmer meg jo fremdeles for utseendet mitt. Hadde de sagt det samme til en person som ser ut som en "evig jomfru"?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå