*Lollipop* Skrevet 9. januar 2013 #621 Del Skrevet 9. januar 2013 Håper mageknipen gir seg Vetle er et fint navn! Her i huset hjelper det om jeg sier noe jeg liker som han ikke liker i noen måneder så pleier han som oftest å begynne å like det etterhvert Gratulerer med B! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. januar 2013 #622 Del Skrevet 9. januar 2013 Hurra for B-det er jo fantastisk!! Jeg har også tenkt på Vetle faktisk, etter at jeg hørte at en bekjents sønn het det. Det vokste på meg og jeg liker det godt Men uansett får jo ikke vi en gutt, så værsågod Bare nevn det nok ganger, så vokser det nok på han etterhvert også skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 9. januar 2013 #623 Del Skrevet 9. januar 2013 Gratulerer med B, så flink du er! Vetle er da et navn Et fint navn og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 9. januar 2013 #624 Del Skrevet 9. januar 2013 ÅÅÅ men Vetle er jo kanonfint!!!! Gi han et spark bak fra meg han kjæresten din Hihi Gratulerer med B!! Du e go! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 9. januar 2013 #625 Del Skrevet 9. januar 2013 koselig og underholdene lesing i ditt sisste innlegg Håper du får en fortsatt fin uke Gratulerer med B på eksamen, du har all grunn til å være stolt og skryte av deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #626 Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg svarer i plenium jeg Tusen takk for gratulasjoner for mitt eksamensresultat. Var så lykkelig at jeg måtte rett inn er og skryte litt (etter å ha sendt ut skrytemelding til samtlige på telefonlista). Har vært så sliten dette semesteret, med full jobb og graviditet. Var rimelig usikker på hvorledes eksamene skulle gå, rett og slett, så derav den ekstatiske selvskrytingen, hehe. Jeg skal prøve å se om jeg får Vetle til å gro på kjæresten, men han må ha oljet seg inn med noe navneavstøtende, for hvert forslag jeg kommer med bare preller av med et lett skuldertrekk. Han liker nemlig best navnene Lars og Erik, to navn jeg forbinder med litt for mange folk og som jeg også syns er i overkant ordinært. Vi har jo et nødnavn, om vi ikke klarer å komme opp med noe bedre, og det er Kasper. Bare synd jeg forbinder Kasper med en veldig hårete, siklende, men også temmelig herlig, bikkje. Forøvrig så har jeg kjent veldig mye antydning til liv de siste to dagene. Enten det, eller så har jeg fryktelig mye luft i magen . Kjennes som små "plopps" (luftbobler som sprekker) og svake "pokes" på innsiden av magen. Av og til også som om noe drar seg nedover/bortover. Siden jeg har den pokkers morkaka frempå magen (hvorfor kroppen? Hvorfor??!!) så dempes jo alt. Stakkars bittelille knøtt, prøver å få kontakt med omverden, men lever i et lydisolert rom (hei hormoner, skal vi gråte litt av den tanken eller?). Men, en litenstor jippi for 20 uker og halvveis, samt Købentur i morgen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. januar 2013 #627 Del Skrevet 10. januar 2013 Deilig med Køben tur, da får du kose deg masse og kjøpe et lite plagg som du kan ha på gutten deres når tiden kommer Vi kjøpte en sparkebukse da jeg var 8 uker på vei i Riga og såden har jeg rammet inn og hengt på veggen, for det var noe av det første han hadde på seg Jeg har også morkaken foran og kjenner liv mer sjelden denne gangen. Men i de siste dagene har jeg kjent masse liv innimellom og det er så godt å kjenne henne der inne V kjenner nok mer og mer fremover, og tro meg, når vi kjenner det godt så har vi tl slutt ikke lyst å kjenne dt like ofte.. Husker med Tassen så hadde jeg så vondt. De høyre ribbena fordi han sparket så hardt så jeg følte meg skikkelig sår.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 10. januar 2013 #628 Del Skrevet 10. januar 2013 Så gøy at du kjenner mer liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #629 Del Skrevet 10. januar 2013 Er enda så usikker på om det er liv eller ei. Hmm. Men, fortsetter det sånn så blir jeg nok sikker i min sak etterhvert Dine - mannen er ikke like ivrig på babyklærshoppingen, så spørs om han syns det er så stas å gå rundt i babybutikker, hehe. Men, en butikk eller to skader jo ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 10. januar 2013 #630 Del Skrevet 10. januar 2013 Kos deg masse på Købentur!! Det fortjener du virkelig!! Jippi for at du har begynt å kjenne liv! Beskrivelsen din er hvertfall helt lik sånn som jeg følte det når jeg begynte å kjenne noe. Så det er ingen tvil om at det er luringen inni der du kjenner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 10. januar 2013 #631 Del Skrevet 10. januar 2013 Forøvrig så har jeg kjent veldig mye antydning til liv de siste to dagene. Enten det, eller så har jeg fryktelig mye luft i magen . Kjennes som små "plopps" (luftbobler som sprekker) og svake "pokes" på innsiden av magen. Av og til også som om noe drar seg nedover/bortover. Siden jeg har den pokkers morkaka frempå magen (hvorfor kroppen? Hvorfor??!!) så dempes jo alt. Stakkars bittelille knøtt, prøver å få kontakt med omverden, men lever i et lydisolert rom (hei hormoner, skal vi gråte litt av den tanken eller?). Det høres veldig kjent ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #632 Del Skrevet 10. januar 2013 Den dra-følelsen er sjelden, og ploppsa er det mest av. Kjenner det egentlig ganske ofte og på ulike steder i magen også, så er det lilleknøtt så må han være temmelig aktiv om det er han Håper det, og det begynner å bli tid for at jeg kjenner noe også, selv med morkaken plassert på tidenes kjipeste sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. januar 2013 #633 Del Skrevet 10. januar 2013 Det er lov å ta en liten titt hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 10. januar 2013 #634 Del Skrevet 10. januar 2013 Hups, her går det unna (i boka og i virkeligheten!). Men det er jo gøy når mange positive ting skjer samtidig. Så jeg får hoppe litt for flotte resultater: ... og litt til for bevegelser (for det må jo være det!): ... og enda litt mer for Købentur: Puh. Gammel kjerring = fort sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #635 Del Skrevet 10. januar 2013 Hups, her går det unna (i boka og i virkeligheten!). Men det er jo gøy når mange positive ting skjer samtidig. Så jeg får hoppe litt for flotte resultater: ... og litt til for bevegelser (for det må jo være det!): ... og enda litt mer for Købentur: Puh. Gammel kjerring = fort sliten. Hahahaha Jeg blir også fort sliten om tiden. Heldigvis har jeg gravidteten å skylde på og ikke mangelen på kondisjonstrening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 10. januar 2013 #636 Del Skrevet 10. januar 2013 Gratulerer så masse med B Du er kjempe flink! Det er nok helt sikkert bevegelse du kjenner ja Det begynner jo ofte med små "luftbobler". Gled deg til han blir turbo og du ikke får sove om natten nesten God tur til Køben. Kose deg masse masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 13. januar 2013 #637 Del Skrevet 13. januar 2013 Gratulerer med B! Det er kjempe bra :D Er stadig innom her og leser, må skjerpe meg og bli flinkere til å legge igjen spor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 13. januar 2013 #638 Del Skrevet 13. januar 2013 Åh nå lurer jeg fælt på hvordan dere har hatt det i København! Håper dere har kost dere masse! Kjøpt noe til småtten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #639 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Tusen takk folkens, og vet dere hva? Jeg fikk A på den andre eksamnen!! Weeee Da gjenstår siste eksamen, som er 25/01. København var kjempefint. Vi bodde på et sentralt og fint hotell, og brukte dagene på å gå rundt på museum og spise god mat, både morgen og kveld. Det triste for et mattroll som meg er at det egentlig er mye jeg ikke liker om dagen. Selv når det blir prensentabelt anrettet og servert av hvitsnippede kelnere med påklistrete smil. Den ene kvelden var det en sertifisert thailands resturant (ja, de hadde fått sertifisering av thailandske myndigheter på at de serverer autentisk, thailandsk mat). Fin resturant og atmosfære, og jeg satt lykkelig som et lite barn ved bordet og gledet meg til det skulle bli fest for smaksløkene og lilleknøtt i magen. Slik gikk det altså ikke. Det begynte likevel meget lovende. Forrettene kom på bordet og jeg kastet meg i stor iver over alle smårettene og kunne konkludere med at alt smakte riktig så godt. Forvetningene stod og trippet utålmodig nå på hovedretten, som jeg så for meg måtte bli en pervers smaksløksorgi av nytelse. Det motsatte skjedde. Etter en munnfull kom kvalmen og der satt jeg da. Med en haug småretter foran meg, maten truende et sted mellom magesekk og halsen, mens alle mine matfantasier tok et kollektivt selvmord! Jeg tok heldigvis lærdom og bestilte meg Moules Frites den neste kvelden, som ble en real opptur.... om man ser bort fra Tilslørte bondepiker til dessert! Det er jo bare masse krem, med en kjip fruktkompott og noen brødsmuler på toppen. Det stod faktisk eplekage på menyen, så skuffelsen nådde en ny, hormonell bunn jeg ikke visste eksisterte. Det ble heldigvis dratt opp igjen da vi etterpå tok en tur på kino for å se Life of Pi (nydelig film forøvrig), med en real dose kinopopcorn (hurra!). Det ble ikke noe shopping. Planen var å dra (fysisk) kjæresten inn på en babybutikk om vi gikk forbi en, men det gjorde vi aldri. Så, han hadde nok virkelig tidenes tur han . Faktisk var han i det romantiske hjørnet og fylte opp badekaret på hotellrommet den første kvelden. Det han ikke tenkte så nøye over er at han er 1.82 og jeg har plutselig en mage som kommer mer og mer i veien (samt en verkende rygg), så det ble nok ikke helt slik som det var i hans fantasi (men, til gjengjeld ble det fryktelig morsomt). Har fortsatt disse ploppsa i magen (kjenner de nå faktisk). Jeg har på følelsen av noe nok er luft, men neppe alt. Jeg mener, jeg har jo ikke akkurat tarmer nede ved trusekanten (i hvert fall ikke nå som jeg er gravid), så da må det jo være lilleknøtt Her er et lite bilde av meg som spiller Thorbjørn Egner for lilleknøtt. Stakkars, her er det bare å starte og sende inn bekymringsmeldinger folkens, for han her kommer til å vokse opp med en forkjærlighet for andre verdenskrig og konspirasjonsteorier: Endret 14. januar 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #640 Del Skrevet 14. januar 2013 Unnfangelse: 06.09.2012 Hjertet begynner å slå: 28.09.2012 eller 01.10.2012 (får ulike svar her) Embryoet beveger seg: 25.10.2012 Embryoperioden er over, spiren er nå et foster: 01.11.2012 Indre organer er nå ferdig formet: 01.11.2012 Du er nå i 2.trimester: 15.11.2012 Risikoen for spontanabort avtar: 15.11.2012 Kvalmen avtar for de fleste: 22.11.2012 Fosterets hjerteslag kan høres med doppler: 26.11.2012 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 28.11.2012 Fosteret svelger og tisser: 13.12.12 Ordinær ultralyd: 28.12.2012 Mange kjenner nå bevegelser fra barnet: 28.12.2012 Du er nå halvveis i svangerskapet: 10.01.2013 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 10.01.2013 Fosteret begynner å høre: 31.01.2013 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 28.02.2013 Du er nå i 3.trimester: 07.03.2013 Mange fostre legger seg med hodet ned: 04.04.2013 Du regnes nå som fødeklar: 11.05.2013 Permisjonen starter: 11.05.2013 Antatt termin: 01.06.2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå