Gjest Little princess Skrevet 26. september 2012 #21 Del Skrevet 26. september 2012 Hittil har vi leid 2 boliger og kjøpte i går vår første leilighet sammen. Regner med å bo i den i ca 4 år til før vi flytter hjem til min hjemby, der vi får en stor enebolig med alt soml hører med, for nesten samme prisen som vi betalte for leiligheten vår i Oslo. Må vel legge til en halv million ca tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 26. september 2012 #22 Del Skrevet 26. september 2012 Når vi skal kjøpe oss noe eget om ca 1 år, så blir det mest sannsynlig enebolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 26. september 2012 #23 Del Skrevet 26. september 2012 Vi har leid både leilighet og hus tidligere, og til slutt så kjøpe vi huset vi bor i nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #24 Del Skrevet 5. oktober 2012 Har kun leid tidligere og har akkurat kjøpt vår første bolig sammen - en ende i et rekkehus. Er svært fornøyd og vet ikke om vi kommer til å bytte bolig, vi har god plass, flott utsikt og det ligger sentralt til. :-) Anonym poster: a802ca35c37b020258656617f3aeb786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isd Skrevet 5. oktober 2012 #25 Del Skrevet 5. oktober 2012 Vi kjøpte stor enebolig med stor tomt med en gang (etter å ha leid leilighet sammen). Tanken bak var at vi da kan bli boende her til vi blir gamle, uten å ha plassmangel Men nå ser det ut til at vi begge er enige om å leve ut småbrukdrømmen, så da blir det flytting likevel om noen få år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 5. oktober 2012 #26 Del Skrevet 5. oktober 2012 Får se... bostadskarriären innan jag träffade maken: 3 rum 70 kvm - leie i andra hand 4 mnd 3 rum 88 kvm i block- leie 4 rum 90 kvm - eie (först med exet, sedan själv 2 rum 56 kvm - eie (själv för att pendla till maken och sedan tillsammans 3½ rum 90 kvm lägenhet i hus med två andra familjer - eie Eget hus, enebolig Nu planerar vi inte att flytta alls. Vi får se hur det blir när barnen flyttar hemifrån om dryga 15 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 5. oktober 2012 #27 Del Skrevet 5. oktober 2012 Kjøpte først en toroms på 38 kvm i sentrum, deretter en større leilighet litt utenfor sentrum på ca 80 kvm. Nå har vi kjøpt hus på 220 kvm som vi regner med å ha mer eller mindre til vi blir så gamle at vi vil tilbake til leilighet igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 5. oktober 2012 #28 Del Skrevet 5. oktober 2012 Kjøpte leilighet i 2007 sammen med partner, brudd og salg i 2011. Nå leier jeg leilighet med ny partner, men har planer om at vi skal spare opp nok EK til å kjøpe hus/småbruk. Han har dessverre ikke spart noenting til bolig, enda, så det kan vel ta en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #29 Del Skrevet 5. oktober 2012 Har fortsatt første leilighet nå, kan etterhvert tenke meg litt større hvis økonomien tillater det, drømmen er en leilighet der det også er plass til egen utleiedel med egen inngang. Når det gjelder den videre a4 progresjonen til f. eks rekkehus og så til enebolig så har jeg egentlig ingen drøm om det nå hvertfall. Vokste opp i enebolig, og selv om det er veldig mye bra med det er det også en del mer jobb. Anonym poster: 7eac9f4618b4929f73f4f87f2b5262fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sauen87 Skrevet 5. oktober 2012 #30 Del Skrevet 5. oktober 2012 Bor i leilighet nå, skal kjøpe rekkehus om et år eller så. Planlegger å bo der til ungene er voksne, og så forhåpentligvis kjøpe en fancy leilighet med fin utsikt :-) Vil ikke ha enebolig - ekstremt dyrt her i byen, krever mye vedlikehold og vi er begge vokst opp i borettslag og trives veldig godt med naboene "tett på" :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 5. oktober 2012 #31 Del Skrevet 5. oktober 2012 Startet med et lite hus på bygda, så splitterny rekkehusleilighet på 75m2 i en liten by, Nå rekkehus på 120m2 i en større by. Blir det bare meg så er planen etter noen år og kjøpe leilighet i Oslo, bruke den til utleie først, så er planen å flytte dit selv da barna har flyttet hjemmefra. Da skal rekkehusleiligheten selges og en leilighet i sydligere strøk skal og kjøpes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #32 Del Skrevet 6. oktober 2012 gått fra leilighet på 50 kvm til leilighet på 100 kvm. vi kunne hatt råd til enda dyrere bolig (banken ville gjerne selge oss dyrere lån for å tjene mer penger på oss), men vi trives veldig godt i leiligheten vi har nå. Jeg ønsker ikke å bo i hus. er vokst opp i hus, men har siste 15 årene bodd i blokk og trives meg mye bedre i blokk. En stund tenkte jeg på rekkehus, men tror jeg vil fortsette å bo i blokk. Eventuelt en enda større leilighet over to plan med to balkonger. Det er utrolig deilig å være fornøyd med situasjonen man er i, ikke tenke på at vi må strebe etter noe enda bedre. kan fint bo i denne leiligheten på 100 kvm resten av livet, og da kan vi prioritere annet enn kun å betale til banken. Anonym poster: e1588c202a1391a04b4c039e4ba7dde3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 6. oktober 2012 #33 Del Skrevet 6. oktober 2012 Bor i egen eid leilighet nå, etter brudd og salg i fjor. Det eneste jeg drømmer om er å kjøpe et hus i Italia om 20 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #34 Del Skrevet 6. oktober 2012 Min første eide bolig er enboligen jeg bor i nå, kjøpt i 08 til ca 2 millioner. Verdien har steget med ca 1 mill (!) på fire år, men det betyr ingenting for her trives vi og her skal vi bo. Det er ikke en enorm bolig, men den har tre soverom og stor tomt. Jeg eier også en leilighet i sentrum som jeg leier ut til 9000 kr i mnd. Den er ren investering. Anonym poster: b538db1638acba510534926de1e4050d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barebesøk Skrevet 6. oktober 2012 #35 Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) 1. leilighet 3 etg. i blokk, 15 min. fra sentrum, 75 kvm, til 1.3 mill. 2. Nybygget tomannsbolig 2 min. fra sentrum, 95 kvm, 2.6 mill. Har nå begynt å studere igjen, men når studiene er over blir det enebolig litt mer sjenert plassert Edit : Skriveleif Endret 6. oktober 2012 av barebesøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 6. oktober 2012 #36 Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Håper å kjøpe den eneboligen, eventuelt leiligheten, jeg skal bo i for resten av livet ved første boligkjøp. Sparer ganske mye for å få dette til. Mvh Yvonne Endret 6. oktober 2012 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 6. oktober 2012 #37 Del Skrevet 6. oktober 2012 Jeg har hus, men drømmer om en lettstelt leilighet i stedet. Det er så mye å gjøre med hus både innvendig og utvendig at jeg føler at jeg ikke rekker over. Så jeg ser på leilighet nå, og så får vi se om det blir enebolig igjen etter hvert, hvis man får bedre tid eller eventuelt andre prioriteringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå