Gå til innhold

Trenger sårt noen råd, gjerne fra menn

Gjest Tiril

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men jeg prøver.

De siste 10 årene har jeg hatt et av og på forhold til en mann. Han har ikke ønsket et seriøst forhold, og jeg har ikke klart å holde meg unna. Det har vært mange pauser, fra noen mnd til opptil et år i løpet av denne tiden.

Det er stort sett han som har styr "showet" da jeg har vært mer interresert i han enn omvendt. Samtidig har jeg hatt det tøft og veldig travelt som alenemor, og har ikke hatt noe ønske om å flytte sammen eller slike ting. Som regel har det vært jeg som har tatt kontakt.

Når vi har treffes, har vi gjort alt fra å resie på tur, til byturer, da ofte sammen med venner av ham. I snitt har det vel blitt 1 til 2 ganger i mnd.

Jeg har flere ganger forsøkt å bryte, men klarer det ikke, Ikke til nå ihvertfall.

De siste mnd har dette forandret seg, han bor nå mye nærmere meg, og vi har møttes flere ganger i uken, som regel med overnatting og "full pakke" men også ett par ganger bare vært ute å spist, gått på kino, gått turer, for deretter å gå hjem hver for oss

Tidligere har jeg ikke tenkt så mye på om han treffer andre,, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli veldig glad i ham.

Desverre er jeg elendig på kommunikasjon, og det er han også. Han har selv sagt at han er livredd for forpliktelser.Vi har begge vært singel i mange år, og har nesten voksne barn.

Men tok mot til meg og spurte han hva han mente om at jeg traff andre, hvilket han svarte at han ikke tenkte på det, og at det ikke var noe problem.

Jeg sa at jeg begynte å bli veldig glad i ham, slik som det er nå, og da visste han ikke hva han skulle si.

Egentlig burde jeg vel rive plasteret av kjapt og brutalt, men jeg klarer liksom ikke helt å tro på han. Han er en flott mann, og kan fint få sex andre steder, så det er ikke det tror jeg. Dessuten har jo dette pågått så lenge, og trosss alt har det vært helt anderledes i det siste, han tar masse kontakt og vi er sammen flere ganger i uka.

Synes liksom det er dumt å avslutte dette nå, når det endelig ser ut til å bli noe.Egentlig har vi det veldig fint nå, men usikkerheten er vanskelig.Jeg vet ikke hva han er villig til å gi, hvilke følelser han har ovenfor meg, eller hvodan jeg skal få snakket med ham om det?

Samtidig er jeg redd for å slippe katten ut av sekken dersom han absolutt ikke ønsker å forplikte seg i det hele tatt.

Selv skjønner jeg ikke hvordan noen gidder å bruke så mye tid på andre uten å ville noe mer? Eller i hvertfall uten å bli glad i personen?

Noen som har noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å gi råd til noen som er knyttet til noen som ikke er like hengiven til deg som du er til ham. Hadde du ikke allerede valgt å gå inn i en slik relasjon, så ville rådet vært å ikke gå inn i et slikt forhold, nettopp pga utilfredsstillelsen ved å ikke få gjengjeldt følelsene og hengivenheten du gir ham samt usikkerheten med hensyn til framtiden. Uansett hva du gjør, så blir det ikke helt bra, men siden du tross alt har det bra så lenge han vil være sammen med deg, så tror jeg det beste er å bare fortsette forholdet. Å bryte med ham nå blir nok ikke noe mindre smertefullt enn om det skulle bli slutt seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han bryr seg ikke om du treffer andre?

Min erfaring med den type mann er at dette kan dras ut i det uendelige og du kan 'forstå deg ihjel' på han. Men holder dette for deg? Dere er voksne mennesker- du kan forvente at han skal kunne si noe om hva han vil. Og kan han ikke det- så må du spørre deg om det holder for deg?

Å ha en kjæreste/venn som ikke viser og kan si at han vil være med akkurat DEG!! Herregud- du fortjener jo det!!

Sett deg ned og les teksten som om den var skrevet av en god venninne av deg... Hva ville du rådet henne til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men jeg prøver.

De siste 10 årene har jeg hatt et av og på forhold til en mann. Han har ikke ønsket et seriøst forhold, og jeg har ikke klart å holde meg unna. Det har vært mange pauser, fra noen mnd til opptil et år i løpet av denne tiden.

Det er stort sett han som har styr "showet" da jeg har vært mer interresert i han enn omvendt. Samtidig har jeg hatt det tøft og veldig travelt som alenemor, og har ikke hatt noe ønske om å flytte sammen eller slike ting. Som regel har det vært jeg som har tatt kontakt.

Når vi har treffes, har vi gjort alt fra å resie på tur, til byturer, da ofte sammen med venner av ham. I snitt har det vel blitt 1 til 2 ganger i mnd.

Jeg har flere ganger forsøkt å bryte, men klarer det ikke, Ikke til nå ihvertfall.

De siste mnd har dette forandret seg, han bor nå mye nærmere meg, og vi har møttes flere ganger i uken, som regel med overnatting og "full pakke" men også ett par ganger bare vært ute å spist, gått på kino, gått turer, for deretter å gå hjem hver for oss

Tidligere har jeg ikke tenkt så mye på om han treffer andre,, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli veldig glad i ham.

Desverre er jeg elendig på kommunikasjon, og det er han også. Han har selv sagt at han er livredd for forpliktelser.Vi har begge vært singel i mange år, og har nesten voksne barn.

Men tok mot til meg og spurte han hva han mente om at jeg traff andre, hvilket han svarte at han ikke tenkte på det, og at det ikke var noe problem.

Jeg sa at jeg begynte å bli veldig glad i ham, slik som det er nå, og da visste han ikke hva han skulle si.

Egentlig burde jeg vel rive plasteret av kjapt og brutalt, men jeg klarer liksom ikke helt å tro på han. Han er en flott mann, og kan fint få sex andre steder, så det er ikke det tror jeg. Dessuten har jo dette pågått så lenge, og trosss alt har det vært helt anderledes i det siste, han tar masse kontakt og vi er sammen flere ganger i uka.

Synes liksom det er dumt å avslutte dette nå, når det endelig ser ut til å bli noe.Egentlig har vi det veldig fint nå, men usikkerheten er vanskelig.Jeg vet ikke hva han er villig til å gi, hvilke følelser han har ovenfor meg, eller hvodan jeg skal få snakket med ham om det?

Samtidig er jeg redd for å slippe katten ut av sekken dersom han absolutt ikke ønsker å forplikte seg i det hele tatt.

Selv skjønner jeg ikke hvordan noen gidder å bruke så mye tid på andre uten å ville noe mer? Eller i hvertfall uten å bli glad i personen?

Noen som har noen tanker?

Han bryr seg ikke om du har andre ??? Forde han ønsker heller IKKE at du skal bry deg når HAN har sex med andre enn deg....Derfor bryr han seg ikke. Han lever som om han er singel når det passer han. Som om han er fri....imens han har deg som fast knullevenn i " magre tider " så han slipper å gå sulten...

Har selv hatt sex med en sånn lignende fyr- som du beskriver flere ganger...og han har også et av og på / fra og til forhold til en eldre kvinne og alenemor...lik deg.

Jeg er mye mye yngre enn henne og barnløs...og singel. Og vi har hatt mye flørt,spenning, sex, lek oss i mellom og fortsatt har..på gang. Imens han har henne andre han kaller bare for X`en han har fra og til forhold til. I hans hodet er hun en X....Er det han forteller meg. Samtidig som han kaller seg SINGEL...

Nå forstår jeg at han neppe bryr seg noe om deg egentlig ( henne andre dama ) - siden vi har sex kan vi jo bare fortsette med det...

Er jo sant som han sier..at det derre av og på forholdet IKKE ER SERIØST...

Så hvorfor skal jeg slutte å ha sex med han da ? Selv om han har fortalt meg om henne ...

På en måte ble jeg glad....

Skjønner at det forholdet er useriøst og betyr ikke så mye. Er jo un eldre dama som tigger han om " smuler " og tviholder på relasjonen. Og ikke han..

Anonym poster: 4b51ea34eb70449b25b31eaf724f0177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og du er hun unge dama som aksepterer smuler, fra en mann som tar for seg her og der..tragisk, når du faktisk blir glad for at det andre forholdet er useriøst..så forventer du ikke mye for deg selv av en mann eller livet. Slike menn kan holde på slik siden det finnes desperate damer som finner seg i alt mulig.

Du er faktisk like mye et av og på forhold, når han fortsatt har den exen å kose seg med, og han bryr seg ikke noe mer om deg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og du er hun unge dama som aksepterer smuler, fra en mann som tar for seg her og der..tragisk, når du faktisk blir glad for at det andre forholdet er useriøst..så forventer du ikke mye for deg selv av en mann eller livet. Slike menn kan holde på slik siden det finnes desperate damer som finner seg i alt mulig.

Du er faktisk like mye et av og på forhold, når han fortsatt har den exen å kose seg med, og han bryr seg ikke noe mer om deg heller.

Hva vet du om det ? Ingenting .

Og dersom jeg er fornøyd med sporadisk sex en gang iblant når det passer meg og jeg har tid . Så er jo JEG fornøyd og lider ingen nød...

Hvorfor er du misfornøyd ?

Jeg er glad forde jeg vet at vi kan fortsette sån...er ingen som hindrer oss. Det er poenget : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva vet du om det ? Ingenting .

Og dersom jeg er fornøyd med sporadisk sex en gang iblant når det passer meg og jeg har tid . Så er jo JEG fornøyd og lider ingen nød...

Hvorfor er du misfornøyd ?

Jeg er glad forde jeg vet at vi kan fortsette sån...er ingen som hindrer oss. Det er poenget : )

Husk : det er ikke alltid det er alderen en mann faller for..du virker rimelig korttenkt her. Hun har en historie med denne mannen, 10 år er lang tid. Han du ser, høres det ut som kun vil knulle og du er et lett bytte...Ikke bli fornærmet den dagen han treffer ei han vil dele livet sitt med. Du er ikke det spor bedre enn hun x dama...hva vet du om hva han evt sier om deg?

Hvis han vil være seriøs med deg, hadde han droppet hun andre for lenge siden, du er akkurat på samme nivå, om ikke hakket under enn hun x'n...Virker som du forøvrig liker å ødelegge for hun andre..Karma sier jeg bare.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk : det er ikke alltid det er alderen en mann faller for..du virker rimelig korttenkt her. Hun har en historie med denne mannen, 10 år er lang tid. Han du ser, høres det ut som kun vil knulle og du er et lett bytte...Ikke bli fornærmet den dagen han treffer ei han vil dele livet sitt med. Du er ikke det spor bedre enn hun x dama...hva vet du om hva han evt sier om deg?

Hvis han vil være seriøs med deg, hadde han droppet hun andre for lenge siden, du er akkurat på samme nivå, om ikke hakket under enn hun x'n...Virker som du forøvrig liker å ødelegge for hun andre..Karma sier jeg bare.........

P.S: Tror dessuten ikke du er fornøyd med sporadisk sex siden du nevner det i denne sammenhengen. Du er låst i samme situasjon som TS, med en mann som ikke vil ha forpliktelser, derfor er du redd hvis han har en x han har følelser for som er truende for deg, eller andre damer han ser...du vil egentlig ha mer...slutt å lyve for deg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri ned på nivået til hans gammel- X...Rett og slett forde jeg er totalt ulik henne...

Ja vi har også en lang lang historie i lag...lenge før han traff denne X...

Jeg har nok kjent han lengre enn henne. Det er jeg ganske sikker på.

Jeg liker ikke å ødelegge for noen. Men vi har sterke erotiske og emosjonelle følelser - som ble 100 ganger sterkere - da vi møttes igjen. Etter å ikke ha sett hverandre på masse masse år....sa det bare PANG...Forelskelse er sterke krefter vet du. Jeg krever ingenting. Han krever ingenting.Vi er så utrolig LIKE. Sjelevenner : )

Vi er lykkelige sån. Vi vil alltid ha hverandre, stille opp når vi kan og har tid for hverandre. Det blir sjeldent. Men når vi møtes....Ser vi kunn hverandre...Jeg føler ingen trussel mot det jeg vet vi har...

Jeg er fornøyd med det. Jeg lever lenge på de søte minnene etter hvert treff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri ned på nivået til hans gammel- X...Rett og slett forde jeg er totalt ulik henne...

Ja vi har også en lang lang historie i lag...lenge før han traff denne X...

Jeg har nok kjent han lengre enn henne. Det er jeg ganske sikker på.

Jeg liker ikke å ødelegge for noen. Men vi har sterke erotiske og emosjonelle følelser - som ble 100 ganger sterkere - da vi møttes igjen. Etter å ikke ha sett hverandre på masse masse år....sa det bare PANG...Forelskelse er sterke krefter vet du. Jeg krever ingenting. Han krever ingenting.Vi er så utrolig LIKE. Sjelevenner : )

Vi er lykkelige sån. Vi vil alltid ha hverandre, stille opp når vi kan og har tid for hverandre. Det blir sjeldent. Men når vi møtes....Ser vi kunn hverandre...Jeg føler ingen trussel mot det jeg vet vi har...

Jeg er fornøyd med det. Jeg lever lenge på de søte minnene etter hvert treff...

Selv om han ser andre i tilleg til deg? Det må du nesten regne med at han gjør..

Hvis ikke, hadde han brukt mer tid med deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om han ser andre i tilleg til deg? Det må du nesten regne med at han gjør..

Hvis ikke, hadde han brukt mer tid med deg..

Jeg er ikke av den sjalu typen. Jeg vet han tilbringer tid med gammel x. Av og til ...

Men det gjør meg ingenting. Jeg føler meg ikke sjalu på henne...for jeg ville ikke vært i hennes sko selv ...

" noe gammelt,slitt og kjedelig " som allerede er blitt kjedelig..Etter mange års " bruk ". Alt gammelt og velbrukt blir kjedelig. Mens nye freshe damer er spennende o. a...

Jeg føler meg veldig vell....i den posisjonen jeg har. Føler absolutt ingen konkuranse fra henne.

Hvorfor skal jeg da være sjalu ?

Viktigste for meg - er at han uttrykker at han savner,lengter og vil ha meg, drømmer om meg (erotiske drømmer ). Samme gjør jeg med han.

Kan man ha det bedre ? Herlig å være nyforelsket : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke av den sjalu typen. Jeg vet han tilbringer tid med gammel x. Av og til ...

Men det gjør meg ingenting. Jeg føler meg ikke sjalu på henne...for jeg ville ikke vært i hennes sko selv ...

" noe gammelt,slitt og kjedelig " som allerede er blitt kjedelig..Etter mange års " bruk ". Alt gammelt og velbrukt blir kjedelig. Mens nye freshe damer er spennende o. a...

Jeg føler meg veldig vell....i den posisjonen jeg har. Føler absolutt ingen konkuranse fra henne.

Hvorfor skal jeg da være sjalu ?

Viktigste for meg - er at han uttrykker at han savner,lengter og vil ha meg, drømmer om meg (erotiske drømmer ). Samme gjør jeg med han.

Kan man ha det bedre ? Herlig å være nyforelsket : )

Du er ikke forelsket, det er bare begjær du føler...Å snakke som at hun er "gammel" og "brukt"...Du fatter ingenting...Kjærlighet handler om mye mer enn å være ung..Du virker veldig overfladisk, og jeg tror han har et dypere forhold til sin X som han sier til deg, men som sannsynligvis er hans kjæreste. Han sier X, så han får sex med deg når han vil fordi han vet at du alltid sprer beina...Tankene er hos henne, du får ikke tankene hans, følelsene hans, du får kun begjæret..

Og hvis han er som du beskriver, så vil han om noen år bytte deg ut med ei som er yngre, mer fresh, spennende...Da er du den som er "brukt"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke forelsket, det er bare begjær du føler...Å snakke som at hun er "gammel" og "brukt"...Du fatter ingenting...Kjærlighet handler om mye mer enn å være ung..Du virker veldig overfladisk, og jeg tror han har et dypere forhold til sin X som han sier til deg, men som sannsynligvis er hans kjæreste. Han sier X, så han får sex med deg når han vil fordi han vet at du alltid sprer beina...Tankene er hos henne, du får ikke tankene hans, følelsene hans, du får kun begjæret..

Og hvis han er som du beskriver, så vil han om noen år bytte deg ut med ei som er yngre, mer fresh, spennende...Da er du den som er "brukt"..

Jeg er voksen og jeg har hatt mine brudd. Jeg vet at ingen forhold varer evig....dersom man rekker å først bli lei av hverandre. Trøtt av hverandre. Mister gløden...

Vi bruker hverandre gjensidig : ) Det er ingen av oss som føler seg brukt. Vi har så mye GLEDE av hverandre...at vi svever av lykke etter hvert møte...

Hvorfor føler du deg brukt gammel-x ??? Har du ikke hatt noen glede av han - den tiden du hadde med han ??? Merkelig forhold dere to har...

VI har gjensidig glede av hverandre - ved hvert eneste treff. Derfor vil vi aldri føle oss brukt av hverandre.

Selv om det brådt skulle bli slutt eller vi ikke treffes mere. Eller han finner en annen enn meg. Vi har kost oss og hatt det utrolig fint.Minnene varer evig... Og den dag han blir lei av meg eller jeg av han. Så ønsker jeg han bare allt godt i fremtiden...Jeg finner meg også bare en ny da. Om det skulle skje...

Som du ser. Vi er LIKE...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da svært så mye du tror at du vet om Ts og hennes situasjon, Anonyma.

Anonym poster: ee8f1e29041ef173bba84da383605c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte DEG AnonymBruker!

Det er DU som bruker ordene "brukt" osv...det er ord jeg ALDRI bruker hvis jeg har følelser for noen.

Du skriver din side av saken, du vet uansett ingenting om forholdet han har til sin x. Siden han fortsatt ser henne, og tydeligvis er mer sammen med henne enn deg, sier det hvor han har hjertet sitt, face it...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er DU som bruker ordene "brukt" osv...det er ord jeg ALDRI bruker hvis jeg har følelser for noen.

Du skriver din side av saken, du vet uansett ingenting om forholdet han har til sin x. Siden han fortsatt ser henne, og tydeligvis er mer sammen med henne enn deg, sier det hvor han har hjertet sitt, face it...

Hvis du svarer meg, som er rett over deg, så er ikke jeg Ts.

Anonym poster: ee8f1e29041ef173bba84da383605c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hans hjerte er stort, akkurat som mitt. Vi kan elske flere....he he Men noen mer enn andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er TS, og jeg har ikke deltatt i diskusjonen over her.

Til deg som treffer denne mannen med en gannel "ex", du høres ut som en elskerinne, mulig hun er en ex, eller kanskje ikke. Uansett høres du ikke særlig sympatisk ut slik du beskriver exen hans. Å skrive at du er langt over hennes såkalte "nivå" er bare utrolig barnslig og slemt med de argumentene du kommer med.

Når det er sagt, så ser jeg ikke helt at disse situasjonene er så like. Jeg vet at han ikke treffer andre regelmessig, tror ikke han treffer andre i det hele tatt. Og jeg har heller ikke tenkt å sette igang noe dektektivarbeid for å finne det ut.

Det jeg lurer på er om noen av dere har erfaring med slikt, om dere selv kunne tenke dere å ha et forhold til noen dere ikke har følelser for?

For min del hadde jeg aldri gjort det, det er rett og slett ikke interresant.

Men jeg skjønner jo hvordan dette ser ut, og det er klart at når jeg leser det jeg har skrevet i startinnlegget så ser jeg jo at det er en situasjon som ikke er bra for meg i det hele tatt. Ihvertfall når det jeg ønsker meg faktisk er en kjæreste.

Jeg har ikke problemer med å møte menn ellers, jeg har på en måte alle praktiske ting på plass, høy utdanning, jobb, eget hus, og alt det er. Og det har jo vært andre som er interresert. Jeg klarer bare ikke å glemme, eller kutte ut denne mannen. Og da blir jeg ikke forelsket i noen andre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er TS, og jeg har ikke deltatt i diskusjonen over her.

Til deg som treffer denne mannen med en gannel "ex", du høres ut som en elskerinne, mulig hun er en ex, eller kanskje ikke. Uansett høres du ikke særlig sympatisk ut slik du beskriver exen hans. Å skrive at du er langt over hennes såkalte "nivå" er bare utrolig barnslig og slemt med de argumentene du kommer med.

Når det er sagt, så ser jeg ikke helt at disse situasjonene er så like. Jeg vet at han ikke treffer andre regelmessig, tror ikke han treffer andre i det hele tatt. Og jeg har heller ikke tenkt å sette igang noe dektektivarbeid for å finne det ut.

Det jeg lurer på er om noen av dere har erfaring med slikt, om dere selv kunne tenke dere å ha et forhold til noen dere ikke har følelser for?

For min del hadde jeg aldri gjort det, det er rett og slett ikke interresant.

Men jeg skjønner jo hvordan dette ser ut, og det er klart at når jeg leser det jeg har skrevet i startinnlegget så ser jeg jo at det er en situasjon som ikke er bra for meg i det hele tatt. Ihvertfall når det jeg ønsker meg faktisk er en kjæreste.

Jeg har ikke problemer med å møte menn ellers, jeg har på en måte alle praktiske ting på plass, høy utdanning, jobb, eget hus, og alt det er. Og det har jo vært andre som er interresert. Jeg klarer bare ikke å glemme, eller kutte ut denne mannen. Og da blir jeg ikke forelsket i noen andre heller.

Hei ts,

kanskje det er på tide å spørre han rett ut, si at du vil mer hvis dette skal fortsette. Du har sett ham i hele 10 år! Noe sier meg at det vil fortsette sånn hvis ingen av dere setter et slags ultimatum. Noen menn ( og noen kvinner ) har problemer med å forplikte seg, og/eller det kan være andre ting her.

Noe jeg har lært, er at så lenge du er tilgjengelig, så lenge du følger pipa hans, at det går på hans premisser, får han jo i både pose og sekk. Du vet ikke om han ser andre, men er jo godt mulig at han gjør det...Det er han som styrer det som du sier, hvorfor kan ikke DU nå ta styring, si at du vil mer, hvis ikke klarer du ikke fortsette å se han, du vil ha en kjæreste. Å ha det åpent som nå, er å gi ham i pose og sekk. Jeg sier ikke at han er utro, men hvordan hadde du reagert hvis du fikk vite at han så ei eller flere andre innimellom han så deg? Så lenge du lar det skure å gå, vet du jo ikke dette. Du sier at det er viktig for deg å ha kjæreste, du er voksen...skal du la det gå 10 år til?

Mitt råd er å ta det opp, si hva DU vil videre og hvis han ikke vil, må du faktisk bryte med han.

Man får ikke alt her i livet, å sette et ultimatum kan og hjelpe han til å vite hva han faktisk vil!

Det handler og om din egen selvrespekt her. Å alltid være tilgjengelig på hans premisser, høres ikke akkurat oppbyggende ut for deg, du er mer verdt, du må og stille krav!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...