Gå til innhold

Gullet vårt <3

kissa85

Anbefalte innlegg

Ikke? åh.. det er jaggu bra.. for jeg finnes ikke kvalm.. syns egentlig jeg har litt lite symptomer, men mulig hue mitt bare er på en krøll nå.. den drømmen ødela alt altså :(

Min mamma har vært gravid tre ganger, aldri hatt et hint av kvalme og hun har aldri hatt en SA. En av mine nærmeste venninner var aldri heller kvalm, og nesten uten symptomer 2/3 av første trimester. Hun leste det samme som deg og ble livredd, og legen gav henne rett og slett forbud mot å lese alt tøyset som ble skrevet på diverse forum. Ikke tro alt du leser :)

Og med mindre du er sanndrømt, noe jeg egentlig har vanskeligheter med å tro er mulig, så går nok dette helt, helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper virkelig at jeg ikke er sanndrømt :) Åssen er det med deg da? Åssen symptomer har du? Fri i dag jeg :) ligg i sofaen og ser på greys anatomy og strikker og fyrer i ovnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at jeg ikke er sanndrømt :) Åssen er det med deg da? Åssen symptomer har du? Fri i dag jeg :) ligg i sofaen og ser på greys anatomy og strikker og fyrer i ovnen :)

Er mye av det samme her: veldig trøtt (gjesper mye), sliten, ukonsentrert, ømme og store bryster, og mye murringer i livmoren. Har i grunnen en veldig stølhetfølelse i magen og sliter tidvis med enkelte bevegelser, og jo. Jeg er oppblåst og ser allerede litt gravid ut, haha. Men kvalm? Nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesper utrolig mye jeg også, veldig oppblåst i går, har monster pupper fra før så lurer fælt på Åssen je kjem til å se ut etterhvert ;) men har nogså såre pupper jeg også.. Er så forkjøla om dagen så det forverrer jo utslittheta. Og jobber mye fremover og har ikke legitime før 8 oktober :/ lurer på om jeg sku hatt time før egentlig, lurer på så innmari mye. Har du tenkt på tidlig ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesper utrolig mye jeg også, veldig oppblåst i går, har monster pupper fra før så lurer fælt på Åssen je kjem til å se ut etterhvert ;) men har nogså såre pupper jeg også.. Er så forkjøla om dagen så det forverrer jo utslittheta. Og jobber mye fremover og har ikke legitime før 8 oktober :/ lurer på om jeg sku hatt time før egentlig, lurer på så innmari mye. Har du tenkt på tidlig ul?

Jeg hadde legetime for å bekrefte graviditet og planlegge tiden fremover allerede da jeg var 3+6 jeg, hehe. Neste har jeg når jeg er 7+6, altså 19/10. Det var ingen vits å komme før det, i følge min lege, da han ikke får søkt på fødselplass før jeg har gått 8 uker (i Oslo er det viktig å søke så tidlig som mulig, og 8 uker er det tidligste).

Når du har legetime så er du trolig litt i overkant av 7 uker, bor du i Oslo?

Og ja, skal bestille meg UL time i ca. uke 10 av mitt svangerskap. Skal du? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oppland, ved Mjøsa :) jeg vurderer det men vet ikke helt Åssen man skal gå frem.. Vurderer legitime litt før om formen blir dårligere med tanke på forkjølelsen, har det noen innvirkning på den lille tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i Oppland, ved Mjøsa :) jeg vurderer det men vet ikke helt Åssen man skal gå frem.. Vurderer legitime litt før om formen blir dårligere med tanke på forkjølelsen, har det noen innvirkning på den lille tror du?

Tja, om du ikke lider av en alvorlig sykdom, så tror jeg ikke det. Med mindre du får over 40 i feber. Ta en telefon til legen du.

Og tidlig UL kan du ta hos privatklinikker. Er det ingen slike på Hamar f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje på hamar ha. Hvilken uke er det vanlig å ta tidlig ul da? Rundt uke 12? Jobber du eller studerer du? Jeg jobber i helsevesenet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje på hamar ha. Hvilken uke er det vanlig å ta tidlig ul da? Rundt uke 12? Jobber du eller studerer du? Jeg jobber i helsevesenet :)

Jeg tenker å ta i uke 10, for da kan man høre på hjertet og sjekket litt opp om alt virker ok. Hvis ikke kan man rekke å få mer utredning, før en har gått 12 uker.

Jeg både jobber og studerer faktisk. 80-90 prosent jobb og 100 prosent student. Er egentlig ferdigutdannet, men har funnet ut at jeg vil bli lektor i samfunsfag og RLE og må dermed ta litt mer skole (RLE, for å være konkret). So far, so good. Men, eksamen til våren må jeg nok utsette, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) såpass ja, aktiv du da skjønner jeg :) har jobba i 8 år jeg :o tenk hele tia å ta mer skole, men er for trygt og godt med fast inntekt :) trives veldig godt i jobben da så det er helt greit :) vet du hva som er vanlig pris på slik privat ul? Skal du ta 4d ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) såpass ja, aktiv du da skjønner jeg :) har jobba i 8 år jeg :o tenk hele tia å ta mer skole, men er for trygt og godt med fast inntekt :) trives veldig godt i jobben da så det er helt greit :) vet du hva som er vanlig pris på slik privat ul? Skal du ta 4d ul?

Det er rimelig overpriset i Oslo, 1.200,- faktisk. Syns det likevel er verdt pengene. Har bare tenkt på ordinær UL så langt. Tenker at i uke 10 ser de ikke så mye uansett, annet enn et bitelite minimenneske, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja.. sjekket på en klinikk i gjøvik nå. der var det 990,- Helt klart verdt pengene og få vite at alt er bra med mini :) hihi :)

Ha en riktig fin dag pyntestøv :) skal reise til hjemstedet mitt og møte noen venninner jeg.. :) får håpe jeg klarer å holde tett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja.. sjekket på en klinikk i gjøvik nå. der var det 990,- Helt klart verdt pengene og få vite at alt er bra med mini :) hihi :)

Ha en riktig fin dag pyntestøv :) skal reise til hjemstedet mitt og møte noen venninner jeg.. :) får håpe jeg klarer å holde tett :D

Er virkelig ikke noe galt i å si det, om det er nære venninner? Da har du noen å støtte deg til, om det ikke skulle gå bra. Sånn tenker jeg i hvert fall :)

Ha en fin dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag :)

I dag er det sofaen på meg og ingen jobb :( Har knapt stemme, feber og potte tett forkjøla.. æææsje.. har egentlig ikke tid til å bli syk nå, men bedre nå enn tett oppi jul forsåvidt ;)

Syns jeg sover mye dårligere etter at jeg fant ut jeg hadde bolle i ovnen, vet ikke om det er fordi jeg drømmer eller hva det er? Noen som også har hatt det slik?

Ellers har jeg fyrt opp i ovnen og vært ute med bikkja så nå blir det noen timer med bare slaf og sofakos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"godt" å høre at vi er flere sjuklinger... Har vært sånn ei uke jeg! :( PYTON!

Ønsker deg god bedring og lykke til med graviditeten :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"godt" å høre at vi er flere sjuklinger... Har vært sånn ei uke jeg! :( PYTON!

Ønsker deg god bedring og lykke til med graviditeten :biggrin:

Skikkelig kjett :( Men men.. det er jo bare no som hører med i denna årstiden :)

Tusen takk, god bedring selv :)

Og lykke til med innspurten av graviditeten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnfagelsen finner sted omkring: 30. August 2012

Hjertet begynner å slå: 24. September 2012

Embryoet beveger seg: 18. Oktober 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 25. Oktober 2012

Embryoperioden er nå over, du bærer på ett foster: 25. Oktober 2012

Risikoen for spontanabort avtar: 8. November 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 22. November 2012

Fosteret svelger og tisser: 6. Desember 2012

Tid for ultralyd: 13. Desember 2012

Du kan kjenner fosterets bevegelser: 20. Desember 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 3. Januar 2013

Fosteret begynner å høre: 24. Januar 2013

Ni av ti barn overlever hvis født nå: 21. Februar 2013

Mange fostere legger seg med hodet ned: 28. Mars 2013

Svangerskapspermisjonen begynner nå: 4. Mai 2013

Antatt termin: 25. Mai 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjett :( Men men.. det er jo bare no som hører med i denna årstiden :)

Tusen takk, god bedring selv :)

Og lykke til med innspurten av graviditeten :D

Wæææh :sjokkert: Innspurten ja! Fy som tiden flyr :fnise: Er jo bare tre måneder igjen :danse: *skrekkblandet fryd* :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...